Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Gebruikersavatar
Door Fenixjuh
#3405707
Ik heb nu de bluebird besteld. Ik hoop dat ze leuk zijn, er stonden echt geweldige modellen hoge schoenen op die site, maar dat waren allemaal peutermaatjes.... :)
Als deze bevallen, hoop ik dat ik er van de winter ook mooie kan bestellen, want goede winterschoenen heb ik na 2/3 jaar nog steeds niet.
In de zomer ben ik verslaafd aan de vibram fivevingers, die heb ik nu weer besteld want ze zijn zo fijn...

Verstuurd vanaf mijn PRA-LX1 met Tapatalk

Door marina
#3405726
Ik heb de wildlings afgelopen winter veel gedragen. Zitten echt heerlijk! Maar ik vind het nadeel wel echt dat de zool niet waterdicht is. Op natte dagen trok ik altijd andere schoenen aan.
In de zomer ben ik getrouwd met m'n zero diy sandalen :)

Voor werk overweeg ik nu ook de zomer versie van de wildlings
Gebruikersavatar
Door pearlsofpassion
#3405741
Heb je dan al eens water binnen gehad?
Ik heb ze al op regendagen gedragen en nu niet mee door de plassen gewaad, maar wel af en toe een plasje tegengekomen. En ik had gewoon droge voeten... Ik vind het boven verwachting meevallen.

Nu echt waterdicht denk ik niet dat ze zijn hoor, maar dat zijn de meeste schoenen niet. Dus heb je zelf echt al natte voeten gehad?
Gebruikersavatar
Door pearlsofpassion
#3405742
Fenixjuh schreef: wo 24 jun 2020, 11:40 Ik heb nu de bluebird besteld. Ik hoop dat ze leuk zijn, er stonden echt geweldige modellen hoge schoenen op die site, maar dat waren allemaal peutermaatjes.... :)
Als deze bevallen, hoop ik dat ik er van de winter ook mooie kan bestellen, want goede winterschoenen heb ik na 2/3 jaar nog steeds niet.
In de zomer ben ik verslaafd aan de vibram fivevingers, die heb ik nu weer besteld want ze zijn zo fijn...

Verstuurd vanaf mijn PRA-LX1 met Tapatalk
Ook leuke!
Ik hoop dat ze je bevallen.

Wat bedoel je met peutermaatjes? De Amarok hebben ze vb toch nog gewoon in grote maten?
Je moet in de 'Rewild' categorie kijken. Er zitten nl prijsverschil op en daarom worden ze opgedeeld in 'wildling' (tot maat 35 of zo) met de elastische veters en 'rewild' wat de volwassen maten met katoenen veters zijn..
En 'cubs' maar dat zijn babyschoentjes. :biggrin2:
Door marina
#3405778
pearlsofpassion schreef: wo 24 jun 2020, 23:52 Heb je dan al eens water binnen gehad?
Ik heb ze al op regendagen gedragen en nu niet mee door de plassen gewaad, maar wel af en toe een plasje tegengekomen. En ik had gewoon droge voeten... Ik vind het boven verwachting meevallen.

Nu echt waterdicht denk ik niet dat ze zijn hoor, maar dat zijn de meeste schoenen niet. Dus heb je zelf echt al natte voeten gehad?
Helaas wel ja en ik loop echt niet door plassen heen. Als de straat nat is komt het door dat stukje zool heen en worden mijn voeten echt nat. Niet zeiknat maar wel vervelend nat.
Ik moet een uur fietsen jaar mijn werk en dan komt het ook door het opspattende water door de zool heen.
Ze zijn wat mij betreft een stuk minder waterdicht dan een reguliere zool
Gebruikersavatar
Door pearlsofpassion
#3405788
marina schreef: Helaas wel ja en ik loop echt niet door plassen heen. Als de straat nat is komt het door dat stukje zool heen en worden mijn voeten echt nat. Niet zeiknat maar wel vervelend nat.
Ik moet een uur fietsen jaar mijn werk en dan komt het ook door het opspattende water door de zool heen.
Ze zijn wat mij betreft een stuk minder waterdicht dan een reguliere zool
Oh das wel vervelend ja. Dat zou ik ook.m niet willen maar heb ik dus echt niet.
Tot waar komt het stukje folie bij jou in die zool, of is het volledig in stof?
Bij die die ik deze winter kocht was het vierkantje op het eind beschermd met zwarte folie (tegen inkomend water vermoed ik), bij die ik nu gekocht heb, is zelfs de gehele split beschermd...
Misschien dat dat ook scheelt?
Bij de winter zit er ook microvezel net boven de zool en in de split en die heb ik geimpremeerd (of hoe heet dat) tegen vocht en vuil, zoals aangeraden wordt. En dat hield het dus ook bij matig regenweer en door kleine plassen.

