Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Gebruikersavatar
Door pluk
#3407281
Hoe gaat t met ieders afvalpogingen?

Wij zijn half juni een weekje naar Zuid Limburg geweest. En toen heb ik daar dus echt alles gegeten waar ik zin in had (bijna elke dag vlaai)en op de terugweg nog een kleine omweg naar Den Bosch genomen voor een bossche bol :biggrin2:
Had een kilo er bij ingecalculeerd maar was uiteindelijk nog iets minder.
Daarna de draad weer opgepakt maar kwam er niet meer zo lekker in. En toen had ik vorige week donderdag een lunch, was vrijdag vl jarig, kregen we zaterdag verjaarsdagvisite en toen dacht ik op zondag 'stik, deze week kan ik toch al afschrijven' ::)
Sinds maandag weer gestart en braaf punten aan het schrijven.
Nu nog 3,1 kilo te gaan tot ondergrens streef (70 kg).
Gebruikersavatar
Door dinky89
#3407297
Hier schommelt het enorm is mij opgevallen. Soms denk ik er weer wat af te hebben om de dag erna weer 0,7 zwaarder te zijn dan de dag ervoor ::) . Maar ik ben in ieder geval niet meer zwaarder geweest dan mijn startgewicht half maart. Blijft standaard minstens 1 kilo af (en schommelt dus met zo'n 2,5 kilo er af).
Door Basil
#3407319
Sinds ik nog maar 7-8 uur per dag eet voel ik mij fitter dan ooit.
Mijn gewicht is en blijft stabiel, nog wel wat afgevallen na WW maar dat is vanzelf gegaan.
Kan gewoon alles eten , meer dan ik ooit gedaan heb hoef ik nu eens nergens op te letten.
De behoefte naar snoepen is veel minder geworden en toch ergens zin in dan neem ik het gewoon.
Gebruikersavatar
Door Kaela
#3407323
Ik heb blindedarmontsteking gehad. Twee kilo gratis en voor niets afgevallen. Niet echt een aanrader.

Ik ben de beweging aan het opbouwen en merk dat ik nu echt op moet letten. Want ik heb wel weer mijn normale “ik heb altijd honger” prikkel. De eerste week na de operatie had ik dat niet. Volgens mij voelen mensen zonder eeuwige strijd tegen de kilo’s zich altijd zo. Ik vond het zo fijn. Gewoon een normaal-kleine maaltijd eten en klaar was het. Dan dacht ik niet meer aan eten en had ik geen trek. Nu is het weer steeds trek hebben, steeds aan eten denken. Vreselijk.

Nou ja, nu ww is niet handig, maar ik probeer goed op te letten en de beweging weer op te bouwen. En alle gekregen chocola voornamelijk door meneer te laten opeten!
Door El_Kato
#3407331
Ik blijf een beetje hangen rond de 82, kom er om de een of andere reden niet onder… Nou ja of eigenlijk weet ik de reden wel natuurlijk ::) Ik weeg altijd op vrijdagochtend en vorige week donderdag bij de Griek uit eten geweest en daar veel te veel wijn gedronken. Vrijdagochtend nog wel gesport maar onderweg naar huis lopend al bedacht dat ik ging toegeven aan de drang naar vet, zout en veel ;D Als beloning voor het sporten 2 broodjes kaassoufle met mayonaise gegeten - op gezond pompoenpitten bruin brood dat dan weer wel :P :P En later onder dwang van de toch wel fikse kater me uitgeleefd met kaaskoekjes, chips, nootjes, cola en andere meuk. Dat is het hele weekend een beetje blijven hangen… Vanmorgen bij het wegen zat ik op 82,2 voor de zoveelste week op rij word het doel om volgende week ergens in de 81 te zitten of lager natuurlijk :P Net boodschappen gedaan en heel veel groente en fruit in de kar gemikt. Straks een week menu maken voor wat structuur en misschien dat je me dan eindelijk lukt :D
De aankomende week heb ik ook 3x sporten gepland! Deze week heb ik 2x gesport en dat wil ik minimaal volhouden. Ik doe dan een half uur een soort circuittraining en nog wat conditie en losse dingen erbij. Daarnaast wandelen met de hondjes natuurlijk :biggrin2:

Ooit, ooit zit ik tussen de 77,5 en 80 dat is het streven. Maar ben nu toch in totaal al iets van 6,5 kg kwijt en dat voelt echt al beter. Ben geen slank blompje, dat hoeft ook niet maar het is allemaal al iets strakker :)
Gebruikersavatar
Door pluk
#3407335
Kaela schreef: do 23 jul 2020, 20:32 Ik heb blindedarmontsteking gehad. Twee kilo gratis en voor niets afgevallen. Niet echt een aanrader.

