Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Gebruikersavatar
Door Ina
#3351253
Siberienne schreef:Echte man ;D ;D ;D

Geweldige foto’s, chillende reus :D

;D .... maar bij echte mannen ben ik helemaal niet gecharmeerd van borsthaar :-X
Maar ik vind dit zo super schattig... zo'n fluffie vachtje :biggrin2:
Gebruikersavatar
Door Spikkelneus
#3355278
Na een hele hoop geouwehoer hebben we eindelijk Tuur zijn paspoort weten te bemachtigen (wij zijn eigenaar nr 4, het paspoort was blijven hangen bij eigenaar nr 2 :-X ) en de chip op onze naam kunnen registreren. Onze dikke beer (Tuur betekent beer) hoor nu echt officieel bij ons.
IMG_1406 (2).JPG
IMG_1406 (2).JPG (1.14 MiB) 2554 keer bekeken
Door Anne in Zweden
#3355280
Spikkelneus schreef:Na een hele hoop geouwehoer hebben we eindelijk Tuur zijn paspoort weten te bemachtigen (wij zijn eigenaar nr 4, het paspoort was blijven hangen bij eigenaar nr 2 :-X ) en de chip op onze naam kunnen registreren. Onze dikke beer (Tuur betekent beer) hoor nu echt officieel bij ons.
IMG_1406 (2).JPG
Wat fijn dat de adoptie officieel is nu! Zo te zien vindt Tuur het ook wel prima allemaal. :biggrin2:
Gebruikersavatar
Door Spikkelneus
#3355508
Eef+doggies schreef:Fijn dat het nu helemaal rond is :)

Hij heeft de tijd van zijn leven :smitten:

Ik hoop het, want als het goed is, gaat hij nog een jaar of 10 mee!
#3394182
Anderhalf jaar later..... Dikke vette problemen in de roedel. Nou ja, met Jessie en Tuur. Ze hebben geknokt, begin november en nog een keer eind december. Na de eerste keer ging het na een paar dagen weer redelijk, maar nu heb ik al een maand 2 hekken in mijn huiskamer om de boel te verdelen. Jessie woont zo'n beetje in de keuken en Tuur in de huiskamer. De hele roedel is gefrustreerd omdat hij/zij niet kan doen en laten waar hij zin in heeft. En wij worden gegijzeld in ons eigen huis. Ik heb al 3 maanden niet meer samen met mijn man de honden uitgelaten (ons vaste weekendritueel), omdat die 2 echt niet meer tegelijk mee kunnen. Dus het lijkt er ernstig op dat we 1 van de 2 moeten gaan herplaatsen :( :'( Nooit gedacht dat ik ooit een hond zou herplaatsen, maar wij hebben niet echt een leven meer op deze manier. Omdat ik me niet compleet voel zonder spikkel en omdat een 4-jarige gezonde hond wellicht makkelijker te herplaatsen is dan een 9-jarige dove hond met knobbeltjes in haar melkklieren, is de 'keus' op Tuur gevallen. (ik kan nog steeds niet geloven dat ik dit echt schrijf; alles in me verzet zich hier tegen, maar ik moet kiezen voor het welzijn van de roedel, en dat betekent dat er offers gebracht zullen moeten worden). Ook omdat Jessie degene is die telkens probeert een gevecht te starten, Tuur reageert alleen maar, van zichzelf doet hij helemaal niks, het is zo'n lieve beer.
Is er iemand op BP die plek heeft voor een grote harige windhondkruising?
IMG_5325.JPG
IMG_5325.JPG (2.67 MiB) 1881 keer bekeken
#3394184
Helaas niet, maar ik wil wel even zeggen dat ik je moedig vindt dat je deze keuze maakt, die juist ook in het belang van je honden is.

Ik moest even denken aan een stuk van Patricia McConnell over dit soort moeilijke keuzes:
https://www.patriciamcconnell.com/theot ... -what-next

En ik duim dat jullie een heel mooi nieuw thuis voor hem vinden. Moet lukken met zo’n knappe kerel.
#3394189
Oooh wat een moeilijk maar ook moedig besluit. Als ik het zo lees in het belang van de hele roedel maar ook van jullie :'(

Mijn hart ligt bij bulldog maar lees hier de topics van de langpoten ook altijd met erg veel plezier. Helaas heb ik geen plek voor hem, zou ook lastig met Dex worden. Hoop datje vlot een nieuw gouden mandje voor hem vind :-*
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door