Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Door Lizzy
#3316470
Ik denk niet dat veel mensen hun wasmachine/droger in een schuur hebben staan maar misschien zijn er toch wel mensen die hun wasmachine in bijv. de garage of kelder hebben. Een ruimte waar het niet warm is en de luchtvochtigheid hoger dan binnen in een verwarmd huis....? Mijn vraag is aan de mensen wiens wasmachine niet in huis staat: lijden jullie machines eronder, onder de omstandigheden waar je ze neergezet hebt?

Wij hebben sinds donderdag de machines in de schuur staan. Voorheen in de badkamer maar omdat de machine op een houten vloertje stond, schudde het halve huis uit elkaar bij het centrifugeren. Onze machine kan met 1600 toeren centrifugeren maar dan stonden echt de ramen in de sponningen te klapperen dus hoger dan 1200 toeren was onmogelijk. Best zonde. Bovendien hebben we gebrek aan ruimte boven. En die droger (pluizenfilter) veroorzaakt zoveel stof :-X . Dus eruit met die dingen! Nou staan de machines wel droog. En in de winter kan er een kachel aan als het te hard vriest. Maar ja, ze staan toch in de schuur.....
Gebruikersavatar
Door Angelique
#3316471
Pjiew, daar zijn ze niet voor gemaakt ben ik bang. Ik zou ze iig in een geisoleerd hok/ombouw zetten. Als ze maar vorstvrij staan.
Als zo,n droger te koud staat gaat die ook meer energie gebruiken. Ik zou de dus minstens net zo,n mooi hokje geven als wat je haan heeft :biggrin2:
Door Lizzy
#3316480
De schuur is wel volledig geïsoleerd. Ook het dak. Maar als het echt hard vriest moeten we wel verwarmen... Er staat daarom ook wel een gaskachel. De 5 vriezers produceren natuurlijk ook nog wel warmte.

Leo vindt het wel een heel goed idee, een ombouw!
Door Cindy de Wolf
#3316495
Op de camping hebben wij wasmachine en droger in een blokhutje staan en dat staat nog veel meer vrij dan in de randstad. Na 7 jaar doen beide het nog steeds, wel is het zo dat naarmate het kouder wordt de droger langer aan staat als in van 4-5 uur voor 1 was. Maar a la voor die paar weken met de jaarwisseling en die 6-7 weekenden per jaar in koudere periode soit.
Door Lizzy
#3316506
Cindy de Wolf schreef:Op de camping hebben wij wasmachine en droger in een blokhutje staan en dat staat nog veel meer vrij dan in de randstad. Na 7 jaar doen beide het nog steeds, wel is het zo dat naarmate het kouder wordt de droger langer aan staat als in van 4-5 uur voor 1 was. Maar a la voor die paar weken met de jaarwisseling en die 6-7 weekenden per jaar in koudere periode soit.
Ai! We zitten natuurlijk niet te wachten op een hogere energie rekening! Hier staat ie natuurlijk permanent in de schuur :g:
Door Lizzy
#3316507
Ronald schreef:Ik denk dat temperatuur (uitgezonderd vorst natuurlijk) niet zo heel veel uitmaakt. Vocht wel.
Ja, dat verbaast me ook eigenlijk niet... Hoewel ze in de badkamer ook best veel vocht te verduren hebben? Staan ze niet ook wel vaker in badkamers, wasmachines/drogers?
Door Cindy de Wolf
#3316517
Lizzy schreef:Ai! We zitten natuurlijk niet te wachten op een hogere energie rekening! Hier staat ie natuurlijk permanent in de schuur :g:
Begrijp ik, nu is dat schuurtje wel soort van geïsoleerd maar niet wow, wel iets verwarmd ivm bevriezen water. En het betreft echt de allergoedkoopste droger die ik toen kon vinden. Misschien telt dat nog mee, echt geen idee.
Gebruikersavatar
Door dinky89
#3316522
Lizzy schreef:Ja, dat verbaast me ook eigenlijk niet... Hoewel ze in de badkamer ook best veel vocht te verduren hebben? Staan ze niet ook wel vaker in badkamers, wasmachines/drogers?
Ja, ze staan regelmatig in badkamers omdat daar de afvoer zit.
Vorige wasmachine heeft 8 jaar in badkamer gestaan en deed het nog steeds. Wel was de buitenkant beetje bobbelig door de roestvorming daaronder. Daarom bij verhuizing vorig jaar nieuwe gekocht want dan werd hij 2 trappen voor mij op getild door bezorger. Risico dat we hem 2 verdiepingen omhoog hadden getild en hij dan snel stuk zou gaan zagen we niet zitten ;)

