Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

#3389922
zurca schreef: za 23 nov 2019, 13:17 Dit topic er weer eens bijgezocht, ik heb namelijk een vraag...

Het is afgelopen week 2 keer (voor het eerst) voorgekomen dat een andere hond interesse toonde voor mij waarop Pippa haar gedrag omsloeg als een blad aan de boom. Fel worden en blaffen naar die honden terwijl ze daarvoor aan het snuffel /spelen was met die honden. Één keer zat Pippa aan de lijn, andere keer was ze los.
Ik denk dus dat ze wat bezitterig/jaloers /beschermend wordt.
Hoe kan ik hier nu het beste mee omgaan? Zijn er mensen die dit herkennen, wat doen jullie in zo'n situatie?

DSC_1926-01.jpeg

De onschuld zelf :biggrin2:
Ze hoeft niet loops te worden? Of is ze schijnzwanger?
#3389923
Herkenbaar.
Ik heb t gemanaged door andere honden dus niet aan te halen of wat te geven en min of meer te negeren. Vervolgens bij een enkele bevriende hond wel aandacht geven en zo verder opbouwen.
Zodra ik een andere hond nu aandacht vraagt is Scott er vaak wel als de kippen bij om in de gaten te houden wat ik doe. Ik zie aan zn lichaamshouding hoe zn petje staat en besluit dan wat ik doe.
Bij onbekende teefjes is hij vaak geïnteresseerd, dus dan is t handig als ik die hond aandacht geef zodat hij kan snuffelen bij dr ::)
Bij vriendjes van 'm mag ik wel aanhalen maar wil hij ook een aai. En een enkeling mag ik ook een snoepje geven en dan krijgt hij vanzelfsprekend ook wat.
Een onbekende hond die zelf te enthousiast naar mij toe komt wordt wel nog afgeblaft.
#3389926
Lizzy schreef: za 23 nov 2019, 14:04 Ze hoeft niet loops te worden? Of is ze schijnzwanger?
Ze is niet schijnzwanger maar een loopsheid zou er aan kunnen komen. De eerste loopsheid is inmiddels 6 maanden geleden.
Dit gedrag zou daar dus mee samen kunnen hangen?
#3389927
pluk schreef: za 23 nov 2019, 14:07 Herkenbaar.
Ik heb t gemanaged door andere honden dus niet aan te halen of wat te geven en min of meer te negeren. Vervolgens bij een enkele bevriende hond wel aandacht geven en zo verder opbouwen.
Zodra ik een andere hond nu aandacht vraagt is Scott er vaak wel als de kippen bij om in de gaten te houden wat ik doe. Ik zie aan zn lichaamshouding hoe zn petje staat en besluit dan wat ik doe.
Bij onbekende teefjes is hij vaak geïnteresseerd, dus dan is t handig als ik die hond aandacht geef zodat hij kan snuffelen bij dr ::)
Bij vriendjes van 'm mag ik wel aanhalen maar wil hij ook een aai. En een enkeling mag ik ook een snoepje geven en dan krijgt hij vanzelfsprekend ook wat.
Een onbekende hond die zelf te enthousiast naar mij toe komt wordt wel nog afgeblaft.
Je haalt iets aan bij jouw ervaringen waar ik gelijk aan moet denken en wat ik ga uitproberen... Beide honden hadden interesse in mij en ik gaf ze daarop aandacht. Een volgende keer eens kijken wat ze doet als ik de andere hond negeer.
Bedankt voor je verhaal!
#3389941
zurca schreef: za 23 nov 2019, 14:24 Ze is niet schijnzwanger maar een loopsheid zou er aan kunnen komen. De eerste loopsheid is inmiddels 6 maanden geleden.
Dit gedrag zou daar dus mee samen kunnen hangen?
Mijn teven doen van alles onder invloed van de hormonen :biggrin2: !
#3389959
Lizzy schreef: za 23 nov 2019, 16:44 Mijn teven doen van alles onder invloed van de hormonen :biggrin2: !
Klopt . Thara snauwt naar andere honden als ze last heeft van de hormonen .
Als ze in normale doen is kan ik andere honden gerust aaien of een koekje geven
Ik had het laatst nog . Ik had een kleine tas . Er kwam een hond aan en die wilde snuffelen . Juf accepteerde het niet . Is van mijn baas . In normale doen heeft ze zoiets van oh strak plan hond ik ga je wel even helpen . Verder is thara ook erg onzeker als de hormonen bezig zijn .ze zoekt dan echt steun bij mij .
#3390977
zurca schreef: di 21 mei 2019, 17:48 Ja dat ruwharige geeft een guitige en wat stoute uitstraling. Nu kijkt ze op deze foto's inderdaad heel lief maar als nu de terriër in haar omhoog komt dan is ze met deze korte looks gelijk heel vinnig, echt een kleine jack terrorist :biggrin2:
Gelukkig groeit het weer, hopelijk krijgt ze weer vlot een wat warrige aanblik..

