Kent iemand deze band?
Kwam het tegen op zoek naar tekenbanden. Stuk goedkoper dan seresto of scalibor.
http://www.zoofast.nl/dr-seidel-sabunol ... 14625.html
Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke
Tibbies schreef:Nee ik ken de band niet. Ik gebruik geen banden i.v.m. de klitten die ze geven.Dat is hier geen optie, die van mij dragen geen tuig, en ik moet echt iets van botlek gebruiken voor Balou ivm de lyme die hij vorig jaar opgelopen heeft.
Ik heb vorig jaar alleen aan ieder tuigje een barnsteen gehangen en helemaal geen teken gehad.
pike schreef:Ik ken hem ook niet. Lijkt Oost-Europees van herkomst. Gezien het feit dat er imidacloprid inzit zou ik hem persoonlijk niet kopen. Deze stof is bijzonder slecht voor alle insectenleven (denk daarbij ook aan bijen) en de vogels die de vergiftigde insecten eten. Als landbouwgif enkele jaren geleden in Nederland verboden (m.u.v. kassen). De stof breekt zeer slecht af in het milieu.Het lijkt hetzelfde als de Seresto band te zijn. Daar vind ik het nadeel van dat de vacht ontzettend gaat klitten en Balou kreeg er jeuk van. Scalibor heb ik vorig jaar wel gehad maar weet niet zo zeker of die echt goed werkt. Balou en ook Chendo hadden teken, maar ze hebben hem niet lang om gehad. Maar ik moet echt iets voor Balou doen want de teken zijn alweer in opmars en Balou is een tekenmagneet.
De scalibor is met name slecht voor vissen. Ik gebruik zelf scaliborbanden omdat alle andere middeltjes helaas nooit succesvol waren, maar als we gaan wandelen doe ik ze altijd af want mijn honden gaan graag het water in. Er zit een enorm prijsverschil tussen de verschillende webshops dus het loont de moeite om even te googelen. Ik heb er laatst twee gekocht voor 14,45 per stuk en daar kwamen geen verzendkosten meer bij (topdierenshop.nl).
tt-tjes schreef: Het lijkt hetzelfde als de Seresto band te zijn. Daar vind ik het nadeel van dat de vacht ontzettend gaat klitten en Balou kreeg er jeuk van. Scalibor heb ik vorig jaar wel gehad maar weet niet zo zeker of die echt goed werkt. Balou en ook Chendo hadden teken, maar ze hebben hem niet lang om gehad. Maar ik moet echt iets voor Balou doen want de teken zijn alweer in opmars en Balou is een tekenmagneet.Ja in de Seresto zit ook imidacloprid zie ik. Die heb ik nooit gehad en over de werking kan ik dan ook niets zeggen.
hamada schreef:Als je een ketting neemt heb je geen halsband nodigKlopt maar die zien er zo breekbaar uit................. en vind zo'n hangertje wel mooier :-)