Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

#3308080
Doranto schreef:Google zegt toch écht vossenpoep hoor ;) En zóveel dassen? Lijkt me niet. Veel vossen helaas wel.
Maar het zijn vooral hopen pitten die niet verteren en dus intact uitgepoept worden. Weinig echte ontlasting.
Zo'n dier moet dus bergen per dag van die pitten uitpoepen. Een kg kersen bevat wel veel pitten maar op zich is dat niet overdreven om op te eten voor een dier als een das of vos. Wat het dan ook mogen zijn.
Maar ik zou ook eerder aan een das of wild zwijn denken dan een vos.
Door Lizzy
#3308081
pearlsofpassion schreef:Maar het zijn vooral hopen pitten die niet verteren en dus intact uitgepoept worden. Weinig echte ontlasting.
Zo'n dier moet dus bergen per dag van die pitten uitpoepen. Een kg kersen bevat wel veel pitten maar op zich is dat niet overdreven om op te eten voor een dier als een das of vos. Wat het dan ook mogen zijn.
Maar ik zou ook eerder aan een das of wild zwijn denken dan een vos.
Wilde zwijnen zitten hier definitief niet dus in dit geval valt ie af.
Gebruikersavatar
Door Kaela
#3308087
Doranto schreef:Google zegt toch écht vossenpoep hoor ;) En zóveel dassen? Lijkt me niet. Veel vossen helaas wel.
Zoveel dassen verbaasd mij niet. Bij een vriendin zitten er in een houtwal van een 150 meter lang tussen de 30 en 40 stuks.
Door Hetty_
#3308123
Doranto schreef:Google zegt toch écht vossenpoep hoor ;) En zóveel dassen? Lijkt me niet. Veel vossen helaas wel.
Ik hoor wel wie er wint, Google of Staatsbosbeheer en mijn zwager :biggrin2:
Door Ruisje
#3308168
pearlsofpassion schreef:
Maar het zijn vooral hopen pitten die niet verteren en dus intact uitgepoept worden. Weinig echte ontlasting.
Zo'n dier moet dus bergen per dag van die pitten uitpoepen. Een kg kersen bevat wel veel pitten maar op zich is dat niet overdreven om op te eten voor een dier als een das of vos. Wat het dan ook mogen zijn.
Maar ik zou ook eerder aan een das of wild zwijn denken dan een vos.
Laatst hoorde ik dat vossen gek zij op bessen en dat er soms wel meer dan 100 pitten per keer in de ontlasting kunnen zitten. Vooral in deze tijd van het jaar zijn er al weer veel bosvruchten en ik zie dit soort pittenpoep ook weer elke dag. Vossen! :)
Gebruikersavatar
Door pike
#3308359
Lizzy schreef:Wilde zwijnen zitten hier definitief niet dus in dit geval valt ie af.
Maar zitten er wel dassen dan? Als ik de verspreidingsatlas.nl mag geloven niet.
Ik ga ook voor vos, die boswachter snapt er niets van :biggrin2:
Gebruikersavatar
Door pike
#3432372
Loking schreef: di 14 sep 2021, 09:42 Het is ontlasting van een ree. Zie het hier elke dag, ze eten rond deze tijd de bosbesjes, dat veroorzaakt deze ontlasting.
Uitwerpselen van een ree zien er uit als dropjes. En in bosbesjes zitten echt geen kersenpitten ::)
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door