Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Door src_esther
#3412289
Siberienne schreef: di 27 okt 2020, 17:00 Ik weet het ook niet maar ik heb ook een rare wol allergie. Ik kan niet tegen wol op mijn lijf. Ook niet tegen bv de iCebreaker shirts die van hele fijne merino zijn gemaakt. Ik kan wel wollen sokken aanhebben, zowel fijn als grof. Ik heb een wollen plaid uit Ierland en daar had ik in het begin wat last van maar nu niet meer. Ik heb ook een wollen Noorse trui van Dale met windstopper erin en daarvan jeukten de manchetten. Maar omdat ik ze zo mooi vond heb in toch nog een Dale vest gekocht met het idee ik doe er wel een trui onder maar daar heb ik dus geen last van. De gok genomen en een dun mutsje van Devold gekocht en daar heb ik nul last van, hele dunne wol. Ik lijk dus beter tegen wol uit Noorwegen te kunnen (en Ierland) maar niet tegen de wol van Icebreaker (nieuw Zeeland)

Een Noorse kennis vertelde dat veel ‘easy care’ wol plastic coating kan bevatten waar mensen dus juist op reageren. Maar volgens de website heeft icebreaker dat niet. Dus ik snap er niks meer van. Maar ga nog een keer een devold shirt testen. Mocht ik het niet verdragen kan meneer het aan :biggrin2:
Ik heb ook eens iets van IceBreaker gehad, vreselijk.
Alle onderkleding (wol en wol-zijde, merken Joha en Engel) die ik tot nu toe bij SchaapjeSchaapje bestelde, vind ik allemaal heel erg aangenaam om te dragen. Scheelt ruimte in de wasmand, want dragen, uitschudden, 1 tot 2 dagen uithangen en weer dragen. Wassen is slechts heel af en toe nodig en dan dus met het wolwasmiddel van Ulrich.
Van Dale of Norway heb ik ook wat dingen en van sommige items kan ik me voorstellen dat het kan irriteren. Ligt misschien aan de manier van verwerking (karden, spinnen, breien)?
Wel gek eigenlijk, ik heb een supergevoelige huid voor van alles en nog wat en ik kan al knettergek worden van een haartje (van mijn eigen hoofd of hondenhaar) op mijn huid, maar wol gaat bijna altijd goed.
Door Siberienne
#3412292
src_esther schreef: di 27 okt 2020, 20:54 Ik heb ook eens iets van IceBreaker gehad, vreselijk.
Alle onderkleding (wol en wol-zijde, merken Joha en Engel) die ik tot nu toe bij SchaapjeSchaapje bestelde, vind ik allemaal heel erg aangenaam om te dragen. Scheelt ruimte in de wasmand, want dragen, uitschudden, 1 tot 2 dagen uithangen en weer dragen. Wassen is slechts heel af en toe nodig en dan dus met het wolwasmiddel van Ulrich.
Van Dale of Norway heb ik ook wat dingen en van sommige items kan ik me voorstellen dat het kan irriteren. Ligt misschien aan de manier van verwerking (karden, spinnen, breien)?
Wel gek eigenlijk, ik heb een supergevoelige huid voor van alles en nog wat en ik kan al knettergek worden van een haartje (van mijn eigen hoofd of hondenhaar) op mijn huid, maar wol gaat bijna altijd goed.
Dan hoop ik toch ook dat ik wat kan vinden want ik ben die synthetische stinkende onderkleren ook helemaal zat... ik zie dat bij meneer ook, buiten hangen en hij kan het zo weer aan!
Door src_esther
#3412296
Siberienne schreef: di 27 okt 2020, 21:13 Dan hoop ik toch ook dat ik wat kan vinden want ik ben die synthetische stinkende onderkleren ook helemaal zat... ik zie dat bij meneer ook, buiten hangen en hij kan het zo weer aan!
Bij vooral de dingen van wol-zijde voel ik soms niet eens dat ik onderkleding aan heb. Ik heb echt spijt dat ik niet jaren eerder eraan begonnen ben. Maar goed, we zitten hier in een barefoot schoenen topic... ;)
Gebruikersavatar
Door pike
#3412298
Laten we maar weer snel naar de schoenen gaan. Ik wordt een beetje jaloers op al die mensen die dat lekkere warmhoudende, niet stinkende ondergoed kunnen dragen. :-[
Door src_esther
#3412300
pike schreef: di 27 okt 2020, 21:36 Laten we maar weer snel naar de schoenen gaan. Ik wordt een beetje jaloers op al die mensen die dat lekkere warmhoudende, niet stinkende ondergoed kunnen dragen. :-[
Maar heb je het wel geprobeerd? Een gebreide trui is toch echt iets anders.
Gebruikersavatar
Door pike
#3412301
src_esther schreef: di 27 okt 2020, 21:43 Maar heb je het wel geprobeerd? Een gebreide trui is toch echt iets anders.
Ondergoed niet maar wel andere wollen kleding, dus niet gebreid. Ik kan mij nog als de dag van vandaag herinneren dat ik een hele mooi nieuwe jurk had van wol. Ik was een jaar of 12 en ik vond hem geweldig. Op dag 1 deed ik hem aan naar school. Dat was een hele grote fout. Het was één grote hel. Eenmaal thuis van school ben ik naar mijn kamer gerend, heb hem uitgetrokken en heb een half uur op het bed liggen rollen van de jeuk. En ik heb hem uiteraard nooit meer aangehad. Alles wat ik ooit van wol op mijn lijf heb gehad dat jeukte. Dus ik ga niks meer proberen, daarvoor is het me te duur. Het enige wat ik nog van wol draag zijn truien, lekker ruim, zodat er nog een paar laagjes onder kunnen. Laagjes zorgen ook voor het vasthouden van warmte overigens.
Gebruikersavatar
Door doranto
#3412457
Omdat wij beton moesten storten gisteren, heb ik bij de welkoop deze laarzen gehaald
https://www.welkoop.nl/winkel/kleding/s ... 40_1132716
Ondanks dat het geen barefoot is, zitten ze toch goed. Ze zijn wat breder omdat het unisex is en er zit zo weinig voetbed in en nauwelijks een hakverhoging, dat ik er geen hinder van had. Helaas is maat 39 de kleinste maat. Voor mij kan dat net, omdat ik sowieso van ruim schoeisel hou, maar als je een kleinere maat hebt heb je er dus niets aan.
Ik ben benieuwd hoe ze zitten als ik ze langer draag, maar mijn eerste indruk valt zeker niet tegen!
En voor degenen die rubberlaarzen zoeken... voor die prijs zou je de gok misschien wel kunnen wagen.
Gebruikersavatar
Door Kaio
#3412547
Volgens mij zou ik met zoiets na een kleine wandeling een week niet meer kunnen lopen...( Tis wat die voetenellende)