Op de blog Baresteps vult de blogster de split in haar Wildlings trouwens altijd met Freesole glue (kan zijn dat dat tegenwoordig ander heet) en dan worden ze waterdicht. Dan gaat ze met bepaalde versies zelfs in water staan en blijven ze nog droog (zegt ze).
Misschien ook optie als het echt storend is. Zou een minimaal verlies aan flexibiliteit als gevolg hebben.
Gebruikersavatar
Door pearlsofpassion
#3406875
IMG_20200716_091111.jpg
IMG_20200716_091111.jpg (3.16 MiB) 2085 keer bekeken
Nieuwe leuke schoentjes voor de jongste. Ze zijn leuk, soepel genoeg, en voor zover ik kan inschatten comfi. Zooltje is 3,5mm als ik het goed heb, zit nog een verwijderbaar inlegzooltje in..
Hij is er alleszinds heel blij mee. :D
Ze zijn van Filii. Super leuke kinderschoentjes hebben ze daar en ontzettend veel keuze.


Het enige spijtige is dat dit een breed model is (ze hebben medium en brede modellen) en toch maar net even breed of zelfs net iets minder als de Vivo kids booties. Gelukkig kan dat voor de jongste net ktis wel nipt),
maar ze zijn dus ook niet geschikt voor m'n oudste (dat had ik wel gehoopt) . :(
Ik vrees dat het een onmogelijke missie wordt om schoenen te vinden die hem echt goed passen.. :'(
Schoenen die goed meegeven kan wel maar dan zie je er zijn 2 kleinste tenen na een tijdje goed instaan (2 bobbels aan de buitenzijde) dus dat lijkt me toch niet ideaal.
Ik heb al speciale op brede kinderschoenen gezocht maar vind dus niets dat breed genoeg is..
De wijde versie van een sandaal van Zeazoo vb is belachelijk veel te smal. En in een sandaal valt dat natuurlijk nog extra op.
En hij struikelt ook al zo snel (ook logisch als je schoenen eigenlijk wat te smal zijn) dus een maat groter kopen is eigenlijk ook geen optie. Vooral niet omdat je met de groeimarge die je laat bij kinderschoenen in het begin dan eigelijk met 2 maten te groot zit. Dan valt hij steeds als hij wil rennen dus das echt niet te doen.
Gebruikersavatar
Door -Annemarie-
#3406887
Wij waren vorige week in de buurt van Arnhem een weekje op vakantie. Kwamen we ineens in Arnhem de Barefoot & More tegen. Helemaal niet aan gedacht dat die daar zat, maar het kwam wel goed uit. :) Meneer kocht Vivo Trackers en Leguano's, ik heb me in kunnen houden en heb niks gekocht. :biggrin2:
Als de trackers hem goed bevallen wil ik ook wel een paar, voor de komende winter. En dan zijn de gewone bergschoenen die ik nu heb ook wel aan vervanging toe.
Gebruikersavatar
Door doranto
#3407544
Ik wil sandalen gaan kopen. Ik heb nu deze
umaraztrail-multiblue_1.jpg
umaraztrail-multiblue_1.jpg (29.79 KiB) 2010 keer bekeken
maar die beginnen te verslijten.
Welke hebben jullie en bevallen die?
Door Pien123
#3407760
Ik ben hypermobiel in al mijn gewrichten en loop zodra ik vrij ben op barefoot sokken, met tenen.

