Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

#3337221
Ik vond het niet grappig. Ik vond het enorm triest. Van de wolf naar de engelse buldog naar een cavelier die een schedeloperatie kreeg. Vreselijk.

En dat cupidog niet de oplossing is, vonden we hier allang. Maar het feit is ook dat er in de rashondenwereld amper verbeteringen plaatsvinden. Ja individuele fokkers doen her en der hun best en ik vind de outcross projecten van diverse rassen een goed innitiatief. Maar de afgelopen crufts zou zo vijftien jaar geleden gefilmd kunnen zijn, de snuiten zijn nog net zo plat, de vachten nog net zo idioot overdadig, de glijbanen nog net zo stijl. Er veranderd gewoon niets, omdat de mensch niet in staat is zijn liefde voor het dier en de liefde voor het gewenste plaatje met elkaar te verenigen.
#3337222
Kaela schreef:Ik vond het niet grappig. Ik vond het enorm triest. Van de wolf naar de engelse buldog naar een cavelier die een schedeloperatie kreeg. Vreselijk.

En dat cupidog niet de oplossing is, vonden we hier allang. Maar het feit is ook dat er in de rashondenwereld amper verbeteringen plaatsvinden. Ja individuele fokkers doen her en der hun best en ik vind de outcross projecten van diverse rassen een goed innitiatief. Maar de afgelopen crufts zou zo vijftien jaar geleden gefilmd kunnen zijn, de snuiten zijn nog net zo plat, de vachten nog net zo idioot overdadig, de glijbanen nog net zo stijl. Er veranderd gewoon niets, omdat de mensch niet in staat is zijn liefde voor het dier en de liefde voor het gewenste plaatje met elkaar te verenigen.
Mensen zijn geen rationele wezens, dat bleek uit het stuk van Lubach ook maar weer duidelijk en dat vond ik knap gedaan. En daarom kan ik van de manier waarop hij het aan de kaak stelt de humor wel in zien, net al om de woordspelingen. Uiteraard is het in-triest wat er met rashonden gebeurt.

En als ik naar andere afleveringen kijk dan is zijn oplossing ook niet echt serieus bedoeld. Althans, de aflevering over China eindigt met een pleidooi voor Trump :biggrin2: Overigens vond ik die aflevering uhm.. indrukwekkend. En ook grappig. Maar misschien ben ik ook wel van de galgenhumor :biggrin2:
#3337224
Siberienne schreef:Mensen zijn geen rationele wezens, dat bleek uit het stuk van Lubach ook maar weer duidelijk en dat vond ik knap gedaan. En daarom kan ik van de manier waarop hij het aan de kaak stelt de humor wel in zien, net al om de woordspelingen. Uiteraard is het in-triest wat er met rashonden gebeurt.

En als ik naar andere afleveringen kijk dan is zijn oplossing ook niet echt serieus bedoeld. Althans, de aflevering over China eindigt met een pleidooi voor Trump :biggrin2: Overigens vond ik die aflevering uhm.. indrukwekkend. En ook grappig. Maar misschien ben ik ook wel van de galgenhumor :biggrin2:
Ik begrijp Kaela's punt heeeeeeeeel goed en het jouwe ook. Ik vond het dus ook knap gedaan. Want hoewel ik heel goed bekend ben met de rashondenproblematiek bracht hij het zo dat ik zelfs zat van "ohhh man, waar zijn we in Godsnaam mee bezig?", gewoon zelfs met een gevoel van schaamte (ik ben immers ook rashondenfokker).
#3337264
Okeej, mijn excuses... Sinds de melding hier van cupidog blijf ik ver van de dier en recht, zo ver dat ik ze niet eens herken ;)
Blijft dat ik het item erg tegen vind vallen, kort door de bocht en concluderend over verkeerde elementen... Denk namelijk niet dat het niet kopen van rashonden de oplossing is...

Verstuurd vanaf mijn PRA-LX1 met Tapatalk
#3337270
Mag ik vragen wat jullie niet goed vinden aan het plan van Lubach danwel Cupidog?

Als niet-kenner van rashonden vond ik het een prima stukje. Ik zou bijna zeggen; had het wat uitgebreid met Perzische katten bijvoorbeeld, daar zitten ook van die afschuwelijke voorbeelden bij.
#3337273
kakocavi schreef:Mag ik vragen wat jullie niet goed vinden aan het plan van Lubach danwel Cupidog?

Als niet-kenner van rashonden vond ik het een prima stukje. Ik zou bijna zeggen; had het wat uitgebreid met Perzische katten bijvoorbeeld, daar zitten ook van die afschuwelijke voorbeelden bij.

Zo jij gooit graag even de knuppel in het hoenderhok? :biggrin2: :biggrin2:
#3337277
kakocavi schreef:Mag ik vragen wat jullie niet goed vinden aan het plan van Lubach danwel Cupidog?

Als niet-kenner van rashonden vond ik het een prima stukje. Ik zou bijna zeggen; had het wat uitgebreid met Perzische katten bijvoorbeeld, daar zitten ook van die afschuwelijke voorbeelden bij.
Daar hebben we t hier al uitgebreid over gehad viewtopic.php?f=17&t=135555&p=3315495

Edit: PoP was me voor :biggrin2:
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door