Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Gebruikersavatar
Door constance.blokzijl
#3343665
Wij hebben dus een ander huis, een met de kamer op het zuidoosten. Dit betekend dat wij zon op de ramen hebben vanaf een uur of 6 tot 13.00/14.00. Pas dan trekt hij verder over het huis naar de voorkant.
Wat betekend dat het dus zonder iets van zonwering echt meer dan warm is in de kamer. En even wat centjes over voor echt degelijke zonwering hebben we nu voor deze zomer niet op plank liggen aangezien het hele huis geen zonwering had, en we ook wat andere dingen moesten doen.

Voor nu hebben we even een zeil gespannen voor de ramen aan de achterkant waardoor we het ‘slechts’ 26 graden in de kamer hebben. Niet echt prettig voor onze buldoggen en zeker niet voor senior Lola.
Maar met de pittige buien geeft dit zeil best lawaai, en is het best donker in de kamer. En lawaai wordt Harry heel zenuwachtig van, en dan ligt een oververhitting ook ineens op de loer, zeker als het zo warm is in huis.

Nu heb ik een schaduwdoek gevonden wat qua maat keurig past en ook nog eens fijn onder de €100 blijft.
Iemand ervaring met een schaduwdoek? Kan ik het tijdelijk voor de ramen spannen zodat ik in elk geval deze zomer een beetje door kan komen zonder dat het thuis een sauna is?
En alle minpunten van het zeil?

Hopelijk heeft iemand er ervaring mee?
Gebruikersavatar
Door CindyMayella
#3343680
Wij wilden ook zo’n schaduwdoek... hebben uiteindelijk toch voor een zonnescherm gekozen, uiteindelijk,... qua alles toch fijner dan een doek....
Gebruikersavatar
Door Angelique
#3343682
Ja zo,n ding helpt zeker wel. Ik had er bij ons vorige huis eentje in de tuin hangen en de honden lagen er graag onder. Heb ,m toevallig gister aan imand weggegeven die geen streeptje schaduw in de tuin had.
Door Suzanne
#3343684
Wij hebben wel zonwering, die ik met dit soort dagen uitdraai. Daar maak ik dan met knijpers (aan de shulprand) een opengeknipt litsjumeau- dekbedovertrek aan vast. Dan draai ik het zonnescherm weer op, zodat het vlak voor het raam hangt. Dat scheelt enorm (vind ik) en er komt nog wel wat licht binnen. Maar.. liever donkerder en koeler in dit soort periodes.

Suzanne
Gebruikersavatar
Door constance.blokzijl
#3343686
CindyMayella schreef:Wij wilden ook zo’n schaduwdoek... hebben uiteindelijk toch voor een zonnescherm gekozen, uiteindelijk,... qua alles toch fijner dan een doek....
Dat zouden wij ook heel graag willen, maar domweg geen centen voor op dit moment. En het is heel warm, én nog maar mei... Dus als wij met een doek van €65 geholpen zijn eerst dan ja! Want een zonwering kost toch echt meer dan €65
Door eelke
#3343689
Ik dat schaduwdoek dan zo bijzonder voor die prijs? Er zijn er toch veel meer, goedkopere?
Gebruikersavatar
Door koekje
#3343700
Ik heb 2 schaduwdoeken van de action en die doen het ook. Ik weet niet of ze 15 euro per stuk waren of dat ik voor dat bedrag klaar was.
Ik heb een heel groot terras wat ik er helemaal mee kan bedekken.
Gebruikersavatar
Door Charlie Angel
#3343703
Ik heb doeken bij de Ikea vandaan, die waren niet zo heel duur, witte. Die span ik op de balkonrand zodat het de zon tegenhoud bij de grote ramen. Scheelt echt veel. En door de witte doeken is het niet heel donker in huis.
Door eelke
#3343705
Ja ik heb er een van de decathlon. 20 euro inc allerlei lijnen en tentstokken waarmee je ook nog aan de slag kan als je wil. Een tarp, heet het dan.
Door inni
#3343710
Ik heb die van Action al een jaar of 4 in gebruik, ééntje is vorig jaar gescheurd en vervangen (op 't eind van de zomer gaan ze in de wasmachine). Ik heb haken in de gevel gezet en daaraan maak ik de zeilen vast met bagage elastieken (ook van action, oranje met aan de uiteinde een plastiek haak) niet het mooiste maar wel doeltreffend, geen zon maar op 't glas, geen zon meer op 't terras en bij lichte buien liggen mijn jongens er graag onder en blijven droog. ze hangen zo dat ze mekaar wat overlappen. Nadeel bij een bui zijn de waterzakken die ontstaan en zo af en toe een douche geven. (Als er echt sterke wind op komst is haal ik ze wel van de muren)
Door BlissSpirit
#3343742
Vanaf maandag heeft de Lidl schaduwdoek voor 19,99
Zelf verder geen ervaring met het doek.

Verstuurd vanaf mijn Mi A1 met Tapatalk
Door zurca
#3343781
Wij zaten ook met dat probleem, warme woonkamer maar geen geld voor echte zonwering. Wij zijn bij ikea verduisterende rolgordijnen gaan halen. Eigenlijk voor binnen natuurlijk maar het werkt zo goed dat we er inmiddels onze 4 zomer mee in gaan. Als het echt heul veul en hard gaat regenen halen we het naar binnen maar verder hangt het vanaf de lente tot eind zomer buiten. Het werkt echt goed. Enige nadeel is dat het verduisterend is en dus donker. Wij hebben nog andere ramen waar geen zon op komt die voor voldoende licht zorgen.
Misschien een idee?!

Schaduwdoek (van die driehoeken van de action) gebruiken we in Garderen. We hebben ze voor heel de voorkant van de caravan hangen. Het helpt zeker wel maar niet zo goed als onze rolgordijnen thuis.
Gebruikersavatar
Door constance.blokzijl
#3343833
Thnx allemaal voor de reacties! Ik ga eens even kijken bij de Lidl maandag.
Die ik had gezien was een rechthoek van 2,5 M x 4 M. Qua afmeting past dat dan net voor de 2 ramen in de kamer. We hebben op dit moment voor die 2 ramen ook nog die handige vijver liggen namelijk en ik weet nog niet of een 3 punt doek ook handig is.
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door