Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Gebruikersavatar
Door Dwarreltje
#3340155
Lizzy schreef:Ik heb ze liever nog lopend :-X . Ja, liever dan dat ze vast zitten bedoel ik. Ik heb tegenwoordig een rolletje plakband bij me in het bos. Dan kan ik zo'n lopert er zo af halen met een stukje plakband, plak ik de teek dicht en dood ik 'm vlug. Ik haat ze maar ze hoeven niet perse extra lang te lijden ofzo :biggrin2: . Maar da's wel handig. Want daar stond ik steeds met zo'n teek, te bedenken wat ik er mee moest en proberen het beestje met mijn auto sleutels op een tak of steen te mollen.
Ik pluk regelmatig in het bos een lopende eraf, ff tussen de duimnagels drukken, dood.
Thuis tijdens de check staan er 2 lucifersdoosjes klaar, waarvan 1 lege. Dat is mijn crematorium... :biggrin2:
Gebruikersavatar
Door Laika
#3340157
Doranto schreef:Zijn loopeendjes misschien een optie? Hier hebben ze in ieder geval de naaktslakken plaag verholpen. Ik verwacht dat ze ook teken eten.
Ik denk dat een stuk of 6 wel genoeg zou moeten zijn voor 1,5ha. In het hok 's-nachts gaat hier heel gemakkelijk, daar lopen ze vanzelf in als het donker begint te worden omdat ze daar 's-avonds altijd voer krijgen. Ze zijn niet echt luidruchtig, maar kletsen wel onafgebroken met elkaar.
Voor een working Kelpie zijn ze wel natuurlijk helemáál het einde!
Dank je wel voor de tip! Ik ga me in de loopeendjes verdiepen (vind ze in elk geval een stuk aantrekkelijker om te zien ;D )
Door Lizzy
#3340158
Dwarreltje schreef:Ik pluk regelmatig in het bos een lopende eraf, ff tussen de duimnagels drukken, dood.
Thuis tijdens de check staan er 2 lucifersdoosjes klaar, waarvan 1 lege. Dat is mijn crematorium... :biggrin2:
Ja, dat vind ik dus goor, dat kan ik niet (met mijn nagels dood drukken) :biggrin2: . Plakbandje erom, dooddrukken met sleutel, thuis in de prullenbak: klaar.

Maar jij doet levende teken dus thuis in een doosje en die steek je in de fik? Ik gooi ze in een glas warm water met afwasmiddel. Of dat erg teekvriendelijk is weet ik niet :biggrin2:
Door eelke
#3340159
Ik spoel ze door de plee :P al dan niet eerst verzopen in een bakje afwasmiddelwater, dat ligt aan de hoeveelheid teken.
Gebruikersavatar
Door Dwarreltje
#3340170
Lizzy schreef:Ja, dat vind ik dus goor, dat kan ik niet (met mijn nagels dood drukken) :biggrin2: . Plakbandje erom, dooddrukken met sleutel, thuis in de prullenbak: klaar.

Maar jij doet levende teken dus thuis in een doosje en die steek je in de fik? Ik gooi ze in een glas warm water met afwasmiddel. Of dat erg teekvriendelijk is weet ik niet :biggrin2:
Nee die teken dan, die zijn lkkr diervriendelijk... >:(
Eerst is er al oppervlakkige check als we bos uitkomen (Kruim gaat dan in fietsmand, rest loopt naast fiets nr huis). Thuis gaan ze op de tuintafel en doe ik alles verzamelen in doosje, dan brandende lucifer langs elk mormel dat er nog beweegt. Niet hele doosje verbranden; dan heb ik zwaar tekort van maart - oktober :biggrin2:
Soms ploft er een, waarbij zelfs lucifer uitgeblazen wordt :???:
Door Lizzy
#3340173
Dwarreltje schreef:Nee die teken dan, die zijn lkkr diervriendelijk... >:(
Hahahaha ;D ;D ;D . Ja nee, je hebt gelijk.
Eerst is er al oppervlakkige check als we bos uitkomen (Kruim gaat dan in fietsmand, rest loopt naast fiets nr huis). Thuis gaan ze op de tuintafel en doe ik alles verzamelen in doosje, dan brandende lucifer langs elk mormel dat er nog beweegt. Niet hele doosje verbranden; dan heb ik zwaar tekort van maart - oktober :biggrin2:
Soms ploft er een, waarbij zelfs lucifer uitgeblazen wordt :???:
Oh OK, dus alleen de teek steek je in de hens. Ja nee, nou begrijp ik het!

