Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Gebruikersavatar
Door kiara
#3371026
Ik weet dat er heel wat rassen zijn ken er ook aardig wat maar ik kom nu toch rassen tegen waarvan ik denk wauw nooit van gehoord.

Enne keer naar een grote honden show gaan???
Door Envie
#3371036
Ik heb nog een eis.....het moet kunnen apporteren ::) Enne de vacht hoeft niet perse kort te zijn, als t maar geen knip of plukvacht is.

Schofthoogte tot 50 cm, lekker sportief, met jachtinstinct, flink intelligent, waaks, makkelijke vacht/kort, trouw aan zijn baasje

Misschien moet dit ras nog uitgevonden worden..... ;D
Gebruikersavatar
Door pluk
#3371040
Envie schreef:Ik heb nog een eis.....het moet kunnen apporteren ::) Enne de vacht hoeft niet perse kort te zijn, als t maar geen knip of plukvacht is.

Schofthoogte tot 50 cm, lekker sportief, met jachtinstinct, flink intelligent, waaks, makkelijke vacht/kort, trouw aan zijn baasje

Misschien moet dit ras nog uitgevonden worden..... ;D
Een Entlebucher sennenhond?
Gebruikersavatar
Door Kaio
#3371042
Envie schreef:Ik heb nog een eis.....het moet kunnen apporteren ::) Enne de vacht hoeft niet perse kort te zijn, als t maar geen knip of plukvacht is.

Schofthoogte tot 50 cm, lekker sportief, met jachtinstinct, flink intelligent, waaks, makkelijke vacht/kort, trouw aan zijn baasje

Misschien moet dit ras nog uitgevonden worden..... ;D
Een vizsla , onee die is weer net te groot
Gebruikersavatar
Door pike
#3371048
Envie schreef:Ik heb nog een eis.....het moet kunnen apporteren ::) Enne de vacht hoeft niet perse kort te zijn, als t maar geen knip of plukvacht is.

Schofthoogte tot 50 cm, lekker sportief, met jachtinstinct, flink intelligent, waaks, makkelijke vacht/kort, trouw aan zijn baasje

Misschien moet dit ras nog uitgevonden worden..... ;D
Waarom een jachtinstinct??

Een Toller? (Nova Scotia Duck Tolling Retriever)
Een Kooiker?
Een Heidewachtel?
of een Welsh Springer Spaniel (heeft wat minder oor dan de Engelse)?
Door hannabelgje
#3371052
pluk schreef:Een Entlebucher sennenhond?
Een entlebucher is echt een hele moeilijke hond en ook vrij groot. Niet echt sociaal naar andere honden en mensen.

Verstuurd vanaf mijn SM-G960F met Tapatalk
Gebruikersavatar
Door pluk
#3371066
hannabelgje schreef:
Een entlebucher is echt een hele moeilijke hond en ook vrij groot. Niet echt sociaal naar andere honden en mensen.

Verstuurd vanaf mijn SM-G960F met Tapatalk
hannabelgje schreef:
Een entlebucher is echt een hele moeilijke hond en ook vrij groot. Niet echt sociaal naar andere honden en mensen.

Verstuurd vanaf mijn SM-G960F met Tapatalk
Schoft tot 50 cm dus dat is binnen de criteria. Mss met een grotere gebruiksaanwijzing als gemiddeld, maar wel leergierig en intelligent.
En over sociaal gedrag naar honden en mensen lees ik niets in het eisen lijstje.
Door Cindy de Wolf
#3371069
Envie schreef:Zo is dat !! :-* :-* :-*
En mijn partner, daar ben ik al méér dan 30 jaar mee getrouwd. Is groot, niet waaks, moet geregeld geknipt worden en wil niet meehollen naast de fiets ::) :D

Ik ga eens kijken bij de andere genoemde rassen. Inschrijven voor een pup doe ik niet, want ik hoop nog een paar jaartjes te genieten van mijn Golden.
Het is puur om eens rond te kijken en te zien wat me aanspreekt. Als ik daar het Jippie-gevoel bij krijg, ga ik eens verder verdiepen in fokkers en hun typen honden. Want in elk ras zitten weer zoveel karakter variaties.

