Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Door smulpaap
#3311761
Wij zagen afgelopen weekend weer eens twee Dwergsnauzers . Ik denk dat het wel 5 jaar of langer geleden is dat we die voor het laatst hebben gezien

Ierse Setter is hier blijkbaar ook zeldzaam , Engelse idem . Het is echt jaren geleden dat we die voor het laatst hebben gezien

Verder zien wij de laatste paar jaar geen reuzen zoals Leonberger - Sint Bernard - Ierse Wolfshond meer
Bouvier helemaal nooit meer

Wat de kleine rassen betreft : York nooit meer
En de Cavelier is hier ook helemaal uit het straatbeeld verdwenen
Door eelke
#3311762
smulpaap schreef:Wij zagen afgelopen weekend weer eens twee Dwergsnauzers . Ik denk dat het wel 5 jaar of langer geleden is dat we die voor het laatst hebben gezien

Ierse Setter is hier blijkbaar ook zeldzaam , Engelse idem . Het is echt jaren geleden dat we die voor het laatst hebben gezien

Verder zien wij de laatste paar jaar geen reuzen zoals Leonberger - Sint Bernard - Ierse Wolfshond meer
Bouvier helemaal nooit meer

Wat de kleine rassen betreft : York nooit meer
En de Cavelier is hier ook helemaal uit het straatbeeld verdwenen
Haha grappig, vorige week bij het titeren zat ik naast een dwergsnauzer. Een Engelse Setter loopt hier in de wijk. Een eind verderop hoort een bouvier bij een winkel (die ik al eens snachts van straat geplukt heb) en een Leonberger woont in de wijk hiernaast waardoor we wel eens op hetzelfde grasveld lopen. Een van mijn cliënten heeft een York.

Cavelier zie ik ook niet veel maar gezien hun staat van gezondheid vind ik dat niet zo erg...

Geen idee welke rassen ik verder nooit tegenkom. Die vergeet ik denk ik ;D wat me wel opvalt is dat ik sinds Gijs er niet meer is, nog maar een keer een newf heb gezien, in de verte. Gelukkig maar want au. Maar ik had voorheen het idee dat ik ze toch wel vaker zag eigenlijk.
Door Lizzy
#3311765
Ik word bedolven onder de Engelse Setters ;D ;D

Ik zie vrijwel nooit meer Duitse Doggen. Bouviers inderdaad ook niet. Maar eigenlijk zie ik zoveel rassen nooit. Teveel om op te noemen zeg maar. Kan bijna beter vertellen welke rassen ik hier regelmatig/dagelijks tegen kom, de rest is een zeldzaamheid ;D
#3311777
Hmmm ik kom natuurlijk het meeste de honden tegen hier uit het dorp. En dan zie ik zelden een golden retriever bv. Maar die zullen er toch echt nog wel veel zijn?

Maar als ik terug denk aan vroeger en wat ik nu zie, dan inderdaad bijna nooit meer een Ierse setter, Doberman of Bouvier. En Dalmatiers, die zie ik ook bijna nooit.
Gebruikersavatar
Door Kim_S
#3311802
Ik zie heel regelmatig Wetterhounen, maar dat is alleen omdat ik ze opzoek. Heb er nog nooit ergens 1 zo op straat zien lopen.

Een Parson Russell Terriër heb ik ook al jaren niet meer gezien. Net als een Ierse Wolfshond.
#3311815
Pauline schreef:Dwergpinchers, echt nooit meer.
Oooh die hadden mijn oma en opa vroeger 1. Felle dondersteen. Helaas heel jong gestorven door gif :'(

Daarvoor hadden ze een pekinees. Die zie ik ook nooit, bedenk ik me nu.
Gebruikersavatar
Door kira
#3311816
Hier lopen erg veel rassen, meerdere bouviers, meerdere dalmaten, alle soorten Duitse staanders, Griffons die Tsjechische staanders, alle varianten sennen honden, munsterlanders, Ieren zowel de setters als de Wolfs, deerhounds, allerlei herders, sledehonden, laikas, barelische barenhond, corgi, snauzers, Russische terriërs, labRadors en diverse retrievers, Shelly's, windhonden, Friese en setters, teckels, spaniëls, gordon setters, Deense doggen. Maar nog nimmer hier zien lopen een curly coated, samojeed, fox, Sint Bernard.
Door miik
#3311847
Lizzy schreef:Ik word bedolven onder de Engelse Setters ;D ;D ;D
Ja, in Delft lopen er heeeel veel :D
Daar lopen toch ook een aantal mensen met bouviers... maar door de wedstrijden en les geven zie ik zowieso wel heel veel rassen....
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door