Ik ben de beweging aan het opbouwen en merk dat ik nu echt op moet letten. Want ik heb wel weer mijn normale “ik heb altijd honger” prikkel. De eerste week na de operatie had ik dat niet. Volgens mij voelen mensen zonder eeuwige strijd tegen de kilo’s zich altijd zo. Ik vond het zo fijn. Gewoon een normaal-kleine maaltijd eten en klaar was het. Dan dacht ik niet meer aan eten en had ik geen trek. Nu is het weer steeds trek hebben, steeds aan eten denken. Vreselijk.

Nou ja, nu ww is niet handig, maar ik probeer goed op te letten en de beweging weer op te bouwen. En alle gekregen chocola voornamelijk door meneer te laten opeten!
Oeh, dat klinkt wel heel vervelend :-[
Ik kan flink eten en zal bijna nooit iets afslaan, maar steeds trek hebben en aan eten denken is gewoon naar.
Is er niets aan te doen?

Heeft die meneer van jou even mazzel!
Zo werkt het hier trouwens ook, hij vreet alles (en komt vervolgens niks aan >:( )
El_Kato schreef:Ik blijf een beetje hangen rond de 82, kom er om de een of andere reden niet onder… Nou ja of eigenlijk weet ik de reden wel natuurlijk ::) Ik weeg altijd op vrijdagochtend en vorige week donderdag bij de Griek uit eten geweest en daar veel te veel wijn gedronken. Vrijdagochtend nog wel gesport maar onderweg naar huis lopend al bedacht dat ik ging toegeven aan de drang naar vet, zout en veel ;D Als beloning voor het sporten 2 broodjes kaassoufle met mayonaise gegeten - op gezond pompoenpitten bruin brood dat dan weer wel :P :P En later onder dwang van de toch wel fikse kater me uitgeleefd met kaaskoekjes, chips, nootjes, cola en andere meuk. Dat is het hele weekend een beetje blijven hangen… Vanmorgen bij het wegen zat ik op 82,2 voor de zoveelste week op rij word het doel om volgende week ergens in de 81 te zitten of lager natuurlijk :P Net boodschappen gedaan en heel veel groente en fruit in de kar gemikt. Straks een week menu maken voor wat structuur en misschien dat je me dan eindelijk lukt :D
De aankomende week heb ik ook 3x sporten gepland! Deze week heb ik 2x gesport en dat wil ik minimaal volhouden. Ik doe dan een half uur een soort circuittraining en nog wat conditie en losse dingen erbij. Daarnaast wandelen met de hondjes natuurlijk :biggrin2:

Ooit, ooit zit ik tussen de 77,5 en 80 dat is het streven. Maar ben nu toch in totaal al iets van 6,5 kg kwijt en dat voelt echt al beter. Ben geen slank blompje, dat hoeft ook niet maar het is allemaal al iets strakker :)
Als je dan toch de fout in gaat, dan maar gelijk goed toch? :biggrin2:
Maar 6,5 kg is toch best wat en al zeker 1 kledingmaat minder.

Vind dat gesport van iedereen wel bewonderenswaardig. Ik heb echt een hekel aan sporten en kan me er niet toe zetten. Mijn vorige afvalperiode heb ik het zonder gedaan en ik ga ervoor dat het nu weer lukt :) Ik "wandel" wel veel met Scott, is eigenlijk meer slenteren met zijn tempo ::) dus dat zet ook geen zoden aan de dijk.
Door El_Kato
#3407341
pluk schreef: vr 24 jul 2020, 11:37 Als je dan toch de fout in gaat, dan maar gelijk goed toch? :biggrin2:
Maar 6,5 kg is toch best wat en al zeker 1 kledingmaat minder.

