Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Gebruikersavatar
Door Kaio
#3378816
Nou ben niet de enige die dus na 1 dagje fout alle moeite van 1 tot 2 weken teniet doet.

Goed nou wil ik dus echt afvallen voor mijn gezondheid. Ik heb last van peesplaatontstekingen en die kunnen deels door te veel gewicht veroorzaakt worden. Ik moet zo'n 10 kilo kwijt, en ja dat klinkt niet super veel maar op 1,60 is dat toch best wel wat. Procentueel een overgewicht van bijna 20% als je het zo bekijkt. Ik kan dus niet meer lang wandelen ik kan niet meer hardlopen, kan dit niet of dat niet , nee niet tof
Daarnaast zit er veel obesitas en suiker in mijn familie....en mocht ik nu nog toch nog eens zwanger worden vrees ik dat mijn lichaam het niet trekt.
Dus hier is de noodzaak hoog maar dat maakt het tevens wat eh krampachtig. En voel me alles behalve gezellig dik. Ik voel me ook echt niet thuis in mijn lichaam.
Maar goed, ik probeer ontspannen te blijven, goed te eten ( ik eet portie eiwit, klein portie koolhydraat en veel groenten, geen rare diëten ), en wat ik vooral echt beter moet gaan doen is water drinken, denk dat ik elke dag 2 karaffen moet neerzetten en mezelf moet gaan dwingen dat naar binnen te werken :biggrin2:
En een kinderslot op de koelkast ed, voor als ik zo moe ben ;D ( krijg je echt minder discipline van) Want continue toegang hebben tot voedsel is dan toch echt een valkuil.
Gebruikersavatar
Door Fenixjuh
#3378817
Wat een heerlijk topic ;)
Ik heb het ook geprobeerd, koolhydraatbeperkt, en ik kreeg er honger van, echt met vreetbuien, resultaat: nog dikker. 2 weken terug op de weegschaal gegaan en ik lijd aan morbide obesitas.. Echt erg dus, het gewicht waar de gemiddelde Nederlander voor naar de chirurg rent om de maag eruit te slopen...
Ik eet maar weer gewoon brood en let op mijn gezonde voeding. Ik ga nog een jaartje aanzien en dan meld ik me aan bij een dieetclubje/diëtist. Dit is niet iets wat ik alleen kan oplossen...
Ik ben nog wel jong en geen klachten, dus dat houd ik hopelijk zo ;)

Verstuurd vanaf mijn PRA-LX1 met Tapatalk
#3378818
Momenteel heb ik ook geen last om ergens af te blijven. Ook niet als het onder mijn neus is. Maar ik zit nog maar op dag 3.
Dat komt nog wel...

Mijn lijf reageert goed op kh-beperkt. Maar dan wel niet overdreven. Gewoon iets minder dan de gemiddelde Belg, want dat is volgens mij echt niet gezond.
Maar ik kan echt genieten van chocolade, dus die wordt weer zo zwart mogelijk. Zo kan ik mezelf toch verwennen zonder te zondigen en dat is zo hard nodig. Chickslovefood hebben daar ook leuke receptjes voor. Tis wel zondigen, maar minder erg dan uit de winkel en toch heerlijk en dan kan je er weer wat beter tegen.
Maar eerst minstens 3 weken echt afkicken. Daarna kan dat met mate.
Alles met mate.

Maar ik heb 1 grote verslaving en die geef ik niet op. Zelfs nu in de eerste fase niet. Fruit.
Ik kan geen dag zonder fruit.
En daarom en ook omdat ik gewoon maar niet kan geloven dat het slecht zou zijn, ookal zitten er suikers in (mens is nu eenmaal in de eerste plaats een fructivoor), geef ik dat niet op. Meer nog, ik eet er extra veel van. Zodat ik geniet van m'n eten en goed in m'n vel zit, zonder al te veel calorien.
Door eelke
#3378819
Fenixje, als je de conclusie hebt getrokken dat je dit niet alleen kan, waarom wacht je dan nog een jaar?