Een stripvacht was ook wat ik wou maar ergens is iets mis gegaan in de communicatie denk ik want ze is echt geplukt. Zijde zacht is ze nu inderdaad.

Wat ik wel erg vind is haar staart, de punt en de onderkant zijn geknipt :-X Haar staartje is nu net zo'n ronde kwast ::)

Maar ze is nog altijd een lekker wuufke :-*
DSC_2590-01.jpeg
Hi trimmen in een trimsalon doen ze vaak met een kam die snijdt. hier zie je de manuele techniek waardoor je een veel natuurlijker uitstraling behoud. gewoon oefenen. daar heb je geen cursus voor nodig ;) handig is om de huid met de andere hand tussen de wijs vinger en de duim strak te houden. Ik gebruik dezelfde techniek om mijn Aquillo te ontdoen van zijn ruwharige vacht als het plukrijp is.






#3391005
Bedankt voor de filmpjes! Ik ga ze eens op mijn gemak bestuderen ;)
Pippa is overgens met de hand geplukt. De trimster heeft alleen een trimmes voor de poten gebruikt.
Inmiddels is ze weer aardig ruwharig en volgende maand gaat ze weer naar de trimsalon. Zal weer ff wennen worden...

Stripvacht ben ik overgens vanaf gestapt. Ze vond het zo spannend, zeg maar eng eigenlijk, dat ik het sneu vind dat ze dan om de 3 maanden er naar toe moet. Dus eerst maar eens kijken hoe het 2de bezoek gaat en of ze er een beetje aan kan wennen..
#3391010
zurca schreef: do 05 dec 2019, 22:32 Bedankt voor de filmpjes! Ik ga ze eens op mijn gemak bestuderen ;)
Pippa is overgens met de hand geplukt. De trimster heeft alleen een trimmes voor de poten gebruikt.
Inmiddels is ze weer aardig ruwharig en volgende maand gaat ze weer naar de trimsalon. Zal weer ff wennen worden...

Stripvacht ben ik overgens vanaf gestapt. Ze vond het zo spannend, zeg maar eng eigenlijk, dat ik het sneu vind dat ze dan om de 3 maanden er naar toe moet. Dus eerst maar eens kijken hoe het 2de bezoek gaat en of ze er een beetje aan kan wennen..
alles went denk ik maar
#3391024
zurca schreef: do 05 dec 2019, 22:32 Bedankt voor de filmpjes! Ik ga ze eens op mijn gemak bestuderen ;)
Pippa is overgens met de hand geplukt. De trimster heeft alleen een trimmes voor de poten gebruikt.
Inmiddels is ze weer aardig ruwharig en volgende maand gaat ze weer naar de trimsalon. Zal weer ff wennen worden...

Stripvacht ben ik overgens vanaf gestapt. Ze vond het zo spannend, zeg maar eng eigenlijk, dat ik het sneu vind dat ze dan om de 3 maanden er naar toe moet. Dus eerst maar eens kijken hoe het 2de bezoek gaat en of ze er een beetje aan kan wennen..
Scott is nooit gewend aan trimmen ::)
Bij hem is het niet zozeer het trimmen maar alles er om heen. Andere honden, wachten in een bench, drukte en gedoe om 'm heen. Ik ga nu elke 4 maanden naar een trimmen waar hij de enige hond is, geen benches, etc. En als ik wil mag ik er bij blijven.
#3391025
pluk schreef: vr 06 dec 2019, 09:23 Scott is nooit gewend aan trimmen ::)
Bij hem is het niet zozeer het trimmen maar alles er om heen. Andere honden, wachten in een bench, drukte en gedoe om 'm heen. Ik ga nu elke 4 maanden naar een trimmen waar hij de enige hond is, geen benches, etc. En als ik wil mag ik er bij blijven.
De trimsalon waar Pippa geweest is was zij ook de enige hond, geen wachten in een bench of andere drukte. Ik had afgesproken alleen plukken, niet in bad, geen nagels knippen of ander gedoe. Ze gaat nu naar een andere trimsalon maar ook daar gaat het hetzelfde.
Ben benieuwd of andere salon, ander persoon nog iets uit zal maken.

