Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Door Siberienne
#3430637
Hallo allen,
Ik hoop dat dit mag maar ik ben een beetje ten einde raad. Ik heb online Joe Nimble Wandertoes 2.0 besteld in Duitsland. Die zijn ook geleverd - met een hoop vertraging. En nu zijn ze net te klein... Het is mt 42, ik had mt 42,5 moeten bestellen. Nu probeer ik ze terug te sturen maar ik loop helemaal vast in de douane bureaucratie. Echt niet grappig. Doordat de schoenen vertraagd geleverd waren, kwamen ze net ongelukkig op de dag dat we op vakantie gingen en ik heb ze hier nu dus al bijna een maand staan.
Als het goed is krijgen we binnenkort bezoek uit NL en/of Belgie die ze wel mee kunnen nemen. Dit zijn de schoenen: https://www.joe-nimble.com/int/women/hi ... es-2.0-557
Ze zijn duur, maar ik ze kunnen kopen zonder BTW, wel wat import heffing moeten betalen maar ik heb er uiteindelijk rond 192 euro voor betaald en verzendkosten worden zeker weer iets van 20 euro.
Met interesse: graag een PB...
Gebruikersavatar
Door doranto
#3431815
Nee, hier geen ervaring mee. Ik kijk eigenlijk alleen nog naar schoenen met vibram zolen, zoals Joe Nimble die heeft. Die zolen vind ik, ondanks dat ze heel dun zijn, het beste over paden met steentjes lopen.
Gebruikersavatar
Door Kaio
#3431816
ik heb trouwens voor bij het waterwerk ipv duikschoenen een triathlon schoen van vivobarefoot met ja echt heuse Michelin zolen :biggrin2:
Maar moet ook echt zeggen de grip is super. Zie dat joe nimble trail schoenen met die zolen heeft, had deze zomer hier ook van pas kunnen komen :P
Lizzy schreef:Kennen jullie deze al? Ervaringen?

https://freetbarefoot.com/eu/
nope helaas ook geen ervaring ermee
Door Lizzy
#3431827
Ik ga het maar eens proberen... Ik heb nu twee paar Vivo trackers die zo lek zijn als een mandje en zo kan ik de winter niet in. Kelere dingen >:(
Gebruikersavatar
Door pearlsofpassion
#3431829
Dan zijn deze misschien ook wat voor je. https://baresteps.co.uk/2018/10/12/revi ... oot-boots/
Ik heb wel eens Sole runners gekocht voor Laurens en daar was ik geen super fan van. Maar ik denk dat dat aan dat specifieke model (puck) lag. Dat paste gewoon niet bij zijn brede, dikke voeten..

Alhoewel ik eerlijk gezegd ook denk dat je qua waterproof het beste zit bij de Freet.
Je moet ze wel een maat groter nemen dan normaal he! Ze zouden echt klein vallen.
Gebruikersavatar
Door Kaio
#3431879
Ben benieuwd naar de waterdichtheid en hoelang de schoen het volhoud.

Waarom is het zo moeilijk om een waterdichte barefoot schoen te maken? Die dan ook tegen modder en gras kan? Met liefst toch iets van anti-slip zolen ook voor de "zomer".
Kunnen ze geen gore-tex gebruiken?
Door Lizzy
#3431881
pearlsofpassion schreef: ma 30 aug 2021, 08:59 Dan zijn deze misschien ook wat voor je. https://baresteps.co.uk/2018/10/12/revi ... oot-boots/
Ik heb wel eens Sole runners gekocht voor Laurens en daar was ik geen super fan van. Maar ik denk dat dat aan dat specifieke model (puck) lag. Dat paste gewoon niet bij zijn brede, dikke voeten..

Alhoewel ik eerlijk gezegd ook denk dat je qua waterproof het beste zit bij de Freet.
Je moet ze wel een maat groter nemen dan normaal he! Ze zouden echt klein vallen.
Dank voor de waarschuwing! Ik ga binnenkort de Freet's bestellen!
Door Lizzy
#3431882
Kaio schreef: di 31 aug 2021, 13:18 Ben benieuwd naar de waterdichtheid en hoelang de schoen het volhoud.

Waarom is het zo moeilijk om een waterdichte barefoot schoen te maken? Die dan ook tegen modder en gras kan? Met liefst toch iets van anti-slip zolen ook voor de "zomer".
Kunnen ze geen gore-tex gebruiken?
Goeie, hele goeie vraag! Zullen we 'm eens massaal bij Vivo of een andere fabrikant neerleggen?
Door Siberienne
#3431885
Lizzy schreef: di 31 aug 2021, 13:41 Goeie, hele goeie vraag! Zullen we 'm eens massaal bij Vivo of een andere fabrikant neerleggen?
Graag! De Joe Nimbles van meneer zijn trouwens aardig waterdicht. Die van mij (stof) niet plus dat de zolen zo glad zijn op natte rotsen.

