Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Door Basilicum
#3389305
hannabelgje schreef: ma 11 nov 2019, 08:39 De WW mensen moeten vandaag kiezen of het programma wijzigt. Ik heb besloten om groen te gaan proberen. Ik vind het wel raar dat dingen die eerst 0 punten waren, nu gigantisch veel punten zijn. Daar begrijp ik niks van.

Verstuurd vanaf mijn SM-G960F met Tapatalk
Is een nadeel van WW dat ze best vaak het programma wijzigen. Heb paar keer WW gedaan en het was altijd weer anders.

Kun je niet volgens het oude doorgaan, moet je overstappen?
Als dingen meer punten gaan kosten gaat je dag/weektotaal ook omhoog?

Ik eet nu 16:8 en dat bevalt me heel goed,ben veel minder met eten bezig.
En nu val ik vooral af in centimeters.
Door hannabelgje
#3389306
Basilicum schreef: Is een nadeel van WW dat ze best vaak het programma wijzigen. Heb paar keer WW gedaan en het was altijd weer anders.

Kun je niet volgens het oude doorgaan, moet je overstappen?
Als dingen meer punten gaan kosten gaat je dag/weektotaal ook omhoog?

Ik eet nu 16:8 en dat bevalt me heel goed,ben veel minder met eten bezig.
En nu val ik vooral af in centimeters.
Je kunt ook bij het oude blijven hoor in dit geval.
Ik heb op groen nu 30 punten ipv 23 en alleen groenten en fruit zijn 0 punten. Ik denk dat ik ook wel weer terug ga. Ik probeer het een paar weken. Zien wat het geeft. Stimuleert misschien om meer groenten te eten.

Verstuurd vanaf mijn SM-G960F met Tapatalk

Door Basilicum
#3389307
hannabelgje schreef: ma 11 nov 2019, 09:30 Je kunt ook bij het oude blijven hoor in dit geval.
Ik heb op groen nu 30 punten ipv 23 en alleen groenten en fruit zijn 0 punten. Ik denk dat ik ook wel weer terug ga. Ik probeer het een paar weken. Zien wat het geeft. Stimuleert misschien om meer groenten te eten.

Verstuurd vanaf mijn SM-G960F met Tapatalk
Soms kan het ook helpen om net weer even anders te eten. Wil je er nog veel af?
Door hannabelgje
#3389308
Basilicum schreef: Soms kan het ook helpen om net weer even anders te eten. Wil je er nog veel af?
Ja ik wil er nog een kilo of 10 af eigenlijk.

Verstuurd vanaf mijn SM-G960F met Tapatalk

Door - pien -
#3389525
- pien - schreef: vr 14 jun 2019, 13:19 Ik ben naar een intakegesprek geweest voor de GLI (Gecombineerde Leefstijl Interventie).
Vanuit (sommige?)zorgverzekeraars word er een programma aangeboden met begeleiding gedurende 2 jaar en het wordt vergoed vanuit de basisverzekering.
Ik ben het zat om te zwaar te zijn en was op zoek naar iets wat ik kan gaan doen om sterker en gezonder te worden en ook wat af te vallen. Maatje 38 hoeft niet meer, maar elke kilo eraf is meegenomen.
Over 1 of 2 maanden hoor ik waar we samen gaan komen (groepsbijeenkomsten) en er zijn ook individuele gesprekken.
Na 2 jaar is het dan de bedoeling dat je zelf ermee verder kunt en het ook vast kunt houden zodat het een nieuwe leefstijl wordt.
Ik heb erg moeten zoeken want mijn huisarts wist nergens van maar nu heb ik een coach gevonden (en een afgezegd waar ik het helemaal niet bij zag zitten ::) ) waar ik vertrouwen in heb en ik mee aan de slag wil!
Nou zeg, dat valt tegen...Ik ben nu 2 keer geweest naar de 'les', eerste keer kennismaking, dan gebeurt er niet zoveel, juf had beloofd om nog wat informatie te sturen, gebeurde niet ::) Tweede les gemist vanwege overprikkeling, daarna heb ik juf verzocht om mij de informatie te sturen die iedereen in de tweede les ontvangen had, moest ik er weer achteraan ::)
Kortom...ik was over de zeik. Na veel zeuren informatie ontvangen die zo 'wollig' is dat ik moeite heb het naar de praktijk te vertalen.
Derde les : laptop kan weer geen verbinding maken met de tv, wordt er iets op de muur geprojecteerd, licht moet uit, tekst is niet te lezen op de muur en als juf vertelt wat er staat kun je het niet opschrijven want het licht is uit >:( >:( >:(
Ik ben nog net niet gillend weggerend. Als ik bedenk hoeveel nieuwe belangrijke dingen ik heb gehoord, is dat heel erg weinig. Veel gepraat en weinig informatie, en we moesten nog een kinderachtig spelletje doen 'hoeveel suikerklontjes zitten er in welk drankje' (allerlei soorten sportdrank, frisdrank, en energydrank). Dat komt mijn huis niet in dus dat boeit me niet.
Kortom, als ik thuis kom en probeer te slapen lig ik nog 2 uur wakker van ergernis. Stom ja :biggrin2: maar het is zo.
Deze juf is auti-coach en mede daarom had ik haar uitgezocht, maar zelden zo'n rommelig, wollig mens ontmoet...dingen beloven en niet doen of na veel zeuren ::) erg veel onduidelijkheid, veel informatie (veel technisch ook) die ik niet kan filteren...(okee, dat ligt aan mij) en knulligheid :o
Dus ik ga er mee stoppen en zelf aan de slag met een eet-app en een voedingscoach in mijn dorp waar ik binnenkort een afspraak mee heb. Dan maar zo.

