Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Door Eef+Stippels
#3372231
Wat leuk dat je eruit bent en een pup gaat aanhouden! :D Heerlijk vooruitzicht ook, een pup in huis :)

Het lijkt mij een uitdaging om voldoende aandacht te hebben voor 2 pups en de begeleiding die Smokey nodig heeft, maar dat kun je het beste zelf inschatten of dat voor jou (en de honden) goed te doen is :)
Door Cindy de Wolf
#3373508
Morgen zijn ze alweer 2 weken. Ze groeien goed! Van grofweg 160g naar nu gemiddeld 630g.
IMG_20190408_131118.jpg
IMG_20190408_131118.jpg (5.43 MiB) 2451 keer bekeken
IMG_20190408_130828.jpg
IMG_20190408_130828.jpg (6.8 MiB) 2451 keer bekeken
Gebruikersavatar
Door Laika
#3373643
Cindy de Wolf schreef:We gaan het ook doen. Nu ben ik echter voor een luxe dilemma gesteld. Ik wil al jarenlang een bont markiesje maar die worden niet zo vaak geboren. Nu zijn een week voor het nest van Yuna/Revy 2 bonte teefjes geboren en ook nog eens bij iemand waar Revy 2 jaar geleden gedekt heeft (zelfde teefje) en zij gunt het mij heel erg dus de hamvraag is houdt je het bij 1 of duik je het diepen in met 2....het grootste struikelblok daarin is Smokey.....maar ook hij verdient aandacht en begeleiding en hij heeft zoveel stappen gezet ik wil hem niet teveel aan de kant gaan zetten en met 1 pup is de kans groot dat dit maar tijdelijk is met 2.....even daar gelaten alle andere nadelen van 2 pups tegelijk...

Wat wel heel mooi is ergens. Bij de markiesjes krijgen alle honden een stamboom/afstammingsbewijs met de letter van het alfabet wat dat jaar ad beurt is. Dit jaar is het de letter J. En ik mis mijn Jesse nog steeds dagelijks. Dus op de stamboom (hopelijk komt de chipper met circa 6,5 week zodat we ook weten welke naar ons komt) komt Jazz te staan en vermoedelijk houden we die naam ook aan. Verder ga ik ervan uit dat ze met 8,5 week uitvliegen (weekend) en dat is 26 mei en dat was de geboortedatum van Jesse.
Die 2 pups houden zichzelf wel bezig hoor! Daar heb je geen omkijken naar ;) ;D
Door Cindy de Wolf
#3373666
Laika schreef:Die 2 pups houden zichzelf wel bezig hoor! Daar heb je geen omkijken naar ;) ;D
Ja dat zal best :cool: zowel in goede als slechte dingen...
Danny schreef:Oh prachtig om te zien!
Ben je er al uit wat je doet? 1 of 2 pups?
Ja we houden het er bij 1. Om meerdere redenen; de losloopgebieden in en rondom Den Haag nou ja eigenlijk gewoon NL breed worden steeds minder, ook hanteren steeds meer gebieden een max per begeleider (logisch) en ik heb met zeer grote regelmaat ook de 2 honden van mijn ouders mee, En zoals iedereen hier wel weet stijgen de kosten voor het houden van honden explosief. Honderdje of 7-9 red ik wel per maand nu al. En het moet ook nog ergens van betaalt worden. En daarnaast wil ik toch ook wel de optie open houden voor een grote munsterlander of Stabij of rescue. Misty loopt op haar laatste benen (bijna 13 nu), Smokey is gestoord maar wel mijn lastpak, Revy is dan wel op en top oke, en Quinty is ongezond en gaat vermoedelijk niet oud/oud worden dus tsja
#3377807
Afgelopen vrijdag heb ik Jazz op gehaald. Teefje turquiose. Ze doet het keigoed, over de ren hebben we discussie, men wat kan er een pestherrie komen uit zo'n klein hondje! De eerste nacht was drama. Na 45 minuten heb ik het opgegeven. En de kleinste stoffen bench gepakt, die past op mijn nachtkastje... toen was het goed. Inmiddels slaapt ze wel id grotere bench aan het voeteneind. Buiten doet ze het prima. Pebbles en Jazz worden denk ik grote maatjes en sisters in crime ;)
IMG_20190528_184512.jpg
IMG_20190528_184512.jpg (4.82 MiB) 2137 keer bekeken
IMG_20190527_212115.jpg
IMG_20190527_212115.jpg (7.97 MiB) 2137 keer bekeken
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door