Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Door Kuikuhnek
#3299904
Toch eens kijken voor die five fingers. Hardlopen maar even uitstellen op die schoenen, ben aan het trainen voor de 21 km. Dat komt dan later wel. Ik land op mijn voorvoet met hardlopen dus ik gok dat de techniek wel Ok is.
Door Siberienne
#3299909
Kuikuhnek schreef:Toch eens kijken voor die five fingers. Hardlopen maar even uitstellen op die schoenen, ben aan het trainen voor de 21 km. Dat komt dan later wel. Ik land op mijn voorvoet met hardlopen dus ik gok dat de techniek wel Ok is.

Haklanden laat je wel heel snel achterwege :biggrin :biggrin2: :biggrin2:
Door suzanne 1
#3299942
Thea schreef:Ik ben ook aan het kijken voor Barefoot.
Maar wat ik me afvraag slijten die zolen niet erg snel.
hoelang doen jullie met 1 paar?
Ik loop meestal op slippers en ik slijt de zolen al binnen 2 maanden.
En doen jullie nog sokken aan of juist niet?
Ik loop nu 2 jaar op mijn sss en de zool is wel behoorlijk gesleten maar het duurt nog wel even voor die door is. Heb wel de trailsole, die is iets dikker ivm veel wandelen op kiezel paadjes/puin paden
Gebruikersavatar
Door doranto
#3299991
Zojuist deze gehaald bij anyone-barfootshop in Tilburg :)

Afbeelding

Normaal heb ik maat 38, maar dit is maat 40! Ben wel blij dat deze maat mij past, want dan kan ik tenminste een herenschoen dragen. De vrouwenschoenen zijn een stuk smaller en deze zitten veel fijner. Ik heb heel goed en uitgebreid advies gekregen, inclusief loopinstructie en een trainingsschema.
Ik ga maar eens beginnen met ze in huis te dragen en dan langzaamaan uitbouwen tot buiten wandelen. Gaat dat allemaal goed, ga ik aan het trainingsschema voor het hardlopen beginnen.
Heb er zin in! :D Tot nu toe voelt het heel goed!
Je moet de groetjes terug hebben @sandra.aerns
Door hannabelgje
#3299994
Doranto schreef:Zojuist deze gehaald bij anyone-barfootshop in Tilburg :)

Afbeelding

Normaal heb ik maat 38, maar dit is maat 40! Ben wel blij dat deze maat mij past, want dan kan ik tenminste een herenschoen dragen. De vrouwenschoenen zijn een stuk smaller en deze zitten veel fijner. Ik heb heel goed en uitgebreid advies gekregen, inclusief loopinstructie en een trainingsschema.
Ik ga maar eens beginnen met ze in huis te dragen en dan langzaamaan uitbouwen tot buiten wandelen. Gaat dat allemaal goed, ga ik aan het trainingsschema voor het hardlopen beginnen.
Heb er zin in! :D Tot nu toe voelt het heel goed!
Je moet de groetjes terug hebben @sandra.aerns
Daar heen gaan is dus een aanrader? Ook voor niet sportschoenen?

Verstuurd vanaf mijn SM-G903F met Tapatalk
Gebruikersavatar
Door doranto
#3299996
hannabelgje schreef:Daar heen gaan is dus een aanrader? Ook voor niet sportschoenen?

Verstuurd vanaf mijn SM-G903F met Tapatalk
Ja, kan het zeker aanraden! Je moet wel even op hun site kijken voor de openingstijden want die wijken wat af.
Door sandra.aerns
#3299997
Doranto schreef:Zojuist deze gehaald bij anyone-barfootshop in Tilburg :)

Afbeelding

Normaal heb ik maat 38, maar dit is maat 40! Ben wel blij dat deze maat mij past, want dan kan ik tenminste een herenschoen dragen. De vrouwenschoenen zijn een stuk smaller en deze zitten veel fijner. Ik heb heel goed en uitgebreid advies gekregen, inclusief loopinstructie en een trainingsschema.
Ik ga maar eens beginnen met ze in huis te dragen en dan langzaamaan uitbouwen tot buiten wandelen. Gaat dat allemaal goed, ga ik aan het trainingsschema voor het hardlopen beginnen.
Heb er zin in! :D Tot nu toe voelt het heel goed!
Je moet de groetjes terug hebben @sandra.aerns
Haha dank je wel! Fijn dat je geslaagd bent en veel plezier met barefoot lopen! Mooi zwart paar zeg!


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Door zurca
#3300226
-Annemarie- schreef:Leuk, een barefoot topic!

Ik heb idd de skinners,
Hoe bevallen de skinners tijdens een wandeling buiten?

