Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Gebruikersavatar
Door Kaio
#3380224
Ik kon van tevoren toch ook al niet meer op "normale" schoenen lopen ;D ;D ;D
Nou serieus daar moest ik altijd perse orthopedische inlegzolen in en dat moet nog steeds, of we het nou hebben over nette schoenen, hakken schoenen, of wandelschoenen. Zonder zijn mijn voeten gelijk aan gort.
Wel kan ik mijn lage Salomon het best aan zonder zijn eigen inlegzool erin, dat gaat. En mijn sportschoenen kan ik tegenwoordig ook zonder extra inlegzolen aan :D
Door fransbulletje
#3380226
Lizzy schreef:Maar hoe problematisch was jullie lichaam voor je BF ging lopen? Ik heb namelijk een rug en bekken....... :-X
Ik had last van peesplaatontsteking die ook met aangepaste zolen van de podoloog niet overging.
Verder last van lidoorns bovenop mijn tenen en altijd vermoeide voeten.
Na een avonddienst last van mijn onderrug, nek en schouders en pijnlijke voeten.
Op mijn werk draag ik de Merrels vapor glove 3 en nergens meer last van ,loop die 10.000 stappen met gemak zonder pijn en vermoeidheid.
Door Siberienne
#3380227
Inge en Bono schreef:Oooh die zijn leuk! Het tussen de tenending lijkt wel vrij breed?

Dit houdt me tegen om bf te gaan lopen. Ik ben zo 'bang' nooit meer andere schoenen te kunnen dragen. Ik ben vrij lomp met mezelf en rag nog weleens een electrische, dus zware, rolstoel over m'n voet op m'n werk. Op m'n werk draag ik dus graag wat steviger schoeisel en bf lijkt me niet erg rolstoelbestendig :-\

Bij mij lukt afwisselen wel aardig zo lang ik maar geen schoenen aandoe met (hoge) hakken of die knellen om mijn tenen (dus erg spits zijn), dat vinden mijn tenen niet meer fijn. Ik heb een paar gewone schoenen een halve maat grote gekocht dan normaal, dat hielp.
Door Lizzy
#3380228
Ja, bij mij was een peesplaatontsteking dus ook de reden om BF te gaan lopen. Niet eens m'n rug of bekken of schouders (Frozen Shoulder). Maar goed, ik heb er mee te dealen dat ik nu inderdaad niet meer terug kan schakelen.
Gebruikersavatar
Door Laika
#3380233
Ik heb natuurlijk maar kort op de BF schoenen gelopen maar ik heb geen last gehad bij het omschakelen tussen de Merrell's en Meindl's.
Omdat ik al lange tijd last van pijnlijke voeten, knieen, rug en nek heb wilde ik BF gaan proberen maar zoals ik al eerder geschreven heb: Het lukt me niet om zonder pijn onder mijn voeten/tenen te lopen met de BF schoenen op een hardere ondergrond :'( :'( Het voelt alsof ik op scherp grint loop. Ook op mijn Meindl's (met zooltjes van de podoloog) doen mijn voeten nog steeds pijn. Met blote voeten op het gras lopen gaat redelijk, net als lopen op crocs :P
Door Janie2
#3380236
Laika schreef:Ik heb natuurlijk maar kort op de BF schoenen gelopen maar ik heb geen last gehad bij het omschakelen tussen de Merrell's en Meindl's.
Omdat ik al lange tijd last van pijnlijke voeten, knieen, rug en nek heb wilde ik BF gaan proberen maar zoals ik al eerder geschreven heb: Het lukt me niet om zonder pijn onder mijn voeten/tenen te lopen met de BF schoenen op een hardere ondergrond :'( :'( Het voelt alsof ik op scherp grint loop. Ook op mijn Meindl's (met zooltjes van de podoloog) doen mijn voeten nog steeds pijn. Met blote voeten op het gras lopen gaat redelijk, net als lopen op crocs :P
Heb je jezelf al op bartonella laten testen? Geeft typisch pijn aan de voetzolen op verschillende manieren. Na een jaar combinatie-antibtiotica therapie ben ik er vanaf.
Door Janie2
#3380239
Ahhh Kaio dat zou ook iets voor mij zijn, de schaalverdeling met uitprinten. Thnx voor de tip. Als mijn fivefingers een succes worden ga ik eens naar die sandalen kijken.