Ook nog een goed bericht : ik laat voor een buurman sinds kort zijn hond uit en da's weer goed voor mijn stappenteller :)
Gebruikersavatar
Door sam28
#3389546
Jammer dat dat soort lui betaald worden door de zorgverzekeraar. En over een paar jaar wordt het weer uit het pakket gehaald omdat het niet werkt. Misschien de verzekering bellen en je beklag doen daar?
Door src_esther
#3389548
@pien, wat zonde van je tijd. Hopelijk heb je meer aan de voedingscoach uit je dorp.

sam28 schreef: za 16 nov 2019, 09:42 Jammer dat dat soort lui betaald worden door de zorgverzekeraar. En over een paar jaar wordt het weer uit het pakket gehaald omdat het niet werkt. Misschien de verzekering bellen en je beklag doen daar?
Goeie.
Door Siberienne
#3389556
sam28 schreef: za 16 nov 2019, 09:42 Jammer dat dat soort lui betaald worden door de zorgverzekeraar. En over een paar jaar wordt het weer uit het pakket gehaald omdat het niet werkt. Misschien de verzekering bellen en je beklag doen daar?
Ja dat dacht ik ook. Gebeurt vaker; ineens is ergens een zak geld voor, springen mensen erin om eraan te verdienen zonder het ook echt te kunnen. Beetje onparlementair gezegd misschien maar ik zie dit iets te vaak gebeuren. Beetje jammer...
Door - pien -
#3389589
Siberienne schreef: za 16 nov 2019, 11:19 Ja dat dacht ik ook. Gebeurt vaker; ineens is ergens een zak geld voor, springen mensen erin om eraan te verdienen zonder het ook echt te kunnen. Beetje onparlementair gezegd misschien maar ik zie dit iets te vaak gebeuren. Beetje jammer...
Ik heb iemand gesproken die weet wat de coaches per persoon krijgen, en dat is niet veel. Zeker niet voor 2 jaar. En ze krijgen niks als iemand onderweg afhaakt.
Alsnog is het handig als je niet alleen verstand hebt van voeding (dat heeft ze wel) maar dat ook op een goeie manier kunt overbrengen ::)
Door - pien -
#3389591
Eef+Stippels schreef: za 16 nov 2019, 12:01 Wat jammer Pien. Beklag bij de verzekering is idd een goed iee.
Hopelijk heb je wat aan de voedingscoach!
En leuk dat je de hond van de buurman uitlaat, geniet ie vast van :D
Bij deze voedingscoach was ik éen keer geweest maar omdat ik toen op het spoor van GLI kwam ging ik niet met haar door. Ik weet in elk geval dat het een fijn mens is en hoe ze denkt over voeding.

