Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Gebruikersavatar
Door mizzsylver
#3290867
Voor haar heb ik een werklijn reu uitgezocht, wat nog geen makkelijke zoektocht was. Maar uiteindelijk een leuke reu gevonden, en de eigenaar vond het geen probleem om nog wat aanvullende DNA testen te laten doen, zolang ik ze maar zelf betaalde :biggrin2: Ook dat ik hem eerst in levende lijve wilde zien en kennis laten maken met Cella vond hij goed. Vorige maand leek het erop alsof ze loops zou worden en ik had de reu nog niet in het echt gezien, lichte paniek! :D Gelukkig kon de fokker van de reu op carnavalsmaandag zijn zaak even dichtdoen om met de reu halverwege af te spreken zodat ik hem kon bekijken en Cella kennis kon maken. Dat verliep allemaal prima, een echte werkhond en nergens van onder de indruk. Hij liep een strak appel en uitmuntend pakwerk om daarna met Cella te spelen.
Meteen de swabs afgenomen voor de DNA testen en toen begon het wachten, op het doorzetten van de loopsheid van Cella. Wat dus niet gebeurde :-X

Maar sinds 2 dagen is ze nu echt loops, en volgende week woensdag gaan we voor het eerst progesteron prikken. Om het nog wat spannender te maken gaat de fokker van de reu 2 april richting Slowakije voor het WK speuren, en dat is net de tijd dat ze waarschijnlijk dekrijp is. Gelukkig zijn ze allebei ervaren en heb ik al de nodige dekkingen begeleid, maar spannend is het dan wel. :D

De lucky guy:
Afbeelding

Spannende tijd weer :D :D
Laatst gewijzigd door mizzsylver op wo 07 jun 2017, 12:27, 3 keer totaal gewijzigd.
#3290938
De reu zit niet bij de fokker maar die regelt normaal wel alles. Nu zal dan de eigenaar er wel bij zijn maar die is niet ervaren ermee. De fokker haalt de hond normaal op en komt naar de club alwaar het gebeurd ;D We zien het wel, misschien is ze al eerder op dr hoogtepunt, de vorige keer liet ze zich na even "pak me dan als je kan' te hebben gespeeld best makkelijk dekken. Geen gesnep naar de reu ofzo.

En spannend omdat het altijd wel zo makkelijk lijkt, hond loops, even prikken, dekken enz. :biggrin2: Maar het is best stressen, ben ik niet te laat? Is woensdag niet te laat om te prikken? Vind ze de reu nog steeds net zo leuk als toen met de kennismaking? Wat als hij opeens niet wil dekken?

Ik ga nu ook naar een andere dierenarts om progesteron te prikken, maakt het ook weer spannender voor mij met mn drempelvrees ;D Maar deze da titert sinds kort ook en ik wil even polsen of hij straks toch ook mijn nest wil titeren, ook al schrijft hij op de site dat pups sowieso geënt moeten worden.
#3293218
Hehe vandaag is ze gedekt. :D
Gister ook geprobeerd maar t was nog te vroeg, dat dacht ik al wel maar toch kreeg ik de zenuwen van ohelp straks is het te laat. Nergens voor nodig bleek vandaag wel, t was zo gepiept. Perfecte dekking, kwartiertje gekoppeld.
Nu geduldig afwachten tot de echo.
Duimen jullie mee voor een paar leuke puppies? ;D
#3296391
Vandaag een echo gemaakt en Cella is dragend :D
Het worden er niet veel, 3 duidelijk kunnen zien. Maar omdat het nog vroeg in de dracht is (dag 22) kan er nog wat verstopt zitten.
IMG_2391.JPG
IMG_2391.JPG (95.86 KiB) 2150 keer bekeken
IMG_2390.JPG
IMG_2390.JPG (78.93 KiB) 2150 keer bekeken
Maar ik ben hier super blij mee! :D Nog 6 weken wachten en proberen me in te houden met puppy shoppen ;D
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door