Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Door eelke
#3413572
Ik ga eens een poging doen met 8 uur wel eten en 16 uur niet. Dus alleen tussen 13.00-21.00 bv. Schijnt voor sommige mensen wel fijn te werken, ik ben zeer benieuwd. Voorlopig denkt mijn hoofd dat ik NU vooral veel en iets zoets moet. Terwijl ik normaal al vrij licht ontbijt en hoogstens sochtends nog een tussendoortje pak. Zit vooral tussen mijn oren dus denk ik.
Gebruikersavatar
Door dinky89
#3413580
eelke schreef: ma 16 nov 2020, 11:37 Ik ga eens een poging doen met 8 uur wel eten en 16 uur niet. Dus alleen tussen 13.00-21.00 bv. Schijnt voor sommige mensen wel fijn te werken, ik ben zeer benieuwd. Voorlopig denkt mijn hoofd dat ik NU vooral veel en iets zoets moet. Terwijl ik normaal al vrij licht ontbijt en hoogstens sochtends nog een tussendoortje pak. Zit vooral tussen mijn oren dus denk ik.
Een deel zit zeker tussen de oren of is een vorm van gewenning. Zo at ik 's avonds altijd rond een uur of 10 nog wat lekkers zoals chips of nootjes. Ik kreeg dan ook altijd rond 10 uur trek. Begin dit jaar heb ik voor mijzelf ingevoerd dat ik na het avondeten niet meer mag snacken en nadat het de eerste paar weken lastig was om het 'hongergevoel' te negeren verdween dit steeds meer. Nu heb ik dat hongergevoel 's avonds niet meer terwijl ik overdag hetzelfde ben blijven eten. Mijn normale eetritme is nu 's ochtends ontbijt (doordeweeks rond 8 uur, in het weekend vaak rond 10 uur), rond 12 uur middageten, 's middags stuk fruit (die ik ook vaak vergeet) en dan rond 6 uur avondeten.
Door eelke
#3413582
Ja, ik vond daarom dat sappen wel fijn, dan wordt het allemaal even gereset. Nadeel daarvan vind ik wel dat het alleen koud eten is, dus vandaar dat ik nu dit eens probeer.
#3413611
Als dat van nature al redelijk in je zit, ga je daar wss weinig last mee hebben.
Ik duim voor je dat werkt!

Ik heb ooit wel zo'n periode gehad dat ik dat ook vanzelf deed. Maar ik at er niet minder van, gewoon meer in een keer. Voelde voor mij wel goed om eerst inspanning te leveren (niet sporten daarom, gewoon normale dingen), en dan pas te eten en daar a rust nemen. En dan dus energie vrij te maken van je reserve. Ipv eerst eten en dan dat eten verbruiken. Want dat geeft bij mij heel snel terug honger en slapte.
Vrijmaken uit reserve geeft meer rust in m'n energiehuishouding en kan ik ook veel vlotter en langer echte inspanningen op leveren (vb wandelen of fietsen maar ook werken).
Door Basil
#3413676
eelke schreef: ma 16 nov 2020, 11:37 Ik ga eens een poging doen met 8 uur wel eten en 16 uur niet. Dus alleen tussen 13.00-21.00 bv. Schijnt voor sommige mensen wel fijn te werken, ik ben zeer benieuwd. Voorlopig denkt mijn hoofd dat ik NU vooral veel en iets zoets moet. Terwijl ik normaal al vrij licht ontbijt en hoogstens sochtends nog een tussendoortje pak. Zit vooral tussen mijn oren dus denk ik.
Succes! Ik hanteer deze eettijden nu al anderhalf jaar bijna en het gaat vanzelf.
Voel me fitter dan ooit en geen dipjes meer.
Je zoetbehoefte verdwijnt wel na een paar dagen, je lichaam moet even wennen.
Ik begin meestal rond 13 uur met de eerste maaltijd en na 20 uur eet ik niets meer, ook geen behoefte aan.
Weekend neem ik soms nog wel wat na 20 uur.
Door eelke
#3413678
Ja, gaat best goed, dag 2 ;) en nu zit ik aan een half appeltje want over van de soep die ik aan het koken ben. Zo lunch, met die soep (lekker warm!) en dan eet ik tot max 21.00. Ben benieuwd of het wat doet. Ik merk dat ik vooral honger heb, maar niet zo dat zeurende in mijn hoofd of lijf, want ik zeg gewoon nee (anders is het, ik eet een appel als tussendoortje, neeeee liever koekjes! Nee zeggen is makkelijker).
Door Basil
#3413694
eelke schreef: di 17 nov 2020, 12:58 Ja, gaat best goed, dag 2 ;) en nu zit ik aan een half appeltje want over van de soep die ik aan het koken ben. Zo lunch, met die soep (lekker warm!) en dan eet ik tot max 21.00. Ben benieuwd of het wat doet. Ik merk dat ik vooral honger heb, maar niet zo dat zeurende in mijn hoofd of lijf, want ik zeg gewoon nee (anders is het, ik eet een appel als tussendoortje, neeeee liever koekjes! Nee zeggen is makkelijker).
Zorg dat je tijdens je maaltijden echt voldoende eet want dat heb je wel nodig.
Na een paar dagen zonder zoetigheid was de drang om te snoepen tussendoor ook weg.
Door hannabelgje
#3416920
Omdat ik het zonder mijn ww app toch lastig vind en ze een zeer leuke aanbieding hadden toch weer lif geworden voor 8 maanden. Was nu met 50% korting en dan dus heel erg betaalbaar. Korting is vandaag laatste dag voor de mensen die er belang bij hebben.
Ik ga maandag weer braaf puntjes tellen en de laatste kilo's er hopelijk af de komende 8 maanden.

