Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Door zurca
#3449591
@Kaio,

Jij hebt ook schoenen van Zaqq toch?
Welke hebben jouw voorkeur, de zaqq of de be lenka?

De schoenen uit jou laatste link (be lenka ranger) vind ik wel wat...
Ben dus benieuwd naar jouw ervaring en nog ff uitzoeken naar de verzendkosten en hoe het retourbeleid is...
Gebruikersavatar
Door pearlsofpassion
#3449593
Pffff, waardeloos...
Op het filmpje buigt hij ze zo vlot in een spiraal ook. Beetje misleidend...
1cm dikke rubberen zool, ik had zo wel al m'n twijfels. Want ze stonden al een jaar of zo op m'n lijst... Maar geen goed idee dus... :-\
Tenzij echt als bergschoen of zo. Bedoel, nog steeds beter dan de gewone... Maar dan denk ik vooral aan de kinderen. Die glijden nogal eens op wandeling in de ardennen vb, op hun gewone be lenka schoenen. Maar ja, kinderen groeien er dan ook weer zo snel uit.

Be Lenka is/was echt zeker het breedste barefootmerk op de markt.. Bij de nieuwe kinderenmodellen zitten er ook iets smallere (maar nog steeds erg brede) bij, maar de eerste modellen zijn zeker de breedste. Ik heb ernaar gezocht voor Laurens, speciaal op brede merken, en dit is idd de breedste die ik gevonden heb.
Ik vind ze prijs-kwaliteit ook erg goed en dus zijn dat de meest gedragen kinderschoenen hier. Zeker de warmgevoerde winterlaarsjes vind ik fantastisch.
Ondanks dat ik ze allemaal wel redelijk zwaar vind en de zool ook redelijk stug en dik. Je moet bij nieuwe schoenen toch een beetje kracht zetten om die te buigen, ze worden wel soepelder met dragen. Kinderschoenen met opstaande zoolrand zijn natuurlijk altijd moeilijker te buigen. En het is stukken beter dan wat jij daar op de foto laat zien. :o
Dat z'n tenen ruimte hebben vind ik belangrijker én hij loopt er wel goed op. Zn enkels gaan bijna niet meer naar binnen en hij valt niet meer over zn eigen voeten. Hij heeft alleen nog een beetje last van hiellanding en daardoor beetje flappen bij het wandelen, niet bij het rennen.
Ik heb er nog geen voor mezelf. Al denk ik wel over een wandelschoenen idd. In bosgrond vind ik de Wildlings toch net iets te slippery.

Verzendkosten zijn er wel. Service is super.
Gebruikersavatar
Door Kaio
#3449597
zurca schreef:@Kaio,

Jij hebt ook schoenen van Zaqq toch?
Welke hebben jouw voorkeur, de zaqq of de be lenka?

De schoenen uit jou laatste link (be lenka ranger) vind ik wel wat...
Ben dus benieuwd naar jouw ervaring en nog ff uitzoeken naar de verzendkosten en hoe het retourbeleid is...
Mijn 2e zaqqs waren na 3 maanden gescheurd, en na foto' s opgestuurd te hebben ook niks meer van ze gehoord.
Mijn belenka's gaan echt wel al veel langer mee. Heb nu ook wat haarscheurtjes in leer , maar ja ik ben een slechte schoenenmama ::)

Ik denk ook dat ik uiteindelijk de belenka's prettiger lopen vind, en dat model wat ik heb is ook warmer in de winter. En kunt ze ook nog in de zomer aan, omdat ze ook niet te warm zijn.
De belenka's hebben ook een wat dikkere zool maar niet zo dat ik hem niet kan buigen
Gebruikersavatar
Door pike
#3449599
Ik had ook Zaqqs die liepen ook al snel vol water en scheurden in langs de rand.
Ik heb wel nog andere schoenen van Zaqq die gaan al een tijdje mee maar dan zijn dan ook gewoon stadse sneakers die ik maar weinig draag en die ook niets te lijden hebben van bodemomstandigheden of slecht weer. Maar de wandelschoenen waren eigenlijk prut.
Gebruikersavatar
Door pearlsofpassion
#3449608
De winter rangers van Be Lenka zijn nog maar beperkt in maten. De gewone zijn er wel in alle maten (maar ik vind ze veel minder mooi).
Die komen wel terug in stock normaal, maar dat kan een tijd duren. Of niet, hangt er vanaf. Je zou wel kunnen mailen om het te vragen, wanneer ze terug verwacht worden, ze is heel vriendelijk en behulpzaam.

