Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Gebruikersavatar
Door doranto
#3449387
Je zou er misschien een los zooltje in kunnen leggen, zodat ze wat strakker zitten?
Je zou dan bij een schoenmaker een héle grote maat kunnen kopen en die zelf dan op maat knippen, omdat de reguliere inlegzooltje te smal zijn.
Door Lizzy
#3449440
Ik heb zooltjes geprobeerd (uit m'n Vivo's gehaald) maar dat lost helaas het probleem niet op. Ik heb teveel ruimte ook bovenop/rond mijn wreef zeg maar.
Door zurca
#3449540
doranto schreef: vr 09 sep 2022, 13:53 . Ik was in de winkel in Arhem, waar ze mij vertelden dat Joe Nimble helemaal gaat stoppen met barefoot schoenen. :'(
Als dat waar is en je wilt nog wat van dat merk kopen, zou ik niet te lang meer wachten.
:o :-\
Pfff dat is echt jammer! De schoenen die ik van ze heb zijn echt zo fijn.
Heb al zitten zoeken maar kan ze helaas niet meer online vinden.
Gebruikersavatar
Door pearlsofpassion
#3449549
zurca schreef: wo 14 sep 2022, 21:17 Ik heb ze besteld, had er al een paar keer naar gekeken. Ze zijn nog niet binnen dus kan er verder niets van zeggen.
Hier zijn ze nu in de aanbieding ;
https://www.campz.nl/xero-shoes-xcursio ... 2GEALw_wcB
Oh wauw, serieus stuk af.
Maar kunnen jullie ook maar tot maat 41? Of ligt het aan m'n gsm?


Edit: ik zie dat ze gewoon bij Xero zelf ook korting geven. Iets minder wel.
Door zurca
#3449579
De xeroshoes zijn binnen en gaan weer retour.
De zool is dik en stug! Ik krijg net de neus van de schoen omgebogen maar daar houdt het wel mee op. Zeker geen soepele schoen dus. Dit zal wel de oude versie zijn, de nieuwe zou soepeler moeten zijn las ik. Het zijn geen brede schoenen, voor mij geen probleem want ik heb smalle voeten en heb genoeg teenruimte. Ik zou er opzich prima op kunnen lopen maar vind het risico te groot dat ze in de herfst en winter niet waterdicht genoeg blijken. Ik ga mn oude vertrouwde schoenen bij decathlon kopen en ga opzoek naar een fijne barefoot schoen voor de drogere dagen...
Gebruikersavatar
Door pearlsofpassion
#3449580
Oh echt?
Ze hebben als merk nochtans naam om breed te zijn. :-\
Wat stom!

Ik heb het idee dat net de nieuwere lichting stugger is.. Iets dat bij veel barefootmerken zo lijkt, vind ik. Dat het precies weer allemaal wat lomper en zwaarder mag. Groundies is voor mij vb ook niet meer barefoot. :-\
Dan moet je goed gaan opletten.

Welke had je precies? Er zit nog wel verschil op de modellen, meen ik...
Was het een model met opgerolde foto? Want bij de ene staat dat er niet bij en dan durf ik al zeker niet...

Ik vind het wel balen voor je..
Door zurca
#3449589
Het zijn de Xcursion Fusion Shoes die ik besteld heb.
Google laat wel een foto zien waarop ze "opgerold" zijn maar ik krijg dat echt niet voor elkaar.
XFW-SPR_Xcursion-Fusion-Spruce_Roll1_0032-LR.jpg
XFW-SPR_Xcursion-Fusion-Spruce_Roll1_0032-LR.jpg (117.44 KiB) 732 keer bekeken
Ik vind ze echt niet breed, voor mij een pluspunt want ik heb een smalle voet. Heb wel genoeg beweegruimte bij de tenen, in de breedte.
Ja jammer is dat, dat er merken zijn die hun barefootschoenen juist een dikkere zool gaat geven...
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door