Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Gebruikersavatar
Door pluk
#3360748
Eef+doggies schreef:
Waar heb je die gekocht?
Ik heb ze bij Yumeko gezien, maar dan betaal je 619,- :o

Wij hebben een synthetisch 4 seizoenen dekbed van ikea. Ik ben er niet kapot van, maar het is wel heel betaalbaar en diervrij.
Ik doe beide delen apart van elkaar in een hoes. Dan kun je makkelijk een deel van je afgooien als het te warm blijkt.
Bij Yumeko.
Ik heb een 4 seizoenen 140x220.
Vl heeft een wollen dekbed van yumeko, ook 4 seizoenen.
Gelijk overtrekken bij besteld en toen was de 13e maand op ;-)
Door Too
#3360780
hannabelgje schreef:Omdat het niet goed blijft zitten en het een heel bezwaai is om dat ding in mijn uppie in de hoes te krijgen. Het is een 240x200 dekbek.

Verstuurd vanaf mijn SM-G960F met Tapatalk

Helder, maar dan is wol toch helemaal hartstikke zwaar en onhandig
wat ik nog wel eens doe ( uit gemakzucht ::) en ik doe t ook mijn uppie) elk deel in een eigen overtrek en dan lekker stapelen
Bovendien vind ik het dubbele pakket 355 dagen van t jaar véél te warm en zo kan ik t beter sturen
Door El_Kato
#3360795
Wij hebben een 4 seizoenen wollen dekbed van de Aldi, nu alweer een paar jaar en die bevalt prima. Hadden een 200x200 donzen dekbed en die kreeg ik makkelijk in de hoes. Heb toen een 240x220 wollen dekbed gekocht en die krijg ik dus niet in de hoes… te zwaar en liep enorm te klooien dus dat doet mijn vriend altijd. Heel eerlijk, heb het ook niet meer geprobeerd na die eerste paar keer klooien ::)

Maar bij wol is het gewicht zeker iets om rekening mee te houden, verder is het een heerlijk dekbed. Wij hebben de 2 delen nooit bij elkaar in een hoes. Als het echt koud word gaat het lentedeel in een aparte hoes op het voeteneinde. Soms heb ik het warmer/kouder dan mijn vriend en zo blijft het nog enigzins flexibel.

Wij hebben voor in de winter ook een flanellen hoes en onderlaken, heerlijk zacht en warm :) Hema had ze laatst voor heel fijne bedragen in de aanbieding. Dacht iets van 24,- :)
Door tt-tjes
#3360816
Hier ook een 4-seizoenen wollen dekbed. 12 jaar geleden op Texel gekocht. Ik heb echter wel 2 aparte dekbedden omdat hubby in de winter ze allebei wil en ik alleen het herfstdekbed.

Ik vind het een zaligheid.
Door hannabelgje
#3361004
Ik heb een wollen winterdekbed besteld. Ik ben benieuwd. Na even rekenen kwam ik er achter dat mijn huidige 4 seizoenen dekbed al minimaal 20 jaar oud is. Dan mag ik toch wel een keer een nieuwe kopen vind ik.

Verstuurd vanaf mijn SM-G960F met Tapatalk
Door Eef+Stippels
#3361009
pluk schreef:Bij Yumeko.
Ik heb een 4 seizoenen 140x220.
Vl heeft een wollen dekbed van yumeko, ook 4 seizoenen.
Gelijk overtrekken bij besteld en toen was de 13e maand op ;-)
Ik hoopte dat jij een goedkoper adresje had gevonden :biggrin2:

Maar gelukkig ben je er erg tevreden mee en hopelijk gaan ze ook lang mee.

Wij hebben de kapok kussens van yumeko gehad en die hadden nog wel wat langer meegemogen voor de prijs vond ik.
Door Eef+Stippels
#3361010
Lizzy schreef:Omdat wol mega dieronvriendelijk kan zijn, is dat misschien wel iets om naar te kijken.... Vooral goedkope wollen dekbedden bevatten vaak wol van schapen waarmee geen schaap zou willen ruilen.