Vind dat gesport van iedereen wel bewonderenswaardig. Ik heb echt een hekel aan sporten en kan me er niet toe zetten. Mijn vorige afvalperiode heb ik het zonder gedaan en ik ga ervoor dat het nu weer lukt :) Ik "wandel" wel veel met Scott, is eigenlijk meer slenteren met zijn tempo ::) dus dat zet ook geen zoden aan de dijk.
Hahaha uhuh maar ga er toch wel een beetje op letten dit was wel wat extreem. Doe elk weekend wel lekker chips, nootjes en lekkere toastjes maar dan zonder kater :P

Ik houd eigenlijk ook helemaal niet van sporten en vind het ook niet echt leuk maar het voelt wel fijn om te gaan. Merk ook dat mijn lijf steviger word en mijn conditie beter - die was en is eigenlijk nog steeds wel bar slecht. Ondanks dat ik de afgelopen maanden - sinds de sportschool dicht was toch 2x in de week ging hardlopen. Voor nu ga ik niet met al te veel tegenzin naar de sportschool en hoop dat ik dat nog een tijdje volhoud. Het thuiswerken helpt hierbij omdat ik dan gewoon in de ochtend kan ipv na het werk of in de avond. Dan heb ik echt geen zin meer en vind ik het al snel te druk ook
#3407342
Ik hou wel van sporten, maar heb er echt geen tijd voor.
En voor iemand zegt, daar moet je tijd voor maken. Welja, binnen een jaar of 3 zal dat wel lukken. Maar nu, met kinderen van 5 jaar , 4 worden en bijna 2 jaar, lukt dat echt nog niet.
Eens die in bed liggen wil ik ook wel eens gewoon zitten (na eerst nog de kippen, konijnen en katten eten te hebben gegeven, evt nog wat water gegeven te hebben in de moestuin of nog een klein afwasje gedaan te hebben). Ben verder wel de hele dag in de weer, dus slecht is m'n conditie nu ook niet te noemen. ::)


Afvallen gaat hier wel weer voor geen meter. Ik ben stilletjesaan, zonder erg veel opletten, over een paar maand tijd een kg of 6 kwijtgeraakt. Toen viel het stil, bleef stabiel. En sinds ik sinds een paar weken weer wat wil gaan opletten, is er weer 2 kg bij. :-X Altijd hetzelfde!
En ik weet echt niet waaraan dat ligt. Als ik minder ga snoepen, eet ik dat blijkbaar op een ander moment extra eraan of ben ik luier of zo. Ik weet het echt niet. Ik zie het niet.
Gebruikersavatar
Door pluk
#3407346
pearlsofpassion schreef: vr 24 jul 2020, 13:36 Ik hou wel van sporten, maar heb er echt geen tijd voor.
En voor iemand zegt, daar moet je tijd voor maken. Welja, binnen een jaar of 3 zal dat wel lukken. Maar nu, met kinderen van 5 jaar , 4 worden en bijna 2 jaar, lukt dat echt nog niet.
Eens die in bed liggen wil ik ook wel eens gewoon zitten (na eerst nog de kippen, konijnen en katten eten te hebben gegeven, evt nog wat water gegeven te hebben in de moestuin of nog een klein afwasje gedaan te hebben). Ben verder wel de hele dag in de weer, dus slecht is m'n conditie nu ook niet te noemen. ::)


Afvallen gaat hier wel weer voor geen meter. Ik ben stilletjesaan, zonder erg veel opletten, over een paar maand tijd een kg of 6 kwijtgeraakt. Toen viel het stil, bleef stabiel. En sinds ik sinds een paar weken weer wat wil gaan opletten, is er weer 2 kg bij. :-X Altijd hetzelfde!
En ik weet echt niet waaraan dat ligt. Als ik minder ga snoepen, eet ik dat blijkbaar op een ander moment extra eraan of ben ik luier of zo. Ik weet het echt niet. Ik zie het niet.
Misschien door de lockdown? Ik merkte de eerste weken dat ik vanzelf afviel. Want geen trakterende collega's, geen borrels, geen visite, etc. Maar nu komen de sociale contacten weer langzaam op gang. Je komt weer eens wat vaker in een winkel, neemt meer de tijd ipv snel het hoognodige halen waardoor je toch die lekkere dingen meeneemt, neemt nu wel dat ijsje op het terras 'want dat mocht zo lang niet', etc.
Schrijf je op wat je eet? Misschien dat dat je inzicht kan geven in waar het "mis" gaat?
Door - pien -
#3407351
pearlsofpassion schreef: vr 24 jul 2020, 13:36 Ik hou wel van sporten, maar heb er echt geen tijd voor.
En voor iemand zegt, daar moet je tijd voor maken. Welja, binnen een jaar of 3 zal dat wel lukken. Maar nu, met kinderen van 5 jaar , 4 worden en bijna 2 jaar, lukt dat echt nog niet.
Eens die in bed liggen wil ik ook wel eens gewoon zitten (na eerst nog de kippen, konijnen en katten eten te hebben gegeven, evt nog wat water gegeven te hebben in de moestuin of nog een klein afwasje gedaan te hebben). Ben verder wel de hele dag in de weer, dus slecht is m'n conditie nu ook niet te noemen. ::)


