Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Door Siberienne
#3393598
Is Eindhoven te ver voor haar? Daar zit een podotherapeut die out of the box denkt en zijn vak breder ziet als het maken van steuzolen.

Sterker nog, hij ergert zich aan zijn collega’s die inderdaad het verdienmodel van ‘hoe meer zolen hoe beter’ aanhangen.

Prachtig verhaal trouwens van jouw kinderen. Een mooie illustratie dat training veel belangrijker is dan zolen bij hele jonge kinderen. Of zoals een bevriende sportarts ooit tegen mij zei ‘alle jonge kinderen hebben platvoeten, grootste probleem is dat die vervolgens in leren kisten worden gestopt en de ontwikkeling van de voet stopt’ en daar krijgen ze de klachten van omdat de voetnoot zich niet kan ontwikkelen en ze niet leren voelen wat de beste manier van bewegen is....
Gebruikersavatar
Door pearlsofpassion
#3393645
Misschien niet. Kan je mij de gegevens op pb zetten? Dan geef ik het door. Wie weet kan ze er iets mee.
Al vermoed ik dat ze het wat tijd gaat geven nu omdat het de goede kant uitgaat. Maar dan nog kan het geen kwaad een plan B te hebben.
Door Siberienne
#3393647
pearlsofpassion schreef: do 23 jan 2020, 21:05 Misschien niet. Kan je mij de gegevens op pb zetten? Dan geef ik het door. Wie weet kan ze er iets mee.
Al vermoed ik dat ze het wat tijd gaat geven nu omdat het de goede kant uitgaat. Maar dan nog kan het geen kwaad een plan B te hebben.
Je hebt PB!
Door zurca
#3396459
Postbode aan de deur met een pakje, huh? Ik heb niks besteld... Toch stond mijn naam er op.
Uitgepakt, wat blijkt?! Heeft mijn lieve vriend schoenen voor mij besteld. Ik zat al een tijdje te kijken voor barefoot wandelschoenen. En nu heb ik dus de 'wander toes' van Joe Nimble.
Ze zitten erg comfortabel, daar loop ik zo op weg. Het is wel meer schoen dan mijn Vivo's maar dat vind k niet erg.... Juist wel prettig als wandelschoen.
DSC_2683.JPG
DSC_2683.JPG (4.38 MiB) 1393 keer bekeken
Gebruikersavatar
Door doranto
#3396460
zurca schreef: do 05 mar 2020, 13:28 Postbode aan de deur met een pakje, huh? Ik heb niks besteld... Toch stond mijn naam er op.
Uitgepakt, wat blijkt?! Heeft mijn lieve vriend schoenen voor mij besteld. Ik zat al een tijdje te kijken voor barefoot wandelschoenen. En nu heb ik dus de 'wander toes' van Joe Nimble.
Ze zitten erg comfortabel, daar loop ik zo op weg. Het is wel meer schoen dan mijn Vivo's maar dat vind k niet erg.... Juist wel prettig als wandelschoen.
DSC_2683.JPG
Wat lief van je vriend!
Ik vind ze er super uit zien. Ik ben sowieso fan van Joe Nimble. Ik ben dan ook heel benieuwd hoe ze in de praktijk bevallen, qua waterdichtheid en zo. Hoor het t.z.t. graag!
Door zurca
#3396464
Ben ook erg benieuwd hoe ze gaan bevallen. Net klein blokje om gedaan en ze lopen heerlijk.
Vind jij ook dat ze meer "schoen" voelen dan andere barefoot schoenen? Heb het idee dat de zool wat dikker is ofzo...en ik heb het gevoel dat er in de boog van je voet ondersteuning ofzo. Heb heel de schoen gevoeld maar er zit echt niks, toch voelt het zo. Vind dat overgens geen nadeel...
Gebruikersavatar
Door doranto
#3396465
Ik vind bij Joe Nimble juist dat ze minder 'schoen' voelen dan andere merken. Heerlijk soepel en je voelt niet dat ze je aan hebt, terwijl ze ondanks de dunne zool toch wonderbaarlijk goed beschermen tegen scherpe steentjes enzo. Die jij nu hebt heb ik niet, maar zit er wel aan te denken om ze te kopen.
Door Lizzy
#3396466
Wat lief!!! En wat een prachtige schoenen! Ik kan me voorstellen dat die lekker lopen. Zien er echt comfi uit!
Door zurca
#3396467
Mijn andere schoenen zijn zo plat als plat, amper zool want ook die zijn zo goed als zonder profiel.
Misschien daardoor het verschil in gevoel, doordat hier juist meer profiel onder de zool zit. Verder heb ik plat voeten en voel ik daardoor de vorm van de schoen misschien meer als ondersteuning.
Nogmaals, ik vind het juist erg comfortabel allemaal maar als je echt voor minimalistisch gaat dan zijn dit niet je schoenen ;)
De Joe Nimbles van mijn vriend hebben overgens precies hetzelfde, andere schoen maar wel zelfde type zool....

Enja.... heel erg lief van hem om mij deze schoenen cadeau te doen. Salaris gaat hier elke keer "op" aan andere zaken die dan belangrijker zijn dus elke keer stel ik het uit.

