Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Door fransbulletje
#3381435
Vandaag weer weegdag - 0,4 kg dus totaal nu - 11 kg!
Basil heeft ook weegdag op vrijdag, woog vorige week 5,9 kg, en vandaag 6,4 kg !
Allebei tevreden :biggrin2:
Gebruikersavatar
Door dinky89
#3381438
fransbulletje schreef:Vandaag weer weegdag - 0,4 kg dus totaal nu - 11 kg!
Basil heeft ook weegdag op vrijdag, woog vorige week 5,9 kg, en vandaag 6,4 kg !
Allebei tevreden :biggrin2:
Jouw gewicht is dus mooi naar Basil overgeheveld ;D
Door fransbulletje
#3381444
dinky89 schreef:Jouw gewicht is dus mooi naar Basil overgeheveld ;D
Komende weken vind ik dat prima, maar er moet bij hem nog zo'n 30 kg bij maar die hoeft er bij mij niet af ;D ;D ;D
Door fransbulletje
#3382919
Vorige week niet gewogen , door die warmte anders eten en niet gelopen.
Vocht vast houden , dat warme weer wordt ik gewoon niet blij van dus die weegschaal maar even onder de kast laten staan.

Gisteren wel gewogen, +0,5kg.
Prima had die plus wel verwacht maar weer is nu weer beter dus alweer lekker kunnen lopen afgelopen dagen.
Deze week ga ik weer voor dagelijks 12.500 stappen en een - op de weegschaal vrijdag.
Door fransbulletje
#3382923
hannabelgje schreef:Hier bijna de magische 10 bereikt op 3 ons na. En ik heb een nieuwe voordeur. Heerlijk is dat. De fiets4daagse hielp goed!

Verstuurd vanaf mijn SM-G960F met Tapatalk
Wow, dat gaat goed! Bijna een nijlpaard!
Door M@rina
#3382941
Ik was vandaag 6 ons aangekomen maar bleek dus ruim 1 kg aan spiermassa erbij te hebben gekregen afgelopen week. Of dat nu gekomen is door de 20.000 stappen per dag die we 3 dagen in Wenen hebben gelopen...... of toch de Sachertorte, apfelstrudel en Wiener schnitzels met frietjes die ik daar gegeten heb.
Door fransbulletje
#3382943
M@rina schreef:Ik was vandaag 6 ons aangekomen maar bleek dus ruim 1 kg aan spiermassa erbij te hebben gekregen afgelopen week. Of dat nu gekomen is door de 20.000 stappen per dag die we 3 dagen in Wenen hebben gelopen...... of toch de Sachertorte, apfelstrudel en Wiener schnitzels met frietjes die ik daar gegeten heb.
Ik denk die 20.000 stappen ;D ;D ;D
Door src_esther
#3382950
M@rina schreef:Ik was vandaag 6 ons aangekomen maar bleek dus ruim 1 kg aan spiermassa erbij te hebben gekregen afgelopen week. Of dat nu gekomen is door de 20.000 stappen per dag die we 3 dagen in Wenen hebben gelopen...... of toch de Sachertorte, apfelstrudel en Wiener schnitzels met frietjes die ik daar gegeten heb.
Mhmmmm.... nergens is dat lekkerder dan in Oostenrijk en Duitsland. Sowieso taarten in die landen. Vroeger - toen ik nog veel in Duitsland kwam - gingen we koffie/thee drinken in de stad en kwamen er minimaal 1,5 tot 2 taartpuntjes per persoon op tafel. Ik kon nooit kiezen, dus dan moesten we toch zeker in een van de volgende dagen nog een keer. That were the days... Moet ik nu niet meer proberen, ik zou compleet dicht groeien of moet gaan sporten :nerves: .
Gebruikersavatar
Door Kaela
#3386079
Nou, goedemorgen, ik haak hier ook aan in het topic.

