Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Door src_esther
#3407825
koekje schreef: za 01 aug 2020, 09:10 Ik proef dat niet hoor, en echt zeker weten helemaal niet bij de voorgemalen variant.
Oh echt? Ik proef wel verschil.
Cassia overheerst het zoet en bitter meer en behoudt naar mijn idee in gemalenvorm langer zijn smaak. Ceylon is naar mijn ervaring wat complexer (dus zoet en bitter overheersen minder) en versgemalen veel sterker dan cassia.
Siberienne schreef:Ik denk dat gedroogde cranberry’s ook nog wel een lekkere smaak toevoeging kan zijn; wat frisser dan rozijnen

Verder klinkt het goed!
Dat denk ik ook maar die zijn meestal gezoet met suiker soms met appelsap. Puntje om op te letten als je probeert wat gewicht te verliezen.
Door - pien -
#3407827
pluk schreef: vr 31 jul 2020, 22:54 OMG OMG OMG
Heb net een supersnelle makkelijke mug-cake gemaakt. Binnen mijn WW voor 0 (!!!!) punten.
Recept:
1 ei
1 banaan
4 eetlepels havermout
1 theelepel kaneel (of meer naar smaak)
snufje zout

Prak 1 banaan, roer de rest erdoor.
Doe alles in een ingevet kopje.
Zet 2 minuten vol gas in magnetron.
Klaar!

Ik vond m vervolgens iets te flauw dus ik heb er nog een theelepel honing over gedaan. Dat is 1 punt :biggrin2: volgende keer doe ik ook meer kaneel er in of misschien speculaaskruiden
Je kunt er natuurlijk ook suiker of zo aan toevoegen.

20200731_224038.jpg
Lekker! En makkelijk ook, hup mengen, in een beker, even 'nuken' en smullen maar!

Ik had gisteren ook gebakken : een misbaksel :biggrin2:
Het was een kh-arm recept voor brownies: voor de eerste keer van die chocola-bubbeltjes gebruikt (soort 'chips' maar dan heel klein) en Sukrin (erythritol) omdat ik niet te veel vet en suiker wilde gebruiken. Er moest amandelmeel in maar was op dus maar kokosmeel erin...afijn, het was al niks voor het in de bakvorm ging (o ja, er zat ook geraspte courgette in en cacaopoeder en ei) en het was niet te vreten toen het uit de oven kwam.
Mijn dochter kwam even wat oppikken en brengen en met Yuna langs ons (ze begon al te piepen in de auto want dan gaat ze naar mijn mannen en de tuin en en en dat vindt ze hartstikke leuk ;D ) en de schaal stond op tafel en ze pikte een stukje maar zei meteen 'gatverredamme' ;D Ik had haar niks aangeboden want vies :biggrin2:
Zelfs met wat roomkaas en suiker erop was het niet te knagen dus het ging richting kliko.
Ik had natuurlijk spijt dat ik niet hup gewoon dikke vette brownies-vol-calorieën gebakken had ;D
Eigenlijk ben ik het zo zat dat ik altijd oplet en niks afval dat ik er even de brui aan ging geven en ging snoepen.
Dit weekend worden het geen brownies want ik heb niet de goeie spullen in huis.
Ik ga misschien nóg meer kh-arm eten, tot nu toe doe ik het maar half maar misschien moet ik daar maar wat strenger in worden en kijken hoe dat uitpakt. Nadat ik een keer zoet gesnoept heb :biggrin2:
En as week weer 's kijken in de sportschool.
Door src_esther
#3407828
- pien - schreef: za 01 aug 2020, 11:40 Lekker! En makkelijk ook, hup mengen, in een beker, even 'nuken' en smullen maar!

