Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Gebruikersavatar
Door pike
#3368589
hannabelgje schreef:Er zijn heel veel kwekers die schildpadden permanent buiten houden. Met een kasje en schuilmogelijkheden gaat dat prima. Zeker als ze wat groter zijn. Winterslaap doen ze dan ook gewoon buiten.
Uiteraard zijn ze met cites en chip.

Verstuurd vanaf mijn SM-G960F met Tapatalk
Wat mooi dat ze jaarrond buiten kunnen leven, dat wist ik niet. Dat is dan wel zo natuurlijk voor ze. Wat goed dat je ze dat ook kunt bieden :thumbsupup: Ze gaan vast een mooi leven tegemoet. Veel geluk ermee!
Door hannabelgje
#3368590
pike schreef:
Wat mooi dat ze jaarrond buiten kunnen leven, dat wist ik niet. Dat is dan wel zo natuurlijk voor ze. Wat goed dat je ze dat ook kunt bieden :thumbsupup: Ze gaan vast een mooi leven tegemoet. Veel geluk ermee!
Ja dat is het fijne aan griekjes. Ik heb in de garage nog mijn oude konijnennachthok. Dat kan ik tochtdicht maken en een warmtelamp boven hangen voor als ze het buiten niet warm genoeg hebben. Een beetje zoals het in dierentuinen gedaan wordt. Ze kunnen dan zelf van binnen naar buiten en terug.

Verstuurd vanaf mijn SM-G960F met Tapatalk
Door Borke
#3368650
De schildpad die ik als kind had, liep vrij rond in de afgezette tuin. Mijn vader had lage hekjes gemaakt die hij in de deuren had gezet, zodat de schildpad niet het huis in kon lopen als de deuren open stonden.
Als het koud werd, dan groef de schildpad zich op een vaste plek in. Mijn vader groef hem dan uit en zette hem in een doos met oude kranten op zolder. Als het warmer werd, dan begroef hij hem weer in zijn schuilplaats. Dan kwam de schildpad uiteindelijk zelf weer tevoorschijn.
Door hannabelgje
#3368653
Komend weekend ga ik het eerste verblijf maken voor de padjes. Ze krijgen eerst een kleiner verblijf en als ze groter groeien krijgen ze een groter verblijf. Dan hoop ik ze volgende week op te kunnen halen. Ik moet ook nog namen verzinnen.

Verstuurd vanaf mijn SM-G960F met Tapatalk
Gebruikersavatar
Door pike
#3368657
hannabelgje schreef:Komend weekend ga ik het eerste verblijf maken voor de padjes. Ze krijgen eerst een kleiner verblijf en als ze groter groeien krijgen ze een groter verblijf. Dan hoop ik ze volgende week op te kunnen halen. Ik moet ook nog namen verzinnen.

Verstuurd vanaf mijn SM-G960F met Tapatalk
Nee nee padjes zijn toch echt andere beesten :biggrin2:

Een paar Griekse namen zijn wel toepasselijk. Papadopoulos en zo ;D
Door - pien -
#3368691
Borke schreef:De schildpad die ik als kind had, liep vrij rond in de afgezette tuin. Mijn vader had lage hekjes gemaakt die hij in de deuren had gezet, zodat de schildpad niet het huis in kon lopen als de deuren open stonden.
Als het koud werd, dan groef de schildpad zich op een vaste plek in. Mijn vader groef hem dan uit en zette hem in een doos met oude kranten op zolder. Als het warmer werd, dan begroef hij hem weer in zijn schuilplaats. Dan kwam de schildpad uiteindelijk zelf weer tevoorschijn.
Serieus ;D Wat geweldig!
Mijn hospita heel vroeger had een schildpad, die heette Mina, die groef zich onder in de tuin met Kerst en kwam met Pasen weer boven :biggrin2:
Toen ik er kwam wonen deed Mina dat al 25 jaar. Eén keer had haar man een stukje betegeld en toen was ze ongerust dat net daar Mina zich ingegraven had dus moesten de tegels er weer uit en werd er gegraven. Maar Mina zat gelukkig op een andere plek.
Een verre oom van mij had er eentje uit Indië mee en die was enorm groot (en vast al oud dus). Die liep door de kamer toen ik daar op bezoek was ;D
hannabelgje schreef:Komend weekend ga ik het eerste verblijf maken voor de padjes. Ze krijgen eerst een kleiner verblijf en als ze groter groeien krijgen ze een groter verblijf. Dan hoop ik ze volgende week op te kunnen halen. Ik moet ook nog namen verzinnen.

Verstuurd vanaf mijn SM-G960F met Tapatalk
Veel plezier met je schildpadden! Ik ben benieuwd naar de namen :P
Door hannabelgje
#3369391
Prima. Hout had ik besteld en ga ik deze ochtend ophalen. Dan kan ik aan de knutsel. Ik dacht vorige week even hout te halen. Dus verteld wat ik nodig heb en bleef afwachtend staan. Meneer zei dat ik het dan zaterdag op kon komen haken. Euh ok dan.
De bak wordt van onbehandeld lariks hout. Ik zal als het lukt vandaag foto's maken na het knutselen.

Verstuurd vanaf mijn SM-G960F met Tapatalk
Door hannabelgje
#3369437
Komen twee griekse landschildpadden in van 8 cm groot ongeveer. Als ze te groot worden voor deze bak krijgen ze een permanente bak achter in de tuin. Daar zijn ze nu nog te klein voor.

Verstuurd vanaf mijn SM-G960F met Tapatalk
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door