Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

#3391117
Dat is Thara van 'Smulpaap', zij is net als onze Pippa een ruwharige JRT en net zo leuk met die ruw haartjes :) :-*

'Smulpaap' wat een verschil hé na zo'n pluk beurt?! Wel heel fijn dat Thara totaal geen probleem heeft met de trimsalon.

Hierbij nog een foto update van ons klein wuufke.
IMG-20191130-WA0001-01.jpeg
IMG-20191130-WA0001-01.jpeg (377.48 KiB) 1610 keer bekeken
DSC_2015.JPG
DSC_2015.JPG (8.14 MiB) 1610 keer bekeken
#3391130
Hanny schreef: za 07 dec 2019, 15:35 Dit zijn toch foto's in het topic van Zurca.
Volgens mij is dit een ander hondje, dat zo maar in dit topic opduikt.
Kan me vergissen, maar het hondje van Zurca heeft dacht, ik meer kleur aan haar kop.

Hanny
Haha klopt . Ik had even ingebroken in dit topic :) We hadden het over plukken en het verschil tussen een ""kale neet "" hebben of het guitige uiterlijk
#3391131
zurca schreef: za 07 dec 2019, 19:53 Dat is Thara van 'Smulpaap', zij is net als onze Pippa een ruwharige JRT en net zo leuk met die ruw haartjes :) :-*

'Smulpaap' wat een verschil hé na zo'n pluk beurt?! Wel heel fijn dat Thara totaal geen probleem heeft met de trimsalon.

Hierbij nog een foto update van ons klein wuufke.
IMG-20191130-WA0001-01.jpeg

DSC_2015.JPG


Ja , een heel verschil :) Het is omdat het moet , de guitige punkie looks vind ik veel leuker

Wat een schattige foto weer van Pippa , het zijn ook van die kroelkonten he :biggrin2:
#3391146
pike schreef: vr 06 dec 2019, 15:52 Reacties van mensen op Pike vol in vacht: Oh wat een leuke hond is dat mevrouw!
En de reacties na het plukken: Oh wat een mooie hond mevrouw!

Nou, wij zagen hem het liefst in zijn vacht. Zelfde geldt ook voor Duc trouwens. En het ergste vind ik nog dat ze na de pluk zo super zacht aanvoelen.
Wat ik pertinent niet wou: Gééééén geurtje opdoen want dan wordt ik heel erg boos. De eerste keer had ze dat gedaan, en onderweg in de auto ging ik zowat over mijn nek van dat lekkere luchtje de stank. En dat arme beest moest ook nog eens in die stinklucht rondlopen. Wie bedenkt dat.

Oh bah die ""heerlijke geurtjes "" ;D >:( :o Gingen ze niet gelijk rollen in een betere geur :biggrin2: Tessa deed dat altijd , als ze eens in bad was geweest . ( gebeurde als het echt niet anders kon ) Dan ben ik veel te schoon baas , blehe
Toen we Noa op gingen halen rook ze naar Zwitsal , die werd altijd met die gore doekjes gewreven . Tja , je kunt die hond ook een fatsoenlijke hap eten geven dan stinkt ie ook niet
#3391158
pike schreef: vr 06 dec 2019, 15:52 Reacties van mensen op Pike vol in vacht: Oh wat een leuke hond is dat mevrouw!
En de reacties na het plukken: Oh wat een mooie hond mevrouw!

Nou, wij zagen hem het liefst in zijn vacht. Zelfde geldt ook voor Duc trouwens. En het ergste vind ik nog dat ze na de pluk zo super zacht aanvoelen.
Wat ik pertinent niet wou: Gééééén geurtje opdoen want dan wordt ik heel erg boos. De eerste keer had ze dat gedaan, en onderweg in de auto ging ik zowat over mijn nek van dat lekkere luchtje de stank. En dat arme beest moest ook nog eens in die stinklucht rondlopen. Wie bedenkt dat.
Ik heb zelfs gehoord van vechtpartijen omdat honden ineens zo anders roken.
En toen Spot een keer in bad was geweest voelde hij wel heel zacht en schoon maar ik vond het vreselijk stinken die shampoo.... en Shadow moest ook heeeeeeel uitgebreid snuffelen wie er binnen kwam...