Ik had gisteren ook gebakken : een misbaksel :biggrin2:
Het was een kh-arm recept voor brownies: voor de eerste keer van die chocola-bubbeltjes gebruikt (soort 'chips' maar dan heel klein) en Sukrin (erythritol) omdat ik niet te veel vet en suiker wilde gebruiken. Er moest amandelmeel in maar was op dus maar kokosmeel erin...afijn, het was al niks voor het in de bakvorm ging (o ja, er zat ook geraspte courgette in en cacaopoeder en ei) en het was niet te vreten toen het uit de oven kwam.
Mijn dochter kwam even wat oppikken en brengen en met Yuna langs ons (ze begon al te piepen in de auto want dan gaat ze naar mijn mannen en de tuin en en en dat vindt ze hartstikke leuk ;D ) en de schaal stond op tafel en ze pikte een stukje maar zei meteen 'gatverredamme' ;D Ik had haar niks aangeboden want vies :biggrin2:
Zelfs met wat roomkaas en suiker erop was het niet te knagen dus het ging richting kliko.
Ik had natuurlijk spijt dat ik niet hup gewoon dikke vette brownies-vol-calorieën gebakken had ;D
Eigenlijk ben ik het zo zat dat ik altijd oplet en niks afval dat ik er even de brui aan ging geven en ging snoepen.
Dit weekend worden het geen brownies want ik heb niet de goeie spullen in huis.
Ik ga misschien nóg meer kh-arm eten, tot nu toe doe ik het maar half maar misschien moet ik daar maar wat strenger in worden en kijken hoe dat uitpakt. Nadat ik een keer zoet gesnoept heb :biggrin2:
En as week weer 's kijken in de sportschool.
Kokosmeel is veel droger dan amandelmeel. Dus dan moet je of minder meel of meer zachte/vloeibare ingrediënten gebruiken.
Door - pien -
#3407830
src_esther schreef: za 01 aug 2020, 11:44 Kokosmeel is veel droger dan amandelmeel. Dus dan moet je of minder meel of meer zachte/vloeibare ingrediënten gebruiken.
Dat vermoeden had ik al maar ik wilde er niet nog meer aan verprutsen omdat bakken niet 'uit de losse pols' kan.
Dus ik liet het maar zo :P
Gebruikersavatar
Door Kaela
#3407840
pluk schreef: vr 24 jul 2020, 11:37 Oeh, dat klinkt wel heel vervelend :-[
Ik kan flink eten en zal bijna nooit iets afslaan, maar steeds trek hebben en aan eten denken is gewoon naar.
Is er niets aan te doen?
Ik heb geen idee.

Het is gelukkig ook niet zo dat ik 100% van de tijd met eten bezig ben en na een maaltijd zit ik ook wel gewoon vol. En normaal kan ik me daar ook wel in schikken. Maar vol zitten an sich is geen reden om niet iets te eten. En tussendoor ook niet. Ik kan gerust en gemakkelijk eten tot ik plof.
Maar wat ik merk is dat ik heel vaak met eten bezig ben, op momenten dat mijn omgeving dat niet is. Als ik met mijn vriendinnen afspreek iets te gaan doen, bedenk ik al wat ik dan ga eten. Zeg bioscoop en ik denk doritoooooos. Als ik me verveel ga ik de kasten langs. Als ik moet tanken gluur ik naar de vette broodjes. Altijd.
Tel daarbij op dat ik groente en fruit in vrijwel geen enkele vorm lekker vind (ik eet het wel, maar omdat het moet, liever niet), alles wat vet is super graag lust en ik emotie eter in het kwadraat ben en het plaatje is wel compleet. En daar baal ik best van. Maar of er iets aan te doen is? Ik weet het oprecht niet.

Ik vind het ook lastig dat gewicht en eten zo negatief is. Alles staat altijd in het teken van afvallen. Je moet slank zijn. Als iemand met meer dan maatje 36 in een bikini poseert is diegene "dapper". Hoe stom, diegene is gewoon geen maatje 36, boeiend. Eigenlijk zou ik apetrots moeten zijn. Mijn hele familie heeft een verstoorde relatie met eten. De ene kant is allemaal anorexia, de andere kant al meerdere gastric bypass operaties. En met mijn verstoorde relatie tot eten die ik van jongsaf aan heb meegekregen en mijn genen van de dikke kant van de familie, zit ik op mijn 36ste nog op maatje 40 en heb ik normaal gesproken een normaal actief leven. Eigenlijk doe ik het helemaal zo gek nog niet!

