Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Gebruikersavatar
Door KarenH
#3364455
Leuk! Ik hoop dat je het volhoudt, het zal wel schelen dat er foto's besproken worden.

Collages maken in LR is echt niet moeilijk hoor, dat kun je doen via de Print Module.
Ik heb een aantal templates gedownload, maar je kunt het ook makkelijk zelf doen.
https://sleeklens.com/creating-collage-lightroom/
Als je wilt kan ik je wel een paar templates sturen.
De meeste heb ik van deze site: https://www.flourishphotog.com
Een ook een aantal van KelbyOne, waar ik een abonnement op heb.
Gebruikersavatar
Door Kaela
#3364522
Wat leuk, ik ga je linkjes even bestuderen.

Tot nog toe snap ik niets van de club ;D . Ik heb maar even gemaild of ze me uitleg willen geven. Ik ben zo onhandig in dit soort dingen. Als ik het eenmaal weet is het oke, maar dingen uitvogelen... Nou ja, ze zullen me vast wel even helpen!
Gebruikersavatar
Door joel
#3364524
Kaela schreef:Ik vind het idee van "Best Nine" erg leuk. Dus ik heb er 2 gemaakt. Eentje uit mijn prive collectie en eentje uit mijn zakelijke collectie. Alleen die van mijn prive is een Best Eight, want ik wilde horizontale en verticale foto's en dan paste het niet meer ;D .

Doen jullie mee?

Afbeelding

Afbeelding
Ik kan zoiets niet maken, maar vind de foto’s van het paard en je kat en Boeke? Echt eruit springen!
Gebruikersavatar
Door KarenH
#3364526
Kaela schreef:Wat leuk, ik ga je linkjes even bestuderen.

Tot nog toe snap ik niets van de club ;D . Ik heb maar even gemaild of ze me uitleg willen geven. Ik ben zo onhandig in dit soort dingen. Als ik het eenmaal weet is het oke, maar dingen uitvogelen... Nou ja, ze zullen me vast wel even helpen!
Je had toch ook een abonnement gewonnen op Photofact?
En welke club ben je nu lid van geworden?
Gebruikersavatar
Door Lazy Garfield
#3366531
Oude gemeentehuis Nunspeet. Foto bestaat uit 6 verschillende belichtingen die samengevoegd zijn tot een hdr.ding.
DSC_0013-HDR-Edit.jpg
DSC_0013-HDR-Edit.jpg (2.21 MiB) 2559 keer bekeken
Gebruikersavatar
Door Angelique
#3366586
Lazy Garfield schreef:Oude gemeentehuis Nunspeet. Foto bestaat uit 6 verschillende belichtingen die samengevoegd zijn tot een hdr.ding.
DSC_0013-HDR-Edit.jpg

Qua kleuren vind ik 'm erg mooi. Sfeervol en warm, met veel zichtbare details. Mijn synchronisatieoog heeft echter wat moeite met de entree die niet in het midden staat. Dat had naar mijn mening de foto meer diepte gegeven.

Nunspeet...vandeweek was ik er nog :)
Gebruikersavatar
Door Kaela
#3366599
Angelique schreef:Qua kleuren vind ik 'm erg mooi. Sfeervol en warm, met veel zichtbare details. Mijn synchronisatieoog heeft echter wat moeite met de entree die niet in het midden staat. Dat had naar mijn mening de foto meer diepte gegeven.

Nunspeet...vandeweek was ik er nog :)
Ik sluit me helemaal bij je aan. Mooi gedaan en knap hoor met meerdere belichtingen! Dat is geen eenvoudig kunstje!

Ik heb vandaag voor het eerst een boeking voor een bruiloft via de weg waarop het moet gaan lopen. Advertentie-site-mailcontact-gesprek-boeking. Super blij en trots!
Door M@rina
#3366610
Gefeliciteerd met deze boeking Kaela.

