Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

#3313315
Wij hadden altijd die van de Lidl. Maar sinds we een nieuwe machine hebben, hebben we problemen met vet-aanslag in en rond het filter. Ik was benieuwd of iemand dit herkent (het is echt alsof er frituurvet in het filter zit, te goor - dus dan draaien we er weer twee HG reinigingsdingen doorheen a raison 10 euro en dan is het weer even weg. Niet om vrolijk van te worden). We doen regelmatig de vaat op 65 of zelfs 70 graden dus dat kan het niet zijn.....

Maar goed, we moeten dus een ander vaatwasmiddel. Ik ga nu eerst die van AH eigen merk eens proberen maar was benieuwd naar jullie ervaringen.
#3313334
- pien - schreef:Oei, wij gebruiken ook al een hele tijd die van de Lidl...geen gekke dingen gemerkt en wij draaien de 60C-cyclus.
Eigenlijk moet 'ie weer 's op z'n heetst met citroensap :D
Dat kan toch ook? Ik ga geen 10 euro uitgeven aan HG-reiniger hoor :???:
O ja, wij gebruiken ook een half blokje per keer. Even frotten om 'm uit 't plastic te krijgen, maar ja, voor 't milieu hé...en het wordt goed schoon :thumbup:
#3313360
- pien - schreef:Oei, wij gebruiken ook al een hele tijd die van de Lidl...geen gekke dingen gemerkt en wij draaien de 60C-cyclus.
Eigenlijk moet 'ie weer 's op z'n heetst met citroensap :D
Dat kan toch ook? Ik ga geen 10 euro uitgeven aan HG-reiniger hoor :???:
Citroensap en soda gaan niet helpen tegen een pan frituurvet :biggrin2:
Ik heb soda geprobeerd maar na 2 keer op 70 graden was het nog uien. Daarna die van Sun erin (reiniger) en dat hielp ook niet, toen HG erin en toen was ie eindelijk schoon...
#3313373
Ik had die van de LIdl en herken dat vetgedoe wel, maar als vaatwassernewbie maakte ik dat schoon met het idee dat het er wel bij zou horen. Laatst omdat het zo uitkwam de tabletten van de aldi gekocht en toen viel het wel meteen op dat de vaat schoner was en het filter niet zo vettig.
#3313381
Lizzy schreef:Citroensap en soda gaan niet helpen tegen een pan frituurvet :biggrin2:
Ik heb soda geprobeerd maar na 2 keer op 70 graden was het nog uien. Daarna die van Sun erin (reiniger) en dat hielp ook niet, toen HG erin en toen was ie eindelijk schoon...
Je weet hoe je handig je frietpan kan schoonmaken hé ;)
https://www.dehuishoudcoach.nl/frituurpan-schoonmaken/
En dan methode 2.
Ik moet eerlijk zeggen dat meneer het hier doet maar ik heb het in het verleden zelf gedaan volgens methode 1 en met de vaatwasblokjesmethode gaat het echt bijna vanzelf :D
#3313399
Ik heb mijn vaatwasser nu ongeveer een jaar. In het begin gebruikte ik blokjes (merk weet ik niet meer) maar dat beviel me niet. Ik ben toen overgestapt op losse componenten en dat bevalt uitstekend. Alles is schoon en droog. Ik doe een half jaar met een fles poeder van Sun (ik gebruik de helft van de voorgeschreven dosering en hij draait 1x per dag). Het filter is nog nooit ook maar een klein beetje vet geweest en een vies luchtje hangt ook niet in de machine. Het zout heb ik volgens mij nog nooit hoeven aanvullen (we hebben hier vrij zacht water dat scheelt natuurlijk), het glansmiddel moet ik wel zo af en toe bijvullen maar het is al maanden geleden dat ik een fles gekocht heb.
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door