Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Door Martine-Tom
#3299327
Doranto schreef:Wauw dat klinkt zeker hoopvol! Bij mij zijn "gelukkig" alleen mijn voeten hypermobiel (maar wel heel erg). Ook verzwik ik vaak mijn enkels (heb daardoor al 2 maal mijn enkel zelfs gebroken).
Ik heb ook een tijd op fittflops gelopen. Die hebben juist een hele zachte dikke zool. In eerste instantie voelt dat heerlijk, maar ik merk dat ik als ik er langer op loop toch pijnlijkere voeten krijg.
Ja die heb ik ook gehad haha. Loopt zalig..voor korte afstanden ;) Ik heb ze nu nog voor sauna bezoek. In de zomer loop ik op birckenstocks of hele simpele teenslippers, ik snap er ook niks van maar ben nog steeds klachtenvrij. Nou zal elk lijf anders zijn maar het is zeker het proberen waard denk ik.
Gebroken heb ik ze nog nooit, wel 3 keer enkelbanden gescheurd en een paar keer ontwricht en wat ontstekingen enzo.
Ik heb nu ook hallus vallus (of zoiets, een vergroeiing aan de grote teen) en daardoor zijn schoenen helemaal drama geworden :P
Door sandra.aerns
#3299333
Ik heb zelf bijna geen rugklachten meer. Loop er agility mee en draag ze ook met wandelen etc. Zelfs in de bergen ermee gewandeld. Voor naar mn werk heb ik redelijk normale maar in mn vrije tijd draag ik vaak de fivefingers. Heerlijk om mee te lopen.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Gebruikersavatar
Door doranto
#3299336
Klinkt goed allemaal :)
Heb net even op de site van Anyones Runningshop gekeken voor de openingstijden. Denk dat ik binnenkort maar eens een kijkje ga nemen. Ben heel benieuwd! :)
Door sandra.aerns
#3299347
Doranto schreef:Klinkt goed allemaal :)
Heb net even op de site van Anyones Runningshop gekeken voor de openingstijden. Denk dat ik binnenkort maar eens een kijkje ga nemen. Ben heel benieuwd! :)
Is echt een aanrader. Paul en ans zijn super vriendelijke mensen die de tijd nemen en waarbij je uitgebreid alles mag passen. Ze denken ook echt mee.

Doe ze de groetjes maar Afbeelding


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Door src_esther
#3299413
Mij lijken barefoot schoenen ook wel wat. Ik was aan het kijken naar Leguano schoenen. Heeft iemand daar ervaring mee?
Die Skinners zien er wel 'comfortabel' uit, maar stukje lastiger te bestellen.
Door sandra.aerns
#3299416
src_esther schreef:Mij lijken barefoot schoenen ook wel wat. Ik was aan het kijken naar Leguano schoenen. Heeft iemand daar ervaring mee?
Die Skinners zien er wel 'comfortabel' uit, maar stukje lastiger te bestellen.
Voor mij al te smal inmiddels. Een vriendin heeft ze wel en vindt ze geweldig. Ik zweer bij merell vapor glove, vivobarefoot en natuurlijk de fivefingers.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Door Siberienne
#3299419
Hier ook een minimaal shoe aanhanger

Five fingers, merrell en innovate zwerven hier door het huis.
Ik vind vooral merrell heel fijn, zowel voor gewoon naar het werk als bij hardlopen. Voor in de winter in de blub heb ik wat steviger schoenen, ook omdat S2 nogal kan trekken vind ik soms iets zool wel fijn omdat ik niet altijd helemaal controle heb waar mijn voet neerkomt :biggrin2: :biggrin2:

En oh ja, voor de gein ook ooit een paar huaraches gekocht (niet die van Nike maar 'echte' en ik heb sandalen van http://xeroshoes.co.uk
Door src_esther
#3299421
sandra.aerns schreef:Voor mij al te smal inmiddels. Een vriendin heeft ze wel en vindt ze geweldig. Ik zweer bij merell vapor glove, vivobarefoot en natuurlijk de fivefingers.
Smalle voeten heb ik, dus da's mooi. Ga maar bestellen.
Ik vind die merrell en vivobarefoot teveel schoen. Fivefingers ook te dicht en ook nog lelijk daarnaast heb ik een enorme hekel aan dingen tussen mijn tenen, ben dus ook geen slipper fan.
Door Siberienne
#3299430
src_esther schreef:Smalle voeten heb ik, dus da's mooi. Ga maar bestellen.
Ik vind die merrell en vivobarefoot teveel schoen. Fivefingers ook te dicht en ook nog lelijk daarnaast heb ik een enorme hekel aan dingen tussen mijn tenen, ben dus ook geen slipper fan.
Merrell heeft een hele brede range, wat in de winkel ligt zijn niet hun echte 'barefoots' meestal. Ik bestel via internet op hun site, heb nu deze en da's echt bijna op blote voeten. http://www.merrell.com/NL/nl_NL/mimix-d ... es&start=1

