Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

#3311560
Emy is nu ruim 2 weken bij ons en ze heeft kriebels. Ik kam haar regelmatig. In het begin vond ik een paar poepjes, maar heb geen vlo gevonden.
Haar huid ziet er goed en rustig uit. Geen korstjes of bultjes of andere onregelmatigheden.
Misschien helpt het als ik haar een keer was met een goede shampoo. Enkele van jullie zijn enthousiast over Wildwash. Zijn er nog meer opties?

Thanks!
IMG_20170803_185307.jpg
IMG_20170803_185307.jpg (1.6 MiB) 3111 keer bekeken
#3311710
miik schreef:Banjert ze veel door het water ? Sommig buitenwater/sloten/alg of zeewater kan ook jeuk geven, dan helpt even afspoelen na het wandelen.
Fijn dat je meedenkt, maar dat kan het niet zijn. Ze durft nog net een slokje uit een plas te nemen, maar verder gaat ze nog niet :nerves: .
Door miik
#3311712
judith vd schreef:Fijn dat je meedenkt, maar dat kan het niet zijn. Ze durft nog net een slokje uit een plas te nemen, maar verder gaat ze nog niet :nerves: .
Hahaha, nee dan zal dat het niet zijn
#3311715
Ik gebruik shampoo van greenfields (via boerenbond/pets place / welkoop). De tea tree versie tegen onrustige huid, maar ze hebben nog veel meer varianten, ook voor puppy's zie ik.

Je hebt wel goed begrepen hoe het het werkt; door er ook een foto bij te zetten :smitten:
#3311750
pluk schreef:Slechte honden baas hier. Als t echt nodig is om te wassen was ik met mijn eigen shampoo. Dr Organic Vitamine E.
Maar goed, daar zit ook niet al te veel zooi in.
Eigenlijk zat ik dat ook te overwegen!
#3311756
Appelazijn kan ook, werkt ook fijn bij een geïrriteerde huid. Prikt wel een beetje, dus tijdens het wassen minder fijn voor je hond, sowieso goed verdunnen.

Maar ik zou gewoon een flesje hondenshampoo halen. Zeker als je hond dus misschien een gevoelige huid heeft. Kost nou ook weer geen berg en altijd wel handig om in huis te hebben als ze eens ergens in gelegen hebben ofzo.
#3311993
Ik heb toevallig gisteren onze 2 guppen gewassen met de shampoo-zeep van Werfzeep. Na het uitspoelen een beker met verdunde appelazijn erin gemasseerd en toen weer uitgespoeld. Ik vond het prima gaan en het resultaat is ook goed.
Overigens heeft je pup waarschijnlijk wel een vlootje als je poepjes vindt ook al zie je geen vlooien!
Maar lekker wassen is naar mijn opvatting daar ook een goede remedie voor. ;)
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door