En ja... Alles went maar ik val op die ruwharige looks en dan ineens een "Kaal Kippie" is echt een groot verschil :biggrin2:
#3391031
Ja dat heb je weer met die ruwharige rassen
Thara begint altijd erg jeukerig te worden
Die gaat altijd kwispelend de steeg in
Trekt aan de lijn :biggrin2: heuh ik mag weer naar de kapper :D
Zij moet , nu ze wat ouder begint te worden elke 3 tot 4 maanden geplukt worden
#3391040
zurca schreef: vr 06 dec 2019, 09:34 De trimsalon waar Pippa geweest is was zij ook de enige hond, geen wachten in een bench of andere drukte. Ik had afgesproken alleen plukken, niet in bad, geen nagels knippen of ander gedoe. Ze gaat nu naar een andere trimsalon maar ook daar gaat het hetzelfde.
Ben benieuwd of andere salon, ander persoon nog iets uit zal maken.

En ja... Alles went maar ik val op die ruwharige looks en dan ineens een "Kaal Kippie" is echt een groot verschil :biggrin2:
Echt hè, Joep is ook altijd zo kaal na het plukken, net zo gladharig als Rocco bijna ;D Maar gelukkig nog wel z'n koppie een beetje ruwharig :smitten:
Sommige mensen dachten serieus dat ik een andere hond had ::) :P
Mijn Joep gaat 2x per jaar naar mijn nichtje om geplukt te worden (dan was hij plukrijp). Hij is nu gecastreerd en ik ben benieuwd wat er nog mogelijk is qua vacht, dat hoor ik wel van haar.
#3391046
Reacties van mensen op Pike vol in vacht: Oh wat een leuke hond is dat mevrouw!
En de reacties na het plukken: Oh wat een mooie hond mevrouw!

Nou, wij zagen hem het liefst in zijn vacht. Zelfde geldt ook voor Duc trouwens. En het ergste vind ik nog dat ze na de pluk zo super zacht aanvoelen.
Wat ik pertinent niet wou: Gééééén geurtje opdoen want dan wordt ik heel erg boos. De eerste keer had ze dat gedaan, en onderweg in de auto ging ik zowat over mijn nek van dat lekkere luchtje de stank. En dat arme beest moest ook nog eens in die stinklucht rondlopen. Wie bedenkt dat.
#3391048
- pien - schreef: vr 06 dec 2019, 12:09 Echt hè, Joep is ook altijd zo kaal na het plukken, net zo gladharig als Rocco bijna ;D Maar gelukkig nog wel z'n koppie een beetje ruwharig :smitten:
Sommige mensen dachten serieus dat ik een andere hond had ::) :P
Mijn Joep gaat 2x per jaar naar mijn nichtje om geplukt te worden (dan was hij plukrijp). Hij is nu gecastreerd en ik ben benieuwd wat er nog mogelijk is qua vacht, dat hoor ik wel van haar.


Herkenbaar ;D Toen ik Thara voor het eerst kaal zag was mijn vraag , is dit mijn hond :biggrin2: ik vind het ook niks als ze kaal is , al is het wel makkelijk met rollen in kadavers :biggrin2:
Bijlagen
driehuizen 145.JPG
driehuizen 145.JPG (4.01 MiB) 1546 keer bekeken
t-t huisje 013.JPG
t-t huisje 013.JPG (2.88 MiB) 1546 keer bekeken
t. v.beek 052.JPG
t. v.beek 052.JPG (5.29 MiB) 1546 keer bekeken
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door