Gatverdamme nee, ontploffende teken :o :-X :-X :-X !!!! Zijn dat dan volgezogen exemplaren?
Gebruikersavatar
Door Dwarreltje
#3340188
Lizzy schreef:
Gatverdamme nee, ontploffende teken :o :-X :-X :-X !!!! Zijn dat dan volgezogen exemplaren?
Nee niet eens. En dat gebeurt sporadisch; lang niet vaak. Snap t ook niet. Mss eentje die te snel gegeten geeft en wat winderig is... ::)
Gebruikersavatar
Door pike
#3340193
Laika schreef:Dank je wel voor de tip! Ik ga me in de loopeendjes verdiepen (vind ze in elk geval een stuk aantrekkelijker om te zien ;D )
Ik weet het niet hoor, maar ik zie een eendensnavel nog geen teek oppikken :-\
Gebruikersavatar
Door doranto
#3340206
pike schreef:Ik weet het niet hoor, maar ik zie een eendensnavel nog geen teek oppikken :-\
Loopeendjes eten in tegenstelling tot gewone eenden, hoofdzakelijk insecten, wormen en slakken. Zelfs de allerkleinste spinnetjes en mieren hebben ze geen probleem mee. Ze pikken niet echt, maar 'zeven' meer. Ook als het droog is.
Gebruikersavatar
Door doranto
#3340207
Heeft hier iemand trouwens ervaring met die natuurlijke tekenbanden, gemaakt met een soort keramische kralen?
Gebruikersavatar
Door dinky89
#3340220
Dwarreltje schreef:Nee niet eens. En dat gebeurt sporadisch; lang niet vaak. Snap t ook niet. Mss eentje die te snel gegeten geeft en wat winderig is... ::)
;D ;D ;D
Door Elvira
#3340221
Doranto schreef:Heeft hier iemand trouwens ervaring met die natuurlijke tekenbanden, gemaakt met een soort keramische kralen?
Een vriendin van me heeft ze gekocht, maar ze merkt niet echt verschil, de honden hebben nog steeds teken
Gebruikersavatar
Door pike
#3340229
Doranto schreef:Loopeendjes eten in tegenstelling tot gewone eenden, hoofdzakelijk insecten, wormen en slakken. Zelfs de allerkleinste spinnetjes en mieren hebben ze geen probleem mee. Ze pikken niet echt, maar 'zeven' meer. Ook als het droog is.
Aha dat wist ik niet dat ze in staat waren droog te zeven. Dat klinkt dan zeker wel als een goed alternatief voor de parelhoenders.
Gebruikersavatar
Door jannie.van-mastrigt
#3340243
Hallo allemaal,
Mijn naam is Jannie van Mastrigt. Ik heb 34 jaar Welsh Corgi's Pembroke gefokt onder de kennelnaam: "van De Goudse Hout" en sinds een paar jaar alleen nog maar houder van 3 Pembroke teefjes van 11, 8 en 5 jaar oud.
Ik voer momenteel KVV "Bandit" en heb voordien ook wel volledig "gebarfd". Voor een noodgeval heb ik wat "Farmfood" brokken in huis. Ik lees al jaren hier mee en heb over veel verschillende onderwerpen veel opgestoken. Soms kriebelde het om te reageren. Nu ook. Vandaar dat ik mij nu heb aangemeld voor dit fijne Forum.
Ik maak me niet zo ongerust dat mijn honden ziek worden van "Lyme". Maar ja, maak ze ook niet zo vaak mee.....Woon hier nog maar 10 maanden (strand, duinen en bos). Toevallig gisteren een "blog" van Dr. Leenarts (dermatoloog) beluisterd en die vertelde over teken en o.a. over de kans (bij mensen) op de ziekte van Lyme. Ze zegt dat de kans op de Ziekte van Lyme na een tekenbeet van 1 tot 3 % is en binnen 24 uur verwijderd veel kleiner, maar niet onmogelijk.
Gebruikersavatar
Door doranto
#3340248
De honden zijn hier dol op de stofzuiger. Ik zat er aan te denken om ze voortaan meteen nadat we terug zijn van een boswandeling te stofzuigen. Als de teken nog niet vastzitten zou je ze misschien weg kunnen zuigen toch? Het is in ieder geval te proberen.
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door