Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Door zurca
#3396985
De schoenen gaan aan wanneer ik uit mn werk kom (daar draag ik normale stevige schoenen ivm het soort werk) en gaan uit als ik naar bed ga... Ik vind ze echt heerlijk om aan te hebben. Ondanks dat de zool dan wat dikker is lopen ze echt wel barefoot, je voet moet wel aan het werk zeg maar...
Zoek je echt minimalistische schoenen dan zou ik deze variant van Joe Nimble echter niet kiezen.

Nu ben ik eens benieuwd of er hier mensen zijn die teensokken dragen. Hoe bevalt dat in barefootschoenen? Welke sokken heb je?
Gebruikersavatar
Door -Annemarie-
#3397800
zurca schreef: wo 11 mar 2020, 22:28 De schoenen gaan aan wanneer ik uit mn werk kom (daar draag ik normale stevige schoenen ivm het soort werk) en gaan uit als ik naar bed ga... Ik vind ze echt heerlijk om aan te hebben. Ondanks dat de zool dan wat dikker is lopen ze echt wel barefoot, je voet moet wel aan het werk zeg maar...
Zoek je echt minimalistische schoenen dan zou ik deze variant van Joe Nimble echter niet kiezen.

Nu ben ik eens benieuwd of er hier mensen zijn die teensokken dragen. Hoe bevalt dat in barefootschoenen? Welke sokken heb je?
Ik heb een paar hele dunne voor in de fivefingers maar vind het niet echt iets toevoegen. Misschien zou ik nog wel dikkere willen in de vivo trailrun schoenen. Nu draag ik daar gewone sokken in, omdat ik snel koude voeten heb.
Van de Decathlon (de yoga afdeling) heb ik teensokken met anti slip die ik in huis draag, als sokken. Die vind ik heel fijn, maar draag ze dus niet in schoenen.
Gebruikersavatar
Door doranto
#3397811
zurca schreef: wo 11 mar 2020, 22:28
Nu ben ik eens benieuwd of er hier mensen zijn die teensokken dragen. Hoe bevalt dat in barefootschoenen? Welke sokken heb je?
Ik draag teensokken alleen in de fivefingers. Verder draag ik ze niet omdat ik normale sokken fijner vind.
Door Siberienne
#3397819
Ik heb dikke wollen voor in mijn ‘bergschoenfingers’ die vind ik daarin wel fijn
Meneer is helemaal dol op zijn Injinji Teen sokken en draagt ze nu altijd in zijn BF schoenen. Hij heeft verschillende diktes, de allerduurste waren wel snel kapot, de andere gaan prima,
Door zurca
#3400785
Ik trok van de week m'n Merrells weer uit de kast(die draag ik alleen met mooi lente/zomerweer) en mennnn wat zitten die toch lekker!
Toen bedacht ik mij dat tegen de tijd dat ik ze versleten heb, ze waarschijnlijk niet meer te koop zijn en dat het misschien een idee zou zijn om eens een paar bij te kopen voor later.
Dus ik zat is rond te kijken en zag toen dat bij de winkel in Tilburg 25%korting is ivm sluiting v/d winkel nu met corona. Bij de winkel in Arnhem op veel schoenen 10%korting. Ik dacht, ik meldt het hier ook ff... ;)

Afijn, mijn Merrells komen er aan ::) :biggrin2: Oh en ik heb gelijk, ook met korting, teensokken mee besteld :P
Gebruikersavatar
Door pearlsofpassion
#3400789
Ik heb een minder goede ervaring. Na een hele winter op de ruimere HI tops en Wildlings, passen mijn Vivo Lite's niet meer. M'n tenen zitten geklemd en m'n veters moesten losser... Gewoon een maat te klein geworden. En ze zijn nog gewoon als nieuw, niets versleten. :'(
Ze zeiden op voorhand dat dat kon gebeuren he, dat je door barefoot te lopen grotere voeten krijgt omdat de voeten ruimte krijgen zich tot hun normale grootte te zetten.

