Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Gebruikersavatar
Door constance.blokzijl
#3367059
Late reactie van mijn kant; ik heb voor Harry een tuig laten maken, bij pulsar dog design. Zelf kleurtjes uitkiezen, allerlei opties zoals een extra borstring is mogelijk. Ik was €50,- kwijt voor die van Harry.
En die heeft dezelfde bulldog streken als Dex... en weegt ruim 50 kilo. Wij hadden ook al schouderproblemen. We hebben wel een lijn waar ook elastiek inzit, die vangt dan deels de klap op.

Ze is Luxemburgse van oorsprong dus haar NL is niet vlekkeloos, contact is voornamelijk via mail. Je moet zelf meten, maar daar krijg je een duidelijke uitleg over.


Afbeelding
Afbeelding

Zwarte hond vond ik petrol wel gaaf staan Afbeelding
Door Siberienne
#3367128
Kim_S schreef:Okee, de draak heeft een borstomvang van 78. De Halti harness maat M zou dus nèt moeten passen met maximaal 80 cm. De Ulead (als het tenminste een L is) zou in theorie groter moeten zijn, die gaat tot 95 cm. Ik zou in dat geval de Ulead wel willen testen.

Als Dex ze tenminste niet past dan hè, die was eerst ;)

De borstomvang van de Ulead meet ik op 80 cm ? Ik ben onhandig daarin hoor, maar veel groter kan ik die niet maken.

Halti harnas kom ik op 85, en dat is ook echt ruimer als ik ze naast elkaar houdt.
Gebruikersavatar
Door Kim_S
#3367134
Siberienne schreef:De borstomvang van de Ulead meet ik op 80 cm ? Ik ben onhandig daarin hoor, maar veel groter kan ik die niet maken.

Halti harnas kom ik op 85, en dat is ook echt ruimer als ik ze naast elkaar houdt.
Dan wil ik de halti wel proberen!
Lijntje regelen? :biggrin2:
Door Siberienne
#3367206
Kim_S schreef:Dan wil ik de halti wel proberen!
Lijntje regelen? :biggrin2:

Kan maar past ook door brievenbus schat ik zo in..
Gebruikersavatar
Door Kim_S
#3367211
Siberienne schreef:Kan maar past ook door brievenbus schat ik zo in..
Dat kan natuurlijk ook gewoon :biggrin2:
NL adres is dan het handigst denk ik?
Door Siberienne
#3367224
Kim_S schreef:Dat kan natuurlijk ook gewoon :biggrin2:
NL adres is dan het handigst denk ik?
Ja, da’s wel handig. Ik kan maandag opsturen want dan ben ik weer thuis & vrij
Door El_Kato
#3367533
Beetje late reactie maar net even op de site van Pulsar Dog Design gekeken en dat spreekt me wel aan. Betaalbaar en ze zijn bekend met dit type hond. Heb 4dox nog een mail met aanvullende vragen gestuurd en blijf het daar wat bijzonder vinden dat je een betaald meet consult moet doen. Snap wel dat ze kwaliteit willen leveren maar als ik naar hun toe kom kost het 20,-. Ze doen ook meetconsults op locatie en toevallig zijn ze binnenkort in de buurt maar dan kost het 25,- . Op de site staat een meetadvies maar dat was alleen voor een bepaald type tuig en eigenlijk accepteren ze dat nooit omdat ze zeker willen weten dat het goed zit. Ook gevraagd of ze een inschatting kan geven van de totale kosten en dat kwam op ongeveer 75,- consult incl tuig dan.

Bij Pulsar Dog Design maken ze ook mooie halsbanden dus twijfel nu weer of we niet gewoon een mooie halsband moeten doen met voor tijdelijk iets van een U lead om het trekken te trainen ::)

Nou ja ik twijfel nog even door :P
Door san :)
#3367538
ik heb ook een 4do maar vind ze erg duur geworden. meetconsult is echt bizar duur en ik vind het t eerlijk gezegd niet waard. genoeg andere kwalitatief goede tuigen. ik ben zelf tevreden over die van truelove ( aliexpress), dog copenhagen, just4Dogs(ook handgemaakt) en de ruffwear. ook anny-x hoor ik goede verhalen over , net als perfect fit.
Gebruikersavatar
Door Kaio
#3367549
El_Kato schreef:Beetje late reactie maar net even op de site van Pulsar Dog Design gekeken en dat spreekt me wel aan. Betaalbaar en ze zijn bekend met dit type hond. Heb 4dox nog een mail met aanvullende vragen gestuurd en blijf het daar wat bijzonder vinden dat je een betaald meet consult moet doen. Snap wel dat ze kwaliteit willen leveren maar als ik naar hun toe kom kost het 20,-. Ze doen ook meetconsults op locatie en toevallig zijn ze binnenkort in de buurt maar dan kost het 25,- . Op de site staat een meetadvies maar dat was alleen voor een bepaald type tuig en eigenlijk accepteren ze dat nooit omdat ze zeker willen weten dat het goed zit. Ook gevraagd of ze een inschatting kan geven van de totale kosten en dat kwam op ongeveer 75,- consult incl tuig dan.