En deze zijn mijn favo sandalen: http://xeroshoes.co.uk/xero-shoes-amuri-ztrek.html

Ik heb ook smalle voeten, maar sinds ik meer minimaal loop zijn mijn voorvoelen wel breder geworden en willen mijn voeten meer ruimte hebben. Vooral bij de tenen, ruime 'toebox' is wel een must.
Door sandra.aerns
#3299437
src_esther schreef: Smalle voeten heb ik, dus da's mooi. Ga maar bestellen.
Ik vind die merrell en vivobarefoot teveel schoen. Fivefingers ook te dicht en ook nog lelijk daarnaast heb ik een enorme hekel aan dingen tussen mijn tenen, ben dus ook geen slipper fan.
De vaporglove van merrel hebben echt giga dunne zooltjes. Daar ervaar ik wel echt het barefoot gevoel mee en mijn kast puilt uit met diverse merken/ modellen. Het is natuurlijk net wat voor type schoen je zoekt.

De tenen van de fivefingers voel je gek genoeg niet met dragen


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Gebruikersavatar
Door -Annemarie-
#3299460
Leuk, een barefoot topic!

Ik heb idd de skinners, en inmiddels een paar fivefingers. Dat zit echt niet naar tussen je tenen hoor! Ik kan geen teenslippers aan want vervelend tussen de grote teen, maar fivefingers geen probleem. Trok ze aan en liep er zo mee weg.
Sowieso zijn teenslippers helemaal 'fout' (in termen van barefoot) omdat je je tenen raar aanspant om de slipper aan je voet te houden.

Ik ben nog wel op zoek naar een paar 'voor netjes' naar het werk. Bij leguano hebben ze mooie, vivo is ook leuk. Merell heb ik al jaren 'gewone' outdoor sandalen van, is een prima merk.

Ik heb de fivefingers gekocht bij de Trek in Hoorn. http://www.trekoutdoor.nl/
Veel keus, en ik ben prima geholpen.

Zal later even een fotootje maken van mijn fivefingers. :biggrin2:

Oh ja, ik heb ook teenspreidsokken.
Door Lil
#3299520
Ik ben benieuwd. Mij wordt het absoluut afgeraden. Als ik thuis te veel op blote voeten loop komen al mijn klachten terug. Blijf ik braaf de steunzolen en stevige schoenen dragen dan ben ik helemaal klachtenvrij. Nu speelt er behalve instabiliteit en ontbreken van een enkelband natuurlijk ook een beenlengteverschil mee.
Gebruikersavatar
Door doranto
#3299522
Lil schreef:Ik ben benieuwd. Mij wordt het absoluut afgeraden. Als ik thuis te veel op blote voeten loop komen al mijn klachten terug. Blijf ik braaf de steunzolen en stevige schoenen dragen dan ben ik helemaal klachtenvrij. Nu speelt er behalve instabiliteit en ontbreken van een enkelband natuurlijk ook een beenlengteverschil mee.
Ik heb ook iets beenlengte verschil. Nadat de podotherapeut dat verschil d.m.v. het ophogen van 1 steunzool had opgeheven, ontstonden er juist klachten :-\
En zoals bij zoveel dingen is het zo dat het veel uitmaakt aan wie je het vraagt.... De ene adviseert dit, terwijl een ander iets heel anders adviseert.
Door Lil
#3299526
Doranto schreef:Ik heb ook iets beenlengte verschil. Nadat de podotherapeut dat verschil d.m.v. het ophogen van 1 steunzool had opgeheven, ontstonden er juist klachten :-\
En zoals bij zoveel dingen is het zo dat het veel uitmaakt aan wie je het vraagt.... De ene adviseert dit, terwijl een ander iets heel anders adviseert.
Ik ben er vanaf gestapt; ben maar gaan voelen wat goed voelt. Dus als jij blijer bent met weken lang op blote voeten lopen vooral barefoot doen! Ik wordt er niet blij van en doe het dus niet. Denk dat zelf voelen gewoon het belangrijkste is.
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door