Ik heb hardloopachoentjes en finger met sticky rubber en dat werkt prima, maar dat is natuurlijk weer geen waterdicht bovenwerk
Gebruikersavatar
Door pearlsofpassion
#3431893
De Wildlings die beweren waterdicht te zijn, zouden dat naar het schijnt ook zijn. Maar dan wel als je de gleuf in de zool dichtmaakt met lijm. Je kan er speciale lijm voor kopen, ik ben de naam nu even kwijt.
Alleszinds, Wildling legt een waterdicht membraan in de stof van de gehele schoen, bij die waterdichte modellen. Nat gras zou dan echt moeten lukken, beken niet denk ik. :cool:

Ik zou ook de Freet proberen.. En anders de Vivo fulham ? Die heb je bij de kinderen in rubber, hebben ze die niet bij de volwassenen?
Zou ook wel weer typisch zijn ze.. Bundgaard laarzen bestaan ook maar tot maat 32.. :'( Die heb ik voor de kindjes en zijn de enige breed genoeg, zo goed als barefoot laarzen die ik vind. Ze hebben een halve mm verhoogde hak, verder gewoon plat, dun en flexibel..

Had jij geen waterdichte Zaqq's, Kaio ?
Gebruikersavatar
Door pike
#3431896
Warem maken ze die Wildings dan niet gelijk gewoon waterdicht als het zo simpel kan? Het zijn evengoed schoenen van stof/wol. Hoe gaan die er uitzien als je daar mee door de nattigheid en de prut gaat lopen met je honden?

Ik heb waterdichte Zaqqs. Dat is een tijdje goed gegaan (met hulp van regelmatig schoensmeer gebruiken) maar nu lopen ze vol water. Letterlijk, want ze lekken op de naad, daar gapen ze. Aan de zijkant, daar waar ze buigen tijdens het lopen, heeft de verbinding los gelaten. Zijn prima schoenen, maar voor het echte buitenwerk gewoon niet geschikt, en volgens mij is dat geen enkele barefoot schoen. Ik heb ze althans nog niet gevonden. Je kan ermee door de regen lopen, geen probleem, maar echt naar buiten door bos en hei en veld, jammer maar helaas dan leggen ze allemaal het loodje.

Het beste resultaat hebben bij mij tot nu toe de trackers van Vivo opgeleverd. Die zijn lang waterdicht gebleven. Het spul dat ze gebruiken om de schoen waterdicht te maken is op zich denk ik niet verkeerd, want ik had ze helemaal aan gort gelopen, gaten in de zolen (die gingen niet lang mee), en evengoed hield ik daarmee droge voeten. Maar op een gegeven moment ging het leer (ondanks vetten) gewoon barsten en vocht zuipen. Het leer vond ik van begin af aan trouwens wat kwaliteit betreft onder de maat. Maar het was wel mijn fijnste barefoot om op te lopen tot nu toe. Ze zijn net even wat breder dan de zaqqs.
Ik zag dat Zaqq nu ook een eerste schoen heeft die extra breed is. De meeste maten daarvan waren echter alweer uitverkocht. Ik heb gevraagd of er weer nieuwe komen in de andere maten maar helaas nog geen antwoord gekregen.

Freet wordt omschreven als water resistant, niet als waterproof. Dat vind ik dan weer tricky. En: outsole ideal for light trail or mixed trail/urban use. Valt daar ook onder door het natte gras lopen?

Het feit dat er eigenlijk niet echt iets te krijgen is wat een beetje heavy duty aankan begint mij wel te irriteren. Dan denk ik toch wel met weemoed terug aan mijn Meindls en consorten.

Wat kan je bijv. aan trekken als je in de tuin moet werken? Wel eens geprobeerd een spa of graskantsteker in de grond te stampen met dunne barefoot zooltjes aan je voeten :-X Dat was geen goed idee kan ik wel zeggen.
Gebruikersavatar
Door pearlsofpassion
#3431899
Freet staat beschreven als water resistant idd. Maar in die blog zegt ze dat de ervaring anders is. Daar staat ze gewoon met haar voeten in het water, op een foto...
Als ik een barefoot schoen zou proberen omwille van waterdichtheid zou het ook eerst die zijn.

De kids booties van Vivo staan ook beschreven als water resistant. Maar op een keer stond Maxime eens per ongeluk een aantal tellen met een voet in de gracht, net niet tot z'n enkels, en wonderwel waren zijn sokken nog droog toen ik er 20 minuten later mee thuiskwam.
En die schoenen waren toen al voorheen door Vincent een heel jaar gedragen, dus zeker niet nieuw ...
Door Siberienne
#3431901
Ik ben heel benieuwd hoe de wandertoes 2.0 van meneer gaan zijn, die zijn echt wel wat steviger. De gewone wandeltoes van hem zijn een poos waterdicht geweest maar beginnen nu ook te lekken. (Joe Nimble)

Ik heb stoffen schoenen van Joe Nimble en het grootste probleem was dat toen ze eenmaal een keer doornat waren, ik de stank er niet meer uit kreeg.
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door