Neemt niet weg dat door het gebrek aan beweging die -2 inmiddels +1 is geworden, en voor stijgende lijnen ben ik erg huiverig. Gelukkig gaat de opbouw van beweging best goed en ben ik ook zo door de dag heen weer wat normaler in touw.
Ik denk ook dat het geen kwaad kan als ik nu weer wat meer op mijn eten ga letten. De ww werkte hartstikke prima, dus ik ga bij de volgende boodschappen weer even slim inkopen. En dan is het tijd weer met de punten te gaan beginnen.
Gebruikersavatar
Door pluk
#3407842
Kaela schreef: za 01 aug 2020, 16:55 Ik heb geen idee.

Het is gelukkig ook niet zo dat ik 100% van de tijd met eten bezig ben en na een maaltijd zit ik ook wel gewoon vol. En normaal kan ik me daar ook wel in schikken. Maar vol zitten an sich is geen reden om niet iets te eten. En tussendoor ook niet. Ik kan gerust en gemakkelijk eten tot ik plof.
Maar wat ik merk is dat ik heel vaak met eten bezig ben, op momenten dat mijn omgeving dat niet is. Als ik met mijn vriendinnen afspreek iets te gaan doen, bedenk ik al wat ik dan ga eten. Zeg bioscoop en ik denk doritoooooos. Als ik me verveel ga ik de kasten langs. Als ik moet tanken gluur ik naar de vette broodjes. Altijd.
Tel daarbij op dat ik groente en fruit in vrijwel geen enkele vorm lekker vind (ik eet het wel, maar omdat het moet, liever niet), alles wat vet is super graag lust en ik emotie eter in het kwadraat ben en het plaatje is wel compleet. En daar baal ik best van. Maar of er iets aan te doen is? Ik weet het oprecht niet.

Ik vind het ook lastig dat gewicht en eten zo negatief is. Alles staat altijd in het teken van afvallen. Je moet slank zijn. Als iemand met meer dan maatje 36 in een bikini poseert is diegene "dapper". Hoe stom, diegene is gewoon geen maatje 36, boeiend. Eigenlijk zou ik apetrots moeten zijn. Mijn hele familie heeft een verstoorde relatie met eten. De ene kant is allemaal anorexia, de andere kant al meerdere gastric bypass operaties. En met mijn verstoorde relatie tot eten die ik van jongsaf aan heb meegekregen en mijn genen van de dikke kant van de familie, zit ik op mijn 36ste nog op maatje 40 en heb ik normaal gesproken een normaal actief leven. Eigenlijk doe ik het helemaal zo gek nog niet!

Neemt niet weg dat door het gebrek aan beweging die -2 inmiddels +1 is geworden, en voor stijgende lijnen ben ik erg huiverig. Gelukkig gaat de opbouw van beweging best goed en ben ik ook zo door de dag heen weer wat normaler in touw.
Ik denk ook dat het geen kwaad kan als ik nu weer wat meer op mijn eten ga letten. De ww werkte hartstikke prima, dus ik ga bij de volgende boodschappen weer even slim inkopen. En dan is het tijd weer met de punten te gaan beginnen.
Als ik niet aan WW doe vind ik het ook echt heel moeilijk om bepaalde keuzes niet te maken. Ik heb er echt houvast aan. Gelukkig vind ik groenten en fruit wel lekker. Maar echt vullen doet het bij mij ook niet. Vet kan ik makkelijk laten staan, maar koolhydraten absoluut niet. Ik las een paar berichten terug over vervangen van pasta door courgette. Dat is 90% water of zoiets, daar kan ik echt niet op teren. Nee, ik moet echte pasta, rijst en brood hebben anders val ik om. Bij mij helpt het ook heel goed om online boodschappen te doen. Daardoor ben ik minder geneigd allerlei lekkers in het karretje te gooien.