Nu moet ik nieuwe sneakers, en momenteel vind ik niet zo'n leuke.... Ik wil liever wachten tot ik leuke zie, maar ondertussen heb ik geen goede zomerschoen.
En ik vrees dat m'n mooie witte mukishoes ook wel eens te klein zouden kunnen zijn nu... :-\
Gebruikersavatar
Door pike
#3400793
Dat is minder PoP. Ik zou verwachten dat de schoenen van een het zelfde merk allemaal even breed zijn. Dat is dus niet zo. Dus blind bestellen van een merk kan ook niet :-\ Want ik zat ook al te zoeken tussen de momenteel afgeprijsde schoenen. Wat is het toch moeilijk om iets te bestellen. Ik had eerst Zaqq in gedachten maar nu las ik hier ergens in dit topic dat die ook niet zo breed zijn. Maar die hebben zulke mooie schoenen...
Mijn trackers gaan dit jaar niet volmaken ben ik bang. De zool onder de hak is flinterdun geworden >:( dus nog even en ik loop echt barefoot :biggrin2:
Gebruikersavatar
Door pearlsofpassion
#3400838
Nou ja, ik weet niet of je het nog herinnert maar die Vivo's waren al wat nipt in grootte toen ik ze kocht. Ik twijfelde of ik ze zou retourneren en een maat groter nemen. Misschien had ik dat beter gedaan.
De HI tops zijn dus een maat groter (ik wilde daar ook sokken in kunnen dragen). Maar dan nog zijn ze idd wel breder hoor. De Lite is echt een fijnere (smallere, lichtere) schoen dan de HI tops.
Gebruikersavatar
Door pike
#3400841
Nee dat weet ik niet meer zo te herinneren. Ik ben zo gewend aan de breedte van de trackers en de hi top dat ik niet weet of smaller nog wel prettig zit. Morgen ga ik mijn merrells maar eens uit de mottenballen halen, die zijn toch beduidend smaller. Hopelijk zitten die ook nog steeds lekker. Dan durf ik de zaqq denk ik ook wel te bestellen. Er moet toch iets nieuws komen om mee te wandelen en een lichte, ietwat nette zomerschoen zou ook geen kwaad kunnen.
Door zurca
#3400842
Ai Pop, dat is wel balen zeg! Hopelijk passen je andere schoenen nog wel goed.


Ik heb afgelopen herfst/winter ook veel mijn Vivo hi tops aangehad maar vind het juist heerlijk om nu de smallere Merrells weer aan te trekken.
De nieuwe schoenen van Joe Nimble bevallen ook erg goed. Inmiddels wandel ik er ook de boswandelingen mee en m'n rondjes door de polder. In het bos is het, vind ik, dan wel een voordeel dat de zool iets dikker is. Je voelt nog dat je ergens op gaat staan maar het doet me geen zeer.
Net als m'n Merrells is het een smallere schoen en dat vind ik prettig om te dragen.
Gebruikersavatar
Door pearlsofpassion
#3400845
Ik begrijp het wel, als je smallere voeten hebt dat je de brede schoenen niet zo aangenaam vind. Maar blijkbaar heb ik van nature brede voeten.
Ik vond de HI tops in het begin ook erg ruim en wat lomp, maar deze winter zijn mijn voeten die hele ruimte dus gaan vullen en die passen nu perfect. Niet met m'n tenen ertegen maar ook geen ruimte over.

Merrell is voor mij echt te smal, zelfs een maat groter. Meneer heeft er in maat 43,maar hij loopt er ook niet graag op. Hij heeft nu Vivo Geo Court gekocht. Die waren de voorbije weken in afslag. Daar is hij heel blij mee.
Onze kindjes hebben ook allemaal erg brede en grote voeten, en dat zal van ons beide komen...

Het zet me wel aan het denken dat ik blijkbaar m'n hele leven m'n voeten zo beklemd heb in schoenen. En ik liep dan al graag op ruime schoenen, blootvoets of birkenstocks. Maar m'n wandelschoenen van ervoor, die toen echt heel comfortabel waren, voelen nu, los van de dikke zool ed, gewoon minstens een maat te klein. M'n tenen kunnen gewoon nergens heen...
Ik dacht voorheen dat het gewoon was dat ik gewend was aan het gevoel van ruimte, maar het is echt meer dan dat. Zo opgeplooid hebben m'n tenen vroeger echt niet gezeten in die schoenen.

Voor wie nog schoenen zoekt: Groundies schijnen vergelijkbaar te zijn met Vivo's qua breedte. De smallere Vivo's dan, niet de Gobi's.
Gebruikersavatar
Door pike
#3400886
Vanochtend de merrels weer tevoorschijn gehaald. Naast de trackers ogen ze vreselijk smal, maar ze zitten nog steeds heerlijk. Ben er gelijk mee aan de wandel gegaan :D
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door