Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

#3337415
Sonja schreef:Net loop ik buiten met haar, hoor ik iets knisperen tussen haar kaken. Bleek een slak te zijn. Moet ik haar daar nou kruidenboter bij geven? :???:
Ja natuurlijk! :P

Pas wel op met slakken, deze kunnen Franse hartworm overbrengen, en dit is wel een risico met jonge honden. (hond van een kennis is met 9 maanden overleden als gevolg van een Franse hartworm infectie).
Niet om je bang te maken, maar zodat je het weet ;)
#3337419
Sonja schreef:Net loop ik buiten met haar, hoor ik iets knisperen tussen haar kaken. Bleek een slak te zijn. Moet ik haar daar nou kruidenboter bij geven? :???:
Hihi, minimaal!! :D


Eet ze veel slakkenhuisjes?
Mijn pup had dat ook, ook steentjes. Toen hij meer kalk kreeg was het over. Hij kwam dat toen blijkbaar tekort.
(tipje, hoeft natuurlijk helemaal niet op jouw hond te slaan!)
#3337424
Kim_S schreef:Ja natuurlijk! :P

Pas wel op met slakken, deze kunnen Franse hartworm overbrengen, en dit is wel een risico met jonge honden. (hond van een kennis is met 9 maanden overleden als gevolg van een Franse hartworm infectie).
Niet om je bang te maken, maar zodat je het weet ;)
Ja, daar ben ik mee bekend, maar voor zover ik weet zijn er hier in de regio nog geen gevallen van bekend. Maar ik laat haar voor de zekerheid zeker niet naar hartenlust slakken vreten.
#3337474
Sonja schreef:Ja, daar ben ik mee bekend, maar voor zover ik weet zijn er hier in de regio nog geen gevallen van bekend. Maar ik laat haar voor de zekerheid zeker niet naar hartenlust slakken vreten.
Die van ons snorkelde de slakken uit de vijver op. Beet een keer en ging dan door naar de volgende ::)
Was ergens wel blij dat hij ze niet echt op at.
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door