Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

#3292933
Net zag ik op het nieuws een bericht over loslopende honden in natuurgebieden.

Er waren foto's van een hond die een hert heeft doodgebeten. Het hert stond stil en de hond rende er omheen. Overal bloed en zo.

Dan vraag ik me af: waarom maak je foto's en 'vang' je je hond niet!?

Wat is dit voor waardeloos gedrag!? >:(
Door Martine-Tom
#3292936
Border Bandit schreef:Net zag ik op het nieuws een bericht over loslopende honden in natuurgebieden.

Er waren foto's van een hond die een hert heeft doodgebeten. Het hert stond stil en de hond rende er omheen. Overal bloed en zo.

Dan vraag ik me af: waarom maak je foto's en 'vang' je je hond niet!?

Wat is dit voor waardeloos gedrag!? >:(
De hond was dusdanig dolgedraaid dat ze hem niet te pakken kregen.
Hoewel ik het met je eens ben ben ik "blij" dat er foto's van zijn, ze zijn imho gruwelijk en mss gaat er nu dan eindelijk eens een kwartje vallen bij mensen dat jaaggedrag van honden niet ok is. Niet op konijnen, kippen, herten....gewoon niet.
#3292938
Zo begreep ik het ook, die hond was helemaal geflipt. Ziet er ook vreselijk uit, zo'n bek vol bloed. Ik zou een mij onbekende hond dan ook niet gaan pakken.

Ik hoop inderdaad dat het bijdraagt aan bewustwoording. Nog veel te veel mensen doen veel te laconiek over jagen en de gevolgen er van. En nog veel te veel mensen onderschatten hun hond enorm als het op jagen en doden aankomt. Als reactie op dit filmpje hebben vele boswachters aangegeven dat dit een enorm probleem is.
#3292940
Oh, jullie hebben meer gezien dan ik.
Ik heb het alleen op het 12.00-journaal gezien en toen werden er foto's hiervan ter illustratie bij het onderwerp gebruikt.
Ik wist niet dat er ook een filmpje van is en dat de hond doorgedraaid was. Ik kan me voorstellen dat vangen dan moeilijker wordt.

Maar toch, als het mijn hond was geweest.....Zowiezo voorkom ik dit soort situaties, maar áls het gebeurt, zal ik alles op alles zetten om hem te pakken te krijgen!

Toch, al met al vind ik het weer een vreselijk voorval.

O ja, ik wil graag een kleine correctie maken: ;)
"Dan vraag ik me af: waarom maak je foto's en 'vang' je de hond niet!?


Tja, inderdaad, hopelijk draaft dit bij tot meer bewustwording.

Weet iemand hoe het afgelopen is met de hond en de eigenaar?
(ik ga het niet opzoeken, die foto's blijven voorlopig nog op mijn netvlies gebrand, ik wil niet nóg meer zien. Ik kan echt niet tegen dierenleed!)
#3292947
Zal wel niet goed zoeken, maar kan er niks over vinden.
Maar vind dit soort dingen echt vreselijk.
Waarom????
Houdt je hond vast en helemaal als je weet dat hij/zij jaagt.
En stop met al die smoesjes, tja, tis een jachthond, zit in zijn genen of één van de andere 100.000 excuses, ook bij andere rasgroepen.
Geen idee wat voor een ras dit was, maar maak me ook niet uit.
Want jagen (behalve tijdens training en werk met je hond) vind ik gewoon niet kunnen.
#3292952
Hier een linkje erover;

http://www.bndestem.nl/brabant/boswacht ... ~aeaa72c7/

Ik snap de foto's wel. Een boete voor loslopen is tientjeswerk, een boete voor het aanvallen van wild gaat over honderden euro's, beter bewijs kun je niet krijgen.

En ik snap ook wel waarom je hier voor kiest. Er staat nog niet bij wie de foto's heeft gemaakt. Als ik dit tegen zou komen zou ik ook niet zelf ingrijpen, ik zou 112 bellen, en als die onderweg zijn heb je natuurlijk tijd om foto's te maken.

En vanuit de eigenaar is het ook te begrijpen. Als jouw hond wild ruikt, issie zo een paar 100 meter weg, en, aan de foto te zien, ook zo door een sloot heen. Daar ben je dan zelf niet zo snel bij...
#3292960
Wat verschrikkelijk :-X
Ik ga niet naar de beelden kijken :(

Gelukkig heb ik nooit jagende honden gehad. Ik doe de honden wel gewoon aan de lijn in natuurgebied.
Helaas tref je daar toch massaal loslopende honden, die ook niet luisteren (vooral met mooi weer).
#3292967
BlissSpirit schreef:Zal wel niet goed zoeken, maar kan er niks over vinden.
Maar vind dit soort dingen echt vreselijk.
Waarom????
Houdt je hond vast en helemaal als je weet dat hij/zij jaagt.
En stop met al die smoesjes, tja, tis een jachthond, zit in zijn genen of één van de andere 100.000 excuses, ook bij andere rasgroepen.
Geen idee wat voor een ras dit was, maar maak me ook niet uit.
Want jagen (behalve tijdens training en werk met je hond) vind ik gewoon niet kunnen.

