Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Door src_esther
#3378926
pearlsofpassion schreef:Momenteel heb ik ook geen last om ergens af te blijven. Ook niet als het onder mijn neus is. Maar ik zit nog maar op dag 3.
Dat komt nog wel...

Mijn lijf reageert goed op kh-beperkt. Maar dan wel niet overdreven. Gewoon iets minder dan de gemiddelde Belg, want dat is volgens mij echt niet gezond.
Maar ik kan echt genieten van chocolade, dus die wordt weer zo zwart mogelijk. Zo kan ik mezelf toch verwennen zonder te zondigen en dat is zo hard nodig. Chickslovefood hebben daar ook leuke receptjes voor. Tis wel zondigen, maar minder erg dan uit de winkel en toch heerlijk en dan kan je er weer wat beter tegen.
Maar eerst minstens 3 weken echt afkicken. Daarna kan dat met mate.
Alles met mate.
Dat is volgens mij het belangrijkste. Niet een beperkt-iets-dieet, maar alles met mate en daar mag echt wel wat te snoepen tussen zitten.
pearlsofpassion schreef:Maar ik heb 1 grote verslaving en die geef ik niet op. Zelfs nu in de eerste fase niet. Fruit.
Ik kan geen dag zonder fruit.
En daarom en ook omdat ik gewoon maar niet kan geloven dat het slecht zou zijn, ookal zitten er suikers in (mens is nu eenmaal in de eerste plaats een fructivoor), geef ik dat niet op. Meer nog, ik eet er extra veel van. Zodat ik geniet van m'n eten en goed in m'n vel zit, zonder al te veel calorien.
Fruit is toch prima, waar het misgaat zijn de vruchtensapjes. Beter 1 appel, dan een glas appelsap want dat laatste staat qua hoeveelheid suikers ongeveer gelijk aan 4-5 appels...

Afvallen en vervolgens op gewicht blijven, heeft toch veel te maken met leef/eetstijl verandering.
Gebruikersavatar
Door Kaio
#3378929
src_esther schreef: Dat is volgens mij het belangrijkste. Niet een beperkt-iets-dieet, maar alles met mate en daar mag echt wel wat te snoepen tussen zitten.


Fruit is toch prima, waar het misgaat zijn de vruchtensapjes. Beter 1 appel, dan een glas appelsap want dat laatste staat qua hoeveelheid suikers ongeveer gelijk aan 4-5 appels...

Afvallen en vervolgens op gewicht blijven, heeft toch veel te maken met leef/eetstijl verandering.
En met stress en met je hormonen, dus er komt toch net iets meer bij kijken. Maar hoe dan ook is het wel een proces waarin je een aantal zaken moet veranderen.