Afvallen gaat hier wel weer voor geen meter. Ik ben stilletjesaan, zonder erg veel opletten, over een paar maand tijd een kg of 6 kwijtgeraakt. Toen viel het stil, bleef stabiel. En sinds ik sinds een paar weken weer wat wil gaan opletten, is er weer 2 kg bij. :-X Altijd hetzelfde!
En ik weet echt niet waaraan dat ligt. Als ik minder ga snoepen, eet ik dat blijkbaar op een ander moment extra eraan of ben ik luier of zo. Ik weet het echt niet. Ik zie het niet.
Toch wat Pluk zegt over het opschrijven kan je misschien inzicht geven.
Ik ben echt wel aangekomen sinds ik niet meer ga sporten.
Al tijden eet ik max 1500 kcal per dag maar m'n 24jarig medicijngebruik (paroxetine) wat van grote invloed is op je insulinegevoeligheid en vetopslag helpt niet echt...
Niet echt motiverend moet ik zeggen ::)
Ik heb al wel afgebouwd van 20 naar 7 mg maar of dat metabolisme ooit weer een beetje z'n ouwe vorm terugvindt is nog maar de vraag.

Door op te schrijven wat ik at merkte ik dat ik overdag te weinig at en dat 's avonds ging inhalen. Sinds ik overdag grotendeels kh-arm eet (zelfgemaakte broodjes en crackers, salade met ei/wittekaas/tomaat/avocado/kimchi) merk ik dat ik 's avonds geen vreettrek meer krijg...soms echt metéén na het eten hè...dat je denkt 'meermeermeer' :-X
En als ik 'honger' krijg kan dat ook dorst zijn dus neem ik eerst een heel groot glas water. Als ik daarna nog trek heb neem ik een beker bouillon of een bakje yoghurt.
Maar lullig blijft het wel. Altijd opletten, echt altijd. En eruitzien of je elke dag aan de friet met kroket zit :crazy2: met 3 Magnums toe ;D
#3407371
Gek genoeg is het dus dat 's avonds inhalen dat bij mij nauwelijks problemen geeft. Het is net als ik dat laat, dat ik weer bijkom. ::)
Slaat nergens op. Ik weet het.
Ik heb er mij al bij neergelegd dat ik een atypisch lijf heb en heb al geleerd dat afvallen waarbij ik ergens op moet letten en dat moeite kost averechts werkt.
Ik moet zorgen dat ik het zo subtiel doe dat het vanzelf lijkt te gaan (idd door de kh te verminderen maar dan ook niet te opvallend anders werkt het weer niet). Ik moet op het juiste moment wachten, wanneer ik die kh weer eens beu ben. Dat gebeurt om de zoveel tijd.
Vandaar dat ik ook niet durf opschrijven. Heb eens calorieën geteld... Nooit meer aangekomen dan toen. Ben er dan gewoon teveel mee bezig. En als ik ermee bezig ben krijg ik stress en dan kom ik aan. Zelfs als ik niet bijzonder meer eet.
Dat kan verklaard worden hoor, cortisol zet het lichaam aan tot vetopslag en werkt verbranding tegen. Je krijgt er minder energie van en verbruikt dus minder zonder dat je het doorhebt.