Ik heb een wollen dekbed gehad van dit merk: https://www.texeler.nl/

De schaapjes hebben echt een goed leven op Texel en worden diervriendelijk geschoren. Ik vond het absoluut het fijnste dekbed dat ik ooit heb gehad!!!! Maar, hij kostte ook wat :-X . Ik heb er meer dan €300 voor betaald, ooit. We hebben er overigens wel extreem lang mee gedaan. Wij hebben 2 jaar geleden een synthetisch dekbed gekocht omdat dit echt 1000 keer goedkoper is als een goed wollen dekbed. Gatverdamme, wat een smerig flut-ding. Het is te heet of te koud en je zweet eronder en bleh bleh bleh, als ik ooit geld over heb ga ik direct weer een wollen Texeler halen! Kost wat, maar dan heb je ook wat.
De Aldi stelt dat de wol in hun wollen vier seizoenen dekbed (van 90,-) ook van Texel komt..
Door hannabelgje
#3361274
Gisteren mijn eerste nacht onder mijn nieuwe dekbed. Zo anders dan mijn oude synthetische dekbed. En mijn oude is serieus zwaarder dan mijn nieuwe wollen dekbed. Lag wel lekker. Geen spijt van.

Verstuurd vanaf mijn SM-G960F met Tapatalk
Door judith1967
#3366757
Even oud topic naar boven halen. Ik ben ok op zoek naar een nieuw dekbed..Een winterdekbed. Maar zie door de bomen het bos niet meer :-[
Laatst gewijzigd door judith1967 op zo 27 jan 2019, 20:22, 1 keer totaal gewijzigd.
Door judith1967
#3366758
hannabelgje schreef:Gisteren mijn eerste nacht onder mijn nieuwe dekbed. Zo anders dan mijn oude synthetische dekbed. En mijn oude is serieus zwaarder dan mijn nieuwe wollen dekbed. Lag wel lekker. Geen spijt van.

Verstuurd vanaf mijn SM-G960F met Tapatalk
Welk merk em waar heb je hem gekochf?
Gebruikersavatar
Door Angelique
#3366765
Ik heb onlangs deze gekocht.

https://www.smulderstextiel.nl/snoozing ... art/58925/

Heerlijk warm en je hebt echt zo,n megadekbed waar je je helemaal in kan ingraven :biggrin2:

Deze diende ter vervanging van een net 3 jaar oud, veel te duur wollen dekbed, 4 seizoen, waar we nog voordat het echt koud werd gewoon onder lagen te riebelen. Zou extra warm zijn...brrrrr.
Nu die nieuwe is binnen een paar minuten heerlijk warm.
Gebruikersavatar
Door pearlsofpassion
#3366767
Wij hebben net nieuwe gekocht voor de kindjes en hadden ook eerst eentje van wol met percal katoenen tijk maar die hebben we teruggestuurd. En dan eentje gezocht met geen tijk in percal katoen omdat dat zo knispert en kraakt en dat vinden we heel onaangenaam. Bovendien was het nog vrij plat vonden we.
Nu deze gekocht en daar zijn we erg blij mee. https://www.bol.com/nl/p/timzo-dekbed-v ... oductImage
We hebben er de eerste nacht al een deel mogen uithalen omdat het te warm was, dus koud hebben ze zeker niet onder. :cool: En hij is lekker licht, dik en zacht. Voelt heerlijk.

Meneer wil geen nieuw dekbed voor ons maar hij heeft het merk van deze toch maar even bewaard. ::) ;D
Door judith1967
#3366875
Dankjulliewel voor de reacties. Ik denk dat ik ga voor die van Hannabelgje. :biggrin2:

Ik laat het nog weten wat ik ervan vindt.
Door hannabelgje
#3366877
judith1967 schreef:Dankjulliewel voor de reacties. Ik denk dat ik ga voor die van Hannabelgje. :biggrin2:

Ik laat het nog weten wat ik ervan vindt.
De tijk kraakt inderdaad wel, maar dat vind ik niet erg.

Verstuurd vanaf mijn SM-G960F met Tapatalk
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door