Lizzy, jawel dat is ook zo, geen probleemloos lijf en twee hernia’s en die knie die kraak altijd al als een roestige veer. Dus ik vermoed wel dat dat meespeelt dat die knie nu flopt.

Ik kom nu dan ook van hanwag wandelschoenen met aangepaste zolen, stugge dingen. Maar denk dat de fivefingers een brug te ver zijn. Heb nu clarks tri amelia sneakers besteld, even kijken wat dat is. Adidas heeft de five ten als neutrale loopschoenen, en zo meer merken. Misschien moet ik het eerst daar in gaan zoeken.
Gebruikersavatar
Door pearlsofpassion
#3380245
dinky89 schreef:Net als Kaela wissel ik het ook zonder problemen af ;)
Ik kon dat een half jaar geleden ook!
Maar sinds ik niet meer afwissel, duidelijk niet meer. :-X
Ja, voor een avondje weg wel. En dan durf ik zelfs hoge hakken aan. Als het dan toch slechtere schoenen zijn, maakt het ook niet meer uit...

En in de tuin draag ik m'n oude wandelschoenen, m'n pantoffels zijn niet barefoot, ik draag geregeld slippers.
Allemaal goed zolang ik er geen uren op wil wandelen of rechtstaan en geen dagen aan een stuk.
Gebruikersavatar
Door pearlsofpassion
#3380321
-Annemarie- schreef:Nee, nog niet. Overigens zou ik daar nooit op hardlopen, lijkt me niet echt lekker. :-\
Er komt wel steeds meer, ik ken iemand die deze heeft:
https://xeroshoes.com/shop/outsoles/diy-feeltrue/ Die knoop je zelf op maat van je voeten. Lekker minimalistisch. ;D
Is dat 1x knopen en dan gewoon uit en aan trekken? Of steeds opnieuw knopen?

Het lijkt mij wel wat.
Als slippers dan. Wandelingen over oneffen terrein zou ik er precies niet op maken. Dan vind ik dat ding tussen m'n tenen echt niet leuk.
Maar voor op vakantie of aan het zwembad en korte wandelingen, graag.
Gebruikersavatar
Door Kaio
#3380328
pearlsofpassion schreef:Is dat 1x knopen en dan gewoon uit en aan trekken? Of steeds opnieuw knopen?

Het lijkt mij wel wat.
Als slippers dan. Wandelingen over oneffen terrein zou ik er precies niet op maken. Dan vind ik dat ding tussen m'n tenen echt niet leuk.
Maar voor op vakantie of aan het zwembad en korte wandelingen, graag.
Wat jij wil, volgens mij staat er een instructie video op de site, maar je kunt dus ook los sluitinkjes enzo bestellen, of niet . Kun je best creatief mee zijn geloof ik :biggrin2: ( ik heb nu nog maar ff de kant en klare besteld ;) )
Door Too
#3380329
pearlsofpassion schreef:Is dat 1x knopen en dan gewoon uit en aan trekken? Of steeds opnieuw knopen?

Het lijkt mij wel wat.
Als slippers dan. Wandelingen over oneffen terrein zou ik er precies niet op maken. Dan vind ik dat ding tussen m'n tenen echt niet leuk.
Maar voor op vakantie of aan het zwembad en korte wandelingen, graag.

Volgens mij maar 1x, zelfs ik vind ze grappig :biggrin2: en betaalbaar
Ze hebben ook een leuk (canvas?) laarsje .. wat ik als non-bare-footer zo aan zou trekken
Gebruikersavatar
Door pearlsofpassion
#3380330
Kaio schreef:Wat jij wil, volgens mij staat er een instructie video op de site, maar je kunt dus ook los sluitinkjes enzo bestellen, of niet . Kun je best creatief mee zijn geloof ik :biggrin2: ( ik heb nu nog maar ff de kant en klare besteld ;) )
Ik vind alleen een filmje over het prikken van het gat. Niets over het knopen zelf of dragen achteraf.
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door