Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Gebruikersavatar
Door pike
#3369664
Het lijkt wel wat klein maar dat zie je snel genoeg als je vriendje er in stapt. Waar je echter ook rekening mee moet houden is dat een groter rad meer kracht behoeft en een dwergje is natuurlijk maar een ukkie met hele kleine pootjes en dito spiertjes. Dus mocht je groter moeten gaan dan is soepel ronddraaien wel iets om extra goed op te letten.

Lege wc rolletjes zijn trouwens niet alleen leuk om door te kruipen maar ook geweldig om lekker in vele kleine stukjes te knagen en te trekken. En om vervolgens mee te slepen naar het hol.
Gebruikersavatar
Door pearlsofpassion
#3369666
Je moet idd maar kijken of hij mooi recht kan lopen in het radje.
Kleurmuisjes en Roborovski hamstertjes zijn natuurlijk wel nog kleiner dan dwerghamstertjes (jij kreeg een rusje toch?). En het is natuurlijk ook niet omdat iets verkocht wordt, dat het geschikt is. ::) Mensen die hun diertje in een klein kooitje willen stoppen (en zo zijn er zat) zullen wel blij zijn met een klein radje. ;)

Maar je kan idd gerust eerst eens kijken welk soort en grootte hij nu heeft he. Het lijkt wel een licht modelletje, dus dat is wel ideaal.
Dat vind ik ook minder aan houten radjes, dat ze zo zwaar zijn. Maar wel erg mooi dan weer...
Gebruikersavatar
Door Kaela
#3370010
Hij is er! En hij is zoooooooooooo leuk! Zo klein, zo schattig, zo'n dapper klein doorzettertje.

Hij zit nu nog in de leenkooi en die is niet erg Otje-proof. Maar na een half uur helemaal gebiologeerd te zijn geweest, negeert Otje hem nu al, terwijl hij nog druk aan het rondlopen is. Maar Otje mag vannacht bij ons boven slapen, just to be sure!

Foto's maken is natuurlijk een drama. Hij is zo snel en mijn enorme spiegelreflex pas natuurlijk niet in zijn hok ::) . Maar hier vast wat kiekjes, daar is al prima op te zien hoe knap hij is!
valentijn.jpg
valentijn.jpg (440.09 KiB) 1472 keer bekeken
IMG_8702.jpg
IMG_8702.jpg (451.74 KiB) 1472 keer bekeken
IMG_6205.JPG
IMG_6205.JPG (2.02 MiB) 1472 keer bekeken
Gebruikersavatar
Door Kaela
#3370015
pike schreef:Hij is leuk :D Veel plezier ermee!

Hoe heet deze nou precies? Hij ziet er heel anders uit dan de kleine Rusjes die ik ooit gehad heb.
Ik heb geen idee. Hij (zijn moeder dan, hij is zelf geboren in de opvang in NL) komt uit Frankrijk, waar ze kort geleden een enorme hoeveelheid knaagdieren hebben opgevangen nadat de eigenaar voor moord was opgepakt. Dat was een broodfokker, dus geen idee hoe nauw die het met soorten nam. Ik ken ze ook niet anders als grijs of bruinig, zonder witte aftekening.
Gebruikersavatar
Door pearlsofpassion
#3370020
Wat is hij leuk! :D en mooi!
Super schattig en het ziet er inderdaad een zelfzeker ventje uit. Echt heerlijk!

Heb je al een naam? :P :cool:

Wat is dat zandbadje ook leuk, zo met die gangetjes die erop uitkomen. Heel fijn. Jammer dat plastiek bij gerbils echt een no-no is, anders wilde ik dat ook, maar misschien kan ik zelf wel iets uit hout fabriceren op dat idee. Moet alleen tegen het vocht kunnen :g:
Gebruikersavatar
Door Kaela
#3370024
Hij heet Valentijn (had de topictitel aangepast, maar kennelijk niet goed)

De buisjes zijn inderdaad heel leuk. Maar niet praktisch met Otje. Ze ziet hem er doorheen lopen. Ik ga in het terrarium ook wel buisjes doen denk ik. Hij vindt het lollig om er doorheen te rennen.
Gebruikersavatar
Door pike
#3370045
Kaela schreef:Ik heb geen idee. Hij (zijn moeder dan, hij is zelf geboren in de opvang in NL) komt uit Frankrijk, waar ze kort geleden een enorme hoeveelheid knaagdieren hebben opgevangen nadat de eigenaar voor moord was opgepakt. Dat was een broodfokker, dus geen idee hoe nauw die het met soorten nam. Ik ken ze ook niet anders als grijs of bruinig, zonder witte aftekening.
Een hamstertje met een heel verhaal! Ze zullen wel gekruist zijn dan, maar ik vind hem heel leuk en heel apart met die lichte band.
Door Siberienne
#3370071
Wat een schatje! Echt heel mooi.

Ik had vroeger hamsters, eentje was ook echt heel tam. Zulke leuke beestjes.

Die Otje... ;) S2 zou het vrees ik ook prachtige televisie vinden...
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door