Oo ik heb trouwens nieuwe:
20201102_103931.jpg
20201102_103931.jpg (3.31 MiB) 1599 keer bekeken
20201102_103938.jpg
20201102_103938.jpg (3.62 MiB) 1599 keer bekeken
Ik dacht ik doe bruin met verouderde look, dan valt het met een modderwandeling helemaal niet op! En voila! :D

Afbeelding
Door Lizzy
#3412552
Doranto schreef: za 31 okt 2020, 10:10 Omdat wij beton moesten storten gisteren, heb ik bij de welkoop deze laarzen gehaald
https://www.welkoop.nl/winkel/kleding/s ... 40_1132716
Ondanks dat het geen barefoot is, zitten ze toch goed. Ze zijn wat breder omdat het unisex is en er zit zo weinig voetbed in en nauwelijks een hakverhoging, dat ik er geen hinder van had. Helaas is maat 39 de kleinste maat. Voor mij kan dat net, omdat ik sowieso van ruim schoeisel hou, maar als je een kleinere maat hebt heb je er dus niets aan.
Ik ben benieuwd hoe ze zitten als ik ze langer draag, maar mijn eerste indruk valt zeker niet tegen!
En voor degenen die rubberlaarzen zoeken... voor die prijs zou je de gok misschien wel kunnen wagen.
Ik heb ze gehad. Niet voor mij :-X
Door Lizzy
#3412553
Kaio schreef: ma 02 nov 2020, 10:46 Volgens mij zou ik met zoiets na een kleine wandeling een week niet meer kunnen lopen...( Tis wat die voetenellende)

Oo ik heb trouwens nieuwe:

20201102_103931.jpg20201102_103938.jpg

Ik dacht ik doe bruin met verouderde look, dan valt het met een modderwandeling helemaal niet op! En voila! :D

Afbeelding
Leuk! Zitten ze lekker?
Gebruikersavatar
Door pike
#3412585
Kaio schreef: ma 02 nov 2020, 17:33 Zijn weer zaqq's, dus bij mij zitten ze prima
Hier nog een zaqq liefhebber. Al drie paar nu bij hun gekocht en ze zitten alle drie heerlijk. Ze hebben ook best veel keus.
Gebruikersavatar
Door Kaio
#3412590
Siberienne schreef: ma 02 nov 2020, 17:47 Mooie schoenen! Hoe grof is profiel vd zool?
Mwah voor echte modder blijven ze ook een beetje te glibberig (maar op mijn salomons kan ik dan ook op mijn bek gaan). Dat zouden ze nog eens moeten doen bij zaqq een model maken met extra grip zool
Afbeelding
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door