Ja, het is een lieverd! Wel een ongecastreerde reu dus even uitkijken met andere reuen, maar gelukkig is het uitlaatrondje erg rustig en ken ik de meeste andere honden die we tegenkomen. Het is een grappige kruising van een Drentse Patrijs/BorderCollie/Husky (uit mijn hoofd). Buurman had eerst een baan waar hij z'n hond mee kon nemen, maar nu is de hond elke dag alleen thuis en wordt hij geregeld uitgelaten door buren, fijn om hond en baas te kunnen helpen :)
Door - pien -
#3391480
- pien - schreef: vr 15 nov 2019, 12:34 Nou zeg, dat valt tegen...Ik ben nu 2 keer geweest naar de 'les', eerste keer kennismaking, dan gebeurt er niet zoveel, juf had beloofd om nog wat informatie te sturen, gebeurde niet ::) Tweede les gemist vanwege overprikkeling, daarna heb ik juf verzocht om mij de informatie te sturen die iedereen in de tweede les ontvangen had, moest ik er weer achteraan ::)
Kortom...ik was over de zeik. Na veel zeuren informatie ontvangen die zo 'wollig' is dat ik moeite heb het naar de praktijk te vertalen.
Derde les : laptop kan weer geen verbinding maken met de tv, wordt er iets op de muur geprojecteerd, licht moet uit, tekst is niet te lezen op de muur en als juf vertelt wat er staat kun je het niet opschrijven want het licht is uit >:( >:( >:(
Ik ben nog net niet gillend weggerend. Als ik bedenk hoeveel nieuwe belangrijke dingen ik heb gehoord, is dat heel erg weinig. Veel gepraat en weinig informatie, en we moesten nog een kinderachtig spelletje doen 'hoeveel suikerklontjes zitten er in welk drankje' (allerlei soorten sportdrank, frisdrank, en energydrank). Dat komt mijn huis niet in dus dat boeit me niet.
Kortom, als ik thuis kom en probeer te slapen lig ik nog 2 uur wakker van ergernis. Stom ja :biggrin2: maar het is zo.
Deze juf is auti-coach en mede daarom had ik haar uitgezocht, maar zelden zo'n rommelig, wollig mens ontmoet...dingen beloven en niet doen of na veel zeuren ::) erg veel onduidelijkheid, veel informatie (veel technisch ook) die ik niet kan filteren...(okee, dat ligt aan mij) en knulligheid :o
Dus ik ga er mee stoppen en zelf aan de slag met een eet-app en een voedingscoach in mijn dorp waar ik binnenkort een afspraak mee heb. Dan maar zo.

Ook nog een goed bericht : ik laat voor een buurman sinds kort zijn hond uit en da's weer goed voor mijn stappenteller :)
Gister bij de leefstijlcoach geweest. Fijne vrouw! Iemand waarvan niks moet, maar die je handvatten geeft waar je mee aan het werk zou kunnen gaan.
Ik ga proberen om eiwitten/koolhydraten/vetten te scheiden, dus niet allemaal met elkaar combineren.
Eiwitten en koolhydraten niet samen nemen, maar wel combineren met vetten. Kijken of dat werkt. En Lactobacillus gasseri (probiotica) proberen omdat slanke mensen die bacteriën in hun darmen hebben. Maar het grootste probleem bij mij is mijn antidepressivum...als ik daar vanaf zou kunnen komen...Is wel waar, toen ik het ging slikken ben ik 30 kilo!!!! aangekomen, alleen een half jaar nadat ik er mee begon werd mijn man erg ziek, en dat is al 24 jaar geleden dus ik weet niet meer wat er nou precies is gebeurd. Alleen dat ik 'ineens' 95 kilo woog :-X Het fijne is dat ik zelden meer depressief ben geweest en dat het filtert, dat is weer fijn voor mijn prikkelverwerking.
Ik slik paroxetine en er is ook een mildere versie van (Sertraline). Als ik kan overstappen zou dat misschien al schelen. A.s vrijdag ga ik naar mijn huisarts (dubbele afspraak) voor een gesprek daarover en ook voor een preventiecheck, hoe mijn bloedsuiker is en mijn cholesterol en mijn schildklier.

En misschien toch in een mail aangeven aan de juf van de GLI waar ik tegenaan liep met haar, want ik kan er nog steeds boos over worden dat een auti-coach zó onduidelijk en wollig is >:(
Ik had een mail gestuurd dat ik ging stoppen met haar training en 10!!! dagen later (ik verwachtte al niks meer eigenlijk ::) ) kreeg ik een mail terug dat ze het jammer vond en of ik de volgende dag tijd had voor een gesprek met haar waarin ik aan kon geven wat voor mij het grootste struikelblok was ::)
Ik was ziek dus kon niet komen én ik heb aangegeven dat ik geen persoonlijk gesprek wilde :-X
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door