Weer on topic: lief snoetje zo :-*
#3399550
Mag ik vragen hoe het nu met Pippa gaat?
Wij hebben een teckelpup van 13 weken en zitten min of meer in hetzelfde schuitje.
Ik heb al heel vaak dit topic doorgespit om er van te kunnen leren.

Vanmiddag is er een homeopaat langs geweest, op afstand te scannen zgn. NES scan en ze komt morgen druppels afgeven.
Laatst gewijzigd door CallistaBea op di 31 mar 2020, 22:49, 2 keer totaal gewijzigd.
#3399576
Oh oh...ik heb met jullie te doen ;D ;)

Pippa is inmiddels ruim anderhalf jaar oud, was een regelrechte terrorpup. Als voordeel, haar gepubber viel/valt hierdoor reuze mee :biggrin2:
Ik kan oprecht zeggen dat ze inmiddels een vrij normaal hondje geworden is. Ze heeft nog haar nukken maar die zal iedere hond hebben. Wat bij Pippa absoluut geholpen heeft is meer beweging. Ik was zo bang voor overbelasting en afwijkingen dus hielden wij ons zoveel mogelijk aan die "vijf minuten regel". Door dat te versoepelen en meer gewoon naar haar te kijken kreeg ze meer uitdaging en meer echte rust. Wel verplicht in de bench en slapen. Verder vaak hetzelfde rondje lopen en heel rustig aan wat hersenwerk geïntroduceerd. Dat laatste toen ze een maand of 6 was.
En verder.....volhouden, genieten van de leuke momenten en tot 100 tellen als ze weer is "over de kook" ging ;)
Een bezoek aan de osteopaat in combinatie met homeopathie op maat heeft haar overigens ook geholpen.
Succes met jullie puppie :-*
#3399577
zurca schreef: di 31 mar 2020, 22:26 Oh oh...ik heb met jullie te doen ;D ;)

Pippa is inmiddels ruim anderhalf jaar oud, was een regelrechte terrorpup. Als voordeel, haar gepubber viel/valt hierdoor reuze mee :biggrin2:
Ik kan oprecht zeggen dat ze inmiddels een vrij normaal hondje geworden is. Ze heeft nog haar nukken maar die zal iedere hond hebben. Wat bij Pippa absoluut geholpen heeft is meer beweging. Ik was zo bang voor overbelasting en afwijkingen dus hielden wij ons zoveel mogelijk aan die "vijf minuten regel". Door dat te versoepelen en meer gewoon naar haar te kijken kreeg ze meer uitdaging en meer echte rust. Wel verplicht in de bench en slapen. Verder vaak hetzelfde rondje lopen en heel rustig aan wat hersenwerk geïntroduceerd. Dat laatste toen ze een maand of 6 was.
En verder.....volhouden, genieten van de leuke momenten en tot 100 tellen als ze weer is "over de kook" ging ;)
Een bezoek aan de osteopaat in combinatie met homeopathie op maat heeft haar overigens ook geholpen.
Succes met jullie puppie :-*
Ah, wat fijn dat je iets van je laat horen.

Fijn dat het nu goed gaat met Pippa. En ja, iedere hond heeft zijn nukken, en dat mag, (daarom hebben wij ook een teckel) als het er maar niet te veel zijn ;D
Ja, een osteopaat staat ook op mijn lijstje maarja corona ::) ::)


Toevallig had ik het er vanavond over: ik ben echt veel minder met haar gaan doen maar misschien moeten we toch eens de andere kant op en meer gaan doen.
Moeilijk om een goede balans te vinden.

Bedankt voor je berichtje :bigarmhug:
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door