Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Gebruikersavatar
Door Kaio
#3378741
pearlsofpassion schreef:Hier is het roer ook om.
Eergisteravond was ik het plots ZAT. >:( ;D

Dus gisteren was dag 1, vandaag dag 2.
Het is bij mij echt wel een soort verslaving aan slechte eetgewoonten, dus daarvan ga ik afkicken. En de dagen tellen lijkt me dan wel motiverend.
Eerst maar eens weer een normale hoeveelheid en normale dingen eten en afkicken van alle koek en laatavond-eten. Daarmee moet ik al een heel eind komen qua gewichtsverlies. Als er daarna nog wat extra af moet, zien we dat nog wel.

Echt sporten doe ik niet, maar ik ben wel zo goed als de hele dag in beweging, werk vaak in de tuin en ga bij goed weer meestal te voet de kindjes van school halen. Dat zou toch voldoende moeten zijn om een beetje gewicht te kunnen verliezen, zou ik denken.
Dat zal wel toch best wel uitmaken, geen koek en slechte dingen, succes!
Door Lizzy
#3378745
pearlsofpassion schreef:Hier is het roer ook om.
Eergisteravond was ik het plots ZAT. >:( ;D

Dus gisteren was dag 1, vandaag dag 2.
Het is bij mij echt wel een soort verslaving aan slechte eetgewoonten, dus daarvan ga ik afkicken. En de dagen tellen lijkt me dan wel motiverend.
Eerst maar eens weer een normale hoeveelheid en normale dingen eten en afkicken van alle koek en laatavond-eten. Daarmee moet ik al een heel eind komen qua gewichtsverlies. Als er daarna nog wat extra af moet, zien we dat nog wel.

Echt sporten doe ik niet, maar ik ben wel zo goed als de hele dag in beweging, werk vaak in de tuin en ga bij goed weer meestal te voet de kindjes van school halen. Dat zou toch voldoende moeten zijn om een beetje gewicht te kunnen verliezen, zou ik denken.
Jij ook veel succes PoP :-*
Door Lizzy
#3378746
Kaio schreef:Bij mij lukt het gewoon niet, ja het lukt ff dan wordt ik weer ziek, of mega hooikoorts aanval, of een vette PDS aanval ( waarvan je dus zo moe wordt dat je daarna weer gaat bij-eten en dan te veel daardoor) of weer ergens anders moeten eten en boink gelijk die kilo die er net af was weer bij, enz. >:( Lukt gewoon niet om langer dan 2 weken aan een stuk zonder verstoringen door te gaan ::) want ja meer als -1 zou toch echt wel eens motiveren ::)
Ohw getsie, vervelend is dat :-X . He bleh. Ik heb het hele topic niet gevolgd maar zou een afval-club misschien helpen bij de motivatie, bij het vast houden van de motivatie bedoel ik dan meer?
Door fransbulletje
#3378747
pearlsofpassion schreef:Hier is het roer ook om.
Eergisteravond was ik het plots ZAT. >:( ;D

Dus gisteren was dag 1, vandaag dag 2.
Het is bij mij echt wel een soort verslaving aan slechte eetgewoonten, dus daarvan ga ik afkicken. En de dagen tellen lijkt me dan wel motiverend.
Eerst maar eens weer een normale hoeveelheid en normale dingen eten en afkicken van alle koek en laatavond-eten. Daarmee moet ik al een heel eind komen qua gewichtsverlies. Als er daarna nog wat extra af moet, zien we dat nog wel.

