Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Gebruikersavatar
Door Kaio
#3460766
Ik heb ze gewoon in bruin gepakt, die kleur krijgen ze toch anders wel. En daar kan ik ook elke kleur kleding bij aan ook makkelijk.
20230615_131723.jpg
20230615_131723.jpg (4.91 MiB) 3613 keer bekeken

meteen uitgeprobeerd, lekker met blote voetjes erin zonder te zweten.

Ik moet wel zeggen dat ze met hun website en filmpjes 1e prijs hebben qua hoog geitewollensokken gevoel :-X
Echt dat hebben andere barefoot merken gelukkig wat minder
Gebruikersavatar
Door doranto
#3463226
Echt wel! Wil nóóit meer anders :biggrin2:
Geen last meer van mijn knieën en rug en áls ik mijn voet eens omzwik (wat hoogst zelden gebeurt) doet het niet eens zeer, terwijl ik voordat ik barefoot ging lopen mijn enkel zelfs brak bij het omzwikken :-X
Gebruikersavatar
Door pearlsofpassion
#3463232
Wij hier thuis allemaal.
De eerste niet barefootschoenen in jaren waren voetbalschoentjes voor de jongste. Daar staan natuurlijk studs onder en de zool is allesbehalve soepel maar ik heb er tenminste gevonden zonder voetbed, geen hakverhoging en voldoende breed aan z'n tenen. Tenen hebben een heel lichte lift, nauwelijks eigenlijk. Hij kan er toch op lopen en klaagt niet over pijn. Hij heeft nochtans nooit iets anders dan barefoot gehad, heeft zelfs leren lopen op Wildling.

Meneer zijn voeten moeten nog aansterken (35 jaar door je voetboog heen lopen los je natuurlijk niet zomaar snel op) en Laurens is gaan hardlopen en atletiek doen, waarbij hij soms toch een beetje voetpijn heeft maar nooit langer dan een paar uur.
Zijn voeten zijn al veel sterker dan toen we barefoot gingen, maar er is dus nog een beetje werk aan. Zijn slechte en zwakke voeten en enkels waren indertijd wel de reden om met barefoot te beginnen. Dat was echt nodig toen. Het is gelukkig al stukken beter. Anders had lopen er gewoon niet ingezeten.
Door zurca
#3463235
Ik loop "parttime" barefoot.
Op mijn werk liep ik op stevige schoenen want dat was daar veiliger. Met het wandelen hangt het van het weer af. Bij droog weer op barefoot schoenen en bij regen mijn stevige, waterdichte, schoenen. Verder zoveel mogelijk barefoot. Vind dat veel prettiger lopen dan mijn stevige wandelschoenen maar gelukkig heb ik geen last van het gewissel.
Door Siberienne
#3463238
Zo veel mogelijk barefoot maar in de winter gaat dat niet, moet wel zeggen dat mijn Icebugs fijn zijn en wel een ruime toebox hebben.

Ik zeg zoveel mogelijk: ik heb in het voorjaar een irritatie aan mijn hak opgelopen en dat wil maar niet weg. Nu heb ik een paar Joe Nimble schoenen gekocht die net wat meer zool hebben en ik toch goed mijn voeten af kan wikkelen. Helemaal BF op harde en rotsige en gladde ondergrond vind ik toch lastig. Het is best een zware belasting voor je voeten.