En is er iemand die Sockwa softshoes heeft? Ben wel benieuwd hoe die bevallen....
Gebruikersavatar
Door doranto
#3300352
Inmiddels zijn we 2 dagen verder. Thuis draag ik ze continu. Vanmorgen ook bij de yoga aangehad, dat ging heel goed. Van mijn voeten heb ik totaal geen last, integendeel. Wel heb ik behoorlijk wat spierpijn door de andere manier van lopen (zo min mogelijk op de hak landen). Maar de schoenen die ik normaal altijd draag zitten nu helemaal niet fijn meer, met dat voorgevormde voetbed. Dat vind ik wel jammer, want zo lang heb ik ze nog niet :-\
Laatst gewijzigd door doranto op di 23 mei 2017, 21:41, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Door -Annemarie-
#3300363
zurca schreef:Hoe bevallen de skinners tijdens een wandeling buiten?

En is er iemand die Sockwa softshoes heeft? Ben wel benieuwd hoe die bevallen....

Wat mij betreft prima. Dochter heeft ze ook aan gehad. Voor haar de eerste keer in het bos, en het viel niet tegen.
Skinners waren droog, de broekspijpen nat.

Maar de ervaringen zijn heel persoonlijk, denk ik.
Door zurca
#3300401
-Annemarie- schreef:Wat mij betreft prima. Dochter heeft ze ook aan gehad. Voor haar de eerste keer in het bos, en het viel niet tegen.
Skinners waren droog, de broekspijpen nat.

Maar de ervaringen zijn heel persoonlijk, denk ik.
:biggrin2: Ja dat is wel een dingetje natuurlijk... Broekspijpen oprollen dan maar ;D

Maar oke... ik denk dat ik de skinners wel zie zitten. Mooie prijs om ook eerst eens te kunnen proberen. Mocht het niet bevallen kan ik ze altijd als huissokken gebruiken.
Ik ben iemand die echt altijd op bergschoenen loop dus ben heel erg benieuwd hoe het zal zijn om op zulk soort schoenen te gaan lopen. Zal in ieder geval heel rustig/voorzichtig beginnen...
Gebruikersavatar
Door doranto
#3300404
zurca schreef::biggrin2: Ja dat is wel een dingetje natuurlijk... Broekspijpen oprollen dan maar ;D

Maar oke... ik denk dat ik de skinners wel zie zitten. Mooie prijs om ook eerst eens te kunnen proberen. Mocht het niet bevallen kan ik ze altijd als huissokken gebruiken.
Ik ben iemand die echt altijd op bergschoenen loop dus ben heel erg benieuwd hoe het zal zijn om op zulk soort schoenen te gaan lopen. Zal in ieder geval heel rustig/voorzichtig beginnen...
Ik heb het idee dat wanneer je er eenmaal mee begint, er niet echt een weg meer terug is. Mijn 'normale' schoenen voelen nu helemaal niet fijn meer en draag ik op dit moment ook niet meer. Nu moet ik wel zeggen dat al mijn schoenen een soort voetbed hebben. Als ze helemaal vlak zouden zijn, zou het misschien wat beter gaan. Ik ben wel gewaarschuwd om zeker voorlopig niet op ruwe ondergrond (in de bossen enzo) te lopen. Je voeten zijn daar nog niet aan gewend. Eer dat je voeten daar écht aan gewend zijn ben je zomaar een jaar verder. De spieren passen zich snel aan, maar de pezen en gewrichten hebben gewoon veel langer nodig. Je kunt zelfs een botje in je voet breken als je te snel op ruw terrein gaat lopen en op een steen ofzo trapt is mij verteld.
Gebruikersavatar
Door Kaela
#3300407
Gisteren kwam de loopgroep langs en daar liep iemand tussen op blote voeten. Poeh he, over de stoep, waar ook vaak glas ligt.

Ik vind het hele idee van barefoot heel goed, maar ik vind de "schoenen" ontzettend lelijk. En wat ik juist heerlijk vind is blote voeten en open schoenen. Heb nu super fijne sandalen. Ik vind het niets om in de zomer steeds dichte "schoenen" aan de voeten te moeten hebben.
Door Siberienne
#3300412
Kaela schreef:Gisteren kwam de loopgroep langs en daar liep iemand tussen op blote voeten. Poeh he, over de stoep, waar ook vaak glas ligt.

Ik vind het hele idee van barefoot heel goed, maar ik vind de "schoenen" ontzettend lelijk. En wat ik juist heerlijk vind is blote voeten en open schoenen. Heb nu super fijne sandalen. Ik vind het niets om in de zomer steeds dichte "schoenen" aan de voeten te moeten hebben.
Maar dat hoeft toch ook niet? Er zijn zat barefoot sandalen te krijgen. Ik heb jaren teva's gehad maar ik vind die tegenwoordig verschrikkelijk met die dikke dempzolen. Dus nu loop ik op xeroshoes of zo minimaal mogelijke merrel.

Zoiets dus; http://xeroshoes.co.uk/xero-shoes-footw ... ztrek.html

Mijn partner loopt hier ook op hard trouwens. Alleen vorig jaar bij onze volke bepakking bergtocht in de jura had hij een klein probleempje; als je steeds wegzakt in de modder ga je schuiven en dat loopt niet lekker ... maar verder ging ook dat prima.
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door