Ach ja, binnenkort kom ik wel weer in een goede flow/humeur en dan lukt het vanzelf. Nu gewoon zien dat er niet meer bijkomt want dat is wel nefast natuurlijk.
Gebruikersavatar
Door sam28
#3407384
- pien - schreef:Sinds ik overdag grotendeels kh-arm eet (zelfgemaakte broodjes en crackers, salade met ei/wittekaas/tomaat/avocado/kimchi) merk ik dat ik 's avonds geen vreettrek meer krijg...soms echt metéén na het eten hè...dat je denkt 'meermeermeer'
Ja precies dat. Mijn bord op het aanrecht en direct weer willen eten.. Zo kwam ik vaak aan, doordat ik dat niet in de gaten had.
En koolhydraatarm eten en vasten werkt voor mij ook als een trein. Door de corona, IC werk en alle wisselende diensten is het vasten erbij ingeschoten en had ik ENORM veel behoefte aan koolhydraten. Nu ik omgeschakeld ben terug naar de anesthesie is het vasten nog niks want wennen op een nieuwe plek en heb enorm honger steeds, maar koolhydraten skip ik weer zoveel mogelijk. Ik was 5kg aangekomen door de wisselende diensten, verkeerd eten, niet meer sporten want moe en met de auto naar mn werk.
Ik ga nu met de trein en fiets in Utrecht en Amsterdam op mn vouwfietsje elke dag een uur bij elkaar en loop voorzichtig weer kleine stukjes hard in het weekend.
Ben er 2 kwijt ondertussen. :cool:
Door - pien -
#3407386
pearlsofpassion schreef: vr 24 jul 2020, 21:13 Gek genoeg is het dus dat 's avonds inhalen dat bij mij nauwelijks problemen geeft. Het is net als ik dat laat, dat ik weer bijkom. ::)
Slaat nergens op. Ik weet het.
Ik heb er mij al bij neergelegd dat ik een atypisch lijf heb en heb al geleerd dat afvallen waarbij ik ergens op moet letten en dat moeite kost averechts werkt.
Ik moet zorgen dat ik het zo subtiel doe dat het vanzelf lijkt te gaan (idd door de kh te verminderen maar dan ook niet te opvallend anders werkt het weer niet). Ik moet op het juiste moment wachten, wanneer ik die kh weer eens beu ben. Dat gebeurt om de zoveel tijd.
Vandaar dat ik ook niet durf opschrijven. Heb eens calorieën geteld... Nooit meer aangekomen dan toen. Ben er dan gewoon teveel mee bezig. En als ik ermee bezig ben krijg ik stress en dan kom ik aan. Zelfs als ik niet bijzonder meer eet.
Dat kan verklaard worden hoor, cortisol zet het lichaam aan tot vetopslag en werkt verbranding tegen. Je krijgt er minder energie van en verbruikt dus minder zonder dat je het doorhebt.

Ach ja, binnenkort kom ik wel weer in een goede flow/humeur en dan lukt het vanzelf. Nu gewoon zien dat er niet meer bijkomt want dat is wel nefast natuurlijk.
Ja, als er niet meer bijkomt is dat wel heel fijn!
sam28 schreef:
Ja precies dat. Mijn bord op het aanrecht en direct weer willen eten.. Zo kwam ik vaak aan, doordat ik dat niet in de gaten had.
En koolhydraatarm eten en vasten werkt voor mij ook als een trein. Door de corona, IC werk en alle wisselende diensten is het vasten erbij ingeschoten en had ik ENORM veel behoefte aan koolhydraten. Nu ik omgeschakeld ben terug naar de anesthesie is het vasten nog niks want wennen op een nieuwe plek en heb enorm honger steeds, maar koolhydraten skip ik weer zoveel mogelijk. Ik was 5kg aangekomen door de wisselende diensten, verkeerd eten, niet meer sporten want moe en met de auto naar mn werk.
Ik ga nu met de trein en fiets in Utrecht en Amsterdam op mn vouwfietsje elke dag een uur bij elkaar en loop voorzichtig weer kleine stukjes hard in het weekend.
Ben er 2 kwijt ondertussen. :cool:
Wat fijn Sam dat dat werkt! Goed bezig :-*
Vasten werkt voor mij niet en dat is jammer.
Ik moet nu 2 dagen 1500 kcal eten en elke derde dag 1200 kcal maar ik heb de moed nog niet kunnen vinden :-X
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door