Overigens heb ik bijv met keto dieet, ja het zal echt zo werken maar geen wortel , geen appel? Nooit, ja ehm :g: Daar wringt bij mij de schoen. Het uitsluiten van toch ook gezonde voedingstoffen. En de hoeveelheid vet , daar pas ik ook voor. Vind dat niet lekker en of dat nou zo goed is twijfel ik ook over.
Maar zo heb je wel meer diëten die ik niet zou willen doen. Dus ik doe ook geen echt dieet. Uiteraard niet te veel gefrituurd, niet of weinig bewerkt, eigenlijk gewoon 80% van de tijd goed eten. Mag je heus wel een keer friet ( scheelt dat ik dat altijd tegen vind vallen ;D ) En ik probeer op tijd te eten , dat is nl. een grote valkuil , te laat eten en te veel honger krijgen. Ik heb geen goed verzadigingsgevoel meer, voor mijn burn-out had ik die wel , nu niet meer. Daarnaast eet ik mega veel als ik moe ( helaas heb ik iets waardoor ik best vaak heeeel erg moe ben ) ben, en dan kan ik mezelf niet goed onder controle krijgen, is alsof mijn lichaam het overneemt van mijn verstand. En dat zijn dus mijn valkuilen, anders zou het prima gaan met wat ik normaal eet.
Oja als tussendoor snack doe ik ook wel eens een handje nootjes, maar aangezien een handje opeens een mega hand kan worden als je honger hebt, dan maar zo he
20190613_142442.jpg
20190613_142442.jpg (2.88 MiB) 2362 keer bekeken
Door - pien -
#3378948
Ik ben naar een intakegesprek geweest voor de GLI (Gecombineerde Leefstijl Interventie).
Vanuit (sommige?)zorgverzekeraars word er een programma aangeboden met begeleiding gedurende 2 jaar en het wordt vergoed vanuit de basisverzekering.
Ik ben het zat om te zwaar te zijn en was op zoek naar iets wat ik kan gaan doen om sterker en gezonder te worden en ook wat af te vallen. Maatje 38 hoeft niet meer, maar elke kilo eraf is meegenomen.
Over 1 of 2 maanden hoor ik waar we samen gaan komen (groepsbijeenkomsten) en er zijn ook individuele gesprekken.
Na 2 jaar is het dan de bedoeling dat je zelf ermee verder kunt en het ook vast kunt houden zodat het een nieuwe leefstijl wordt.
Ik heb erg moeten zoeken want mijn huisarts wist nergens van maar nu heb ik een coach gevonden (en een afgezegd waar ik het helemaal niet bij zag zitten ::) ) waar ik vertrouwen in heb en ik mee aan de slag wil!
Laatst gewijzigd door - pien - op vr 14 jun 2019, 13:22, 1 keer totaal gewijzigd.
Door fransbulletje
#3378949
- pien - schreef:Ik ben naar een intakegesprek geweest voor de Gecombineerde Leefstijl Interventie.
Vanuit sommige zorgverzekeraars word er een programma aangeboden met begeleiding gedurende 2 jaar.
Ik ben het zat om te zwaar te zijn en was op zoek naar iets wat ik kan gaan doen en wat vol te houden is.
Over 1 of 2 maanden hoor ik waar we samen gaan komen (groepsbijeenkomsten) en er zijn ook individuele gesprekken.
Na 2 jaar is het dan de bedoeling dat je zelf ermee verder kunt en het ook vast kunt houden zodat het een nieuwe leefstijl wordt.
Ik heb erg moeten zoeken want mijn huisarts wist nergens van maar nu heb ik een coach gevonden (en een afgezegd waar ik het helemaal niet bij zag zitten ::) ) waar ik vertrouwen in heb en ik mee aan de slag wil!
Heel veel succes!
Door fransbulletje
#3378950
M@rina schreef:Bij mij werkt vrijheid juist niet, dan ga ik sjoemelen. Zo heeft ieder zijn ding en gelukkig werkt het voor iedereen ook anders. Witbrood heb ik er zelf een keer ingezet omdat ik vergeten was dat het bruine brood op was, maar standaard staan er volkoren producten in.

Dit is een normale dag en ja er zit nog behoorlijk wat koolhydraten in en daar ben ik zo blij mee. Ik zou echt heel zielig en sneu en w.s ook oervervelend worden als ik koolhydraat arm zou moeten eten. Als ik weer meer kan gaan eten dan komt er vooral meer groente en fruit bij. Overigens zit ik met dit menu gewoon vol en ik verbruik niet zoveel aangezien ik zittend werk heb. Ik zit of in gesprek, of in de auto of achter de PC, Saartje is bejaard die wil niet meer hele einde wandelen, kan ze ook niet meer, dus het beetje beweging wat ik had is minder geworden. Nu eet, ik voor mijn doen dus heel gezond, ga 3x per week naar de sportschool en pak, ga in het weekend meer lopend boodschappen doen bijv. Als ik snoep/snack dan doe ik dat heel bewust. Voor mij werkt het.

