Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Door Tibbies
Nee ik ken de band niet. Ik gebruik geen banden i.v.m. de klitten die ze geven.
Ik heb vorig jaar alleen aan ieder tuigje een barnsteen gehangen en helemaal geen teken gehad.
Door pike
Ik ken hem ook niet. Lijkt Oost-Europees van herkomst. Gezien het feit dat er imidacloprid inzit zou ik hem persoonlijk niet kopen. Deze stof is bijzonder slecht voor alle insectenleven (denk daarbij ook aan bijen) en de vogels die de vergiftigde insecten eten. Als landbouwgif enkele jaren geleden in Nederland verboden (m.u.v. kassen). De stof breekt zeer slecht af in het milieu.
De scalibor is met name slecht voor vissen. Ik gebruik zelf scaliborbanden omdat alle andere middeltjes helaas nooit succesvol waren, maar als we gaan wandelen doe ik ze altijd af want mijn honden gaan graag het water in. Er zit een enorm prijsverschil tussen de verschillende webshops dus het loont de moeite om even te googelen. Ik heb er laatst twee gekocht voor 14,45 per stuk en daar kwamen geen verzendkosten meer bij (topdierenshop.nl).
Door tt-tjes
Tibbies schreef:Nee ik ken de band niet. Ik gebruik geen banden i.v.m. de klitten die ze geven.
Ik heb vorig jaar alleen aan ieder tuigje een barnsteen gehangen en helemaal geen teken gehad.
Dat is hier geen optie, die van mij dragen geen tuig, en ik moet echt iets van botlek gebruiken voor Balou ivm de lyme die hij vorig jaar opgelopen heeft.
pike schreef:Ik ken hem ook niet. Lijkt Oost-Europees van herkomst. Gezien het feit dat er imidacloprid inzit zou ik hem persoonlijk niet kopen. Deze stof is bijzonder slecht voor alle insectenleven (denk daarbij ook aan bijen) en de vogels die de vergiftigde insecten eten. Als landbouwgif enkele jaren geleden in Nederland verboden (m.u.v. kassen). De stof breekt zeer slecht af in het milieu.
De scalibor is met name slecht voor vissen. Ik gebruik zelf scaliborbanden omdat alle andere middeltjes helaas nooit succesvol waren, maar als we gaan wandelen doe ik ze altijd af want mijn honden gaan graag het water in. Er zit een enorm prijsverschil tussen de verschillende webshops dus het loont de moeite om even te googelen. Ik heb er laatst twee gekocht voor 14,45 per stuk en daar kwamen geen verzendkosten meer bij (topdierenshop.nl).
Het lijkt hetzelfde als de Seresto band te zijn. Daar vind ik het nadeel van dat de vacht ontzettend gaat klitten en Balou kreeg er jeuk van. Scalibor heb ik vorig jaar wel gehad maar weet niet zo zeker of die echt goed werkt. Balou en ook Chendo hadden teken, maar ze hebben hem niet lang om gehad. Maar ik moet echt iets voor Balou doen want de teken zijn alweer in opmars en Balou is een tekenmagneet.
Door Tibbies
Vorig jaar heb ik voor de eerste keer de barnsteen gebruikt en ben er zeer tevreden over.
Sem (ook een Tibetaan) zat andere jaren onder de teken, ondanks pipetjes met gif en vorig jaar geen 1 teek gehad.

Je kan ze trouwens ook aan de halsband bevestigen.
Door hamada
Ik had ook voor de honden barnsteen kettingen gekocht.
Helaas werkte dit volstrekt onvoldoende. Wel merkten we een psychisch effect. Sam en Spike neigen tot " armpje drukken". Met de kettingen om vlogen ze elkaar steeds vaker in de haren. Toen toch maar botlek gebruikt, want ook met de kettingen kregen ze teken.

Edit: https://www.alsa-nature.nl/honden-barnsteenketting
Via ebay kocht ik ze direct in het buitenland en ook goedkoper.
Door Tibbies
Hier ook 2 honden, maar niets gemerkt van gedragsverandering.

Ik heb 1 barnsteen in een kooihanger aan halsband of hondentuig hangen en die hebben ze alleen om als we naar buiten gaan.
In de zomer gaan wij veel op pad met de camper en liggen de hondjes ook veel vast aan een lange lijn.
We hebben jaren veelvuldig last van teken gehad en vorig jaar geen 1 teek gezien.
Door pike
tt-tjes schreef: Het lijkt hetzelfde als de Seresto band te zijn. Daar vind ik het nadeel van dat de vacht ontzettend gaat klitten en Balou kreeg er jeuk van. Scalibor heb ik vorig jaar wel gehad maar weet niet zo zeker of die echt goed werkt. Balou en ook Chendo hadden teken, maar ze hebben hem niet lang om gehad. Maar ik moet echt iets voor Balou doen want de teken zijn alweer in opmars en Balou is een tekenmagneet.
Ja in de Seresto zit ook imidacloprid zie ik. Die heb ik nooit gehad en over de werking kan ik dan ook niets zeggen.
Scalibor werkt hier perfect. Niks geen teken meer. Op vakantie kan ik dat heel goed zien, dan liggen de dode larfjes/nymphen altijd op hun dekentjes. Die krijgen dus niet de kans zich vast te bijten en vallen er dood af. Thuis op de schapenvachten zie je dat niet zo gemakkelijk. Vastgebeten teken of afgevallen volgezogen teken kom ik niet meer tegen als ze met de scalibor lopen. Het duurt wel een week of twee voor het echt goed werkt.
Door petramarcel
hamada schreef:Als je een ketting neemt heb je geen halsband nodig ;)
Klopt maar die zien er zo breekbaar uit................. en vind zo'n hangertje wel mooier :-)
Door Tibbies
De hangertjes zijn id erg mooi. Je krijg er een klein tyrapje bij (ik hoop dat je begrijp wat ik bedoel) waardoor je de hanger aan een halsband of tuig kan bevestigen. Volgens Els (van Bloesemdroom) heb je alleen maar bescherming buiten nodig.
Door gytha
Ik heb gisteren zo'n barnsteen ketting gekocht voor mijn hond. Ik wil het eens proberen, want ik heb alweer 3 volgezogen teken op de grond gevonden. Tegen chemische middelen kan zij niet en van een halsband krijgt zij hotspot. Ik dacht dat je zo'n ketting altijd om moet laten, maar jullie doen het alleen om aan de halsband of tuigje tijdens het wandelen? Werkt het direct als de hond het draagt? Ik heb het gekocht bij spiritualgarden.nl
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door