Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

#3355215
volgens website viovet de versturen ze alleen binnen Duitsland? Van jullie begrepen dat jullie het toch via viovet in Duitsland besteld hebben? Klopt dit? Ik bedoel de Flexijoint voor paarden met duivelsklauw vloeibaar
#3355216
faya schreef:volgens website viovet de versturen ze alleen binnen Duitsland? Van jullie begrepen dat jullie het toch via viovet in Duitsland besteld hebben? Klopt dit? Ik bedoel de Flexijoint voor paarden met duivelsklauw vloeibaar
Geen idee of iemand het uit Duitsland heeft. Ik heb het bij viovet UK besteld

Verstuurd vanaf mijn Mi A1 met Tapatalk
#3358985
Ik geef dit topic even een schop! :-[

Gisteren bij de DA geweest; Harry heeft artrose :'( (hij is 9 jaar en stuitert nog rond alsof hij 2 is, dus dat is geen leuke combinatie :( ::))
DA adviseerde glucosamine en groenlipmossel te gaan geven (en 7 dagen pijnstillers).

Ik heb gisteren het kleine flesje Flexijoint besteld.
Geven jullie hier naast nog niets? Of is alleen de Flexijoint voldoende?
#3359014
Joris krijgt naast de flexijoint ook reguliere pijnstilling, omdat hij dat ook echt nodig heeft. D.m.v. foto's is aangetoond dat hij behoorlijk artrose in zijn schouder heeft en in de nek zit het ook niet helemaal lekker. Maar ik merk zeker dat de flexijoint heel goed zijn ding doet. Kan het niet af met alleen reguliere pijnstilling.
#3359024
Hier idem als Pauline, artrose in haar schouder en mijn arme muppet blijkt ook nog spondylose te hebben. Dus inderdaad reguliere pijnstilling maar dat was niet voldoende, de flexijoint geeft hier ook heel duidelijk verlichting al moet ik eerlijk zeggen dat ik dagelijks 7ml geef in plaats van de aanbevolen 5 ml
#3359038
Het ligt gewoon aan de mate van hinder. Mijn 12 jarige Jane kreeg het vanwege opstartprobleempjes en had er genoeg aan. Die kreeg een ruime 3 tot 5 ml per dag. Mijn uberbejaarde kreeg er ook nog een volle dosis novacam bij. Maar alleen op novacam deed ze het ook niet goed, dus het was bij haar echt en/en.
#3359292
Bedankt voor jullie reacties!
Het is dus gewoon even testen en aankijken wat het beste werkt.

Hij krijgt nu een halve pijnstiller ipv een hele, maar hij loopt gelijk al weer slecht :'(
Met een hele pijnstiller ging het goed.
Gelukkig kwam vandaag de Flexijoint binnen, dus daar ben ik gelijk mee begonnen.
Ik heb 3 ml gegeven, hij weegt 13 kilo. Is dat voldoende?

Ik heb nog 2 pijnstillers, daarna zou het zonder moeten, maar ik vraag me af of dat goed gaat komen :(
#3359294
Joyce1985 schreef:Bedankt voor jullie reacties!
Het is dus gewoon even testen en aankijken wat het beste werkt.

Hij krijgt nu een halve pijnstiller ipv een hele, maar hij loopt gelijk al weer slecht :'(
Met een hele pijnstiller ging het goed.
Gelukkig kwam vandaag de Flexijoint binnen, dus daar ben ik gelijk mee begonnen.
Ik heb 3 ml gegeven, hij weegt 13 kilo. Is dat voldoende?

Ik heb nog 2 pijnstillers, daarna zou het zonder moeten, maar ik vraag me af of dat goed gaat komen :(

Nou, dat spul heeft wel minstens een week nodig om effectief te zijn, dus dan ga je idd pijnstillers te kort komen. Waarom moet het na die 2 pillen zonder?

Dosering weet ik zo even niet meer. Maar je moet iig de 1ste week een dubbele dosis geven.
#3359296
Naar aanleiding van dit topic ben ik een paar maanden geleden begonnen met flexijoint geven aan 2 van mijn honden.
Ik heb een (zeer actieve) hond van 5 jaar waar vorig jaar spondylose geconstateerd is. Ze heeft een tijdje zeer slecht gelopen.
Toen besloten om goud te laten implanteren, en dat heeft al zo verschrikkelijk goed geholpen. Maar met de flexijoint erbij, kan ze toch meer en gaat het nog beter met haar.

Mijn oudste hond is 14,5 jaar. Alles wat ik uitprobeer met mijn andere hond, geef ik haar ook. Gewoon omdat ze al zo oud is.
Op zich heeft ze geen klachten als opstart problemenof stijf lopen.
Maar heb bij haar een flink verschil gemerkt met het geven van flexijoint. Ze is actiever en blijer met het wandelen. Na een paar weken werd dat weer minder en ben toen elke dag dubbele dosis gaan geven. Dat werkt bij haar super.
#3359445
Monique77 schreef:Hier is het bijna op en heel eerlijk ...
Ik heb echt 0,0 verschil gemerkt met wel/geen flexijoint
Het blijft dus duidelijk per hond verschillend. Ik heb Joris n.a.v. deze topic eens een paar dagen afgepast gegeven. Ik zag direct het verschil, hij liep veel slechter. Dus weer een scheut erin en ja hoor, het lopen verbeterde direct.

En dan heb ik het echt over 3 dagen minder en vervolgens 3 dagen de scheut.
#3359446
Monique77 schreef:Hier is het bijna op en heel eerlijk ...
Ik heb echt 0,0 verschil gemerkt met wel/geen flexijoint
Heb je brutaal een dubbele dosis gegeven, of je aan de dosis gehouden die wordt aangeraden? Want bij die aanbevolen dosis gebeurde hier ook weinig. Ze krijgen echt flink wat meer.
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door