Overigens biedt Bodysupport ook andere voedingspatronen, vetarm, eiwitrijk, suikerbeperkt etc. maar ook bijv. een zomer en winter menu.
Het gaat erom dat je iets doet wat bij je past, alleen dan is het vol te houden.
WW werkt met een punten systeem en dat maakt gewoon dat je bewustere keuzes maakt.
Ik eet soms brood maar liever crackers, biologische met zaden en veel vezels , die vallen me beter dan brood.
Verder eet ik eigenlijk alles, net hoe het uitkomt alleen wel minder en toch andere keuzes.
Ik hou niet van of veel koolhydraten, eiwitrijk etc gewoon alles met mate en probeer te kiezen voor voedingsmiddelen waar het lichaam wat aan heeft.
Als ik zie wat voor recepten er op de ww site staan...die meuk hoef ik echt niet.
Halvarine, zoetstoffen, bloem , veel mede wwers bakken van alles met zo min mogelijk punten, en dan worden je baksels er niet gezonder op.
Zoet probeer ik te vermijden, krijg ik trek van dus nu smiddags bij de koffie een cracker met heerlijke biologische boerenkaas.
Sporten is niet mijn ding maar ben nu gaan lopen, mijn streven is 100.000 stappen per week.
Gemiddeld zijn dat zo'n 14000 stappen per dag dus loop echt heel veel en dan het liefst alleen.
Voel me daar heel goed bij , lekker in beweging en buiten.
Afvallen is één maar op gewicht blijven is veel moeilijker dus moet je een lifestyle vinden die bij je past anders ben je zo weer terug bij af.

Het pondje van vorige week eraf heeft me deze week weer teruggevonden ::)
Jammer maar had het wel verwacht het was een onrustig weekje en daardoor minder gelopen, minder water gedronken en minder goed geslapen.
Geen stress maar wel stuiterend de dag door met het vooruitzicht van een nieuwe pup.
Nu is de rust weer terug in huis dus pakken we de draad weer even serieus op!
Laatst gewijzigd door fransbulletje op vr 14 jun 2019, 15:32, 1 keer totaal gewijzigd.
Door src_esther
#3378954
Kaio schreef:En met stress en met je hormonen, dus er komt toch net iets meer bij kijken. Maar hoe dan ook is het wel een proces waarin je een aantal zaken moet veranderen.
Ja, inderdaad ook stress en hormonen.
Kaio schreef:Overigens heb ik bijv met keto dieet, ja het zal echt zo werken maar geen wortel , geen appel? Nooit, ja ehm :g: Daar wringt bij mij de schoen. Het uitsluiten van toch ook gezonde voedingstoffen. En de hoeveelheid vet , daar pas ik ook voor. Vind dat niet lekker en of dat nou zo goed is twijfel ik ook over.
Maar zo heb je wel meer diëten die ik niet zou willen doen. Dus ik doe ook geen echt dieet. Uiteraard niet te veel gefrituurd, niet of weinig bewerkt, eigenlijk gewoon 80% van de tijd goed eten. Mag je heus wel een keer friet ( scheelt dat ik dat altijd tegen vind vallen ;D ) En ik probeer op tijd te eten , dat is nl. een grote valkuil , te laat eten en te veel honger krijgen. Ik heb geen goed verzadigingsgevoel meer, voor mijn burn-out had ik die wel , nu niet meer. Daarnaast eet ik mega veel als ik moe ( helaas heb ik iets waardoor ik best vaak heeeel erg moe ben ) ben, en dan kan ik mezelf niet goed onder controle krijgen, is alsof mijn lichaam het overneemt van mijn verstand. En dat zijn dus mijn valkuilen, anders zou het prima gaan met wat ik normaal eet.
Zet overal flessen water neer en neem eerst een paar slokken water voor je vast 'voedsel' in je mond stopt. ;-)
Mocht je last hebben van vocht vasthouden, zou je iets als brandnetelthee kunnen overwegen. (Niet drinken als je zwanger wilt worden of bent!) Niet heel smakelijk maar gemengd met wat andere (thee)kruiden is er een smakelijk brouwseltje te maken.
Kaio schreef:Oja als tussendoor snack doe ik ook wel eens een handje nootjes, maar aangezien een handje opeens een mega hand kan worden als je honger hebt, dan maar zo he
Afbeelding
Goed bezig!
Door src_esther
#3378955
- pien - schreef:Ik ben naar een intakegesprek geweest voor de GLI (Gecombineerde Leefstijl Interventie).
Vanuit (sommige?)zorgverzekeraars word er een programma aangeboden met begeleiding gedurende 2 jaar en het wordt vergoed vanuit de basisverzekering.
Ik ben het zat om te zwaar te zijn en was op zoek naar iets wat ik kan gaan doen om sterker en gezonder te worden en ook wat af te vallen. Maatje 38 hoeft niet meer, maar elke kilo eraf is meegenomen.
Over 1 of 2 maanden hoor ik waar we samen gaan komen (groepsbijeenkomsten) en er zijn ook individuele gesprekken.
Na 2 jaar is het dan de bedoeling dat je zelf ermee verder kunt en het ook vast kunt houden zodat het een nieuwe leefstijl wordt.
Ik heb erg moeten zoeken want mijn huisarts wist nergens van maar nu heb ik een coach gevonden (en een afgezegd waar ik het helemaal niet bij zag zitten ::) ) waar ik vertrouwen in heb en ik mee aan de slag wil!
Wat goed. Heel veel succes.
Door Eef+Stippels
#3378958
- pien - schreef:Ik ben naar een intakegesprek geweest voor de GLI (Gecombineerde Leefstijl Interventie).
Vanuit (sommige?)zorgverzekeraars word er een programma aangeboden met begeleiding gedurende 2 jaar en het wordt vergoed vanuit de basisverzekering.
Ik ben het zat om te zwaar te zijn en was op zoek naar iets wat ik kan gaan doen om sterker en gezonder te worden en ook wat af te vallen. Maatje 38 hoeft niet meer, maar elke kilo eraf is meegenomen.
Over 1 of 2 maanden hoor ik waar we samen gaan komen (groepsbijeenkomsten) en er zijn ook individuele gesprekken.
Na 2 jaar is het dan de bedoeling dat je zelf ermee verder kunt en het ook vast kunt houden zodat het een nieuwe leefstijl wordt.
Ik heb erg moeten zoeken want mijn huisarts wist nergens van maar nu heb ik een coach gevonden (en een afgezegd waar ik het helemaal niet bij zag zitten ::) ) waar ik vertrouwen in heb en ik mee aan de slag wil!
Oh wat goed! :)