Je schrijft zelf dat je relatie met eten verstoord is. Ongetwijfeld is daar iets aan te doen maar dan zul je het eerder in de coachingshoek of zo moeten zoeken dan medisch. Maar, met maatje 40 zit je toch helemaal prima? Dan ben je toch niks te zwaar? Als je dat voor elkaar hebt gekregen ondanks die verstoorde relatie dan doe je het toch hartstikke goed? En dan mag je inderdaad heel trots op jezelf zijn!
Door Siberienne
#3407847
Ik ben niet dik maar had wel heel erg last van hangry zijn en echt bijna flauwvallen als ik geen suiker binnen kreeg. Dat werd met de burn-out alleen maar erger. Ik heb toen een periode een ‘reset’ gedaan door geen suikers te eten, bijna geen koolhydraten en niet tussendoor te eten en het heeft wel geholpen. Ik kan veel beter zonder tussendoortjes en ik voel me fitter.

Is gebaseerd op ideeen van Phil Maffetone; https://philmaffetone.com/2-week-test/
#3407855
Ja, koolhydraten zijn echt verslavend. Niet figuurlijk maar echt letterlijk. En je moet dus ook echt afkicken.
Anders krijg je idd nooit een verzadigd gevoel van iets anders.
Nochtans kan dat prima, verzadigd zijn van enkel fruit of groenten. Maar dat heeft tijd nodig, dat lukt niet zomaar.
Ik weet nog goed hoe ik er vroeger honger bleef op hebben maar toch geen hap extra door m'n keel kreeg. Dat heb ik nu niet, gelukkig. Maar ik heb ook af en toe wel echt koolhydraten NODIG :o .
Gebruikersavatar
Door Kaela
#3407858
Ik heb koolhydraatarm geprobeerd. Best een hele tijd volgehouden. Ik merkte, behalve dat ik afviel, er verder geen voordelen van. Ik kreeg niet de beloofde meer energie, ik had nog gewoon mijn lekkere trek. En hoe harder ik iets niet mag, hoe liever ik het eten wil. En dan ga je op een gegeven moment de mist in en komen alle kilo's er weer net zo hard aan.

Mijn trek en honger is ook vooral mentaal. Ja, als ik snelle suikers eet krijg ik natuurlijk ook de bekende bloedsuikerdip en dus heel erg honger. Maar als ik een maaltijd voornamelijk vetten en eiwitten eet, zit ik fysiek echt wel vol, maar is er mentaal altijd nog wel plek voor nog iets.

Na de narcose had ik dat niet. Zo apart. Ik had chocolade gekregen. Meneer kwam en zei eet je dat niet op. Nee, nu niet. Volgende dag lag het er nog. Dat is echt iets wat normaal nooit voorkomt. Normaal brand die chocolade, het moet op!
pluk schreef:Je schrijft zelf dat je relatie met eten verstoord is. Ongetwijfeld is daar iets aan te doen maar dan zul je het eerder in de coachingshoek of zo moeten zoeken dan medisch. Maar, met maatje 40 zit je toch helemaal prima? Dan ben je toch niks te zwaar? Als je dat voor elkaar hebt gekregen ondanks die verstoorde relatie dan doe je het toch hartstikke goed? En dan mag je inderdaad heel trots op jezelf zijn!
Ja, dat is ook zo. Ik ben ook best trots. Maar het is ook een eindeloze strijd en af en toe ben ik daar spuugzat van.

Ik heb ook al best veel hulp gehad. Maar zoals zo vaak is zoiets vrij complex. Ik heb een personal trainer gehad, diverse andere dingen geprobeerd op het gebied van sport en eten. Maar dat was het niet. Dat gaat dan heel erg op gezond eten zitten (en komen aan met duizend en een dingen die ik gewoon echt niet lust) en op commitment. En dan ga je al heel snel weer richting een negatieve situatie, want je moet volhouden en doorzetten en als je dan iets ongezonds eet dan wordt daar iets heel groots van gemaakt. En dat werkt bij mij niet.
Uiteindelijk heb ik er natuurlijk ook wel veel van geleerd en pas ik dat ook wel toe. Het is een doorlopend proces. En wat het ene moment werkt, hoeft het andere moment ook niet te werken.

