Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

#3295552
Martine-Tom schreef:Ik verzuchtte gister nog tegen een vriendin "waar is toch die tijd gebleven dat we straffeloos 3 dagen in de week tot diep in de nacht (en in het glaasje :P ) in de kroeg konden hangen?"
Gister paar uur over de Haagse Markt geslenterd en daarna thuis gehangen en gegeten tot middernacht....ik voel me nu alsof ik een wilde houseparty achter de rug heb en een nacht heb over geslagen ;D
Het was heel gezellig hoor, maar aan dit soort dingen merk ik wel dat ik geen 25 meer ben :P
3 dagen Afbeelding ik zat toen ik 25 was 6 dagen in de week in de stad, sloeg regelmatig een nacht over omdat het, oeps toch wel gezellig, shit ik moet zo beginnen met werken was. (Ok dan stopte ik vroeg met drinken dat wel) werkte fulltime, en dat ging prima!
Als nu ik nu op vrijdagavond goed doorzak, ben ik zaterdag & zondag ziek, maandag functioneer ik weer een beetje, dinsdags moet ik dan werken maar dan ben ik de rest van de week moe....
Pffff, dit vind ik dan ook het enige erge aan ouder worden.
Niet dat ik nog alle dagen de stad in wil, maar zo af en toe, en dan niet gelijk het hele weekend ziek omdat ik een paar wijntjes teveel heb gehad......
Door Martine-Tom
#3295557
constance.blokzijl schreef:3 dagen Afbeelding ik zat toen ik 25 was 6 dagen in de week in de stad, sloeg regelmatig een nacht over omdat het, oeps toch wel gezellig, shit ik moet zo beginnen met werken was. (Ok dan stopte ik vroeg met drinken dat wel) werkte fulltime, en dat ging prima!
Als nu ik nu op vrijdagavond goed doorzak, ben ik zaterdag & zondag ziek, maandag functioneer ik weer een beetje, dinsdags moet ik dan werken maar dan ben ik de rest van de week moe....
Pffff, dit vind ik dan ook het enige erge aan ouder worden.
Niet dat ik nog alle dagen de stad in wil, maar zo af en toe, en dan niet gelijk het hele weekend ziek omdat ik een paar wijntjes teveel heb gehad......
Echt doorzakken begin ik niet eens meer aan, dat is het me echt niet meer waard ;D
Ik ga nog wel eens naar een concert en dat kost me al 3 dagen bijtrekken :P
Maar idd dat is dus wel het ergste vind ik, als ik al iets wil doen moet ik het zoooo goed plannen, het komt dan ook vaak voor dat ik last minute verstek moet laten gaan. Is niet alleen leeftijd reuma/chronische pijn helpt daar ook niet bij, maar goed het feit blijft dat het lastig is.
#3295600
Siberienne schreef:
IMG_2107.JPG

Heel herkenbaar: echt doorzakken is lang geleden alweer....

Oooh dat plaatje! Zo toepasselijk!
Ik leer het gelukkig wel steeds beter, vorige week vrijdag met 14 dames naar de London Knights (overigens dezelfde mannen als 20 jaar geleden, dus dat was een beetje euhm.... Anders Afbeelding) en verstandig genoeg maar 4 wijntjes en wat Apple bandit. Maar dat om 2 uur in bed is gek genoeg killing tegenwoordig.
Gebruikersavatar
Door Jip1
#3295718
Ik ben 53. T shirtjes met korte mouwen ik doe ze nog aan hoor, maar als ik zwaai.... zwaait niet alleen mijn hand.
Mijn zoon zegt: hoe gaat t ouwe? Maar mijn collega's zeggen: jij? 53? Ga weeeeg.... dat zou ik je niet geven. En daar put ik maar hoop uit dat ze het als een compliment bedoelen

Ik ben blij met mn leeftijd, want ik hoef niet meer alles te moeten van mezelf, geeft een hoop rust


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Door - pien -
#3295721
Jip1 schreef:Ik ben 53. T shirtjes met korte mouwen Afbeelding ik doe ze nog aan hoor, maar als ik zwaai.... zwaait niet alleen mijn hand.
Mijn zoon zegt: hoe gaat t ouwe? Maar mijn collega's zeggen: jij? 53? Ga weeeeg.... dat zou ik je niet geven. En daar put ik maar hoop uit dat ze het als een compliment bedoelen Afbeelding