De droger kon een stuk minder goed tegen het vocht. Eerste was na 3 jaar printplaat stuk (reparatie zou 220 euro kosten, nieuwe droger 250), opvolger ook na 3 jaar printplaat stuk maar die doet het nu nog wel met nieuwe printplaat (viel nog wel binnen garantieregels).

Droger van schoonma staat al ruim 20 jaar in koude bijkeuken en werkt nog altijd. Ik ben er dus wel van overtuigd dat met name vocht funest is voor drogers ;)
Door hannabelgje
#3316524
De mijne staan in de wasplaats. Dat is een schuurtje wat aan het huis is gebouwd. Daar hangt ook de ketel en staan de vriezers. Er hangt wel een radiator, maar die is nooit aan. De vriezers produceren dermate veel warmte dat het daar niet onder de 12 graden ofzo komt.

Verstuurd vanaf mijn SM-G903F met Tapatalk
Gebruikersavatar
Door pike
#3316541
Mijn moeder heeft haar wasdroger in het schuurtje staan want in huis is geen plek. Vrijstaand, niet verwarmd, niet geisoleerd, gewoon een dun muurtje. Ik heb haar nooit horen klagen, behalve over het feit dat ze met slecht weer en/of in de winter met de was naar buiten moet naar haar schuurtje. Maar ja, ze is dan ook al 92. Dan is dat natuurlijk minder fijn.
Gebruikersavatar
Door koekje
#3316564
Toen ik nog thuis woonde, hadden wij dezelfde constructie als de moeder van Pike.
Hoe dat precies was en hoe de levensduur van de droger was, weet ik niet meer. Het is immers ook al weer 20 jaar geleden (ouwetaartsmiley) en ik ben op een gegeven moment op mezelf gaan wonen.

Mijn budget-wasmachientje in A'dam woonde in de keuken. Dat keukentje had hetzelfde klimaat als bovenstaande schuurtje met golfplaten dak van mn moeder.
het was daar nagenoeg net zo koud als buiten en zeker net zo vochtig. Vaak zelfs meer, want ik stond er ook te koken zonder afzuigkap.
Nu had mn wasmachientje daar verder niet veel te lijden, want ik waste niet meer dan 2 wasjes per week. Maar nu woont hij hier in het washok en is gezinsmachine die een upgrade van 2 wasjes per week naar zowat 2 wassen per dag heeft gehad. Komend jaar wordt hij 15 :cool:
Door Lizzy
#3316633
Nou.... Niet echt overtuigende bewijzen dat we dit wel/niet hadden moeten doen :biggrin2:

Ondertussen vind ik het ideaal! Ik heb dit weekend weer alle hondenkleden/dekens/vetbedden gewassen en normaal gesproken moet dat allemaal naar boven en kan ik daarna de badkamer weer schoonmaken. Want ondanks dat ik alles eerst uitklop, ligt de hele bovenverdieping gelijk vol met haar en zand. Nu is het in 1 rechte lijn naar de schuur, onder het lopen uitkloppen, hup de wasmachine in en de haren/zand liggen nu in de schuur. Vind ik toch prettiger dan in de badkamer. We hebben wel een omgevingsthermometer opgehangen. En zodra we wassen/drogen kunnen we de kachel aan doen als het te koud is. De leidingen kunnen niet bevriezen, daar zit een warmte-lint omheen.

We gaan het maar even ervaren zo. Heerlijk ook om niet meer dat gebonk van die centrifuge boven mijn hoofd te horen!
Gebruikersavatar
Door Angelique
#3316648
Dat het veel fijner is kan ik me alles bij voorstellen. Ik zou het even aankijken deze winter. Grote kans dat er amper vriesdagen komen. En zowel, kun je dus altijd even je kacheltje er bijaan zetten.
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door