Online bestellen werkt voor mij inderdaad ook wel goed en doen we momenteel door de corona ook.
Gebruikersavatar
Door sam28
#3407864
Kaela schreef:Maar wat ik merk is dat ik heel vaak met eten bezig ben, op momenten dat mijn omgeving dat niet is. Als ik met mijn vriendinnen afspreek iets te gaan doen, bedenk ik al wat ik dan ga eten. Zeg bioscoop en ik denk doritoooooos. Als ik me verveel ga ik de kasten langs. Als ik moet tanken gluur ik naar de vette broodjes. Altijd.
Tel daarbij op dat ik groente en fruit in vrijwel geen enkele vorm lekker vind (ik eet het wel, maar omdat het moet, liever niet), alles wat vet is super graag lust en ik emotie eter in het kwadraat ben en het plaatje is wel compleet.
Dit is zo vreselijk herkenbaar. Vooral die kasten, ik las je zin en zag mezelf al voor de kast zitten in mn hoofd. ::) ;D Ik heb er alleen nooit iets in liggen dus de handeling is ook nog eens zinloos.
Fruit eet ik vrijwel nooit, groente eet ik wel echt heel veel, vind het ondertussen ook wel lekker maara als ik mag kiezen ga ik voor vet en koolhydraten. :-X
Ik hoor vaak bij je anorexia kant van de familie dus daar moet ik voor oppassen maar ik kan ook heel goed horen bij je zware kant van de familie ::) en daar moet ik dus ook voor oppassen. En laat balans nu net niet een kwaliteit zijn die ik bezit. ;D
Gelukkig ben ik al een half jaar vrijwel stabiel in gewicht, door de corona is er wel 5kg bij gekomen en dat stoort op momenten maar ik ben te moe om er iets aan te doen. Hoewel; ik loop weer stukjes hard en ga 2xpw met de trein naar het werk en dan moet ik in totaal een uur fietsen (30min sochtends, 30 min smiddags)

Wat de lekkere trek en verveelhonger voor mij heel goed stilt is vasten en koolhydraatarm. Maar vasten lukt me ook niet op moment, ben nog teveel aan het wennen op mn nieuwe werk en ga het oppakken in mijn vakantie.
Door hannabelgje
#3412702
Hoe gaat het hier met de afvallers? Hier een kilootje bij vanwege klein beetje loslaten. Ik ben sinds vorige week weer braaf punten aan het tellen. Ik heb alleen WW zelf opgezegd. Ik doe het nu op papier en met behulp van mijn WW 365 dagen boek. Ik eet zoveel mogelijk via de weekmenu's. Zo krijg ik ook wat meer afwisseling in mijn eten.

Verstuurd vanaf mijn SM-G980F met Tapatalk

Gebruikersavatar
Door dinky89
#3412708
Hier probeer ik mij aan mijn schema te houden. Ik ben gestart op 68 kilo half maart en daar ben ik niet meer boven geweest. Schommelt beetje tussen de 66 en 67 kilo. Echt er af gaat het dus niet. Corona speelt mij daarbij denk ik ook wel parten waardoor ook beweging minder is geworden. Ipv zo'n 45 minuten wandelen in borgerswold tijdens de lunch gezellig thuis broodje eten op de bank. Tevens is sportaanbod flink ingeperkt van 2 keer per week intensief + 1 keer pilates naar eerst niets en daarna weer beperkt.
Gezien de beperkingen toch best tevreden dat het niet meer boven de 68 is gekomen ;)
Gebruikersavatar
Door sam28
#3412735
Ondanks mijn inspanning blijft mijn gewicht hangen. Er is wel iets af, 2kg, maar meer dan dat lukt niet op de een of andere manier.
Of nou ja, ik snoep in het weekend teveel. Ik vrees dat dat het is. Stabiel is ook oke ofzo.
Ik loop 2xpw hard, ik fiets op werkdagen een uur in totaal en wandel op mijn vrije dagen veel.
Door hannabelgje
#3413531
Hier is de eerste kilo er weer af. Afgelopen vrijdag ook weer begonnen met hardlopen. Doordat ik de weekmenu's volg heb ik ook weer meer zin om te koken. Nog steeds super blij met dat boek. Nee ik heb geen aandelen.

Verstuurd vanaf mijn SM-G980F met Tapatalk

 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door