Ik ben blij met mn leeftijd, want ik hoef niet meer alles te moeten van mezelf, geeft een hoop rust Afbeelding


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Precies, dat is het ;)

Ik vind het wél jammer dat het einde 'in zicht komt', dat ik over de helft ben in ieder geval :P
Als je jong bent sta je er (nog) niet bij stil dat het op een dag afgelopen kan zijn, maar nu ik ouder word (58) denk ik 'wat zal het worden? word ik zo oud als m'n moeder (67 jaar) of ga ik haar voorbij...maak ik kleinkinderen mee? '
Daar sta ik best vaak bij stil merk ik...en dat vind ik wel jammer. Maar uit m'n hoofd krijgen lukt vaak niet.
Je krijgt niet alleen rimpels, maar je wordt ook strammer. Als ik 's avonds van de bank opsta, denk ik 'potverdikkeme, ik lijk m'n moeder wel'...Ik heb al 2 staaroperaties achter de rug. Dat heeft ook wel weer een voordeel: geen contactlenzen meer want implantaten op sterkte :D
Maar je bent 'over je top' en gaat alleen maar dingen mankeren en die gaan niet meer over. Ik heb bij oudere mensen gewerkt en als ik zie hoe die oud worden, met mankementen en zo, dan vind ik dat niet iets om naar uit te kijken...
Door Siberienne
#3295730
- pien - schreef:Precies, dat is het ;)

Ik vind het wél jammer dat het einde 'in zicht komt', dat ik over de helft ben in ieder geval :P
Als je jong bent sta je er (nog) niet bij stil dat het op een dag afgelopen kan zijn, maar nu ik ouder word (58) denk ik 'wat zal het worden? word ik zo oud als m'n moeder (67 jaar) of ga ik haar voorbij...maak ik kleinkinderen mee? '
Daar sta ik best vaak bij stil merk ik...en dat vind ik wel jammer. Maar uit m'n hoofd krijgen lukt vaak niet.
Je krijgt niet alleen rimpels, maar je wordt ook strammer. Als ik 's avonds van de bank opsta, denk ik 'potverdikkeme, ik lijk m'n moeder wel'...Ik heb al 2 staaroperaties achter de rug. Dat heeft ook wel weer een voordeel: geen contactlenzen meer want implantaten op sterkte :D
Maar je bent 'over je top' en gaat alleen maar dingen mankeren en die gaan niet meer over. Ik heb bij oudere mensen gewerkt en als ik zie hoe die oud worden, met mankementen en zo, dan vind ik dat niet iets om naar uit te kijken...
Ik houd mij maar vast aan de jonge ouderen ;) zoals de fokkers van onze honden, die 70+ zijn, nog elk jaar naar Zweden gaan een paar maanden met de hele roedel en tochten op de slede maken
Minder ver, minder intensief als de wedstrijden waar ze vroeger aan meededen maar met evenveel plezier.
Ik wil dit jaar weer graag een wandeltrektocht doen, maar dit keer gaan we van B&B naar B&B en niet de volle bepakking wildkamperend op pad.

En ik heb zo'n leuke vriend, de sportarts, die me elke keer verzekerd dat de mens trainbaar is tot vlak voor de dood :biggrin2: :-X wat tegelijk ook betekent dat ik weer vreselijke oefeningen van hem krijg :-X

Ik heb ze ook hoor, die momenten, dat ik denk 'wat gaat het nog worden' maar het punt is dat je het niet zo in de hand hebt. Ik zie in het ziekenhuis waar ik werk regelmatig dat mensen mijn leeftijd niet eens halen (47) of al ernstig gehandicapt zijn of erg ziek. En je krijgt al helemaal een scheef beeld bij de ouderen want de gezonde... die zie je niet. Het besef van je eigen sterfelijkheid is zwaar, maar kan er ook voor zorgen dat je meer kiest voor het nu, genieten van wat wel gaat en van wat de dag brengt. En van alle mooie dingen die je gehad hebt.

Ik ben laatst begonnen met een 'dankbaarheidsdagboek'. Voor mijn doen erg zweverig, maar was tip uit anti-burn-out-boek. Elke dag drie dingen bedenken waar je dankbaar voor bent. Elke dag daarbij stilstaan lukt me niet (ben niet zo systematisch) maar als ik loop te somberen of moe ben of... juist dan doe ik het wel en het helpt. Maakt me vrolijker ;) ;) ;) en geeft me energie die dingen te doen die wel lukken! :biggrin2:
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door