Echt sporten doe ik niet, maar ik ben wel zo goed als de hele dag in beweging, werk vaak in de tuin en ga bij goed weer meestal te voet de kindjes van school halen. Dat zou toch voldoende moeten zijn om een beetje gewicht te kunnen verliezen, zou ik denken.
Succes!
Door fransbulletje
#3378748
Kaio schreef:Bij mij lukt het gewoon niet, ja het lukt ff dan wordt ik weer ziek, of mega hooikoorts aanval, of een vette PDS aanval ( waarvan je dus zo moe wordt dat je daarna weer gaat bij-eten en dan te veel daardoor) of weer ergens anders moeten eten en boink gelijk die kilo die er net af was weer bij, enz. >:( Lukt gewoon niet om langer dan 2 weken aan een stuk zonder verstoringen door te gaan ::) want ja meer als -1 zou toch echt wel eens motiveren ::)
Dat is vaak het probleem, er is altijd wel iets waarvoor het niet lukt om vol te houden.
Met WW leer je juist op die momenten toch goede keuzes te maken en op Connect, ww forum, kun je motiverende verhalen, recepten en tips vinden. Echt leuk!
Door hannabelgje
#3378750
fransbulletje schreef:Dat is vaak het probleem, er is altijd wel iets waarvoor het niet lukt om vol te houden.
Met WW leer je juist op die momenten toch goede keuzes te maken en op Connect, ww forum, kun je motiverende verhalen, recepten en tips vinden. Echt leuk!
+1 altijd heel sceptisch over geweest, maar het werkt echt.
Door src_esther
#3378764
Lizzy schreef:Ohw getsie, vervelend is dat :-X . He bleh. Ik heb het hele topic niet gevolgd maar zou een afval-club misschien helpen bij de motivatie, bij het vast houden van de motivatie bedoel ik dan meer?
Precies wat ik dacht. Ik denk dat het in je eentje lastig is. In zo'n clubje kun je elkaar ondersteunen en motiveren. Moet men wel allen een beetje dezelfde mentaliteit hebben plus niet een iemand waar met gemak alle kilo's er af vliegen.
Door eelke
#3378766
Nahh, ik weet het niet hoor.

Hier gaat het mis door alle sociale contacten. Hee kom je bbq'en? Hee gaan we op het terras zitten? Biertje? Bitterballetje? Kom je op de thee? Ik heb appeltaart gebakken! Ga je mee uit eten?

Als ik met iedereen ruzie zou hebben zou ik echt wel dunner zijn. Voor mij gaat het wel op, gezellig dik, zeg maar. En natuurlijk duw ik dan op zo'n moment dat eten zelf in mijn mond, maar dat kan ik dus niet weerstaan. En dan denk ik op zo'n moment; morgen even wat minder! Maar ja, dan wordt ik weer door de volgende gevraagd ::) of hebben we taart op het werk. Zucht.
Of zoals zondag, kom je frietjes eten? Neeheee ik moet afvallen. Dan kom je toch op de fiets? Ik opgezocht op mn app; ik moet 144 minuten fietsen voor alleen de frietjes, zonder snack. Dat wordt hem dan niet he ;D

Dus ik heb afgezegd. Maar dat vind ik wel erg jammer, want het is, buiten lekkere frietjes, natuurlijk ook gewoon erg gezellig.

Maar ja, zo hadden we feest met Pasen, een weekend weg, meerdere keren bbq- weer en een dag weg met vriendinnen, hoppa 4 kilo erbij. Ipv de 2 eraf die ik nog wilde omdat ik dan officieel een gezonde bmi zou hebben.

Zucht.
Door Eef+Stippels
#3378768
Goed bezig hoor dames!!

Kaio schreef:Bij mij lukt het gewoon niet, ja het lukt ff dan wordt ik weer ziek, of mega hooikoorts aanval, of een vette PDS aanval ( waarvan je dus zo moe wordt dat je daarna weer gaat bij-eten en dan te veel daardoor) of weer ergens anders moeten eten en boink gelijk die kilo die er net af was weer bij, enz. >:( Lukt gewoon niet om langer dan 2 weken aan een stuk zonder verstoringen door te gaan ::) want ja meer als -1 zou toch echt wel eens motiveren ::)
He bah wat balen :-*

Hier gaat het ook niet zoals het moet.. :(
Zal wel aan mijn hormonen liggen, ik weet het niet meer. Ik eet echt niet te veel en beweeg/sport genoeg. Bleeehhh :-X
Door src_esther
#3378773
Eef+doggies schreef:Hier gaat het ook niet zoals het moet.. :(
Zal wel aan mijn hormonen liggen, ik weet het niet meer. Ik eet echt niet te veel en beweeg/sport genoeg. Bleeehhh :-X
Misschien eet je wel te weinig, dan val je ook niet af.
#3378782
Hier een echtgenoot die echt dubbel zo snel afvalt als ik.
Mannen hebben dat zowiezo natuurlijk. >:(

Ik weet niet wat het moeilijkst is. Zien hoe snel hij afvalt als hij meedoet, of zien hoe hij snoept als hij het niet doet... ::)
Door hannabelgje
#3378786
Toen bij mij het roer echt omging ging het ook om. Dan maakt het me niet uit wat andere mensen eten drinken of vinden. Ik ga nog steeds naar feestjes, bbq's en uit eten. Maar hou me daar gewoon in. Als ik ja zeg tegen het 1 dan zeg ik nee tegen het ander. Ik dacht ook altijd dat ik gezond at, maar het bleek dat ik toch verkeerde keuzes maakte waardoor ik niet afviel.