Als je moest bestellen, zeker de maat checken met je voet te meten en een cm (kleine of dikke cm, hangt af van je voorkeur) bij te doen. Dat klopt goed. Naar mijn ervaring moet je bij Be Lenka vaak een maatje groter nemen dan bij andere merken.
Gebruikersavatar
Door Kaio
#3449610
Ze hebben nu de ranger 2.0 staan. Vanaf eind september staat erbij. Dus of de oude 1.0 dan nog gaan komen ? Kun je alleen weten met een mailtje
Als je twijfelt tussen 2 maten idd de grotere bestellen
Door zurca
#3449622
Bedankt voor jullie reacties!
Ik denk dat ik voor de winter boots 2.0 ga. En dan glad leer, ik ben ook niet zo'n goede schoenen mama ;D en glad leer is dan ff snel een natte doek over te halen. Qua maat lastig maar normaal heb ik van bijna alle schoenen maat 38, ik zal nu ivm de voering 39 nemen. Ben benieuwd.... ze zouden een goede vervanger kunnen zijn voor mn vivo's. Beetje zelfde styl maar dan meer waterbestendig.
Gebruikersavatar
Door pearlsofpassion
#3449629
Het is ook wel nuttig om te weten hoe lang je voeten precies zijn. Dan kan je bij een merk waar de binnenafmeting vermeld wordt heel snel zien welke je nodig hebt.

Gewoon rechtstaand je voet aftekenen op papier en meten vind ik het gemakkelijkst.
Door zurca
#3449646
Heb ik inderdaad al eens gedaan maar blijf het toch lastig vinden om daarmee de juiste maat te bepalen...
Gebruikersavatar
Door pearlsofpassion
#3449664
Oh...
Het hangt er natuurlijk vanaf of de binnenmaat of voetmaat wordt weergegeven in de tabel. Daar moet je goed op letten.
Bij de binnenmaat moet er dan nog iets tussen 0,5 en 1,5 cm bij. Afhankelijk van je voorkeur en welke keuze je hebt (hoe de maten vallen) . En bij sandalen moet er uiteraard amper wat bij, bij gevoerde laarzen net veel...

Je zal nu vast wel goed zitten met de 39.
Door Lizzy
#3453448
Lizzy schreef: ma 12 sep 2022, 12:32 Ik heb zooltjes geprobeerd (uit m'n Vivo's gehaald) maar dat lost helaas het probleem niet op. Ik heb teveel ruimte ook bovenop/rond mijn wreef zeg maar.
Kennelijk was het ook een kwestie van wennen! Ik heb er 1 zooltje in en 1 paar wat dikkere stugge sokken en dat gaat perfect. Ze lopen echt prima en mijn voeten blijven warm Ik heb weer een nieuw paar besteld want hoe ik ze draag... ze slijten aardig hard (kunnen de laarsjes niks aan doen hoor, ik loop over asfalt met de hakken in het asfalt om meneer de Bruin in bedwang te houden, die momenteel aan veel aan de riem loopt omdat ie anders in elke sloot ligt die ie tegen komt en hij een tijdje geleden toch weer giardia heeft opgelopen - de mensen in Z'meer klagen echt steen en been over hun honden die besmet raken met deze kl*te parasiet).
Gebruikersavatar
Door Kaio
#3459942
Ik heb deze ook
20230523_104800.jpg
20230523_104800.jpg (5.41 MiB) 1847 keer bekeken
:biggrin2: die kleur was 50% korting. En ik had er echt genoeg van hier. Alles stond continue onder water....
Maar gelukkig ga ik ze nu hopelijk weer ff niet nodig hebben.
Maar met die natte bende was het wel een heel prima oplossing :biggrin2:
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door