Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Door BelleFae
#3323828
Welke stichting/goed doel/asiel steun jij of zou je steunen?

Ik wil iets voor een stichting/goed doel/asiel gaan doen (in de vorm van donaties), welke stichting oid vind jij dit waard of zou dit verdienen? Help mij met het vinden van de juiste stichting oid :D
Gebruikersavatar
Door Ligaa
#3323830
Kijk uit voor stichtingen waarvan het geld eerst linea recta naar de directeur gaat. Helaas is dat erg vaak zo. Ik steun WNF (inderdaad, waarvan de directeur een grote hap verdient, ik twijfel nog steeds of ik dit nog wil), Stichting Bootvluchteling en het asiel waar Joep vandaan komt (Astrid Koningen in Balkbrug).
Gebruikersavatar
Door pluk
#3323833
BelleFae schreef:Welke stichting/goed doel/asiel steun jij of zou je steunen?

Ik wil iets voor een stichting/goed doel/asiel gaan doen (in de vorm van donaties), welke stichting oid vind jij dit waard of zou dit verdienen? Help mij met het vinden van de juiste stichting oid :D
Ik ben vast donateur van de Dierenbescherming en Hondenbescherming.
Verder doneer ik regelmatig goederen aan Wie vult mijn bak (facebook).
En zo nu dan doneer ik eenmalig wat aan bijvoorbeeld Re-trail dogs of een rescue organisatie.

Ik vind t leuk bij Wie vult mijn bak dat de ontvanger een berichtje post met de donatie en de dieren waar t voor is. Dat maakt t minder anoniem waar t terecht komt.
Gebruikersavatar
Door pluk
#3323835
Ligaa schreef:Kijk uit voor stichtingen waarvan het geld eerst linea recta naar de directeur gaat. Helaas is dat erg vaak zo. Ik steun WNF (inderdaad, waarvan de directeur een grote hap verdient, ik twijfel nog steeds of ik dit nog wil), Stichting Bootvluchteling en het asiel waar Joep vandaan komt (Astrid Koningen in Balkbrug).
Ik heb daar niet zo'n probleem mee.
Zo'n directeur kan bij een commercieel bedrijf ook als directeur aan de slag en harkt dan zo ook een paar ton binnen.
Daarnaast heb je bij een stichting als WNF ook de verantwoordelijk over miljoenen aan geld en honderden mensen. Net als bij een commercieel bedrijf.
Ze zullen daar ook een administratieve kracht hebben die net zoveel of misschien iets minder verdient als ergens anders. Waarom moet de directeur dan heel veel minder verdienen dan hij ergens anders kan krijgen?
Door Siberienne
#3323837
Ik steun Artsen zonder grenzen, omdat ik hun werk belangrijk vind en ik weet hoe veel werk daar vroor weinig geld wordt gedaan. De mederwekers in oorlogsgebieden, de strijd tegen Ebola, voor mij zijn het allemaal helden.

Verder Amnesty international, een stem voor hen zonder stem
Greenpeace, luizen in de pels zijn ook nodig
WNF en Natuurmonumenten voor behoud vd natuur

Unicef, ik heb zelf geen kinderen maar help zo wel andermans kinderen een kans op een goed bestaan te geven.

Stichting dierenthuis; we hebben daar een adoptiehond. Toen Janouk overleed had ik best graag een oudere hond een goed thuis willen geven maar ik had mijn handen vol aan baan, verbouwing en huskyheren. Zo kon ik toch wat doen voor een oudere hond die een goed thuis zocht,
Gebruikersavatar
Door Ligaa
#3323840
pluk schreef:Ik heb daar niet zo'n probleem mee.
Zo'n directeur kan bij een commercieel bedrijf ook als directeur aan de slag en harkt dan zo ook een paar ton binnen.
Daarnaast heb je bij een stichting als WNF ook de verantwoordelijk over miljoenen aan geld en honderden mensen. Net als bij een commercieel bedrijf.
Ze zullen daar ook een administratieve kracht hebben die net zoveel of misschien iets minder verdient als ergens anders. Waarom moet de directeur dan heel veel minder verdienen dan hij ergens anders kan krijgen?
Bij een commercieel bedrijf krijg je er iets voor terug. Je koopt iets of betaalt voor een dienst. De directeur krijgt in dit geval vrij veel geld (ik vind toch dat je met 110.000 euro per jaar niet mag klagen althans) en de vrijwilligers krijgen niets. Je weet niet waar je geld aan besteed wordt en ik heb liever dat het geld wat ik uitgeef rechtstreeks bij het goede doel terecht komt, dan bij iemand die zijn eigen geld voorop zet. Als ik 3 euro aan een asiel geef waar ik de mensen ken weet ik dat elke cent ingezet wordt om dieren te redden, op te lappen of dat er iets anders mee gedaan wordt ten behoeve van de dieren.
Door smulpaap
#3323842
Ik ben ook vaste donateur van de Dierenbescherming

En verder gaat er weleens een donatie naar

Greenpeace
Amnesty
Natuurmonumenten
Stichting Aap
De Poezenboot te A-dam
De plaatselijke vogelopvang
Unicef
Donkey Resque hulp voor ezeltjes
Vluchtelingenwerk
Door essie
#3323846
Stichting mahamata.

Doen heel goed werk in Nepal.
Blijft niks aan de strijkstok hangen. Elke euro die je geeft, wordt ook daar besteedt.

Grote organisatie’s vind ik echt erg met die enorme salarissen. Doen vast ook goed werk, maar daar heb ik helemaal niks mee.
Door eelke
#3323847
Ik ben mee gaan doen aan de postcode loterij. Die steunen meerdere goede doelen. Vast ook niet allemaal eerlijk, maar ach, er gaat toch echt wel een gedeelte naar toe. En dan zijn het meerdere goede doelen, hoef ik niet te kiezen welke, en is het maandelijks. Wel prima zo.
Gebruikersavatar
Door Kaela
#3323860
Stichting Retrail dogs. Deze stichting laat asielhonden speuren om ze te helpen (plezier, stress kwijtraken, zelfvertrouwen opdoen). Klein, dichtbij en bekend.

Verder de nierstichting en greenpeace. Wij doen elk 1 grote organisatie en als een volgende organisatie ons echt weet te overtuigen dan gaat er dus eerst een andere uit. Ik zou de hele wereld wel willen redden, maar dat gaat niet.
Door Zuzanna
#3323865
Wij doen mee aan de postcode loterij. 99 doelen in een klap. Al vind ik eigenlijk dat dat niet echt telt; het is maar de helft van de inzet die naar de doelen toe gaat en zelf houden we er ook iets aan over.

Daarom hebben we gezegd dat als we door een goed doel benaderd worden, we ze een half jaar lang steunen. Omdat ook wij de hele wereld wel willen redden, maar dat gaat niet. Dus wisselen we af.

Een goed doel wat ik zelf graag zou steunen, is Just Diggit. Juist omdat ik de hele wereld wel wil redden. Just Diggit heeft als slogan 'als we de aarde kunnen opwarmen, kunnen we haar ook weer afkoelen'. Wat ze doen is heel simpel en wetenschappelijk onderbouwd: gaten graven op uitgedroogde plekken waar regenwater, als dat al valt, snel weg is. Door gaten te graven blijft het water langer staan en krijgen planten de kans om zich te vestigen. Op die manier wordt de aarde groener.
Hoewel ik al die goede doelen voor mens- en dieren welzijn en ontwikkeling een warm hart toedraag, is dit er roch een die er voor mij bovenuit springt. Ik weet alleen verder maar weinig van ze af, ik moet er nog verdere research naar doen.
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door