Ik besef me overigens ook wel dat ik heus niet heul dik ben. Een bmi van 26 is niet heel veel te hoog. En ik ben ook nog gezegend met prettig dik worden; alles wordt dik, behalve mijn taille. (die blijft altijd 75 cm) Ook niet overdreven veel buikvet dus, waarvan ze zeggen dat dat zo ongezond is. En met de juiste kleding, en de nadruk op mijn taille, lijkt het heus wel nog wat. (dat maakt het wel irritant als ik taart afsla, hoezo? Jij bent toch niet te dik?).
Maar ik heb een slap lijf, mede door hypermobiele gewrichten. En een lage discipline wat sporten betreft. Da's lastig, want om een beetje gezond en fit te blijven heb ik dat wel nodig. Ik kan niet keihard knallen met sporten, de andere dag spierpijn en een rustdag hebben, en dan de dag erna weer vol aan de bak. Dan is er zo weer wat overbelast. Ik moet dus elke dag, steeds een beetje, met hele kleine stapjes, steeds wat meer of zwaardere oefeningen doen. En dat is stom ::) Dat gaat heel langzaam.
Maar juist daarom is het wel belangrijk om niet nog zwaarder te worden. Want dat gewicht wordt natuurlijk wel gedragen door diezelfde gewrichten.
Door Lizzy
#3378820
eelke schreef:Ja, dan eet ik 4 stukjes stokbrood ipv 8. En eet ik 3 stukken vlees ipv 5. En drink ik 4 biertjes ipv 6. En dan kom ik 1 kilo aan ipv 1.5 ::)

Wil ik afvallen moet ik elke dag 1600 cal eten. Niet meer, niet minder. Maar dan ook echt elke dag. Want een dag van 2500 cal (daar zit je zo aan hoor, met een bbq) maakt het dan al teniet. Ik heb dat een keer een half jaar volgehouden, en daarna een jaar met heel af en toe een uitspatting. En toen ben ik 20 kilo afgevallen. Maar ik kan het niet meer opbrengen...

Het helpt natuurlijk ook niet dat het vorig jaar bbq weer is geweest tot aan Sinterklaas ;D en dan die Decembermaand he.
Oh Eelke, sorry, ik kan er niks aan doen maar m'n thee zat zo proest tegen m'n beeldscherm ;D ;D ;D . Niet omdat het leuk is maar omdat je het zo grappig verteld!

Het valt verdorie ook niet mee hoor... En 1600 kcal, altijd, dag in dag uit: is ook lastig volhouden natuurlijk. Ik denk eigenlijk zelf dat het grootste probleem van ieder dieet is dat het een dieet is en dus niet eeuwig vol te houden :-\
#3378821
Ja dat is.
Vandaar dat ik niet echt op dieet ga. Ja, eerst 3 weken om af te kicken. Maar dan gewoon gezonde eetgewoontes aannemen. Die ik dus wel de rest van m'n leven plan aan te houden.
Ik had die gewoontes en voelde me daar erg goed op, tot mijn zwangere lijf het daar niet mee eens was...

Pas als dat niet voldoende blijkt (wat ik verwacht voor de laatste kg's) zal ik daar nog even voor diëten. Om dan te zien waar m'n gemakkelijk onderhouden gewicht nu ligt.
Ik verwacht zo rond de 70kg.
Toen ik 18 was lag het op 58kg (heb ik jaaaren gewogen) en 6 jaar geleden (25 jaar) op 65kg. Maar ik denk dat het nu dus weer iets hoger zal liggen.
Door eelke
#3378822
Lizzy schreef:Oh Eelke, sorry, ik kan er niks aan doen maar m'n thee zat zo proest tegen m'n beeldscherm ;D ;D ;D . Niet omdat het leuk is maar omdat je het zo grappig verteld!

