Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Door Lizzy
#3389486
Siberienne schreef: di 12 nov 2019, 13:20 Of zo’n aluminium isolatie zooltje erin? Dun, vlak en ik vond het in mijn rubberlaarzen wel veel schelen ..

Mijn schoenen ingespoten en tot nu toe nog steeds droge voeten in mijn joe nimble’s
Goed idee! Dat wil ik toch eens gaan proberen want ik heb met warme sokken aan nog steeds iets koude voeten.

Als je het mij vraagt: leren schoenen, maakt niet uit welk merk, zijn bij mij nooit een lang leven beschoren. Gewoon, door de "paden" die ik met mijn honden loop. Ruim een uur door nat gras en plassen: trekt geen enkele leren schoen of laars. Maar Vivo Trackers zijn wel helemaal lachwekkend met hun waterproof. Het water loopt zo naar binnen, langs de veters.
Gebruikersavatar
Door Kaio
#3389488
Lizzy schreef: do 14 nov 2019, 12:15 Goed idee! Dat wil ik toch eens gaan proberen want ik heb met warme sokken aan nog steeds iets koude voeten.

Als je het mij vraagt: leren schoenen, maakt niet uit welk merk, zijn bij mij nooit een lang leven beschoren. Gewoon, door de "paden" die ik met mijn honden loop. Ruim een uur door nat gras en plassen: trekt geen enkele leren schoen of laars. Maar Vivo Trackers zijn wel helemaal lachwekkend met hun waterproof. Het water loopt zo naar binnen, langs de veters.
nee leer en gras zijn geen vriendjes ;)
ik loop vooral door modder, wat gras, wat steentjes en hier en daar een plasje waar ik echt niet omheen kan. Dat kunnen mijn zaqqs prima aan, buitenkant wel nat binnenkant niet. Maar kan wel op den duur koud gaan aanvoelen, zolang je beweegt gaat dat nog maar moet je niet gaan stilstaan, maar goed dat is eigenlijk met iedere schoen die van buiten nat wordt.
Gebruikersavatar
Door pike
#3389874
Kaio schreef: vr 22 nov 2019, 17:50 Mijn sinterklaas /kerstkado kwam vandaag binnen :)
20191122_154015.jpg
Wow!! zien die er effe geweldig en lekker warm uit zeg :D
Gebruikersavatar
Door pearlsofpassion
#3390891
Hey Kaio, hoe is het met je winterschoenen? Zitten ze goed? En warm?
Hoe zit het met de breedte aan de tenen? Zijn ze ruim of maar net genoeg ruimte voor je? Jij hebt vrij smalle voeten zeker he?

Ik zoek voor volgend jaar voor Laurens iets breders en vooral soepelders dan de Vivo boothies, omdat zijn voeten echt wel breed zijn. En de Vivo's zijn eigenlijk nog steeds te smal. En ik vroeg me af of KIUU's (kinderversie van ZAQQ) iets zouden zijn, want leuk zijn ze zeker.
Anders worden het Sole Runners denk ik.

Ik zou natuurlijk zelf een paar ZAQQ's kunnen kopen, maar ik heb Meneer moeten beloven om het eerste half jaar geen schoenen meer te kopen. ::) :P
Gebruikersavatar
Door Kaio
#3390952
pearlsofpassion schreef: wo 04 dec 2019, 16:25 Hey Kaio, hoe is het met je winterschoenen? Zitten ze goed? En warm?
Hoe zit het met de breedte aan de tenen? Zijn ze ruim of maar net genoeg ruimte voor je? Jij hebt vrij smalle voeten zeker he?

Ik zoek voor volgend jaar voor Laurens iets breders en vooral soepelders dan de Vivo boothies, omdat zijn voeten echt wel breed zijn. En de Vivo's zijn eigenlijk nog steeds te smal. En ik vroeg me af of KIUU's (kinderversie van ZAQQ) iets zouden zijn, want leuk zijn ze zeker.
Anders worden het Sole Runners denk ik.

Ik zou natuurlijk zelf een paar ZAQQ's kunnen kopen, maar ik heb Meneer moeten beloven om het eerste half jaar geen schoenen meer te kopen. ::) :P
Tis nog geen sinterklaas geweest :biggrin2:

Nou geintje, maar het is niet zo heel koud geweest. Maar heb ze wel eens aan (Zo best warm) en zodadelijk gaan ze ingewijd worden bij een hondenwandeling ;) (dan weet ik zeker of ze warmer zijn)
Ze zitten iets strakker door de voering, maar ik hou wel van strak zittende schoenen in de zin van lekker omsloten , niet schuiven maar zeker niet knellen!

