Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Door eelke
#3339557
dinky89 schreef:
Laatst nog discussie over gehad en de voorbeelden die jij noemt zijn massa's waarop de personen minder individueel op de foto staan waardoor ze eerder gepubliceerd mogen worden. Bovendien noem jij specifiek de krant en die valt onder de uitzondering voor journalistiek.
Ja, het ging mij ook niet om de regeltje ofzo, meer gevoelsmatig en privacy enzo. En dan maakt het niet echt uit door wie je gefotografeerd wordt ;) dat gebeurd gewoon.

Misschien leuk om kaartjes uit te delen als je zulke foto s maakt? Als ik er zo op zou staan, zou ik ze graag willen hebben/zien.
Door M@rina
#3339560
eelke schreef:Ja, het ging mij ook niet om de regeltje ofzo, meer gevoelsmatig en privacy enzo. En dan maakt het niet echt uit door wie je gefotografeerd wordt ;) dat gebeurd gewoon.

Misschien leuk om kaartjes uit te delen als je zulke foto s maakt? Als ik er zo op zou staan, zou ik ze graag willen hebben/zien.
Niet bij mij maar bij een andere deelnemer kwam iemand die op de foto stond en daarvoor toestemming had gegeven later terug om een mailadres te vragen en die kreeg hij ook. Kijk, je zet anderen op de foto, soms met, soms zonder toestemming dan moet je, naar mijn idee, vooral kijken naar wat mensen zelf willen, verwijderen, dan zonder probleem verwijderen en dat ook laten zien, wil iemand de foto, dan ook daar aan meewerken, niet moeilijk doen en je aanpassen aan de mensen.

Een volgende keer zou ik zeker kaartjes meenemen om uit te delen, dat maakt het ook makkelijker om mensen aan te spreken. Ik heb daar nu niet aan gedacht, vond het sowieso al spannend om mensen zomaar op de foto te zetten. Ik zou het stel op de eerste foto's graag de foto's sturen, het zijn gewoon mooie foto's (al zeg ik zelf) van een mooie moment.
Door miik
#3339561
Ik vind ze echt heel mooi ! Ik houd van dit soort foto's !
Die oudere dame die plat brood bakt, wat ik mooi vind is de fietsen op de achtergrond....
Aan de ene kant de buitenlandse dame in haar element en tegelijkertijd zo duidelijk in Het Hollandse !
Heel mooi vast gelegd, ik zie je foto's graag !
Door Aprilsnow
#3339563
Ik vind het ook mooie foto's en het zijn geen foto's om mensen te kakken te zetten zoals je tegenwoordig zo vaak voorbij ziet komen op social media.

Alhoewel ik niet gelukkig zou zijn om mezelf terug te zien als de "etende vrouw". Zeker niet op een openbaar forum, FB of welke ander media.
Persoonlijk zou ik die dan ook niet plaatsen omdat het niet bepaald een "mooi", flatteus beeld is.
Door M@rina
#3339569
Aprilsnow schreef:Ik vind het ook mooie foto's en het zijn geen foto's om mensen te kakken te zetten zoals je tegenwoordig zo vaak voorbij ziet komen op social media.

Alhoewel ik niet gelukkig zou zijn om mezelf terug te zien als de "etende vrouw". Zeker niet op een openbaar forum, FB of welke ander media.
Persoonlijk zou ik die dan ook niet plaatsen omdat het niet bepaald een "mooi", flatteus beeld is.
Die etende vrouwen hebben de foto gezien en wat jij niet mooi flatteus vindt, vind ik juist een mooi hedendaags straatbeeld. Ga maar eens naar de Abert Cuypmarkt, bijna iedereen loopt te eten, het is bijna onmogelijk mensen die niet eten te fotograferen of die niet in hun mobiel verzonken zijn. Daar heb ik overigens ook een serie van, totaal niet bewust van de omgeving.
Door Aprilsnow
#3339597
M@rina schreef:Die etende vrouwen hebben de foto gezien en wat jij niet mooi flatteus vindt, vind ik juist een mooi hedendaags straatbeeld. Ga maar eens naar de Abert Cuypmarkt, bijna iedereen loopt te eten, het is bijna onmogelijk mensen die niet eten te fotograferen of die niet in hun mobiel verzonken zijn. Daar heb ik overigens ook een serie van, totaal niet bewust van de omgeving.
Dat er veel etende mensen zijn geloof ik meteen.
En als de vrouwen de foto hebben gezien dan kan ik het alleen bij mezelf houden en zeggen dat ik van zo’n foto waarop je net een hap eten wil nemen met de daarbij horende mimiek niet gelukkig zou zijn ;)
Als de betreffende dames er geen probleem mee hebben dan is dat natuurlijk prima.

Ik ben wat kritisch over dergelijke foto’s omdat ze ook snel naar het negatieve gebruikt kunnen worden. Maar nogmaals het is wel een mooie serie :-*
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door