Bij Pulsar Dog Design maken ze ook mooie halsbanden dus twijfel nu weer of we niet gewoon een mooie halsband moeten doen met voor tijdelijk iets van een U lead om het trekken te trainen ::)

Nou ja ik twijfel nog even door :P
En toch staat op hun site hoe je alles moet meten, en kun je zelf ook de maten ingeven.
Zoiets heb ik toendertijd ook gedaan. Maar goed zou ik verplicht zijn geweest om het land door te rijden voor een meting of te wachten tot ze in de buurt waren zocht ik iets anders.
Oja Fozzy's waterwerktuig paste ook niet maar daarbij zat passend maken nog steeds bij de service ;) Dus zo kan het ook.

Maar goed zie net zo leuke tuigjes op die pulsar site (wel te klein voor de mijne maar zal vast ook te regelen zijn) maar ook een bulldog met ring op de borst. En echt wel super leuke motieven en kleuren. Qua prijs ongeveer hetzelfde. Tuigen zijn gewoon hartstikke duur ... ::)
Gebruikersavatar
Door constance.blokzijl
#3367577
Ik was €50 kwijt voor Harry’s tuig... en ik kreeg er een halsband bij...
nu weet ik niet of dat was omdat ik haar ken natuurlijk.

Ik heb van Nancy(van Pulsar) een keurige meetinstructie gekregen en Harry’s tuig zit ook prima, er was iets wat ze vreemd vond qua afmeting en die heeft ze zelfs nagevraagd. Ik had op het buikdeel een cm speling gedaan en dat had achteraf niet gehoeven maar dat ik echt mijn eigen fout. Nu ‘lubbert’ het tuig heel iets bij zijn buik, van de hals naar de buikriem zeg maar.


Ik vind het tuig erg prettig en hij is ook goed stevig. En Harry heeft hem een aantal keren getest... onbedoeld maar vooruit, we weten wel dat hij stevig is

En ik vind ook wel een voordeel dat hij lekker makkelijk om gaat, en ook nog eens redelijk ontsnap proof is.


@kaio ze maakt alles op maat, dus voor je beren kan ze ook vast wel een tuig maken.
Gebruikersavatar
Door Kaela
#3367584
Ik heb nog nooit een tuig op maat laten maken. Wel halsbanden en in verhouding waren die best prijzig. Maar die waren dan wel helemaal naar wens en op maat gemaakt. Ik was daar altijd erg blij mee, omdat het dan ook echt was wat ik wilde.
Ik heb nooit een perfect fit tuigje geprobeerd, omdat een pas sessie niet echt een optie was met Oscar. Maar als ik nu weer kon kiezen, liet ik iets op maat maken. Anders zit het nooit echt naar wens, er is altijd wel iets. En dat is zonde, want ook niet op maat gemaakte tuigen zijn prijzig.

Ik vind 20 euro voor een pas/meet sessie niet zo heel gek. En ik snap dat het onhandig is om ergens heen te moeten of te moeten wachten. Maar aan de andere kant is het ook wel een teken dat ze je een kwaliteitsproduct willen verkopen die echt goed zal zitten. Waar voor je geld dus.
Door El_Kato
#3391112
Nou poepoe na veel twijfel en er ook gewoon een hele tijd niet meer aan gedacht te hebben heb ik vanmorgen een tuig voor Dex besteld :D

Het is een K9 tuig geworden in camouflage print. Daar heb ik eigenlijk helemaal niets mee maar we speuren nu alweer een tijdje met hem en ik mocht dit tuig steeds van de speurjuf lenen. Het past hem goed en de camo print staat eigenlijk best stoer :P Een Y tuig zou hem wel beter passen denk ik maar zag een leuke aanbieding bij Zooplus voorbij komen en heb het voor 29,- besteld. Dit vind ik een prima bedrag om eens goed te kunnen testen of een tuig ook buiten het speuren iets voor hem is. Zo ja kunnen we altijd nog een tuig op maat laten maken :)

Haha duurt altijd even bij me voor ik een keuze kan maken :P
Door Eef+Stippels
#3391133
Je hebt er in ieder geval goed lang over nagedacht, dus daar zal het niet aan liggen :P :biggrin2: :biggrin2:
(Doe ik zelf ook hoor ::) )

Handig dat je dit tuig al een tijdje gebruikt hebt, dan weet je dat het goed zit.
Veel plezier ermee! :D

We hebben hier al veel tuigen gehad, ook op maat gemaakt, maar geen enkele vond ik perfect, of anders werden ze door de fysio afgekeurd. Ik vond die van Hurtta wel handig, lekker zachte padding en met een handvat bovenop, maar die werd afgekeurd. Antitrektuig met borstring ook (gebruikte ik bij uitzondering als ze aan de korte lijn ergens naar binnen moeten) omdat deze de schouders afklemt.
Makkelijk is anders ;D
Ik wissel nu voor allebei y tuigen af met Martingale halsbanden (als ze los lopen).
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door