Vier jaar geleden ben ik met een personal trainer 13 kilo afgevallen én stukken fitter geworden door de trainingen. Dat beviel goed, tot Oscar ingeslapen moest worden en ik mezelf niet meer kon herpakken. Langzaam maar zeker kwamen alle 13 kilo's er weer bij.

Dus ik ben nu terug bij af. Fit ben ik nog wel redelijk. Zou dezelfde personal trainer nog beschikbaar zijn, zou ik dat graag weer doen, maar dat is helaas niet zo. Dus ik hou het bij yoga (een uur per week een power versie wat veel van krachttraining weg heeft en een uur per week relaxte voor de soepelheid), paardrijden, wandelen en zoveel mogelijk de fiets pakken ipv de auto. Daar voel ik me ook goed bij, dus dat is natuurlijker om te doen dan naar de sportschool gaan.
En vorige week dinsdag ben ik begonnen met de weightwatchers. Vooral om weer een stok achter de deur te hebben en wat stimulatie om gezonder te eten. Ik ben een slechte groente en fruit eter, dus voor mij is elke hap groente of fruit winst.

Ik vond de eerste week lastig, met een keer uit eten en een keer uit lunchen. En nog wennen aan hoe het werkt. Maar net eerste weegmoment en toch een kilo er af! De eerste gaan altijd het makkelijkste he, dat weet ik. Maar ik had eigenlijk niets verwacht. Dus motiveert wel!
Door Lizzy
#3386082
Wat goed Kaela! Dat is met die punten, toch, weight watchers? Ik heb een collega die dat doet en zij is volgens mij al iets van 14 kg kwijt. Ze heeft een keer wat ik op een dag eet "berekend" en toen bleek dat ik te weinig at. Ik heb daar wel vertrouwen in, in die manier van naar de hoeveelheid voeding op een dag kijken.
Door hannabelgje
#3386084
Super Kaela! Ik ben zo blij met weightwatchers. Ik kan alles eten en ben inmiddels 11 kilo afgevallen sinds 5 maart. Het gaat niet super vlug, maar dat hoeft ook niet van mij. Dit is tot nu toe het enige waarbij het me totaal geen moeite kost om me eraan te houden.

Verstuurd vanaf mijn SM-G960F met Tapatalk

Gebruikersavatar
Door Kaela
#3386085
Lizzy schreef: di 17 sep 2019, 07:56 Wat goed Kaela! Dat is met die punten, toch, weight watchers? Ik heb een collega die dat doet en zij is volgens mij al iets van 14 kg kwijt. Ze heeft een keer wat ik op een dag eet "berekend" en toen bleek dat ik te weinig at. Ik heb daar wel vertrouwen in, in die manier van naar de hoeveelheid voeding op een dag kijken.
Ja dat is met punten.

Ik geloof ook wel dat het een goed systeem is. Suiker en vet zijn duur, eiwitten en vezels goedkoop, groente en fruit is gratis. Maar alles mag, dus je kunt er je eigen weg in vinden. En de hoeveelheid punten geven een maat, zodat je bewust wordt van hoe snel je te veel van iets eet.

Ik ben alleen niet zo van de zoetstoffen, dus de adviezen voor recepten met zoetstoffen laat ik wat aan me voorbij gaan.
Gebruikersavatar
Door Kaela
#3386086
hannabelgje schreef: di 17 sep 2019, 08:05 Super Kaela! Ik ben zo blij met weightwatchers. Ik kan alles eten en ben inmiddels 11 kilo afgevallen sinds 5 maart. Het gaat niet super vlug, maar dat hoeft ook niet van mij. Dit is tot nu toe het enige waarbij het me totaal geen moeite kost om me eraan te houden.

Verstuurd vanaf mijn SM-G960F met Tapatalk
Nou, 11 kilo in een half jaar is vlot zat toch! Knap hoor! Sneller is helemaal niet goed. Ik hoop dat het mij ook zo weinig moeite blijft kosten. Ik moet nog wel wennen aan de punten, maar op een gegeven moment weet je het wel voor de dingen die je het meest gebruikt.
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door