Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Door Anne in Zweden
#3387485
Doranto schreef: zo 06 okt 2019, 13:50 Mijn achillespees was al dik voordat ik met bf begon. Het is niet echt veel verbetert, maar zeker ook niet erger geworden. De oefeningen die ik vond bij achillespeesblessures zijn juist het oprekken van de pees, dus dan zou bf juist goed moeten zijn.
En toch loopt bf absoluut niet lekker nu. Het hele jaar al niet, vanaf het moment dat ik mijn winterlaarzen niet meer hoefde te dragen. Ik heb laarzen van Aigle (Parcours Iso), dat ging prima de hele winter, maar toen ik mijn Vivo's weer aantrok, begon mijn achillespees pijn te doen. Of nou ja, pijn; het is meer een verstuikte-enkel-gevoel. Met een verstuikte enkel kun je ook wel lopen, maar het voelt gewoon niet prettig, een beetje krachteloos. Dat idee.
Gebruikersavatar
Door Kaio
#3387500
Kan me wel iets voorstellen bij een overbelaste pees dat ie juist rust nodig heeft, dus wel strecht oefeningen maar tussendoor juist niet op rek.


Kan me ook voorstellen dat je pees door de hele winter met hak gelopen te hebben de verandering naar barefoot te groot vond.

In ieder geval hier moet ik ook nogal eens afwisselen met die *piep*voet van mij. En merk dat van barefoot schoenen dat ik het liefst heb dat ze echt goed vast zitten, zoals de merrells, als een stevige sok dus, daar kan ik dus echt heel lang op wandelen. Mijn nieuwe zitten ook meer zo. Te veel ruimte geeft bij mij ook echt instabiliteit op de voet, enkel , peesplaat en samenhangend archillispees inderdaad.
Gebruikersavatar
Door dinky89
#3387513
Wat spijtig om te lezen dat jullie zelfde ervaring hadden Siberienne :-( Zonde, want de winkel ziet er wel mooi uit vind ik....

Ik merk dat ik mijn joe nimbles (combi toes) rustig in moet lopen... Eerste keer na kort stukje blaarvorming bij de hiel. Vandaag met lunchwandeling ging het al stuk langer goed, maar ook nu weer blaren. Ze zijn van leer dus dat moet nog wat soepeler worden. Vind ze voor barefoot naar mijn idee behoorlijk stug in verhouding tot mijn leguano aktiv. Wel heerlijk warm door de voering :-)
Gebruikersavatar
Door pearlsofpassion
#3387519
Oh das ook jammer.
Ik heb tot nu toe alleen nog maar goede ervaringen gehoord van Joe Nimble.
Je zou idd verwachten dat een barefoot schoen geen blaren geeft... :???:
Door Basilicum
#3387521
dinky89 schreef: wo 09 okt 2019, 20:16 Wat spijtig om te lezen dat jullie zelfde ervaring hadden Siberienne :-( Zonde, want de winkel ziet er wel mooi uit vind ik....

Ik merk dat ik mijn joe nimbles (combi toes) rustig in moet lopen... Eerste keer na kort stukje blaarvorming bij de hiel. Vandaag met lunchwandeling ging het al stuk langer goed, maar ook nu weer blaren. Ze zijn van leer dus dat moet nog wat soepeler worden. Vind ze voor barefoot naar mijn idee behoorlijk stug in verhouding tot mijn leguano aktiv. Wel heerlijk warm door de voering :-)
Vorig jaar heb ik de joe nimble combi toes ook gekocht. Ik heb het gevoel alsof ik op pantoffels loop, heerlijk warm en comfortabel. Nooit last gehad van blaren.
Gebruikersavatar
Door dinky89
#3387523
Ik heb altijd al enorm snel last van blaren. Verder zitten ze inderdaad heerlijk warm en zacht ;)
Omdat het nu al veel beter was verwacht ik ook dat het nog beter wordt. Ik voelde in de winkel al verschil tussen de schoen in de winkel en uit de doos terwijl dat volgens de verkoper niet kon omdat ze net paar dagen in winkel stonden dus heb blijkbaar gevoelige voetjes :biggrin2:
Gebruikersavatar
Door pearlsofpassion
#3387526
Nou ja, :( Ik heb net de kinderen naar school gewandeld en het is al behoorlijk koud, dus draag ik al een tijdje 's ochtends m'n Vivo HI tops. Vandaag voor het eerst zonder kousen en oh wat loopt dat zalig. Alleen, halverwege de terugweg krijg ik plots last aan het geribbelde deel van m'n enkel. En jawel hoor, ook een blaar. :(
En dat bij schoenen die ik de voorbije hele winter gedragen heb. :???:
Gebruikersavatar
Door pearlsofpassion
#3388092
Ze zijn er! :D
IMG_20191017_105551.jpg
IMG_20191017_105551.jpg (2.25 MiB) 1801 keer bekeken
Ik ben er zo blij mee!