+ 1
#3292968
Ik vind het ook niet kunnen, maar ik begrijp nooit waarom er zo enorm zwaar aan getild wordt. Katten jagen ook en dat vindt iedereen normaal. En er wordt heel wat meer wild gedood door auto's dan door loslopende honden. En als er wolven de grens over steken die een hertje als lunch gebruiken zul je er ook niemand over horen.

Verstuurd vanaf mijn SM-G903F met Tapatalk
#3292969
hannabelgje schreef:Ik vind het ook niet kunnen, maar ik begrijp nooit waarom er zo enorm zwaar aan getild wordt. Katten jagen ook en dat vindt iedereen normaal. En er wordt heel wat meer wild gedood door auto's dan door loslopende honden. En als er wolven de grens over steken die een hertje als lunch gebruiken zul je er ook niemand over horen.

Verstuurd vanaf mijn SM-G903F met Tapatalk
Ik vind het ook niet normaal dat katten jagen, dat zou wat mij betreft ook verboden mogen worden, dat die loslopen.

Wbt de rest, aanrijdingen met auto's zijn haast niet beter te voorkomen. Er wordt natuurlijk wel aan gewerkt met pas op borden en hekken langs de weg. Net als een hert wat opgegeten wordt door een wolf. En dat heeft dan ook nog eens nut, want de wolf eet hem op, dat is de natuur.

Met honden is het simpel, dat is nagenoeg helemaal te voorkomen én heeft ook nog eens geen nut als het wel gebeurt. Daarbij jagen honden niet alleen op herten, ook op konijnen/hazen/vogels. En ze jagen niet alleen, als ze lekker rond mogen banjeren verstoren ze ook nesten etc.

Dat er zo zwaar aan getild word komt denk ik omdat er meerdere kampen zijn; de natuurliefhebbers die boos zijn over het hert, de natuurbezoekers die een hekel hebben aan loslopende honden zoals gezinnen, mensen met een aangelijnde hond, ruiters, mountainbikers, en dan nog de groep hondeneigenaren die pissig is dat hun Fikkie nergens los mag want ze is oh zo braaf en een hond heeft recht op loslopen.
#3292970
hannabelgje schreef:Ik vind het ook niet kunnen, maar ik begrijp nooit waarom er zo enorm zwaar aan getild wordt. Katten jagen ook en dat vindt iedereen normaal. En er wordt heel wat meer wild gedood door auto's dan door loslopende honden. En als er wolven de grens over steken die een hertje als lunch gebruiken zul je er ook niemand over horen.

Verstuurd vanaf mijn SM-G903F met Tapatalk
Jagende katten hebben ook veel invloed op vogelbestanden en daar is echt niet iedereen blij mee. Aanrijdingen met wild wordt veel geld in gestoken om te voorkomen, want heel gevaarlijk en heel duur. Wolven zullen hooguit tientallen zijn, terwijl er duizenden honden dagelijks door de nederlandse natuurgebieden lopen. Honden die hun eten gewoon in hun voerbak krijgen en die echt niet achter het wild aan hoeven gaan.
Door Martine-Tom
#3292972
hannabelgje schreef:Ik vind het ook niet kunnen, maar ik begrijp nooit waarom er zo enorm zwaar aan getild wordt. Katten jagen ook en dat vindt iedereen normaal. En er wordt heel wat meer wild gedood door auto's dan door loslopende honden. En als er wolven de grens over steken die een hertje als lunch gebruiken zul je er ook niemand over horen.

Verstuurd vanaf mijn SM-G903F met Tapatalk
Omdat het zo simpel te voorkomen is, aanlijnen...klaar.

Over jagende katten vind ik hetzelfde, en eerlijk gezegd heb ik al hetzelfde gevoel bij honden die mollen of muizen uitgraven.
#3292976
Katten jagen. Honden jagen. Leeuwen jagen. Wolven jagen.

Dat is nou eenmaal feit.

Dat kun je deze dieren niet kwalijk nemen! En ik vind het werkelijk te grof en te walgelijk voor woorden om maar te suggereren dat er een spuit in kat of hond moet!!!!!!!! Echt ontzettend BAH!

Het is de BAAS die verantwoordelijk is en het gedrag van zijn jager in toom moet houden (aanlijnen, ergens anders wandelen, what ever). En de oplossing ligt toch niet om de hond maar slachtoffer te maken van zijn "normale gedrag", kom nou toch!!!!!!!!!!!!!
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door