Ik ga morgen een workshop het perfecte plaatje doen. Ik ga een hele dag op stap en krijg ter plekke twee opdrachten. Aan het einde van de dag worden de foto's beoordeeld door een professioneel fotograaf.
Gebruikersavatar
Door Lazy Garfield
#3366622
Angelique schreef:Qua kleuren vind ik 'm erg mooi. Sfeervol en warm, met veel zichtbare details. Mijn synchronisatieoog heeft echter wat moeite met de entree die niet in het midden staat. Dat had naar mijn mening de foto meer diepte gegeven.

Nunspeet...vandeweek was ik er nog :)
Dank je wel Angelique! Direct rechts van me stond een lantaarnpaal. Dan zou ik onder de lantaarnpaal gestaan hebben en dat wordt dus helemaal niks dan krijg je lensflare!
Laatst gewijzigd door Lazy Garfield op zo 27 jan 2019, 01:11, 2 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Door Kaela
#3366627
M@rina schreef:Gefeliciteerd met deze boeking Kaela.

Ik ga morgen een workshop het perfecte plaatje doen. Ik ga een hele dag op stap en krijg ter plekke twee opdrachten. Aan het einde van de dag worden de foto's beoordeeld door een professioneel fotograaf.
Wat leuk Marina! Laat je ons wat zien?

Ik moet nog mijn opdracht van deze maand inleveren. Maar ik ben een beetje inspiratieloos, niet in de laatste plaats door het regenachtige weer. Misschien even met de gaaitjes spelen, kijken of ik met hen iets leuks kan maken. De opdracht is namelijk een rechtop staande foto te maken, ipv de meestal gekozen landscape. Dus geeft wel lekker veel vrijheid.
Gebruikersavatar
Door joel
#3366661
Leuk m@rina, ben benieuwd welke foto’s je gemaakt hebt! Door dit soort ‘opdrachten’ word je toch meer uit je comfort zone getrokken.

En gefeliciteerd Kaela met je opdracht, hoe gaaf is dat!
Gebruikersavatar
Door Lazy Garfield
#3366662
Kaela schreef:Ik sluit me helemaal bij je aan. Mooi gedaan en knap hoor met meerdere belichtingen! Dat is geen eenvoudig kunstje!

Ik heb vandaag voor het eerst een boeking voor een bruiloft via de weg waarop het moet gaan lopen. Advertentie-site-mailcontact-gesprek-boeking. Super blij en trots!
Direct rechts van me stond een lantaarnpaal. Dan zou ik onder de lantaarnpaal gestaan hebben en dat wordt dus helemaal niks dan krijg je lensflare!
Daarbij ben ik het niet met je eens wat betreft de ingang in het midden voor meer diepte. Het hele gebouw staat er mooi centraal op en de bomen staan er zo heel mooii op, dat vond ik belangrijker.
is trouwens helemaal niet moeilijk meerdere belichtingen samenvoegen. Je moet altijd 1 bijna zwarte foto hebben en die dan samenvoegen met de rest die langer belicht is. Het resultaat is dan een foto die perfect belicht is in de lantaarns.

Gefeliciteerd met je opdracht voor een bruiloft!!
Laatst gewijzigd door Lazy Garfield op wo 30 jan 2019, 14:32, 1 keer totaal gewijzigd.
Door M@rina
#3366714
De drie foto's die ik gisteren uitgekozen heb. Vanwege het slechte weer was het oorspronkelijke programma aangepast, we zouden namelijk in de middag naar een diervriendelijke varkenshouderij gaan, ik baal als een stekker want daar had ik graag wat foto's geschoten.
Nu was de 1e opdracht een glazen karafje en de tweede opdracht een brood en 5 euro waarmee we naar een kringloop winkel zijn geweest op props te kopen. Uiteindelijk heb ik van het brood een macrofoto gemaakt.
Bijlagen
_DSC4808 klein.jpg
_DSC4808 klein.jpg (576 KiB) 2364 keer bekeken
_DSC4674.1 klein.jpg
_DSC4674.1 klein.jpg (354.05 KiB) 2364 keer bekeken
_DSC4736 klein.jpg
_DSC4736 klein.jpg (406.4 KiB) 2364 keer bekeken
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door