Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

#3364345
Hoe gaat het bij jullie met de huisdieren? En wat ga je doen vanavond? Ik ben niet nieuwsgierig hoor :biggrin2:

Wij gaan hangen en met de hondjes Netflixen :biggrin2: (the Americans). Ik heb een mooie fles Procecco gekregen, dus die gaat open! (ik vind champagne wel lekker hoor, maar Leo neemt 1 slok en ik drink dan een paar glaasjes en dan kan de rest weg. Zo zonde. Prosecco lust Lizzy wel een half flesje van :biggrin2: ).

Hier blaffen de honden af en toe op hele extreem harde knallen. Gek genoeg alleen als wij beneden zijn, 's nachts als wij op bed liggen gaan er bommen af en daar reageren ze dan niet op :g:
#3364348
Ik ga doen net als de afgelopen 1,5 week; eten :P

Hier rustig aan. We zijn nu de oliebollen aan het bakken. Verder lekker voor de tv met gezelschap, hapjes eten, wachten tot het 0.00 is, vuurwerk afsteken ( >:( stooom zit ik dus weer in mijn eentje binnen met de hondjes) (omdat ik er bang voor ben want die honden willen best naar buiten ::) ) en dan slapen.

Joep laten we voor het donker in de polder nog even goed uit, dan houdt ie het wel vol tot na 12'en.
#3364349
Niet zoveel bijzonders; de meneer heeft nog steeds last van zijn buik dus geen ingewikkelde eet dingen.

Ik heb wafels gekocht voor mezelf (en voor een goed doel - bekende uit het dorp, dus ja, daar ontkom je niet aan ;) :biggrin2: )
Vorige jaar hebben jut en jul vanaf half elf lopen dreutelen dat ze ‘naar bed’ wilden (nachthok in de garage waar ze altijd slapen) maar moesten ze binnen blijven van ons tot na twaalven. Knallen reageren ze niet op. Ik denk dat ze dit jaar naar bed mogen ;) en wij ook....

En we zoeken nog een leuke film op. Beetje met humor.
#3364354
eelke schreef:Ik ga doen net als de afgelopen 1,5 week; eten :P

Hier rustig aan. We zijn nu de oliebollen aan het bakken. Verder lekker voor de tv met gezelschap, hapjes eten, wachten tot het 0.00 is, vuurwerk afsteken ( >:( stooom zit ik dus weer in mijn eentje binnen met de hondjes) (omdat ik er bang voor ben want die honden willen best naar buiten ::) ) en dan slapen.

Joep laten we voor het donker in de polder nog even goed uit, dan houdt ie het wel vol tot na 12'en.
Bij 'de klok' moest ik gelijk denken aan dit filmpje: https://www.sixoclock.tv/video-arjen-lu ... th-meyers/ (rond minuut 3)

Hier ook rustig tv kijken, zien of de conference wat is en dan om 0.00 even naar buiten buren gelukkig nieuwjaar wensen met uiteraard flesje 'champagne' uit Zuid Afrika en hapjes.
#3364357
Wij hebben een stippeltje die al uren met opengesperde ogen aan het bibberen is. Hij durft zelfs de tuin niet in voor een plas.
Wij beginnen rond borreltijd met de champagne en dan kunnen we om 21.30 naar bed (want dan is de fles wel leeg), samen met alle honden.
Honden zijn vanochtend lang uit geweest en die gaan de rest van de dag in de tuin. Tungsten ´slaapt´ vannacht bij mij onder het dekbed. Dat wordt een lange nacht wakker liggen. Wat heb ik een hekel aan oud en nieuw, blij dat het morgen januari is.
IMG_2268 (2).JPG
IMG_2268 (2).JPG (1.55 MiB) 1609 keer bekeken
#3364363
Wij zouden naar vrienden gaan, maar omdat Eddie helaas longontsteking heeft, komen de vrienden hier. Hoop dat het lukken gaat, want Eddie wordt nu (ondanks de ab) in ras tempo zieker.