Verstuurd vanaf mijn SM-G960F met Tapatalk
Door eelke
#3378788
hannabelgje schreef:Toen bij mij het roer echt omging ging het ook om. Dan maakt het me niet uit wat andere mensen eten drinken of vinden. Ik ga nog steeds naar feestjes, bbq's en uit eten. Maar hou me daar gewoon in. Als ik ja zeg tegen het 1 dan zeg ik nee tegen het ander. Ik dacht ook altijd dat ik gezond at, maar het bleek dat ik toch verkeerde keuzes maakte waardoor ik niet afviel.

Verstuurd vanaf mijn SM-G960F met Tapatalk
Ja, dan eet ik 4 stukjes stokbrood ipv 8. En eet ik 3 stukken vlees ipv 5. En drink ik 4 biertjes ipv 6. En dan kom ik 1 kilo aan ipv 1.5 ::)

Wil ik afvallen moet ik elke dag 1600 cal eten. Niet meer, niet minder. Maar dan ook echt elke dag. Want een dag van 2500 cal (daar zit je zo aan hoor, met een bbq) maakt het dan al teniet. Ik heb dat een keer een half jaar volgehouden, en daarna een jaar met heel af en toe een uitspatting. En toen ben ik 20 kilo afgevallen. Maar ik kan het niet meer opbrengen...

Het helpt natuurlijk ook niet dat het vorig jaar bbq weer is geweest tot aan Sinterklaas ;D en dan die Decembermaand he.
Gebruikersavatar
Door Pauline
#3378791
Ik herken het niet meer op kunnen brengen wat je noemt heel goed Eelke. Ik heb ruim 12 jaar 80% koolhydraatarm/koolhydraatbeperkt gegeten en ben gewoon niets afgevallen. Sterker nog, met het verstrijken van de jaren, ben ik echt wel wat aangekomen. Voor de tweede keer een borstverkleining die uiteindelijk geresulteerd heeft in dezelfde cup als voor de operatie, dus ik ben er wel een beetje klaar mee. De overgang zit me ook zo heerlijk "in de weg" en ik heb er gewoon geen zin meer in. KHA betekent dat ik echt alles op een weegschaaltje moet wegen en noteren om aan mijn macro's te komen en ook dat kan ik nu even niet opbrengen. Dus het moet maar zoals het gaat. Ik heb geen weegschaal, maar mijn broeken passen en daar moet ik het dan maar mee doen. En nee mijn BMI is niet tussen de 18-25, ik voldoe niet aan de standaard, maar ik vind mezelf een lekker ding.

Aan de andere kant weet ik héél goed dat het voor Eddies lijf veel beter is om geen granen en suiker te eten, dus ik weet dat ik binnenkort de knop toch weer om moet zetten. Maar tot die tijd geniet ik nog maar even van de dingen die ik me heel lang heb ontzegd. Voor mij is het nu even tijd om lief voor mezelf te zijn en dan heb ik het echt niet over volproppen hoor!!!
Gebruikersavatar
Door Kaela
#3378804
Ik heb hetzelfde als Eelke. Vreselijk en natuurlijk ligt het helemaal aan mezelf, maar ik kan dan geen maat houden hoor. Vanavond sushi eten met een vriendin, ja dan stop ik echt niet na 5 sushi ::) .

Ik heb op dit moment een goede reden om niet af te willen vallen, maar als die goede reden komt te vervallen, dan ga ik ook WW doen. Dat hele puntensysteem en zero points producten staat me wel aan. Want net als Eelke moet ik wanneer ik op calorieën let zo verschrikkelijk lang zo streng voor mezelf zijn. Elke misser zorgt er voor dat alle moeite weer teniet gedaan wordt. En dat motiveert totaal niet.
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door