Doordat ik mijn voeten goed gebruik u, alle spieren, pezen editie heb ik veel minder last ervan.

Mijn voeten voelen sterker, de knobbels aan binnenkant voet steken minder uit.

Minder last van gewrichten in voet, been, romp.

Rustig aan opbouwen.
Eerste week uurtje of
Daarna steeds met half uur per week opgebouwd.

In begin wel last van takjes, steentjes ed, nu niet meer.
Maar dat was best gevoelig.

Je hebt verschillende merken, dus goed kijken wat bij jou past
Gebruikersavatar
Door doranto
#3409180
Ik ben op zoek naar slippers zonder zo'n bandje tussen je tenen, dus met gewoon een band over je voet voor ml. Een soort badslippers zeg maar, alleen dan zonder voetbed en liefst een dunne zool. Bestaan die überhaupt? Ik kan ze in ieder geval niet vinden. Slippers met een dichte neus is ook prima, maar ook daar vind ik niets zonder voetbed :-\
Iemand een tip?
Gebruikersavatar
Door pearlsofpassion
#3409185
Je gaat zowiezo iets hebben met een bandje rond de enkel ook.. Minstens over de hiel. Omdat ze anders niet 'secured' zitten rond je voet en je met je tenen moet knijpen om ze aan te houden. Daarom vallen ze anders niet onder barefoot schoeisel.
Dus dan zijn het technisch gezien geen slippers maar sandalen. En zo kan je er heel wat vinden.
Ik weet nu niet van buiten waar ze nu te verkrijgen zijn voor mannen.

Edit: deze vb
https://xeroshoes.com/shop/gender/mens/ztrail-men/
En Paisley heeft er ook zonder bandje tussen de tenen en die worden custom made en kan je ook zelf dingen vragen.

Hier een blog pagina met sandalenmerken. https://anyasreviews.com/minimalist-summer-sandals/
Voor vrouwen hier. En niet noodzakelijk zonder bandje tussen de tenen. Maar als je tussen die merken zoekt vind je misschien nog iets voor mannen zonder bandje tussen de tenen.
Gebruikersavatar
Door doranto
#3409189
pearlsofpassion schreef: do 20 aug 2020, 16:40 Je gaat zowiezo iets hebben met een bandje rond de enkel ook.. Minstens over de hiel. Omdat ze anders niet 'secured' zitten rond je voet en je met je tenen moet knijpen om ze aan te houden. Daarom vallen ze anders niet onder barefoot schoeisel.
Dus dan zijn het technisch gezien geen slippers maar sandalen. En zo kan je er heel wat vinden.
Ik weet nu niet van buiten waar ze nu te verkrijgen zijn voor mannen.

Edit: deze vb
https://xeroshoes.com/shop/gender/mens/ztrail-men/
En Paisley heeft er ook zonder bandje tussen de tenen en die worden custom made en kan je ook zelf dingen vragen.

Hier een blog pagina met sandalenmerken. https://anyasreviews.com/minimalist-summer-sandals/
Voor vrouwen hier. En niet noodzakelijk zonder bandje tussen de tenen. Maar als je tussen die merken zoekt vind je misschien nog iets voor mannen zonder bandje tussen de tenen.
Ja jammer dat het er wel is, maar dan altijd met voetbed (bv. een zweedse muil of standaard badslippers). Hij zoekt iets om even snel aan te kunnen doen als hij even naar buiten gaat. Maar aan een voetbed heeft hij een hekel, dus gewoon plat. Hoeft niet een super dunne zool te zijn, want het is maar voor hier buiten even rond te lopen. Maar ik vrees inderdaad dat het er gewoon niet is. :-\ Gat in de markt? ::)
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door