Joris wordt nergens warm of koud van, is nooit bang geweest en het enige verschil nu hij echt heel slechthorend is, is dat hij opkijkt bij hele hoge gillers. Ik fluit hem altijd, misschien associeert hij het geluid met mijn fluitje??
#3364369
Wij weten het nog niet. Sneeuwruimen waarschijnlijk. >:( We zouden naar vrienden 100 km verderop gaan, maar het is zulk afgrijselijk pestweer dat we het niet aandurven. Er is veel sneeuw gevallen, maar toen ineens schoot de temperatuur omhoog en veranderde de sneeuw in ijzel en ik ben er vrij zeker van dat de Zweedse sneeuwruimdiensten hun handen er vol aan hebben om de wegen vrij en berijdbaar te maken. Liever geen risico nemen.
Het zal dus wel een filmpje en een fles sekt worden hier.

EDIT: Voor dieren is dit het paradijs. De dichtstbijzijnde buren wonen op 500 m afstand en zijn of niet thuis, of doen niet aan vuurwerk. Nou zijn onze honden niet bang voor vuurwerk, maar toch is het prettig dat er niet wordt gedonderd. Ook voor de dieren in het bos.
Laatst gewijzigd door Anne in Zweden op ma 31 dec 2018, 15:05, 1 keer totaal gewijzigd.
#3364370
Eh niks, verplicht thuis blijven en lang op blijven. Filmpje, netflixje, wijntje, af en toe een hond die op onze schoot kruipt...zoiets.
Qua eten gewoon normaal gezond eten met veel groentjes wat al een tijdje bezig is in de slowcooker

Ik hoor hier nu relatief veel knallen ( relatief want normaal is het zowat niks)
Maar bij onze Maci die vroeger echt panisch was komt het niet meer zo erg binnen geloof ik ( dement, doof)
Fozzy says: FY, die vind het gewoon vervelend en vertrouwt het niet helemaal dus ligt nu graag binnen.
Oli kijkt naar de rest, en aangezien die weinig reactie geven....
#3364382
Wij blijven (net zoals we de laatste 2 jaar iedere dag doen) thuis. TV kijken kan niet, maar we luisteren naar onze eigen opgenomen trip down memory lane.
Aan het eind van de avond gaat dan ook nog de vuurwerk cd op repeat. In het begin zachtjes, om 12 uur zo hard dat het buitenlawaai niet meer opvalt.
Aiuto merkt niets meer van vuurwerk, Seven is niet bang en dat willen we graag zo houden. Ooit een doodsbange hond gehad, vreselijk.

Het vervelendste van oud en nieuw vind ik het verplichte laat opblijven. Heb een slechte nacht achter de rug en een knallende koppijn.
#3364388
Charlie heeft het ook niet naar zijn zin, het thundershirt wat we al een tijd oefenen werkt wel iets, maar doet natuurlijk geen wonderen. Verder werken homeopathische middeltjes bij hem averechts. Wij blijven, zoals altijd, lekker binnen met zijn drietjes. De buurvrouw zal na 12 uur wel even binnen vallen, maar verder gewoon rustig.
Wel wat lekkere dingen te eten overigens.
#3364390
Laika schreef:Wij blijven (net zoals we de laatste 2 jaar iedere dag doen) thuis. TV kijken kan niet, maar we luisteren naar onze eigen opgenomen trip down memory lane.
Aan het eind van de avond gaat dan ook nog de vuurwerk cd op repeat. In het begin zachtjes, om 12 uur zo hard dat het buitenlawaai niet meer opvalt.
Aiuto merkt niets meer van vuurwerk, Seven is niet bang en dat willen we graag zo houden. Ooit een doodsbange hond gehad, vreselijk.

Het vervelendste van oud en nieuw vind ik het verplichte laat opblijven. Heb een slechte nacht achter de rug en een knallende koppijn.
TV kijken kan niet? Ik word nieuwsgierig :biggrin2: ! Bewust geen TV?

Dat verplichte opblijven is ook irri......
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door