Heel leuk dat jullie zo met me meedenken !! (En als ik een andere partner zoek...dan vraag ik ook eerst ff hier ;D ;D ;D )
Ik neem aan dat je dan doelt op mijn opmerking van de intekenlijst van de markiesjes? Zoja dan wil ik gelijk even zeggen dat je je niet inschrijft voor een pup, je gaat geen overeenkomst aan oid. Je mag je altijd weer uit laten schrijven en het is ook geen garantie op een pup. Meer info op de website vd vereniging.
Gebruikersavatar
Door kiara
#3371074
Toch komt de koninspoedel dicht in de buurt kwa eisen vind ik hoor , nu ervaring ;D

En een flatcoat? te groot denk ik?
Door src_esther
#3371099
Kaio schreef:Een vizsla , onee die is weer net te groot
Ik kom ook hele kleintjes tegen. Prachtig vind ik ze dan.
Door src_esther
#3371100
Cindy de Wolf schreef:Ik neem aan dat je dan doelt op mijn opmerking van de intekenlijst van de markiesjes? Zoja dan wil ik gelijk even zeggen dat je je niet inschrijft voor een pup, je gaat geen overeenkomst aan oid. Je mag je altijd weer uit laten schrijven en het is ook geen garantie op een pup. Meer info op de website vd vereniging.
Ik moest ook aan een Markies denken toen ik het eerste eisenpakket las... ;)
Door Envie
#3371102
Een poedel, een sennenhond, markiesjes, nee. Ik heb daar gewoon niks mee. Mijn typen zijn toch meer de jachthonden en terriërs. Ik heb eigenlijk altijd apporterende honden gehad. Goldens, een Parson russel en een Border terrier. De spaniëls zijn ook wel leuk, maar wat minder waaks. Ze zullen ook minder afschrikken met hun lieve toet. We wonen buitenaf en daarnaast vind ik het prettiger lopen in mijn eentje met een hond die er niet heel zachtaardig uitziet.
Daarnaast mag t een pittig tiepje zijn om lekker met de Border te dollen :D

Blijft lastig he....mijn vraag. Mijn dank is weer groot voor t meedenken :-*
Gebruikersavatar
Door elvira.kloek
#3371103
Een aantal jaren geleden dachten we ook na om naar een kleiner ras te gaan aangezien mijn ouders de honden tussen de middag uit laten. Heel wat rassen bekeken, maar zoals ik ooit een Engelse golden retriever fokster hoorde zeggen : any other breed is a compromise. ;) Dus is er weer een golden retriever gekomen.

Een spaniel (springer, sussex, clumber, field etc) is misschien een optie. Maar ik zou toch voor een golden retriever gaan. Neem een teefje die is kleiner dan een reu. :biggrin2:
Gebruikersavatar
Door pluk
#3371106
Envie schreef:Een poedel, een sennenhond, markiesjes, nee. Ik heb daar gewoon niks mee. Mijn typen zijn toch meer de jachthonden en terriërs. Ik heb eigenlijk altijd apporterende honden gehad. Goldens, een Parson russel en een Border terrier. De spaniëls zijn ook wel leuk, maar wat minder waaks. Ze zullen ook minder afschrikken met hun lieve toet. We wonen buitenaf en daarnaast vind ik het prettiger lopen in mijn eentje met een hond die er niet heel zachtaardig uitziet.
Daarnaast mag t een pittig tiepje zijn om lekker met de Border te dollen :D

Blijft lastig he....mijn vraag. Mijn dank is weer groot voor t meedenken :-*
Dus stiekem wil je een terriër zonder plukvacht :biggrin2:
Al aan een Ierse softcoated wheaten terriër of een Manchester terriër gedacht?
En waarom niet weer een PRT?
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door