Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

#3348952
Wat is er een hoop gedoe aan?
Valt de courgette eruit? moet je hard drukken? of is afwas veel?


De winkels hier zijn niet zo ruim in assortiment ;) Bovendien wat verder weg, en kant en klaar lijkt me dat het niet lang bewaard.
Bovendien wil ik ook graag spiraaltjes van wortel maken, ja ik heb wat wensen :biggrin2:
#3348968
Deze:

Afbeelding

Twee standen, dikke of dunne slierten. Hele dikke courgette past niet, de normale wel. Handig op te bergen en snel schoonmaken. Ik peur nog wel met een satéstokje de gaatjes leeg want dat wil er niet altijd helemaal uitspoelen.
Wortel is iets zwaarder draaien maar goed te doen. Bevalt prima. :)
#3348980
Ik heb nu deze:
Afbeelding

Maar met dat dopje kun je echt niet in een wortel of courgette komen en wanneer wel draait het door. Ook met de hand vasthoudend heb ik enorme moeite ermee, zeker een wortel is erg zwaar. (heb wel regelmatig last van gewrichten, zal iets van fibro moeten zijn, dat maakt zo'n ding best moeilijk) In de reviews zijn mensen er namelijk overwegend positief over
Ben bang dat deze vrij vergelijkbaar met elkaar zijn, en dat het dan voor mij niks is.
Daarnaast vind ik het lastig passende courgettes te vinden, de meeste hebben een buikje nl. :biggrin2:
#3348999
Wij hebben meerdere spiraalsnijders uitgeprobeerd. Die plastic dingen bevallen ons niet. We hebben een spiraalsnijder op de KitchenAid past. Die bevalt goed.
Bij Beeketal in Rastdorf Duitsland verkopen ze ook een spiraalsnijder van RVS voor ca 20 euro. Dit lijkt ons ook een heel goede. Als wij weer een dagje naar Duitsland gaan willen we deze ook aanschaffen. De verzendkosten naar Nederland zijn belachelijk hoog (27 euro)
#3349003
Charlie Angel schreef:Hier gewoon een simpele handspiraalsnijder van de blokker. Werkt prima hoor ik.
fransbulletje schreef:Ik heb ook een simpele sliertjessnijder van Blokker.
De ene kant snijdt sliertjes en de andere kant brede slierten/plakken
Met die heb ik dus ruzie :biggrin2: Vond hem erg leuk om uit te proberen of slierten bevallen. En dat is zo, maar ik zou dus graag een paar keer in de week willen gebruiken.
@ Charlie, oo je hoort het, ik vroeg me al af, huh? Maar je wederhelft gebruikt hem dus ;)
Lida. S schreef:Wij hebben meerdere spiraalsnijders uitgeprobeerd. Die plastic dingen bevallen ons niet. We hebben een spiraalsnijder op de KitchenAid past. Die bevalt goed.
Bij Beeketal in Rastdorf Duitsland verkopen ze ook een spiraalsnijder van RVS voor ca 20 euro. Dit lijkt ons ook een heel goede. Als wij weer een dagje naar Duitsland gaan willen we deze ook aanschaffen. De verzendkosten naar Nederland zijn belachelijk hoog (27 euro)
Ik heb geen kitchenaid dus die kan niet, ik heb wel deze RVS gezien:
Afbeelding
Ik vroeg me al af of zoiets beter werkt dan plastic. Je zou in ieder geval geen probleem met dikte van courgettes of wortels moeten hebben, maar klemt het ook goed, draait het nooit door?

ik heb ook electrische gezien, maar dan zit je weer met de dikte in ieder geval...
#3349018
De RVS snijder die jij hebt gevonden is idd wel hoog. Die van Beeketal is ca 320x120x140 (l/b/h/). Maar ik vind dat aan die jij laat zien nog veel kunststof zit. Die van Beeketal is (volgens mij) helemaal van RVS. Ook lijkt het mij handig dat je er een satestokje in kan prikken. Kan dat bij die andere ook?
Kijk maar eens bij: Beeketal Kartoffel Gemüse Spiralschneider
#3349022
Lida. S schreef:De RVS snijder die jij hebt gevonden is idd wel hoog. Die van Beeketal is ca 320x120x140 (l/b/h/). Maar ik vind dat aan die jij laat zien nog veel kunststof zit. Die van Beeketal is (volgens mij) helemaal van RVS. Ook lijkt het mij handig dat je er een satestokje in kan prikken. Kan dat bij die andere ook?
Kijk maar eens bij: Beeketal Kartoffel Gemüse Spiralschneider

lijkt erop dat die alleen een mes heeft voor heel dik?
Dus geen spagetti slierten, en dat wil ik nou juist zeker ook hebben. Vind een mix van courgette en wortel spagetti nl erg lekker
#3349031
Helemaal goed Kaio, mijn wederhelft gebruikt hem. Ik kan met mijn handen namelijk erg weinig wat dat soort dingen betreft. Laat mij een aardappel schillen en hij vliegt door de hele keuken, ongeschilt welteverstaan en mijn handen zitten in de kramp.
Maar als ik kijk als hij hem gebruikt, dan ziet het er makkelijk uit. Hij zei dus ook dat het makkelijk werkt.

Maar zo zie je, jij denkt daar anders over. :biggrin2:
#3349093
Charlie Angel schreef:Helemaal goed Kaio, mijn wederhelft gebruikt hem. Ik kan met mijn handen namelijk erg weinig wat dat soort dingen betreft. Laat mij een aardappel schillen en hij vliegt door de hele keuken, ongeschilt welteverstaan en mijn handen zitten in de kramp.
Maar als ik kijk als hij hem gebruikt, dan ziet het er makkelijk uit. Hij zei dus ook dat het makkelijk werkt.

Maar zo zie je, jij denkt daar anders over. :biggrin2:
Ja ik heb vaak reuma achtige pijn (heb geen reuma, kunnen niks vinden) ook in mijn handen, probeer het dan maar eens. ;) Maar goed daar weet jij helaas alles en meer van. :-*
Maar vandaar dat het mij ook niet lukt met dit ding, en dus op zoek ben naar een vriendelijkere variant waarbij je zelf niet zo kracht en draaibeweging hoeft te maken
#3349096
Kaio schreef: Ja ik heb vaak reuma achtige pijn (heb geen reuma, kunnen niks vinden) ook in mijn handen, probeer het dan maar eens. ;) Maar goed daar weet jij helaas alles en meer van. :-*
Maar vandaar dat het mij ook niet lukt met dit ding, en dus op zoek ben naar een vriendelijkere variant waarbij je zelf niet zo kracht en draaibeweging hoeft te maken
Dat ding dat ik heb gaat wel heel makkelijk. In elk geval met courgette. Wortels heb ik nooit geprobeerd. Hebben ze die dingen ook niet bij de action? Daar heb ik ze wel ooit gezien.

Verstuurd vanaf mijn SM-G903F met Tapatalk
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door