Fijn dat je begeleiding krijgt, ik kan me voorstellen dat dat zal helpen.
Ik wist niet dat zoiets vanuit de basisverzekering werd vergoed. Ik dacht 1 of 2 afspraken bij een dietist en verder niet.
Door - pien -
#3378967
fransbulletje schreef:Heel veel succes!
src_esther schreef:Wat goed. Heel veel succes.
Eef+doggies schreef:
Oh wat goed! :)

Fijn dat je begeleiding krijgt, ik kan me voorstellen dat dat zal helpen.
Ik wist niet dat zoiets vanuit de basisverzekering werd vergoed. Ik dacht 1 of 2 afspraken bij een dietist en verder niet.
Dankjulliewel!

Het is per 1-1-2019 ingegaan. Het schijnt doorgedrongen te zijn dat nu investeren in gezondheid beter is dan achteraf pilletjes uit te delen e.d. Het precieze weet ik er niet van, op de site van RIVM staat ook éen en ander.
Het blijft toch vaak een levenslang iets. Een kwestie van 'gewoon wat minder in je mond stoppen' vinden veel mensen. Als het zo makkelijk was deed iedereen dat natuurlijk en waren er niet zoveel mensen met overgewicht.
De coaching wordt vergoed als je bij een aangesloten coach de GLI gaat volgen. Als je aanvullend verzekerd bent kun je ook een andere coach zoeken. Of je betaalt een gedeelte zelf als je een niet-aangesloten coach kiest en je hebt alleen een basisverzekering.
Gebruikersavatar
Door Kaio
#3378984
- pien - schreef:Dankjulliewel!