Het valt verdorie ook niet mee hoor... En 1600 kcal, altijd, dag in dag uit: is ook lastig volhouden natuurlijk. Ik denk eigenlijk zelf dat het grootste probleem van ieder dieet is dat het een dieet is en dus niet eeuwig vol te houden :-\
Goed zo, met lachen verbrand je ook Cal ;D

Het helpt natuurlijk ook niet dat als ik moe ben aaallllee celletjes in mijn lijf schreeuwen; eet suiker! Dat is energie! Dan worden we wel weer wat fitter! En geef ik daar aan toe, eet ik suiker en krijg ik een suiker dip want het is natuurlijk helemaal niet dat ik daar energie van krijg.
En geef ik er niet aan toe kost dat ook weer energie en dan kost dat ook weer energie en zie dan nog maar eens te zorgen dat die celletjes hun bek houden ::)

Dus. Voorkomen dat ik moe wordt is nog het beste. Maar sjonge, dan is het leven ook wel weer zo'n strak regime; gedoseerd sporten, gedoseerd afwisselend eten, gedoseerd dingen doen waar je moe van wordt. Het moet ook nog leuk blijven.

Dus nu doe ik maar een dotje. Nu sinds zaterdag weer op al die punten aan het letten en er is wel een kilotje af (en mijn hoofd denkt nu, dat moeten we vieren met een zak winegums! :P zucht.).
Gebruikersavatar
Door Kaio
#3378828
;D

De mijne denken meestal ik wil zout!,! Maar volgens mij is het wel hetzelfde idee, suiker of zout. En inderdaad als je moe bent....Dus Ligt niet aan mij maar aan die stomme velletjes ;D
Maar 75 cm taille! Oo dan zou ik weer een gat in de lucht springen!
Door fransbulletje
#3378829
Afvallen is altijd moeilijk, ben nu voor de 3e keer bij WW beland en voor de 3e keer werkt het programma nog steeds goed.
Voor mij is het het enige wat werkt, je mag alles, niets is verboden en je moet niets.
Ik kan gewoon iedere zaterdagavond wat lekkers nemen bij de koffie en een frietje op zijn tijd of pizza gaat ook prima.
Je bent nu gewoon bewuster bezig met je eten, maakt betere keuzes en dat voelt goed.
Ik at eigenlijk niet heel ongezond maar porties waren wel te groot en toch te vaak savonds wat chips of ander zoutje.
Brood eet ik zelden ,valt me niet lekker meer dus overgestapt op biologische crackers met veel vezels en zaden.
Verder eet ik eigenlijk alles maar wel met mate, met ww kun je gewoon blijven genieten en dat is echt zo belangrijk anders gaat het mis.

Ben inmiddels ook de 50 jaar voorbij en was echt bang dat het nu minder goed zou gaan met afvallen.
Het valt me echt heel erg mee vanaf 18 januari toch nu bijna 10 kg kwijt, wil graag 14 in totaal.
Merk wel dat die laatste kilo's wat langzamer/moeilijker gaan maar ach dat komt wel goed dan doe ik er maar wat langer over.
Ik voel me nu zoveel beter dan met die 10 kg erbij en eigenlijk heeft het me totaal geen moeite gekost de afgelopen maanden.
Door M@rina
#3378850
I.v.m. vakantie en Pinksteren ben ik 3 weken niet gemeten op de sportschool, mijn eigen weegschaal zegt 20 kg eraf, maar ik wil dat nog bevestigd zien op de sportschool.

Tijdens de vakantie heb ik echt wel lekkere, foute dingen gegeten. Een pannenkoek met ahornsiroop, 2x een softijsje met chocoladedip, een paar keer patat met kipnuggets, gerookte zalm. Maar ik heb me wel aan 1500 kcal. gehouden en verder wel gezonde dingen gegeten. Iedere ochtend 2 km stevig doorwandelen naar de bakker voor verse broodjes en 's middags nog een lange wandeling een aantal keren ook 's avonds nog even aan de wandel om de prachtige zonsondergang te fotograferen. Voldoende beweging dus. Het gedoe met de afhandeling van het overlijden met mijn ouders heeft het me wel even moeilijk gemaakt, maar volgens mij zit ik nog steeds op een dalende lijn.

