Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Gebruikersavatar
Door Fioon
#3354565
Wat doen jullie als je eieren op moet maken?
Heb drie doosjes eieren over, dus 36 stuks ::)
Hebben jullie lekkere recepten?


Ps voor de hond al een aantal gereserveerd
Gebruikersavatar
Door Angelique
#3354567
Cake bakken. Mayo maken, pasta carbonara maken. Extra eitje door de salade oid. Koken en terug aan de kippen geven. Tortilla maken. Foe yong hai maken.
Door src_esther
#3354571
Hoeveel eieren? :o

Spaghetti alla carbonara (denk eraan wat kookvocht te gebruiken voor de smeuigheid)
(Marmer)Cake
Custard (bijvoorbeeld als vulling voor cake of taart)
Tiramisu
Macarons
Zabaglione


Ik kijk vaak bij de BBC voor recepten voor een bepaald ingredient, dat kan hier: https://www.bbc.com/food/recipes.
Door src_esther
#3354579
Angelique schreef:Cake bakken. Mayo maken, pasta carbonara maken. Extra eitje door de salade oid. Koken en terug aan de kippen geven. Tortilla maken. Foe yong hai maken.
Zoveel ei(geel) gaat er niet in mayo. Dat is meer iets voor als je liters heel goede zonnebloem- of olijfolie over hebt. ((Ik heb bijna altijd te weinig echt goede olie...))
Gebruikersavatar
Door pearlsofpassion
#3354592
Chocomousse kan ook met de eiwitten.

Wij maken altijd quiche met teveel eieren.
En pannekoeken. Dat kan ook gezond, met boekweit, havermout en/of spelt en wat fruit om te zoeten. Heerlijk als ontbijt.

Of we geven ze weg. In extremis gaan ze idd gewoon terug naar de kippen.

Heb en jullie in Nl geen cultuur van gevulde eieren maken? Dan is 36 toch niet teveel? :biggrin2:
Door frodo quin
#3354647
Toen ik nog in een winkel werkte nam ik soms eieren die over datum gingen gaan mee voor de katten. Het waren er dan ook te veel om in één keer te geven, dus ik klutste ze en vroor ze in in muffinvormpjes.

Als je natuurlijk standaard zo veel eieren te veel hebt, dan lost dat niets op en zou ik weggeven aan vrienden en familie.
Gebruikersavatar
Door Laika
#3354649
koekje schreef:Inleggen kan ook nog... :-X
Brr die enge glibberige eieren in een glazen pot op de toog van het dorpscafe.
Je kan ze zo wel 2 jaar bewaren heb ik begrepen.

Wij verkopen de eieren in een stalletje aan de weg. Gaat verbazingwekkend goed.
Gebruikersavatar
Door Fioon
#3354682
De oven staat vol cakes :D
Gevulde eieren komend weekend maar even maken, daarna nog genoeg over voor jullie ideeen

Ik heb niet standaard zoveel eieren maar ik kreeg twee doosjes terwijl er nog genoeg in huis was :cool: Nou ja, het komt vast op, .. pubers lusten elke dag wel uitsmijter.
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door