Het is per 1-1-2019 ingegaan. Het schijnt doorgedrongen te zijn dat nu investeren in gezondheid beter is dan achteraf pilletjes uit te delen e.d. Het precieze weet ik er niet van, op de site van RIVM staat ook éen en ander.
Het blijft toch vaak een levenslang iets. Een kwestie van 'gewoon wat minder in je mond stoppen' vinden veel mensen. Als het zo makkelijk was deed iedereen dat natuurlijk en waren er niet zoveel mensen met overgewicht.
De coaching wordt vergoed als je bij een aangesloten coach de GLI gaat volgen. Als je aanvullend verzekerd bent kun je ook een andere coach zoeken. Of je betaalt een gedeelte zelf als je een niet-aangesloten coach kiest en je hebt alleen een basisverzekering.
Oo dat is wel heel goed.! En succes met het traject

Ja inderdaad als het gewoon minder in je mond stoppen was of gewoon ff wat meer discipline ( hoor je ook lekker vaak) was het wel wat eenvoudiger geweest. Wellicht dat het voor enkele ook maar dat is, maar voor meerdere ligt het heel wat complexer.
#3379091
Officiële balans na 1 week:
0,5 erbij! :crying:
En 2 dagen geleden was het nog 2 eraf. >:( Ik heb in tussentijd geen gekke dingen gedaan... Snap daar maar iets van. :-\
Wel m'n menstruatie gekregen maar ik zou verwachten dat je daarvan net minder gaat wegen (bloedverlies, want ik verlies echt wel wat meer dan gemiddeld).

We geven nog niet op (zou wel erg zijn :biggrin2:). Maar ik hoop wel dat het niet weer zoals vaak is, dat ik maar aankom van opletten. Tenzij ik eens crash. Dat doe ik niet bewust maar heb ik wel eens gehad door ziekte in m'n jeugd en door ldvd 6 jaar terug en erna kon ik plots wel afvallen. ::) :(
Door fransbulletje
#3379093
pearlsofpassion schreef:Officiële balans na 1 week:
0,5 erbij! :crying:
En 2 dagen geleden was het nog 2 eraf. >:( Ik heb in tussentijd geen gekke dingen gedaan... Snap daar maar iets van. :-\
Wel m'n menstruatie gekregen maar ik zou verwachten dat je daarvan net minder gaat wegen (bloedverlies, want ik verlies echt wel wat meer dan gemiddeld).

We geven nog niet op (zou wel erg zijn :biggrin2:). Maar ik hoop wel dat het niet weer zoals vaak is, dat ik maar aankom van opletten. Tenzij ik eens crash. Dat doe ik niet bewust maar heb ik wel eens gehad door ziekte in m'n jeugd en door ldvd 6 jaar terug en erna kon ik plots wel afvallen. ::) :(
Het kan zijn dat je lichaam eerst moet wennen, zie je vaker gebeuren. Tijdens je menstruatie hou je vaak vocht vast en is 9 van de 10 zwaarder. Merk hét zelf ook soms een kilo zwaarder dus...DOORGAAN!
Door Lizzy
#3379096
pearlsofpassion schreef:Officiële balans na 1 week:
0,5 erbij! :crying:
En 2 dagen geleden was het nog 2 eraf. >:( Ik heb in tussentijd geen gekke dingen gedaan... Snap daar maar iets van. :-\
Wel m'n menstruatie gekregen maar ik zou verwachten dat je daarvan net minder gaat wegen (bloedverlies, want ik verlies echt wel wat meer dan gemiddeld).

We geven nog niet op (zou wel erg zijn :biggrin2:). Maar ik hoop wel dat het niet weer zoals vaak is, dat ik maar aankom van opletten. Tenzij ik eens crash. Dat doe ik niet bewust maar heb ik wel eens gehad door ziekte in m'n jeugd en door ldvd 6 jaar terug en erna kon ik plots wel afvallen. ::) :(
Nee hoor, tijdens je menstruatie ben je zomaar 1 kilo zwaarder dan normaal. Houd vol. Je lichaam moet ook gewoon wennen.
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door