En met alle regen moet ik ook rubber laarzen en dat worden geen BF maar Viking laarzen met flink wat profiel. Maar wel een soepele zool. Helaas stuurde ze de verkeerde maat op dus ik heb er nog geen lange stukken op kunnen lopen.
Gebruikersavatar
Door pike
#3463239
Ik loop ook nog maar deels barefoot. En dan het kleinste deel. De "outdoor" barefoot schoenen slijten me veels te hard of vallen te snel uit elkaar. Daar kan ik niet tegenop kopen. Alleen barefoot "stadse" schoenen gebruik ik nog maar dan moet het wel zeker weten droog blijven. Anders loop ik te soppen. En ik loop niet vaak in de stad dus ik gebruik ze maar weinig. En het grootste nadeel is dat ik voor de tuin niets geschiks kopen, en daar breng ik ook heel veel uren door. Maar met dunne zooltjes kan je geen schop in de grond steken. Als grond en gras vochtig zijn, in de ochtenduren of na een regenbui, loop ik te soppen.
Voor de wandelingen loop ik nu als vanouds weer op Meindls. Wel extra brede en een maatje groter zodat mijn tenen alle kanten op kunnen. En daar loop ik prima op, alhoewel ik die na verloop van tijd toch wel zwaar vindt worden. Voor de stad koop ik nu ook weer gewone schoenen, een maatje groter én extra breed, en met zo minimaal mogelijke hak. Heb trouwens nooit hoge schoenen gehad. Maar ik heb gemerkt dat ik al gauw prettig loop als die schoenen van voor maar flink breed zijn. Maar ook voor de gewone schoenen geldt: Voor de tuin kan ik niets vinden wat prettig zit. Ik gebruik nu tuinschoenen van muckboot, maar die zijn eigenlijk te smal en daar krijg ik dus al snel zere voeten in. En dan trek ik ook daar mijn Meindls aan. Maar in de zomer is dat dan weer heel erg warm.
Gebruikersavatar
Door Kaela
#3463242
Ik nauwelijks nog. Sinds mijn zwangerschap wil het niet meer zo, mijn bekken vindt het te lastig. En ik liep al nooit snel, loop nu nog langzamer en op barefoot moet ik nóg langzamer om er geen last van te krijgen. Wie weet volgend voorjaar weer wat, maar deze winter nog even hoog en droog met steun en schokdemping.
Gebruikersavatar
Door pearlsofpassion
#3463243
Ale, dat verbaast me hier wel... :o

Mijn barefoot schoenen gaan net veel langer mee dan vroeger de gewone. Op een miskoop na dan.
Gek...

Ik was er echt van overtuigd dat barefoot de toekomst zou zijn en de wereld zou veroveren, maar dat blijkt dan toch niet te zijn..
Er bestaan perfect waterdichte en sneeuwproof barefoots. Kosten wel veel... maar het kan.
Door Lizzy
#3463246
hannabelgje schreef: do 21 sep 2023, 20:25 Ik wissel af. Ik heb al een jaar een hielspoor/peesplaatonsteking.

Verstuurd vanaf mijn SM-S911B met Tapatalk
Ik heb ook weer een peesplaatontsteking.

En dan gaat barefoot toch best lastig.... Ik blijf door bikkelen maar ik heb van tijd tot tijd een Kybun zooltje in mijn barefoot schoenen om de pijn een beetje tegen te gaan. Maar toch wil ik niet terug naar gewone schoenen. Ik krijg al rugpijn als ik naar gewone schoenen kijk.

Mijn hondenwandel-barefootschoenen vallen echt net zo hard en snel uit elkaar dan mijn vorige schoenen (Hanwag en Lowa en Dubarry). Mijn gewone barefootschoenen (ik heb bijv. Vivo primus) gaan heel lang mee.
Door Lizzy
#3463247
pearlsofpassion schreef: vr 22 sep 2023, 07:40 Ale, dat verbaast me hier wel... :o

Mijn barefoot schoenen gaan net veel langer mee dan vroeger de gewone. Op een miskoop na dan.
Gek...

Ik was er echt van overtuigd dat barefoot de toekomst zou zijn en de wereld zou veroveren, maar dat blijkt dan toch niet te zijn..
Er bestaan perfect waterdichte en sneeuwproof barefoots. Kosten wel veel... maar het kan.
Welke zijn dat?
Gebruikersavatar
Door pike
#3463249
Lizzy schreef: vr 22 sep 2023, 08:08 Ik heb ook weer een peesplaatontsteking.

En dan gaat barefoot toch best lastig.... Ik blijf door bikkelen maar ik heb van tijd tot tijd een Kybun zooltje in mijn barefoot schoenen om de pijn een beetje tegen te gaan. Maar toch wil ik niet terug naar gewone schoenen. Ik krijg al rugpijn als ik naar gewone schoenen kijk.

Mijn hondenwandel-barefootschoenen vallen echt net zo hard en snel uit elkaar dan mijn vorige schoenen (Hanwag en Lowa en Dubarry). Mijn gewone barefootschoenen (ik heb bijv. Vivo primus) gaan heel lang mee.
Maar de “gewone” kosten maar de helft, en ik doe daar wel een beetje langer mee. Alhoewel ik ook barefoots gehad heb die na 3 maanden zo de vuilnisbak in konden. Het scheelt me veel geld. En als ze maar breed genoeg zijn heb ik geen problemen met lopen. Dus voor mij geen reden om het anders en duurder te doen.
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door