Mijn voeten eh nou die zijn niet echt smal maar ik heb hele lage voeten , en lage wreef
Als ik kijk naar mijn senmotics kan ik mijn veters niet meer strakker trekken en zitten ze nog te ruim. De zaqqs zitten bij mij heel goed. Ik schuif niet. Bij mijn vivo's heb ik een maat groter genomen omdat dat geadviseerd werd en uiteindelijk blijkt dat voor mij echt niet fijn, schuiven in schoenen is funest voor mijn voeten. ( ook in lengte te ruim)

Nou wat plaatjes bij voetmaat 37
20191205_095817.jpg
20191205_095817.jpg (3.03 MiB) 1339 keer bekeken
105
20191205_095733.jpg
20191205_095733.jpg (3.99 MiB) 1339 keer bekeken
20191205_100015.jpg
20191205_100015.jpg (3.64 MiB) 1339 keer bekeken


Wat je zou kunnen doen is de omtrek van de voorvoet en de wreef opmeten en dan via e mail de vraag stellen hoe het bij die schoenen zit
Gebruikersavatar
Door pearlsofpassion
#3390962
Ja, dat was ook al mijn idee. Maar ik dacht eerst eens vragen aan Kaio hoe ze zitten. :)
Als ik het goed begrijp, zitten ze iets smaller dan de Vivo's, maar heb je die Vivo's een maat te groot, zeker aangezien je lage wreven hebt en je voeten daardoor gaan schuiven?

Bedankt voor de foto's en de metingen, dat brengt wel duidelijkheid. Heb ze vergeleken met andere merken waar ik de ruimte van weet. Echt smal zijn ze dus zeker niet.

Valt te proberen.. En anders kunnen ze nog voor de 2e in rij dienen want die heeft veel smallere voeten..
Gebruikersavatar
Door pearlsofpassion
#3390966
Oh ja, ik wil nog een laatste update geven over m'n ervaring met Wildlings. Anders gaan jullie nog denken dat ik aandelen heb. Zou ik wel willen trouwens ::) want ik ben gek op ze.

Ik ben eens bewust door een ondiepe plas gelopen en enkel het zwarte stukje in de groef werd nat. Dus dan was ik wel gerustgesteld. Sindsdien ook door halflang gras, gevallen bladeren en vochtige verharde wegen.. Alles goed, geen vocht, geen beschadigingen en de koude blijft goed buiten.
In moet er wel zachtjesaan aan wennen, ttz de spieren in m'n voeten. Door de extreem dunne zool, heb ik geregeld spierpijn in m'n voeten als ik ze te lang draag of ermee gelopen ipv gewandeld heb. Niets ernstig.
Want verder voelt die ultra dunne zool net heerlijk.
En ze zijn ook iets minder slippery dan de vivo' s.

Onlangs vermelde ik dat ik chronisch lichte pijn had bovenaan m'n voet. Dat is trouwens over.
Door zurca
#3391004
Het is wel een verslavend iets hoor, die barefoot schoenen ::) :biggrin2:
Ik zou best nog een paar wollen Wildlings willen maar een paar Vivo trackers of Zaqq's om met de hond te wandelen zijn ook wel handig. En dan kwam ik deze nog tegen;
1753200_adventureToes-braun_osSEJX8HA71PEf_600x600@2x.jpg
[email protected] (61.29 KiB) 1305 keer bekeken
Ook heel erg leuk ::)
Door Siberienne
#3391009
zurca schreef: do 05 dec 2019, 22:22 Het is wel een verslavend iets hoor, die barefoot schoenen ::) :biggrin2:
Ik zou best nog een paar wollen Wildlings willen maar een paar Vivo trackers of Zaqq's om met de hond te wandelen zijn ook wel handig. En dan kwam ik deze nog tegen;
[email protected]
Ook heel erg leuk ::)
Ik heb die in het zwart synthetisch, deze leren zien er ook heel gaaf uit!
Gebruikersavatar
Door -Annemarie-
#3391039
Ohhh, er komen weer hele mooie schoenen voorbij!

Ik heb het afgelopen half jaar een ontsteking in de voorvoet gehad, ondanks veel barefoot lopen. :-X Het gaat nu beter, hoop dat ik er vanaf ben. Merk wel dat ik echt niet te lang op smallere schoenen moet lopen, dan ben ik meteen weer terug bij af.
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door