Ze zitten perfect en de zool lijkt uiterlijk op een Vivo-zool maar is iets dikker maar veeeeeel flexibeler.

En ze zijn in het echt ook zo leuk!
Gebruikersavatar
Door pearlsofpassion
#3388096
Is niet om mee te gaan wandelen hé. Is voor netjes of in de stad. ;)

Meneer heeft uiteindelijk de Merrell Vapor glove 4 gekozen. Maar die valt mij een tikje tegen. Hij is in maat 34,5 voor mannen even breed als mijn nieuwe in maat is 40...
En vooral, hij is niet 100% zero drop. :( Je voelt duidelijk dat de hiel demping heeft en zacht loopt. Daar voel je de ondergrond dus niet... Vooraan wel.
Dat was bij de vapor glove 3 toch niet he?

Vanavond eens kijken of hij voor Meneer past of niet.
Gebruikersavatar
Door doranto
#3388101
Gisteren mijn schoenen ontvangen uit Engeland.
Deze waren voor zover ik kon nagaan nergens anders meer verkrijgbaar. Ik had al eerder zulke, en vond dat de fijnste schoenen die ik had. Had het in Zweden geprobeerd, maar dat was niet gelukt.
Blij mee!
20191017_120917.jpg
20191017_120917.jpg (5.64 MiB) 1790 keer bekeken
Gebruikersavatar
Door Fenixjuh
#3388109
Ze zien er heel leuk uit! Ik zag laatst ook leuke witte, maar mocht niet van mijn vriendje ;)
Veel plezier er mee!

Oh, Doranto die van jou zijn ook al zo leuk! Vroeger was ik echt niet zo van de schoenen, maar ik vind barefoots echt leuk (en duur, dus koop ik niet vaak nieuwe)
Gebruikersavatar
Door pearlsofpassion
#3388110
Fenixjuh schreef: do 17 okt 2019, 15:05 Ze zien er heel leuk uit! Ik zag laatst ook leuke witte, maar mocht niet van mijn vriendje ;)
Veel plezier er mee!

Oh, Doranto die van jou zijn ook al zo leuk! Vroeger was ik echt niet zo van de schoenen, maar ik vind barefoots echt leuk (en duur, dus koop ik niet vaak nieuwe)
Dank je!

Ik ook niet. Ik kocht elk jaar een paar schoenen die ik dan vrijwel elke dag droeg en verder een paar hakjes of botjes.
Maar nu wil ik van elk merk wel een paar... ::)
Door Siberienne
#3388111
pearlsofpassion schreef: do 17 okt 2019, 11:16 Is niet om mee te gaan wandelen hé. Is voor netjes of in de stad. ;)

Meneer heeft uiteindelijk de Merrell Vapor glove 4 gekozen. Maar die valt mij een tikje tegen. Hij is in maat 34,5 voor mannen even breed als mijn nieuwe in maat is 40...
En vooral, hij is niet 100% zero drop. :( Je voelt duidelijk dat de hiel demping heeft en zacht loopt. Daar voel je de ondergrond dus niet... Vooraan wel.
Dat was bij de vapor glove 3 toch niet he?

Vanavond eens kijken of hij voor Meneer past of niet.
Heb jij nou een typefoutje gemaakt of leeft jouw meneer op kleine voet ???

Leuke schoenen!
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door