Ik ben net na 3 weken weer gaan sporten, het eerste rondje viel me mee, maar het tweede rondje ging ik bijna dood.... al met al ga ik zo douchen en zit ik straks toch weer met een voldaan gevoel op de bank.
De zonsondergangfoto's zijn best leuk geworden.
_DSC5283.jpg
_DSC5283.jpg (1.27 MiB) 1894 keer bekeken
_DSC5278.jpg
_DSC5278.jpg (1.21 MiB) 1894 keer bekeken
_DSC5255.jpg
_DSC5255.jpg (1.24 MiB) 1894 keer bekeken
Door fransbulletje
#3378852
M@rina schreef:I.v.m. vakantie en Pinksteren ben ik 3 weken niet gemeten op de sportschool, mijn eigen weegschaal zegt 20 kg eraf, maar ik wil dat nog bevestigd zien op de sportschool.

Tijdens de vakantie heb ik echt wel lekkere, foute dingen gegeten. Een pannenkoek met ahornsiroop, 2x een softijsje met chocoladedip, een paar keer patat met kipnuggets, gerookte zalm. Maar ik heb me wel aan 1500 kcal. gehouden en verder wel gezonde dingen gegeten. Iedere ochtend 2 km stevig doorwandelen naar de bakker voor verse broodjes en 's middags nog een lange wandeling een aantal keren ook 's avonds nog even aan de wandel om de prachtige zonsondergang te fotograferen. Voldoende beweging dus. Het gedoe met de afhandeling van het overlijden met mijn ouders heeft het me wel even moeilijk gemaakt, maar volgens mij zit ik nog steeds op een dalende lijn.

Ik ben net na 3 weken weer gaan sporten, het eerste rondje viel me mee, maar het tweede rondje ging ik bijna dood.... al met al ga ik zo douchen en zit ik straks toch weer met een voldaan gevoel op de bank.
De zonsondergangfoto's zijn best leuk geworden.
_DSC5283.jpg

_DSC5278.jpg

_DSC5255.jpg
Mooie foto's!

Genieten is belangrijk je kunt niet je hele leven teren op alleen maar gezonde dingen en zeker tijdens de vakantie moet dat kunnen.
Thuis de draad weer oppakken en dan gaat het wel weer goed maar kan me wel voorstellen dat sporten weer even zwaar is.
Succes!
Door eelke
#3378854
Wauw Marina! De foto's en de kilo's!
Maar hoe doe jij dat dan? Want een frietje met kipnugggets is toch al bijna 1500 cal joh? Eet je dan de rest van de dag bijna niks?
Gebruikersavatar
Door Pauline
#3378856
eelke schreef:Wauw Marina! De foto's en de kilo's!
Maar hoe doe jij dat dan? Want een frietje met kipnugggets is toch al bijna 1500 cal joh? Eet je dan de rest van de dag bijna niks?
Valt wel mee toch?

Kipnuggets 100 gram 277 kcal
Patat 100 gram 309 kcal
Door eelke
#3378857
Pauline schreef:Valt wel mee toch?

Kipnuggets 100 gram 277 kcal
Patat 100 gram 309 kcal
Nou ja, een beetje avondmaaltijd is 400 gram, dus dan zit je toch op 1200 cal. Heb je er nog geen mayo bij...
Door M@rina
#3378860
eelke schreef:Wauw Marina! De foto's en de kilo's!
Maar hoe doe jij dat dan? Want een frietje met kipnugggets is toch al bijna 1500 cal joh? Eet je dan de rest van de dag bijna niks?

Zo:
2019-06-12 menu BodySupport nl.png
2019-06-12 menu BodySupport nl.png (35.86 KiB) 1863 keer bekeken
Vooral dat zoetje koekje met een bakkie koffie is na een vette hap zooo lekker.
Laatst gewijzigd door M@rina op wo 12 jun 2019, 21:21, 1 keer totaal gewijzigd.
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door