Verstuurd vanaf mijn SM-G980F met Tapatalk

Door El_Kato
#3416925
Hier in oktober gestopt met ww deed er niet zoveel meer mee en viel ook niet meer af. Ben er wel iets van 8kg mee kwijtgeraakt. In september zijn mijn vriend en ik gestart met een Personal trainer in de sportschool qua kg op de weegschaal weer wat aangekomen maar qua kleding ed merk ik dat niet. Spieren wegen zwaarder dan vet denk ik dan maar. De lessen met de Personal trainer zijn begin december gestopt en kort daarop gingen de sportscholen dicht :-X Nu met de feestdagen en de zoete rommel en andere meuk uit de kerstpakketten gaat het weer wat de verkeerde kant op voor mijn gevoel. Heb toch wel een sterke drang om al die meuk zo snel mogelijk op te eten :-[ Nou ja het is bijna op en we gaan nu weer even op de gezonde toer en hopelijk met 3 weken weer vol aan de bak in de sportschool :)

Hoewel ik bang ben dat de sportscholen langer dicht zullen zijn… we proberen het thuis wel enigszins bij te houden maar dat is toch anders :-\
Gebruikersavatar
Door Kaela
#3416927
Na mijn operatie van de zomer heb ik er een aardige klus aan gehad weer een beetje normaal in conditie te komen. Dat is we gelukt, ik kan nu weer gewoon een wandeling van zes a zeven km maken (ook nog wel verder als het moet, maar daar heb ik niet vaak reden voor) of twee paarden achter elkaar rijden.

Nu met de lockdown is het weer een uitdaging wat in conditie te blijven. Dus ik had gister bij de yoga ook maar eens wat kracht oefeningen gedaan. Vroegah plankte ik met twee vingers in de neus een minuut of anderhalf a twee. Nu heb ik een droevige 3*10 seconden gedaan en ik heb een spierpijn :o Oftewel, dat gaan we vaker doen!!!

We zijn nu nog restjes van de feestdagen aan het opeten. Daarna weer strak in het gareel! Ik denk dat ik de ww app ook maar weer actief moet gaan gebruiken. Ik denk steeds dat ik best braaf doe en dat valt dan weer flink tegen als ik de app invul. Dus daar is wel weer winst te behalen.
Gebruikersavatar
Door sam28
#3416938
Vandaag ook maar weer eens wat oppakken.
Ik ben -op vorig weekend na- wel gewoon hard blijven lopen en loop 6km in 37 a 38 minuten.
Maar ik heb ook her en der lekker gesnoept. Chocolaatje hier, chipje daar. Frietje? Jummie.. Lekker ijsje als toetje.
Gelukkig niet veel aangekomen maar sinds april/mei zitten er nog wel kilo's bij. En die wil ik ook aanpakken. Dat zijn er 6. Moet kunnen dus aangezien ik er 30 kwijt geraakt ben hiervoor.
Gebruikersavatar
Door sam28
#3420215
Ik ben 5cm in omtrek gegroeid sinds oktober. Sinds ik daarachter ben heb ik lopen puzzelen hoe het toch komt want ik eet niet heel veel meer ofzo.
Zeg ik vandaag tegen een collega dat ik gestopt ben met fietsen van en naar het station, in totaal een uur per dag en werk 4 dagen, sinds de oorontstekingen en ineens had ik het, die zijn in sept/okt begonnen. ;D

Conclusie; iets strakker eten en snel weer fietsen.
Gebruikersavatar
Door pluk
#3420217
In september zat ik op mijn oorspronkelijke streefgewicht. Omdat het afvallen zo makkelijk ging wilde ik nog 2 kilo er af hebben. Dat ging ook vrij vlot. Daarna heb ik er niet meer echt op gelet en bleef ik afvallen. Sinds december zit ik zo'n 3-4 kilo onder mn oorspronkelijke streefgewicht en hou ik dat vrij makkelijk vast.
Ik eet alles maar maak wel veel bewuste keuzes.
Door El_Kato
#3420260
Geïnspireerd door hier een paar weken geleden met intermitterend vasten begonnen en 3kg kwijt ;D
Prima te doen wel wat zoekend naar wat ik dan ga eten maar het niet eten in de ochtend was alleen de eerste dagen wat lastig. Het valt me nu op dat ik veel minder honger gevoel heb. Doe in principe 16:8 maar eet vaak pas rond 14.00 en meestal na 20.00 niets meer - ben daar niet gelijk mee begonnen maar heb het steeds een beetje meer uitgesteld. Merk nu bv ook dat veel eet momenten in mijn hoofd zitten bv vanmorgen boodschappen gedaan en normaal ging ik daarna altijd ontbijten en dat voelt nog steeds een beetje raar om dat niet te doen.
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door