Edit; Hier kan je de zool bekijken...Zit die ook onder jouw schoenen Hedwich?
Gebruikersavatar
Door pike
#3396479
zurca schreef: do 05 mar 2020, 14:12 Ben ook erg benieuwd hoe ze gaan bevallen. Net klein blokje om gedaan en ze lopen heerlijk.
Vind jij ook dat ze meer "schoen" voelen dan andere barefoot schoenen? Heb het idee dat de zool wat dikker is ofzo...en ik heb het gevoel dat er in de boog van je voet ondersteuning ofzo. Heb heel de schoen gevoeld maar er zit echt niks, toch voelt het zo. Vind dat overgens geen nadeel...
Ik heb een keer Joe Nimbles gepast in de winkel en had precies hetzelfde gevoel. Onder de boog van je voet zat wat. Het voelde niet prettig. De verkoper was verbaasd, er zou echt niets in de schoen zitten, , zei dat ze echt plat waren maar zo voelde het gewoon niet. Ik vond het dermate onaangenaam dat ik de schoenen toen niet gekocht heb.
Gebruikersavatar
Door Kaio
#3396482
Wat lief van je vriend en wat een leuke schoenen. Hopelijk heb je er veel plezier van!
pike schreef: Ik heb een keer Joe Nimbles gepast in de winkel en had precies hetzelfde gevoel. Onder de boog van je voet zat wat. Het voelde niet prettig. De verkoper was verbaasd, er zou echt niets in de schoen zitten, , zei dat ze echt plat waren maar zo voelde het gewoon niet. Ik vond het dermate onaangenaam dat ik de schoenen toen niet gekocht heb.
Nou zelfs in de vivo trackers die ik heb zit wat van die boog in.
De merrels hebben het ook.
Mijn zaqq zolen zijn wel helemaal plat, echter als ik voel voel ik daar ook net wat, maar dat kan eigenlijk wellciht komen omdat ze inmiddels wat naar mijn voet gevormd zijn.
Ik vind dat totaal niet storend dus, maar kan wel aan je voetvorm liggen en wellicht persoonlijke voorkeur
Gebruikersavatar
Door pike
#3396486
Typisch, in de Vivo trackers voelde ik dan weer niks, die zaten gelijk heerlijk. Ik liep er zo mee weg en loop er nog steeds op. Ze hebben hun 2e winter overleefd. Dat moet dan inderdaad wel aan de voetvorm liggen.
Gebruikersavatar
Door pearlsofpassion
#3396520
Is het echt steun?
Of is het meer dat de schoen de vorm van een normale voet (met boog dus) heeft?

Bij de Vivo's die ik heb (heb geen tracker) wijkt de zool bij de boog idd een beetje omhoog en naar binnen terug. Maar ik ben daar blij om. Want doordat m'n voet daar niet steunt op de grond (onder de boog) is het ook niet nodig dat dat contact met de grond is. En moest dat niet zo zijn, en de zool ook daar helemaal tot op de grond komen, zou ik vermoedelijk, door de toch wel stroeve zool van de Vivo's het gevoel krijgen eendenvoeten te hebben. Met bijhorend pletsend geluid. Ik vind dat nu al in lichte mate met de HI tops. Als ik die vergelijk met andere barefoot merken....
Ik heb toch liever de schoen de vorm van de voet wat volgt met voldoende ruimte aan de tenen ipv extra ruimte te laten waar het niet nodig is.
Maar misschien hebben jullie het over iets anders?
Gebruikersavatar
Door Kaio
#3396533
pearlsofpassion schreef: vr 06 mar 2020, 06:27 Is het echt steun?
Of is het meer dat de schoen de vorm van een normale voet (met boog dus) heeft?

Bij de Vivo's die ik heb (heb geen tracker) wijkt de zool bij de boog idd een beetje omhoog en naar binnen terug. Maar ik ben daar blij om. Want doordat m'n voet daar niet steunt op de grond (onder de boog) is het ook niet nodig dat dat contact met de grond is. En moest dat niet zo zijn, en de zool ook daar helemaal tot op de grond komen, zou ik vermoedelijk, door de toch wel stroeve zool van de Vivo's het gevoel krijgen eendenvoeten te hebben. Met bijhorend pletsend geluid. Ik vind dat nu al in lichte mate met de HI tops. Als ik die vergelijk met andere barefoot merken....
Ik heb toch liever de schoen de vorm van de voet wat volgt met voldoende ruimte aan de tenen ipv extra ruimte te laten waar het niet nodig is.
Maar misschien hebben jullie het over iets anders?
Daarom noemde ik het ook boog.
Ik heb hetzelfde, heb liever dat ze de vorm van de voet volgen en die heeft daar inderdaad een boog.
Ik heb dat ook dat eendevoetenidee ;D , bij mijn senmotic die volgen de voet niet die zijn echt plat. Maar ook bij mijn trackers wel (Maar die zijn ook wat te ruim)
Bij mijn zaqqs niet, die zijn zo soepel en die zien er ook nog eens uit als echte schoenen.
Ben nu al wel eens voor zomersneakers aan het gluren bij zaqq :biggrin2:
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door